wie is er allemaal in april 2011 begonnen met clomid?



Amado
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 juni 2011, 8:17

Bericht door Amado » 6 juli 2011, 23:31

Hey Ilse,

Hopelijk is het meegevallen je afspraak bij de gyn, en heeft hij of zij je veel goede moed gegeven. Vind wel dat jouw gyn een kordate aanpak heeft. De mijne is ook zo, en daar ben ik blij om.

En nu maar hopen op zo spoedig mogelijk goed nieuws voor iedereen!

ilse09
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2011, 19:29

Bericht door ilse09 » 7 juli 2011, 20:15

hey amado,

we zijn vandaag op gesprek geweest en was welleuk en viel goed mee. nu moeten wachten op men regels (hopelijk komen ze niet want dat betekent dat het raak is ;) )en als men regels komen mogen we ineens starten men kunstmatige insimenatie.
en van men gyn ben ik zeer kontent :)
hoe gaat het nu met jou? al vorderingen?

grtjes

Pinklady
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 juli 2011, 21:35

Bericht door Pinklady » 8 juli 2011, 21:51

Hoi allemaal,

Ben nieuw op dit forum. Kijk er vaak op maar steeds getwijfeld om mee te praten... Maar na 4 1/2 jaar van hoop en terleurstelling lijkt het me toch fijn om ervaringen te delen :D Ik en mijn man zijn dus al een poos onderweg in de mmm, ziekenhuis, onderzoeken, hormonen :roll: Ik ben nu vanaf Juni begonnen met Menopur spuiten, wat me goed resultaat gaf..eindelijk dat EITJE, na clomid te hebben gebruikt met bijna geen resultaat was dit natuurlijk helemaal geweldig...
Uiteindelijk mocht ik de pregnyl gaan spuiten en oefenen maar :lol: ... en dan de wacht weken...frustrerend... Nu zit ik op cyclesdag 49 en nog nix :shock: testen negatief en nog geen voorteken van ongesteldheid.. Ik zal afspraak maken in ziekenhuis voor echo..toch vreemd, want met die hormonen zou het toch wat geregeld moeten worden(ondanks natuurlijk de pco) Nu denk je toch van zou het dan..... Of houd mijn lichaam mij voor de zoveelste keer voor de gek....


Dit is natuurlijk herkenbaar bij velen....

Groetjes Pinklady.

Amado
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 juni 2011, 8:17

Bericht door Amado » 12 juli 2011, 13:47

Ilse,
Ik duim voor je dat het deze keer prijs is!

Pinklady,
Ik zou zeker een afspraak maken bij de gyn, want na je pregnyl krijg je automatisch je eisprong en dan 14 dagen later je MS.
Misschien wel positief nieuws?

Bij mij was het negatief... ben er een dag niet goed van geweest, maar nu moet ik mezelf weer opladen naar de volgende behandeling: 5 dagen clomid van 150 mg, 4 dagen menopur, dan follikelmeeting....aaargh, enfin, we zullen er ooit wel een keer geraken zeker?

Groetjes

Amado

:)

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 13 juli 2011, 9:45

Amado, jammer! Er blijven voor gaan! Heeft je gyn uitgelegd waarom de combi clomid-menopur? Ik ben wel benieuwd!

@ Pinklady: dag 49? is of was het niet de bedoeling dat je na je nod (14 dagen na eisprong) een test deed en dan terug contact opnam met gyn? want het is niet omdat je menopur hebt gespoten dat je cyclus weer in gang schiet, het zorgt gewoon voor een cyclus en menopur moet je dus iedere cyclus opnieuw herhalen om tot een eisprong te kunnen komen. Of heb ik je berichtje verkeerd begrepen Pinklady?

@evi: done met clomid. mijn gyn heeft me duidelijk uitgelegd waarom clomid toch zeker moet geprobeerd worden: iedere kans die je krijgt benutten, eens met menopur krijg je zes cyclussen terugbetaald, minder kans op meerlingen. ik voelde me ook zo'n kreng eens ik aan 200mg zat. erronder niet. maar ik begrijp wel wat je bedoelt. de vraag is of andere behandelingen dat niet zullen hebben ...

@ilse: je sprak van de uitslag van je ventje. Ik ga ervan uit dat die goed was aangezien je naar KI mag overstappen? veel succes! wij gaan ook over naar KI, maar voorlopig nog geen eisprong dus nog even afwachten.

Ik reageer helemaal niet op clomid, ook niet na de ovariele drilling. maar zit nu nog maar aan 100mg clomid. voor de drilling heb ik slechts één keer gereageerd op clomid 250mg. maar zoals ik het begrepen heb gaan ze zelfs zo hoog niet in huidig ziekenhuis. mijn verhaal kun je lezen op mijn blog: http://toberonderweg.blogspot.com/

ik blijf hier alvast ook meevolgen

gr

Tober

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 15 juli 2011, 14:36

evi81 schreef:Om nog even te reageren op mijn ervaring met Clomid.
Ik ben nog nooit zo'n kreng geweest!!
De eerste 2 cyclussen ging het, ik was zoals anders, niet te stressen, niet opgejaagd maar nadien...

Van kwaad naar erger, uitvliegen voor het minste, lastig zijn voor een prul, 2 dingen achtereen die niet gaan zoals je het zelf wilt en het zat er tegen.

Best vermoeiend, zowel voor jezelf als voor je man, de mijne heeft wat meegemaakt. Het lastigste is, je kan er niets aan doen!! Het overkomt je dat gevoel op dat moment. Dat het nu gepast is of niet, je hebt er niet voor gekozen je zo te voelen of om die bepaalde reactie te geven.

Als ze het me nog eens aanbieden, dan pas ik. Dan mogen ze me liever iets anders geven maar i'm done with Clomid.

Groetjes
Dit is heel herkenbaar voor mij :)

Emmake

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 15 juli 2011, 14:39

@evi: done met clomid. mijn gyn heeft me duidelijk uitgelegd waarom clomid toch zeker moet geprobeerd worden: iedere kans die je krijgt benutten, eens met menopur krijg je zes cyclussen terugbetaald, minder kans op meerlingen. ik voelde me ook zo'n kreng eens ik aan 200mg zat. erronder niet. maar ik begrijp wel wat je bedoelt. de vraag is of andere behandelingen dat niet zullen hebben ...

Ik reageer helemaal niet op clomid, ook niet na de ovariele drilling. maar zit nu nog maar aan 100mg clomid. voor de drilling heb ik slechts één keer gereageerd op clomid 250mg. maar zoals ik het begrepen heb gaan ze zelfs zo hoog niet in huidig ziekenhuis. mijn verhaal kun je lezen op mijn blog: http://toberonderweg.blogspot.com/

ik blijf hier alvast ook meevolgen

gr


--> Clomid werkte bij mij ook niet, maar Menopur wel!

Groetjes,
Emmaka
Tober[/quote]

Pinklady
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 juli 2011, 21:35

Bericht door Pinklady » 16 juli 2011, 18:59

@Amado: Helaas toch nog ongesteld geworden op dag 53 :cry: Maar weer met volle moed er tegen aan....

@Tober: Denk idd dat je het wat verkeerd begrepen hebt :wink: Mijn cycles is normaal erg lang en met de clomid die ik voorheen gebruikte was mijn cycles iets meer geregeld... Nu ben ik in Juni begonnen met menopur en had een eisprong, dus toen kwamen de wacht weken, op het moment dat ik mijn verhaal op dit forum zette zat ik op dag 49 van mijn cycles en nog geen ms, maar uiteindelijk ben ik op dag 53 flink gaan menstrueren... :cry: erg balen want doordat ik al zolang over tijd was, krijg je toch hoop... Was nu ook heftiger dan normaal.. Maar nu de schouders er weer onder en op naar de volgende ronde :x

Groetjes Pinklady

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten