PCO en overgevoelig voor hormonen



Plaats reactie
hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

PCO en overgevoelig voor hormonen

Bericht door hannelaure » 19 oktober 2011, 9:45

hallo,

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik de afgelopen maanden al heel veel steun gehaald heb uit deze site. Niet alleen het forum maar de artikels slaan vaak de nagel op de kop.

Eventjes kort mijn verhaal: ik ben in augustus 2010 begonnen met proberen zwanger worden. Ik bleek een zeer onregelmatige cyclus te hebben en het was ook niet zeker of ik iedere keer wel een eisprong had.
Sinds januari 2011 moet ik iedere maand utrogestan nemen en sinds maart 2011 ook clomid en pregnyl.
Na de eerste poging met clomid en pregnyl ben ik zwanger geworden, wat helaas verkeerd is afgelopen op 11 weken.
Sindsdien heb ik al 4 ronden clomid-pregnyl-utrogestan achter de rug en worden de bijwerkingen iedere maand zwaarder. Ik heb last van functionele cystes, buikpijn, hoofdpijn, opvliegers, zware vermoeidheid, ...
De gyneacoloog zei dat het duidelijk is dat ik overgevoelig ben voor hormonen (op de pil reageerde ik ook over-emotioneel) en raadde me aan om een maand te pauzeren.
Dat ben ik nu aan het doen, maar ik vraag me af hoe het nu verder moet. Zonder hormonen word ik niet zwanger, maar met is ook geen lachtertje... En met die terugkerende cystes zelfs onmogelijk.

Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 20 oktober 2011, 7:52

Hoi Hannelaure,

Ik heb ook PCO en weet hoe lastig het is om daarmee zwanger te worden :roll: Toen ik nog clomid nam had ik ook heel veel last van opvliegers. Ik was ook heel agressief en voelde me gewoon opgeblazen. Aangezien je er ook nog pregnyl en utro erbij neemt is het normaal dat je zoveel last hebt. Het is wat zwaar voor je lichaam he. Heb je ook al eens gedacht om bij een fertiliteitsarts te gaan ipv gynaecoloog?

Ik hoop dat alles snel in orde komt voor jou! Ik duim alvast :wink:

hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

Bericht door hannelaure » 20 oktober 2011, 13:41

Dag Cassyke,

Momenteel blijf ik nog even bij mijn gyneacoloog. Hij is ook ervaren in fertiliteitsproblemen en volgt me goed op. Als we verder gaan dan enkel hormonen nemen, ga ik misschien wel overwegen om naar een andere arts te stappen.

Je zei "toen ik nog clomid nam". Ben je daarmee zwanger geworden of heb je daarna nog iets anders geprobeerd?

Groetjes

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 23 oktober 2011, 20:23

Hoi

Ik ben begonnen met clomid en aacefemine. Ik heb dat 4 maanden volgehouden maar daarna begon ik echt veel te veel last te krijgen van de hormonen. Ik ben dan op eigen houtje gestopt en een paar maanden nadien ben ik bij een fertiliteitsarts gegaan. Daar hebben ze gezien dat ventje zijn zaadcellen totaal niet goed waren. We moesten dus overschakelen op ICSI en daar is een prachtige dochter uit gekomen :wink: Raar maar waar had ik veel minder last van de spuitjes dan van de clomid...

hannelaure
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 9:37

Bericht door hannelaure » 24 oktober 2011, 15:45

Er is dus hoop!
Ik denk dat mijn mans zaadcellen wel ok zijn, ik ben immers al eens zwanger geraakt dit jaar...
Maar ik denk toch eens een test te vragen bij mijn volgend bezoek aan de dokter!

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 26 oktober 2011, 14:11

er is zeker nog hoop hoor!
Mijn verhaal kan je altijd lezen op:
http://onvervuldewens.blogspot.com

Veel succes meid!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten