Wie gaat/is rond 22/8/2011 begonnen met Clomid



ml2861
Berichten: 152
Lid geworden op: 7 september 2011, 11:18

Bericht door ml2861 » 7 oktober 2011, 16:13

bij mijn vorige zwangerschappen was het enige men vermmeerderd cervixslijm. Mijn zwangerschapstest was pas een week na mijn normaal geplande maandstonden positief, dus dat is ook al niet leuk.

heb nu wat meer cervixverlies, maar heb denk ik ergens gelezen dat dat ook wel normaal is voor je regels.

ik ken ook mensen die van dag 1 dat ze zwanger zijn kotsmisselijk zijn en dus geen zwangerschapstest nodig hebben. Het is zo verschillend van persoon tot persoon

mopje
Berichten: 41
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 18:04

Bericht door mopje » 7 oktober 2011, 19:24

Stom dat het niet voor iedereen hetzelfde is. pff. Dat wachten maakt het toch nog onnozeler hoor.
Ben kriekel, verdraag niks, heb momenten in de dag dat ik iedereen afblaf. En ander moment ben ik de vrolijkste uit de ganse bende. Gelukkig weten ze bij mij op het werk hoe het komt, en hebben ze er toch een beetje begrip voor.

ml2861
Berichten: 152
Lid geworden op: 7 september 2011, 11:18

Bericht door ml2861 » 13 oktober 2011, 13:04

mijn regels zijn doorgekomen 3 dagen was ik overtijd. ik vind dit niet meer leuk. Ik kan er precies minder goed tegen dan vroeger, bij vorige pogingen voor mijn vorige zwangerschap was ik even teleurgesteld maar ik ging er de dag erop weer voor, nu krijg ik me precies ni goed meer in gang om een nieuwe poging te ondernemen ook al omdat nu weer een spremastaal moet binnengebracht worden en ik mss helemaal op IUI techniek moet overgaan en ik weet niet of ik daar wel zin in heb; Klinkt mss raar maar ben nu enorm teleurgesteld

mopje
Berichten: 41
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 18:04

Bericht door mopje » 14 oktober 2011, 6:06

Oh ml 2861,
Ik vind het zo jammer voor je. Is iedere keer een echte teleurstelling. Dat gevoel kan niemand beschrijven. Tegen mij zeggen ze steeds: och de dokters kunnen zo veel. Maar dat is geen troost hé.
Eigenlijk moet je het zo bekijken, je kan terug gaan oefenen :) Ik weet het, het is een flauw mopje. Hoe gaat jouw ventje er mee om? Ik vond het vreemd dat die van mij een staal moest gaan afgeven. Hij is dat in het ziekenhuis zelf moeten gaan doen. Maar hij had er totaal geen probleem mee. Binnen de 5 min was het gefikst. Het enige wat hij zei toen hij buiten kwam was: heb zelf de boekjes moeten gaan zoeken, en die waren uit de jaren 60. Heb er niks aan gehad.
Het komt wel goed! Je gaat het zien. Ooit schijnt de zon voor ons! En dan denk je. Waar maakte ik me toen toch zorgen, kijk hier eens wat een wolk.
Maar toch een dikke knuffel van mij hoor!

mopje
Berichten: 41
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 18:04

Bericht door mopje » 21 oktober 2011, 21:19

Ik mag eindelijk goed nieuws brengen.
Sorry ml2861.
Heb net een plastest gedaan. En resultaat. We zijn zwanger. Kan het moeilijk geloven. Maar het is zo.

ml2861
Berichten: 152
Lid geworden op: 7 september 2011, 11:18

Bericht door ml2861 » 21 oktober 2011, 23:11

dikke proficiat!!!!

Wij hebben woensdag een sperma-staal binnengebracht. Donderdag moet ik terug naar gyneco. Soms denk ik dat ik een vroege miskraam gehad heb omdat ik normaal altijd zo stipt ben 14 dagen na pregnyl mijn regels. en nu pas op dag17. maar ja zeker weet je dat natuurlijk nooit.

Ik hoop dat ik dit jaar nog mag juichen; want als het in januari niet gelukt is hebben mijn man en ik besproken om het bij onze 2 zonen te laten, met veel pijn in mijn hart, maar anders wordt het leeftijdsverschil met de jongste wel erg groot; zegt mijn gezond verstand :?

laat via dit item weten hoe je gyneco bezoeken waren he!!!
geniet ervan!!!!!

mopje
Berichten: 41
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 18:04

Bericht door mopje » 27 oktober 2011, 7:46

Hey Ml2681,
Wat heeft de dokter gezegd?
Focus je maar niet te hard erop (zeggen ze allemaal hé). Dan komt het vanzelf. allé wat je vanzelf bij ons kan heten.
Het komt allemaal in orde. Je gaat het zien. Bij kerstmis krijg jij ook een mooi cadeau'tje.

Bij mij is alles ok (op het moment). Heb nergens geen last van, alleen maar 's nachts "pijnlijk" borsten. Maar niet ziek of zo. Voel me dus echt niet zwanger.
23 november kan ik naar de gyn. gaan. pff is nog zo lang. Zit met zoveel vragen. Is het er eentje of zijn het er twee? En nog zoveel van die toestanden.

ml2861
Berichten: 152
Lid geworden op: 7 september 2011, 11:18

Bericht door ml2861 » 27 oktober 2011, 11:59

kan een zwangerschap geweest zijn, omdat ik overtijd was en het de eerste dag zo pijnlijk was.

Nu weer een domper gekregen normaal nu pregnyl voor eisprong, maar nog geen eitje te zien. dus weer uitstel, of mijn eisprong is geweest, dan gemiste kans.

had je 2 eitjes klaar zitten dan?

als je iets wil weten ik kan je mss helpen met je vragen? want 23 november duurt nog wel heel lang :-)

mopje
Berichten: 41
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 18:04

Bericht door mopje » 28 oktober 2011, 6:17

Yep er zaten 2 eitjes. 1 groot en 1 klein. Dus de gyn zei, dat 1tje is veel te klein. Maar ja, je weet nooit hé.

Dat is inderdaad een domper voor je. Maar langs de andere kant toch ook weer goed nieuws. Heb je toch nog een kans hé. Alleen is het niet deze maand. Kan je uitkijken naar volgende maand om te oefenen.

Mijn grootste vraag is natuurlijk. Ben ik wel echt zwanger? Maar als ik dan naar mijn buik kijk, dan weet ik het weer wel. Die is zo hard en hij begint al een beetje vorm te krijgen. Zal wel tussen mijn oren zitten. Hoelang ben ik nu zwanger? Want ik weet het echt niet meer hoor! Rond 2 oktober heb ik mijn eisprong gehad. Dus dan ben ik zeker een week of 2 zwanger. Ik kan er niet aan uit hoor.
Mijn borsten zijn niet echt gevoelig. Alleen heb ik 's nachts dat ze een beetje vervelend zijn. Net zoals een arm die slaapt als ik me draai.
Ik heb zoveel te vragen, maar ga maar stoppen hé.


Je gaat zien voor jou gaat het ook lukken. Je krijgt een mooi kerstcadeau'tje

mopje
Berichten: 41
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 18:04

Bericht door mopje » 28 oktober 2011, 6:18

Yep er zaten 2 eitjes. 1 groot en 1 klein. Dus de gyn zei, dat 1tje is veel te klein. Maar ja, je weet nooit hé.

Dat is inderdaad een domper voor je. Maar langs de andere kant toch ook weer goed nieuws. Heb je toch nog een kans hé. Alleen is het niet deze maand. Kan je uitkijken naar volgende maand om te oefenen.

Mijn grootste vraag is natuurlijk. Ben ik wel echt zwanger? Maar als ik dan naar mijn buik kijk, dan weet ik het weer wel. Die is zo hard en hij begint al een beetje vorm te krijgen. Zal wel tussen mijn oren zitten. Hoelang ben ik nu zwanger? Want ik weet het echt niet meer hoor! Rond 2 oktober heb ik mijn eisprong gehad. Dus dan ben ik zeker een week of 2 zwanger. Ik kan er niet aan uit hoor.
Mijn borsten zijn niet echt gevoelig. Alleen heb ik 's nachts dat ze een beetje vervelend zijn. Net zoals een arm die slaapt als ik me draai.
Ik heb zoveel te vragen, maar ga maar stoppen hé.


Je gaat zien voor jou gaat het ook lukken. Je krijgt een mooi kerstcadeau'tje

ml2861
Berichten: 152
Lid geworden op: 7 september 2011, 11:18

Bericht door ml2861 » 29 oktober 2011, 16:37

ik hoop het zooooooo

het aantal weken moet je rekenen vanaf je eerste dag menstruatie, niet vanaf je eisprong. Meestal zijn borstsymptomen voor wat later in de zwangerschap, ze kunnen we al wat gevoeliger zijn. je moet ook niet naar symptomen gaan zoeken, ik had er eigenlijk zeer weinig tijdens de zwangerschap, weinig of niet misselijk, mijn borsten groeide maar niet overmatig,
ik voelde pas laat beweging, wat ook niet leuk is, want als je beweging voelt, ben je gerust. Heb de eertse 2 maanden nog wel wat naar het wc gelopen als ik wat menstruatiepijnen had, maar wat steeds vals alarm. Eens ik zwanger ben blijf ik wel zwanger precies. Maar ja het zwanger worden, groot probleem!!!!

btw ik heb nog geen eisprong gehad, moet maandag terug voor controle. hopelijk hebben de eitjes eindelijk een groeispurt ingezet.

Lieza
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 oktober 2011, 12:20

Clomid

Bericht door Lieza » 31 oktober 2011, 12:27

Dag dames

Ik wel even mijn verhaal kwijt want er er zijn geen leeftijdsgenoten in mijn omgeving die me begrijpen.

In mei 2011 zijn we gestopt met de pil en toen gemerkt dat mijn cyclussen altijd 5 weken duurden. De gynaecoloog zei dat we toch nog even moesten proberen. In oktober was het zo ver, we waren zwanger! Maar 12 weken later kregen we de melding dat het kindje gestorven was. In de kerstvakantie heb ik een curretage laten doen. De maanden nadien was ik een emotioneel wrak en mijn cyclussen schommelden nog erger dan voordien (tussen 5 en 7 weken).

In augustus was ik het beu dat het maar niet lukte en nog eens een afspraak gemaakt bij de dokter. Omdat het al eens gelukt was, dacht hij er niet aan om me te laten onderzoeken. Maar omdat onze kinderwens zo groot is, zijn we toch met een onderzoek gestart.

Lieza
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 oktober 2011, 12:20

Clomid

Bericht door Lieza » 31 oktober 2011, 12:31

Met als resultaat dat ik niet altijd een eisprong heb. Hij vertelde dat ik dat kon zien aan mijn MS en als ik dan terublik heb ik idd niet veel echte MS gehad. Dus in september gestart met clomid 50mg. Dat had geen resultaat dus overgegaan naar 100mg. Deze keer met resultaat: 2 eitjes. Ik dacht dat het gelukt was want ik had weer alle verschijnselen zoals met onze eerste zwangerschap maar gisteren toch met MS gekregen.

Nu lees ik dat clomid als nadeel heeft dat het baarmoederslijmvlies minder dik is waardoor de innesteling moeilijker wordt. Mss dat er dus wel een eitje bevrucht is geweest maar zich niet kon innestelen. Woensdag opnieuw starten met 100mg en hopelijk deze keer mee succes.

Lieza
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 oktober 2011, 12:20

Clomid

Bericht door Lieza » 31 oktober 2011, 12:35

Dit weekend weer helemaal emotioneel ingestort want één van mijn 7 beste vriendinnen is 14 weken zwanger. Het lukte al na 2 keer en dat maakt mij zo kwaad. Wij zijn al een jaar en 6 maanden aan het proberen en zonder resultaat.

Ik heb echt moeite om nog samen te komen met de vriendinnen omdat ik dan elke keer weer geconfronteerd wordt met onze kinderwens...

Ik hou jullie op de hoogte van het komende onderzoek!

mopje
Berichten: 41
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 18:04

Bericht door mopje » 31 oktober 2011, 19:35

Hey Lieza,

Welkom hier is zeker niet gepast. Troost je iedereen kent hier dat gevoel. Iedereen rond je is zwanger gaat bevallen.
Maar je thuis wegstoppen helpt niet hoor. Ik heb het opgelost door het stilletjes (soms wel op een harde manier) aan iedereen te zeggen. Dan weten ze dat ze die domme vragen achter zich moeten laten. Je moet er in blijven geloven hoor. Je leest véél op internet. Meestal niet de fijnste verhaaltjes, maar af en toe toch ook wel een tof verhaal. Dus als je het niet ziet zitten, schrijf het hier maar hé! Want (bij mij helpt dat toch) schrijven en erover praten, met eigenlijk vreemde mensen in het zelfde schuitje lucht op.
Dat van Clomid had ik eigenlijk nog niet gelezen. Ik heb in het begin (nu ook nog hoor) véél over PCO zitten te lezen, en van Clomid ook. Maar soms vraag ik me af wat je er nog van moet geloven. Denk echt dat het van mens tot mens afhangt. Mijn Gyn. zegt ook dat een misval en Clomid dat het ook nog niet bewezen is. Maar echt, laat je hoofdje niet zakken of vallen, want dat is nergens voor nodig!

En Ml2861. Wat heeftde dokter gezegd? Is er een spurtje van de eisprongen geweest?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten