vasstelling pco na jaren IVF met PGD



Plaats reactie
valentine0409
Berichten: 343
Lid geworden op: 19 mei 2010, 20:47

vasstelling pco na jaren IVF met PGD

Bericht door valentine0409 » 29 maart 2012, 20:09

Dag meiden

Een nieuw onderwerp omdat ik niet zo meteen weet waar het anders zijn plaats zou kunnen vinden.

Al enkele jaren wil ik zwanger worden via IVF met PGD (genetische diagnostiek)daar ik risicodrager ben voor bepaalde ziekte en dit niet wil overdragen op mijn kind.

Op zich leek alles een goede start te hebben. Ik maak een groot aantal eicellen aan en reageer super op alle hormonen! De eerste cyclus zelfs 72 eicellen nu de laatste 24, waarvan 16bevrucht en 9 over na PGD. Enkel het baarmoederslijmvlies wordt nooit spontaan dik. Na kuren met acefemini en progynova was geen verandering merkbaar. De oestrogel liet het iets dikker worden maar vooral de kwaliteit (laagjes) werd mooier.

Na jaren van proberen werd ik 1x zwanger, spijtig genoeg bleek dit buitenbaarmoederlijk te zijn, maar de dokters hadden er alle hoop in 'het kon dus'.
Nu vinden ze toch ook wel dat ik na die EUG al had moeten zwanger worden en moet ik in april onder het mes. Men wil alles uitsluiten: endometriose, antistoffen in mijn bloed, ... Het enige wat de dokter wel kon melden was de diagnose PCO.

Dat was voor mij de eerste keer om te horen dat ik dit had, zij bleken dit al even te weten.Voor mij een domper want ik dacht dat naast mijn risico mij niets in de weg zou staan. Dat indien mijn IFV kuren erop zitten ik het nog spontaan kon proberen...

Als ik over PCO lees herken ik enkele dingen (suikerproblemen, gevuld buikje, overstimulaties, zwangerschapssymptomen, veel eicellen, ...), maar ook veel andere dingen zijn bij mij niet te vinden: acné, zwaarlijvigheid, weinig gerijpte eicellen, ... Ik weet echter niet of ik een cyclus heb want ik neem al van mijn 12jaar de pil (door zware menstruaties) en na het stoppen van de pil gestart met IVF wat dus ook geen natuurlijke cyclus is.
Zijn er dus lichtere en zwaardere vormen of begrijp ik het niet goed?

In ieder geval wil men na de operatie mijn menstruatie opwekken om dan met menopur en pregnyl te starten. Moet ik mij extra zorgen maken of hebben jullie goede ervaringen met IVF en PCO, en moet ik het net als een pluspunt zien dat ze dit nu hebben ontdekt?

Alvast bedankt en sorry voor de lange tekst!
Valentine

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 29 maart 2012, 21:19

Hoi Valentine,
Ik heb geen ervaring met PGD maar heb ook PCO. Ook ik hoorde na 3tal jaar MMM plots dit woord. Ook verstond prof ni dat ik het nog niet gehoord had. Ik ben wel atypisch. Wil dus zeggen dat ik net als jij geen 'voorbeeld uit het boekje' ben. Ik heb enkele kenmerken (vooral diegene die ze zien op de echo : duiventrossen, 35eitjes in eens, dun BMS,...) OOk wij hebben lang moeten proberen. EN menopur heeft voor mij gewerkt! Mijn 3maanden oude zoontje ligt nu te ronken ;-). Dus geloof maar in je kansen! Het kan! En je krijgt dezelfde cocktail als ik in de tijd (progynova werkte bij mij TOTAAL niet. Net als suprefact,...) Succes ermee meid!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten