wie is er allemaal in april 2011 begonnen met clomid?



ilse09
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2011, 19:29

wie is er allemaal in april 2011 begonnen met clomid?

Bericht door ilse09 » 10 mei 2011, 19:38

hey iedereen,

ik heb pcos en ben net begonnen met clomid.
en wou jullie ervaringen en hoop horen van jullie.
of hoe jullie slaagkansen inzetten voor de eerste maal :D

wij zijn afgelopen vrijdag op controle geweest voor een echo van de eitjes voor te zien dat ze rijp waren en er zaten er 3 klaar voor ons 8)
nu wel kei blij maar heb zo iets van mag ik al men hoop erop zetten??

hoe denken jullie erover? en jullie verhaal?

groetjes

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 11 mei 2011, 8:43

Dag Ilse,

Ik heb in december en januari heel wat Clomid genomen (altijd maar hogere dosis) maar ik reageerde er helemaal niet op. Dus alvast positief om te horen dat jij er wel goed op reageert!

ilse09
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2011, 19:29

Bericht door ilse09 » 11 mei 2011, 14:32

hey tober,

neem je nu nog steeds hormonen ofzo?
hoelang heb je clomid moeten nemen? de gyn zegt dat we dat maar 3mnden gaan proberen en dan gaan ze men vriend testen, hoe is dat bij jullie?

en alvast bedankt voor je reactie

grtjes

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 11 mei 2011, 20:07

hallo
ik heb ook Clomid genomen maar mijn partner is wel vooraf getest. Toen we de eerste keer zwanger wilden worden, heeft Clomid gewerkt maar wel pas bij de hoogste dosis, ik was dus zwanger bij de eerste eisprong. Een groot geluk want voor ons 2e kindje loopt het niet zo vlot.
Nu reageer ik echter niet meer op Clomid, ik heb het 4 maanden genomen en ben nu overgestapt op Menopur.

Succes!

ilse09
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2011, 19:29

Bericht door ilse09 » 11 mei 2011, 21:20

hey sara,

hoelang heb je moeten proberen met clomid voor je zanger was?
ik hoop dat het bij ons snel raak zal zijn.
vraag me af of je symptomen voelt als je zwanger bent voor je menstruatie?
we wachten vol spanning tot den 20ste dan is er mischien men menstrutie (hopelijk niet)

mercikes voor te reageren

grtjes

ilse09
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2011, 19:29

Bericht door ilse09 » 18 mei 2011, 15:10

hey iedereen,

hier ben ik weer met een vraagje
na de clomid in te nemen en op controle geweest te zijn is het nu bijna tijd om te testen,
moet "normaal" vrijdag men regels krijgen maar zouden jullie al paar dagen op voorhand testen of echt wachten op vrijdag of later?
weet je het is dubbel gevoel nu.
dus ben blij met elke raad
grtjes

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 20 mei 2011, 20:38

hallo Ilse

ik was zwanger bij de eerste eisprong (was wel de derde cyclus met Clomid). Ik had toen getest op dag 28 en die was hééél licht positief, volgens mijn man was het inbeelding. 4 dagen later had ik een duidelijk positieve test.

Ik duim voor jou!

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 21 mei 2011, 14:52

dag ilse,

ik neem momenteel geen hormonen. ik werd 4 weken gemeden geopereerd: laparascopie en ovariele drilling. pco beteknt (vaak) kleine cystjes gevuld met water die eigen hormonen afscheiden waardoor hersenen dat niet meer doen. dinsdag weet ik meer, of er resultaat is. mijn vriend werd getest voor de operatie. indien test niet goed was geweest, dan had het geen zin gehad die operatie te doen.

groeten

fleur19

Bericht door fleur19 » 25 mei 2011, 10:27

Hey Tober ,

hoe was het dinsdag?
Ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen...

Dikke knuffel

Fleur

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 25 mei 2011, 12:20

dag Fleur,

bedankt om aan me te denken.

goed, maar niet het beste resultaat. echo toonde onmiddellijk een goede opbouw van de baarmoederwand, maw toch enige vrouwelijke hormonen in het lichaam (is dus nieuw voor mij). echter geen groeiende eitjes te zien (enkel kleintjes). bloedresultaten toonden deze ochtend aan dat ik nog geen eisprong had gehad.

dus, duphaston, dan clomid maar wel maar 1 pilletje voor 5 dagen (voor operatie geeindigd aan 5 pilletjes) en dan terug voor bn en FM.

maar we zijn dus weer vertrokken. bovendien ook een duwtje in mijn rug gehad van de gyn: we komen er wel. ze spreekt me moed in en doet wel deugd!

iemand die mij kan zeggen hoe vlug de ms komen als je 5 dagen duphaston neemt? is nieuw voor mij.

en jullie allemaal? ilse, hoe is de test geweest? fleur goed gestart met nieuwe cyclus?

ilse09
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2011, 19:29

Bericht door ilse09 » 27 mei 2011, 14:35

heykes,

mijn test was negatief :(
heb vandaag weer net die laatste pil van clomid genomen en nu wachten tot 6 juni dan moeten we op controle.
maar ik probeer me deze maand niet meer te hard op te focussen.
hopelijk heeft het bij jullie goede resultaat deze maand :) en we zullen er allemaal wel geraken zeker :)

grtjes

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 28 juni 2011, 18:04

Hey hey

@Tober: Duphaston werkt zo'n 5 a 7 dagen na de laatste inname, enfin toch bij mij, heb dit ook al 2x moeten innemen. 10 dagen innemen en een weekje later zijn ze daar.

Ikzelf heb ook PCO en wij zijn al 2 jaar bezig. 1jaar natuurlijk met 1 miskraam op 6weken na 3 maand oefenen. Na mijn miskraam is de PCO vastgesteld omdat ik na 60dagen nog geen menstruatie had, behandeld met Metformine een jaar lang en 6 maand daarna met 6 cyclussen 50mg Clomid, met 4 op de 6x een eisprong.
Mijn man is ook getest net voor ik de Clomid behandeling aanging en die was tiptop in orde.

Gisteren heb ik een laprascopie laten doen voor we verder gingen met een behandeling. Blijkt dat ik oppervlakkige endometriose heb/had, dat hebben ze weggelaserd en omdat alles er goed uitzag daar down under vonden ze het best om ook LEO uit te voeren. Of beter gekend als kapseldrilling/ovarielie drilling.
Heb 4 littekens waarvan die in mijn navel het meeste pijn doet. Loop erbij als een oud vrouwtje en hou men buik vast tijdens het stappen alsof ie eraf gaat vallen. Het doet best wel lastig en trekkerig de 1e dagen.

Morgen moeten we langs t ziekenhuis waar ze de verdere behandeling gaan uitleggen. Geen IVF maar waarschijnlijk Menopur. Meer nieuws weten wij morgen.

Veel sterkte!!
Groetjes

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 28 juni 2011, 18:07

Om nog even te reageren op mijn ervaring met Clomid.
Ik ben nog nooit zo'n kreng geweest!!
De eerste 2 cyclussen ging het, ik was zoals anders, niet te stressen, niet opgejaagd maar nadien...

Van kwaad naar erger, uitvliegen voor het minste, lastig zijn voor een prul, 2 dingen achtereen die niet gaan zoals je het zelf wilt en het zat er tegen.

Best vermoeiend, zowel voor jezelf als voor je man, de mijne heeft wat meegemaakt. Het lastigste is, je kan er niets aan doen!! Het overkomt je dat gevoel op dat moment. Dat het nu gepast is of niet, je hebt er niet voor gekozen je zo te voelen of om die bepaalde reactie te geven.

Als ze het me nog eens aanbieden, dan pas ik. Dan mogen ze me liever iets anders geven maar i'm done with Clomid.

Groetjes

Amado
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 juni 2011, 8:17

Bericht door Amado » 29 juni 2011, 5:55

Dag meisjes,

Ik ben ook nieuw op dit forum. In maart ben ik gestopt met de nuvaring. Bijna onmiddellijk werd PCO vastgesteld. Heb ondertussen al twee kuren clomid achter de rug. De tweede kuur diende ik de dosis te verhogen tot 150 mg clomid per dag, gevolgd door 4 spuitjes Menopur. Nu zit ik in de wachtweken, en neem elke dag 2 pilletjes Utrogestan. Volgende week vrijdag is mijn nod. Ik heb er niet zoveel hoop in want ik voel niets....
al die hormonen geven me wel een opgeblazen gevoel...
Nog iemand in zijn wachtweken?

Groetjes, Amado

ilse09
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2011, 19:29

Bericht door ilse09 » 29 juni 2011, 22:06

hey amado,

wij zijn ook volop bezig maar zit ook wel wat in de wachttijd, we hebben net de uitslag van mijn vriend "zijn visjes" en de gyn raadde aan voor naar kunstmatige inseminatie over te gaan. dus morgen moeten we bellen voor afspraak dan gaan ze het meer uitleggen wat er ons te wachten staat en dan kunnen we ook afspreken wanneer we echt van start gaan :)
en probeer je niet te hard te focussen op volgende week vrijdag.

grtjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten