Met een cyste op vakantie vertrekken?



Plaats reactie
Kaat1982
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 maart 2012, 20:10

Met een cyste op vakantie vertrekken?

Bericht door Kaat1982 » 22 mei 2012, 22:00

Hallo,

Het doet me deugd om dankzij dit forum te weten dat we er niet alleen voor staan!
Zeker op een dag als vandaag, want we hebben slecht nieuws gekregen.
Omdat ik niet op Clomid reageer, was ik nu begonnen met Menopur, maar vandaag zag de gyneacoloog een cyste van 4 op 5 cm. Behoorlijk groot toch wel.

Hij stelt nu een laparascopie voor, die heb ik al eens gehad 5 jaar geleden voor endometriose, dus daar zie ik wel tegenop. Hij wil dan ook meteen een ovariële drilling doen en de doorgankelijkheid van de eileiders bekijken.

Omdat we binnenkort op vakantie vertrekken zou de operatie pas voor daarna zijn, maar mijn moeder maakte me daarnet aan de telefoon wat ongerust. Zij betwijfelt of het wel zo'n goed idee is om met zo'n cyste op vakantie te vertrekken. Ik ga morgen nog eens naar de dokter bellen om te vragen of dat zeker ok is. maar ik wilde eens aan jullie vragen: hoe dringend moet er ingegrepen worden bij een cyste?

Ik zou me ook geruster voelen bij een fertiliteitscentrum dan bij mijn gewone gyneacoloog, die heel vriendelijk is en zijn best doet, maar toch...
Morgen ga ik bellen voor een afsrpaak in Jette. Weet iemand of je daar lang voor moet wachten?

Genoeg om weer over te piekeren...

Groetjes!
Kaat

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 23 mei 2012, 8:12

Dag Kaat,

Ik zou me in jouw plaats toch ook in een fertiliteitskliniek laten opvolgen. Zelf had ik ook een supergynae, maar toch, daar weten ze er gewoon veel meer over...
De wachttijden zijn helaas idd vrij lang in Jette (maar ook in Leuven). Dus ik zou zeggen: schrijf je al in, maar meld ook je probleem van de cyste.
Misschien krijg je dan een arts aan de lijn die je hierbij wat op weg kan helpen?!
De mensen daar zijn over het algemeen zeer vriendelijk en behulpzaam. Een echte aanrader.
En daar zul jij je zeker niet 'alleen' voelen.
Daar zijn wij de regel i.p.v. de uitzondering ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten