Ovariële drilling



Plaats reactie
Lilla
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 juni 2011, 20:55

Ovariële drilling

Bericht door Lilla » 7 juni 2011, 20:58

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb een zware vorm van PCO en heb gisteren samen met de gyn en mijn vriend besloten om de behandelingen in gang te zetten.

Omdat ik heel wat overgewicht heb en een zware vorm van PCO heeft de gyn beslist om meteen te starten met een ovariële drilling.

Heeft iemand hier al evaring mee? Doet het pijn? Heb je er littekens van? Duurt de ingreep lang?

Bedankt voor de info!

Groetjes,
Lilla

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 8 juni 2011, 9:03

Ik heb je pb gestuurd :wink:

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 28 juni 2011, 17:54

Hey
Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig om zwanger te geraken incl 1 miskraam op 6weken. Blijkt dat ik PCO heb.
Na 6 cyclussen met clomid 50mg (waarbij wel 4x een eisprong is geweest maar verder niets) hebben ze besloten om 1st een laprascopie te doen voor ze verder gaan met behandelingen.

Ik heb gisteren die kijkoperatie gehad, de oppervlakkige endometriose die ik ook blijkbaar had/heb, laten weglaseren.

Ondertussen vond ze het nuttig om die LEO/kapseldrilling ook uit te voeren "nu ze toch bezig was". Dit was op voorhand niet besproken maar ergens heb ik zoiets van ja ok ik lig hier nu toch, doe maar wat je denkt dat slaagkans geeft.

Morgen heb ik een nieuwe afspraak om de komende behandeling te bespreken. Ben benieuwd, het zal geen IVF worden, dat is me al verteld.

groetjes

Julie26
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 juni 2009, 10:06

Bericht door Julie26 » 23 juli 2011, 9:09

hey

normaal gezien moet ik ook een ovariele drilling ondergaan.

Maar weet niet zeker of ik dit wel zal doen, helpt het echt? zijn de risico's niet te groot?

wij zijn gestart met een eerste ICSI en hebben nog 10 embryo's kunnen invriezen. Maar door de pco krijg ik geen cyclus en kunnen dus geen terugplaatsing doen...

Ik heb redelik wat twijfels hierover en vind er maar weinig info over...


groetjes

Tascha
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 januari 2010, 18:25

Bericht door Tascha » 27 augustus 2011, 7:57

Hey, Ik snap niet dat je zegt dat ze icsi gedaan hebben, maar niet kunnen terugplaatsen omdat je geen cyclus hebt wegens pco? Ik heb ook pco en bij mij creëren ze een kunstmatige cyclus...

Groetjes

Julie26
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 juni 2009, 10:06

Bericht door Julie26 » 1 september 2011, 9:00

hey

das een lang verhaal, maar ik heb nog nooit 2 keer dezelfde cyclus gehad... de ene keer reageer ik op de hormonen en de andere keer is er geen reactie, totaal niet.

mijn gynae is op congres geweest en daar bleek uit studies dat de kans op zwangerschap na terugplaatsing in een natuurlijke cyclus merkelijk veel hoger is dan in een kunstmatige cyclus.

dus moet ik puregon zetten om een eicel te doen groeien en dan moet ik pregnyl zetten en dan volgt tp.

de vorige keer voor de pu had ik 22 eitjes, nu de laatste keer stimuleren voor 1 eicel is totaal niet gelukt.

Ik heb de drilling 3 weken geleden laten doen en na een co 16 dagen na de ingreep had ik vanzelf al een eisprong gehad. En dat is de allereerste keer in heel mijn leven dat ik een natuurlijke eisprong had! Dus hopen we nu dat de volgende maand een tp kan gebeuren.

groetjes

yessy
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 september 2011, 12:49

Bericht door yessy » 13 september 2011, 13:11

Hallo dames,

heb vorige week vrijdag de Leo behandeling ondergaan,heb sindsdien bloedverlies,moet ik deze beschouwen als de eerste menstruatie na de LEO of is het bloedverlies nog een gevolg van de operatie?Moet pas midden oktober terug op consult bij de gyn.

Mvg yessy

Sylleke10
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 oktober 2012, 13:35

Bericht door Sylleke10 » 5 oktober 2012, 14:02

Hallo iedereen,

Ik heb dinsdag een ovariële drilling laten uitvoeren, ik heb zo goed als geen bloedverlies gehad, maar de gynaecoloog zei dat ik normaal binnen een paar dagen na de operatie mijn MS moet krijgen, dit bloedverlies zou meer zijn als na de operatie, dan moest ik bellen voor een afspraak op dag 10 van mijn cyclus zodat ze kon zien of er een eitje klaar zit... dus nu is het spannend wachten op mijn MS!!!!

Groetjes,
xxx

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 7 oktober 2012, 13:30

Hey Sylleke10,

Ik heb in januari mijn ovariële drilling gehad. Ik ben een erge bloeder, dus ik heb wel veel bloed verloren na da operatie. Bij mij heeft het de eerste keer wel 6 weken geduurd eer ik mijn regels kreeg. Volgens mijn gynea was dat niet abnormaal. Ze zei ook dat het twee cycli kon duren eer de lengte zich wat normaliseert. En bij mij was dat ook wel zo.

Ik ben eens benieuwd of het bij jou sneller gaat!

Veel succes!

ceeke
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 november 2012, 13:13

drilling

Bericht door ceeke » 24 november 2012, 13:24

hallo iedereen,


heb dinsdag een drilling gehad.
Ik heb vrij veel last van mijn onderbuik en vooral bij het naar toillet gaan.
hebben jullie daar ook last van gehad en hoelang heeft dat geduurd?


groetjes ceeke

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 3 december 2012, 19:57

Hallo Ceeke,


Ikzelf heb geen pijn gehad, wel bloedverlies.
Tegen mij zei de dokter dat ik wel wat pijn kon hebben. (maar dat heb ik dus niet gehad)
Best naar je gyneacoloog bellen en vragen of het normaal is. Ik heb dat bij mijn bloedverlies ook gedaan, en ze heeft dan een echo genomen om te kijken of alles ok is. Alles was dan ook ok.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten