wil graag ervaringen delen!!?



Plaats reactie
Melanie404
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 november 2011, 16:04

wil graag ervaringen delen!!?

Bericht door Melanie404 » 29 november 2011, 16:11

Hallo allemaal,

Ik ben melanie en ik ben 22 jaar oud..sinds vorig jaar pco vastgesteld en vanaf maart bezig via het ziekenhuis, begonnen met clomid tot 150mg geen reactie op mijn eierstokken dus geen eisprong, over gestapt op puregon 125E ook geen reactie en nu binnenkort beginnen met menopur..heeft iemand hier ervaringen mee??

ik hoor graag,
liefs melanie

anneloes
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 december 2011, 21:11

Bericht door anneloes » 10 december 2011, 21:17

Hey Melanie,
Ik ben 26 en wij proberen sinds maart. Sinds september in behandeling. Clomid hielp niet veel. Eén eisprong na 3 kuren (tot drie pilletjes) die we misten omdat hij zo laat kwam. Dan maar Menopur beginnen spuiten, eerst een halve ampule, zonder reactie. Dan naar een ganse ampule maar zonder resultaat. Nu even gestopt. Normaal mag ik volgende week terug starten met Menopur maar zie het niet echt zitten. Ik overweeg een ovariële drilling in de hoop dat dat wel zou helpen. Maar wil niet onder het mes gaan en dan te moeten vaststellen dat ook dat niet hielp... Ik duim voor jou dat bij jou wel de Menopur aanslaat!

ml2861
Berichten: 152
Lid geworden op: 7 september 2011, 11:18

Bericht door ml2861 » 11 december 2011, 14:59

hey melanie en anneloes; heb ook zware PCO

heb geen zelfstandige eisprong of groeien van de eitjes. Heb al zoontjes van 7-5 en we zouden graag er nog een derde bij hebben . Heb na het 2de nooit de pil genomen heb wel regelmatige cyclussen gehad maar nooit met resultaat. de gyneco vraagt zich af of ik dan wel een eisprong doe.
Heb ook een tijd met clomid gewerkt maar reageerde er niet meer goed op dus overgeschakeld naar om de 2 dagen 1 ampule menopur; en daar reageerde mijn lichaam mooi op. Dinsdag NOD maar ik denk dat het weer njet is. Dus 1 dag na beginnen regels terug menopur beginnen.

ik hoop dat ik jullie een beetje moed geef met het feit dat het kan , bewijs mijn 2 zoontjes maar je moet geduldig zijn. op het eerste 1.5j moeten wachten ook ovariële drilling gekregen. voor 2de 8mnd moeten oefenen.

anneloes
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 december 2011, 21:11

Bericht door anneloes » 14 december 2011, 19:20

Hey ml,
Bedankt voor de bemoedigende woorden. Op zich valt de behandeling wel mee en we hebben geduld. Maar het is zo vermoeidend om altijd over en weer te hollen naar het ziekenhuis om alweer teleurstellend nieuws te krijgen. We proberen het ook nog even 'stil' te houden en niemand kent ons probleem... Dus lastig om te combineren met 't werk en de ouders die uitkijken naar kleinkindjes... Vriendin vandaag bevallen, schoonzus had gisteren het goede nieuws dat ze zwanger was, buurvrouw staat op bevallen, dat zijn moeilijke momenten.
Ik neem aan dat het voor jou ook wel moeilijk is, al twee kindjes die rondhuppelen en je aandacht vragen en miss ook wel onbegrip...
Wanneer begin je weer met Menopur?
Ik twijfel, ik wil even pauze, rust maar anderzijds wil ik er alles aan doen om zwanger te geraken!!
Veel succes!

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 15 december 2011, 10:39

Hallo Anneloes

ik heb ook PCO en wij hebben het vrij snel verteld aan onze omgeving want ik had het ook erg moeilijk met andere zwangerschappen. Op mijn werk waren ze ook begripvol, zeker met de Menopur was het lastig want dan wist ik soms maar een dag tevoren dat ik een dag later weer op controle moest, dat had ik echt niet verborgen kunnen houden.

Mijn eerste kindje is er gekomen na 150 mg Clomid (geen reactie op 50 en 100 mg), voor mijn 2e zwangerschap heb ik eerst ook terug Clomid genomen maar daar reageerde ik niet meer op. Dan gestart met Menopur (1 ampulle)en de 2e cyclus was de goede.

ml2861
Berichten: 152
Lid geworden op: 7 september 2011, 11:18

Bericht door ml2861 » 15 december 2011, 17:33

@sara: das voor mij ook weer hoopvol.

ik ben gisteren begonnen aan mijn 2de cyclus menopur na 5 cyclussen clomid 100gr. 5de keer reageerde ik nog maar een beetje op clomid waardoor cyclus er lang duurde daarom nu menopur.

wij houden het nu voor buitenwereld verborgen omdat mijn schoonouders er nogal tegen gekant zijn. dat wil zeggen dus ook voor de kinderen. Omdat ze naar school gaan probeer ik mijn afspraken met gyneco te regelen op mijn vrije dag tijdens de schooluren, zo vermijd ik ook de vragen van de kids.

anneloes
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 december 2011, 21:11

Bericht door anneloes » 17 december 2011, 10:09

Hey Ml, Sara,
Blij om te horen dat Menopur al goede resultaten heeft geleverd, Sara :) . Geeft idd de moed om verder te doen.
Ik vind het gewoon zo moeilijk om te zeggen. Ik wil niet dat de mensen zich 'ambetant' beginnen te voelen. Bijna al onze vrienden, buren, familie... hebben nog kleine kindjes of er zijn er op komst. Ik heb het er soms wel moeilijk mee maar ik wil niet dat de mensen er niet meer vrij durven over te praten of hun kindjes niet meer meebrengen bvb. Ik wil vooral zo'n normaal mogelijk leven blijven leiden zonder genante of ambetante situaties al het op kindjes aankomt...
Hopelijk behoor ik snel weer tot de 'normale mensen' zonder spuiten en follikelmetingen.
Veel goede moed en succes ml!!!
x anneloes

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 19 januari 2012, 11:15

Hoi,

Even om te zeggen dat jij je sowieso al onder de 'normale mensen' begeeft hoor.
Je zou ervan schrikken hoeveel mensen in je omgeving op een of andere manier hulp nodig hebben om kinderen te kunnen krijgen. Alleen praten ze er misschien niet over. Je hoort alleen diegene waarbij het 'meteen prijs was'. Zij roepen het van de daken. Maar wanneer het wat langer duurt, of ze hulp nodig hebben, of... dan wordt er niet over gesproken.
Kijk maar eens goed rond wanneer je in een fertiliteitsklinkiek bent; allemaal vrouwen van alle origines, van elke grootte en dikte, van alle leeftijden, ...

Je bent zeker niet 'anders' omdat je hulp nodig hebt, integendeel!

bees
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 februari 2012, 7:19

Bericht door bees » 9 februari 2012, 7:27

Ik ben blij te lezen dat hetgene door mijn hoofd spookt, ook jullie problemen zijn.
Zelf probeer ik ook zwanger te raken. Vorige week ben ik voor de eerste keer met Clomid begonnen. Maandag moet ik naar gynae voor echo. Ik hoop zo hard dat er eitjes zijn, want in mijn omgeving lijkt iedereen zwanger te worden. De standaardvraag volgt dan meestal: wanneer begin jij eraan? Ik durf mijn omgeving niet te vertellen dat ik PCO heb om niet elke keer wil gaan uitleggen dat het niet gelukt is.

Hoe zit het met jou Melanie?

anneloes
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 december 2011, 21:11

Bericht door anneloes » 18 februari 2012, 19:42

Emmake,

Bedankt voor de lieve woorden! Inderdaad, altijd heel druk in de fertiliteitskliniek :). We houden de moed er wel in hoor... En ik heb er heel wat voor over. Ik bekijk het positief: de dag dat het wel lukt, zullen we des te meer beseffen wat voor een wonder het is. Alleen de onzekerheid of die dag ooit komt, is een beetje een donderwolk boven ons hoofd.

Ik moet net nu ook belangrijke beslissingen nemen over hoe ik verder wil met mijn professionele leven. Ik vind het moeilijk om een uitdagende maar leuke functie aan te nemen met wel veel uren en veel verantwoordelijkheid. Niet ideaal als we straks zwanger zijn, kindje komt op de eerste plaats. Maar mijn carriere op hold zetten voor een voorlopig onvervulde wens?

Bees, ik wens je heel veel succes met de Clomid! Hopelijk meteen resultaat! Laat je weten hoe het gaat?

Ik begrijp het volledig van dat niet durven vertellen... Ik vind het al zo moeilijk om iedere keer mijn man te bellen en te zeggen dat ze weer niks gezien hebben op de echo...

Hopelijk had jij deze week wel goed nieuws :)!

Prettig weekend!
anneloes

Ik ben nu aan mijn tweede Menopur-ronde begonnen. Maandag op controle!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten