PCO: onmiddellijk inseminatie?



Plaats reactie
Karen84
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012, 12:41

PCO: onmiddellijk inseminatie?

Bericht door Karen84 » 20 juni 2012, 12:43

Hallo,

Bij mij is gisteren de diagnose PCO vastgesteld: te veel eitjes rond de eierstokken, maar de hormonen waren wel normaal.
Ik wist dat deze diagnose er zat aan te komen, want ik heb veel te lange en onregelmatige cyclussen (tussen 40 en 90 dagen).
Ik ben in september gestopt met de pil.

Nu stellen ze in UZ Leuven voor om hormonen te nemen (Chlomid), ineens in combinatie met inseminatie. Het sperma was nochthans van uitstekende kwaliteit.
Hier kunnen we jammer genoeg wel maar mee starten half september, omdat UZ Leuven dicht is in juli/augustus, en wij daarna zelf op reis gaan.

Wat denken jullie van het voorstel om direct voor inseminatie te gaan? Verhoogt dit de kansen echt spectaculair? Is dat maar een kleine extra inspanning als je toch hormonen moet nemen, en laten opvolgen?

Bedankt,
Karen

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 20 juni 2012, 14:10

hallo
ik heb ook pco en ben twee keer zwanger geworden zonder inseminatie, is hier ook niet voorgesteld omdat het sperma prima was. de eerste keer na de eerste eisprong (met clomid), de tweede keer na de tweede eisprong (met menopur)
we hadden ons wel geînformeerd over de beste "positie"

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 20 juni 2012, 18:13

Ook 2x zwanger geworden zonder insiminatie!
Als sperma ok is, en de behandeling is niet zo zwaar... mss zo proberen?!

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 20 juni 2012, 21:57

hier ook pco, hier ook prima spermakwaliteit.

bij ons kozen ze ook voor die optie, alhoewel niet alle centra die inseminatie combineren met clomid. wij hebben dat dus wel gedaan, die inseminatie. met die clomid moet je je idd al zeer goed laten opvolgen. ik toch! het is zoeken naar de dosis en vaststellen wann eisprong zal plaats vinden. eens eisprong dan willen ze iets meer controle door inseminatie. 1/ inseminatie op juiste moment 2/ controle van sperma 3/ze kloppen ht sperma ook beetje op zodat de kwaliteit alleen maar toeneemt 4/ze zijn dan ook zeket dat het sperma mooi in baarmoeder geland is (soms is die moeilijk toeggankelijk).

zoals ze het aan mij uitlegden verhoog je dus je kansen met enkele percenten (ken juiste percenten niet meer) en eerlijk gezegd ik voelde mij hier goed bij, bij die controle. het is natuurlij wat meer gedoe. 's ochtends potje gaan binnenbrengen op juiste uur, ik 's middags naar zh voor inseminatie.

ik zou het zo opnieuw doen, alhoewel ik niet hierdoor zwanger ben geraakt. maar dat lag aan mijn hormonen die tilt sloegen (mijn hormoonwaarden weken wel af) waardoor we naar ivf zijn overgesstapt en nu zwanger zijn.

ik wens je veel succes bij eender wat je beslist :wink:

Karen84
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012, 12:41

Bericht door Karen84 » 25 juni 2012, 15:21

Ok, bedankt voor de reacties!

Ik heb me vannacht nog iets gerealiseerd (en dan lig je er weer wakker van natuurlijk :)): wordt er bij de inseminatie dan geen stukje natuurlijke selectie uitgeschakeld?
Of wat houdt dat "wassen" juist is? Hoe bekijken jullie dat?

Het is een raar gevoel omdat er met het sperma dus helemaal niets mis is; aan de andere kant zou ik het vrijen op commando ook maar moeilijk vinden, en volg ik je helemaal over die extra controle bij inseminatie. Dat geeft me zelfs nu al een beter gevoel (lees: meer rust, het gevoel dat er hulp gaat komen).
Aan de andere kant hebben ze mij gebeld dat ik nu blijkbaar ook in tweede helft cyclus zit, en dan blijf je toch hopen dat je nu al zwanger bent (al moet ik jullie dat niet vertellen waarschijnlijk hoe frustrerend dat wachten/aftellen kan zijn).

Alvast bedankt!

cindy22
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 juli 2012, 15:35

PCO

Bericht door cindy22 » 1 juli 2012, 15:42

Hallo,
Ik ben op verschillende websites aan het rondkijken ivm PCO. Ik ben nu 22 jaar en bij mij is eergisteren PCO vastgesteld. Had het helemaal niet verwacht. Ik kreeg maar 3 of 4 keer per jaar mijn regels, maar had nooit niet gedacht dat ik problemen ging krijgen om zwanger te worden :(. De gyneacoloog zei dat ik dit online eens moest checken wat dit allemaal inhoudt. Maar zie zoveel verschillende reacties dat ik niet weet wat juist is. Ik had graag over een jaar zwanger geweest. Maar nu dat bij mij pco is vastgesteld heb ik bang dat als ik langer wacht dat ik geen kans meer heb om natuurlijk zwanger te worden. Ik heb al wel een huis dat in orde is, dus financieel zal dit geen groot probleem zijn. Maar kan iemand van jullie mij helpen door wat meer info te geven? Wat zouden jullie in mijn plaats doen ( heb altijd een hele grote kinderwens gehad).

Alvast bedankt :)
Groetekes Cindy

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Re: PCO: onmiddellijk inseminatie?

Bericht door MickSha » 30 augustus 2013, 20:12

Karen84 schreef:Hallo,

Bij mij is gisteren de diagnose PCO vastgesteld: te veel eitjes rond de eierstokken, maar de hormonen waren wel normaal.
Ik wist dat deze diagnose er zat aan te komen, want ik heb veel te lange en onregelmatige cyclussen (tussen 40 en 90 dagen).
Ik ben in september gestopt met de pil.

Nu stellen ze in UZ Leuven voor om hormonen te nemen (Chlomid), ineens in combinatie met inseminatie. Het sperma was nochthans van uitstekende kwaliteit.
Hier kunnen we jammer genoeg wel maar mee starten half september, omdat UZ Leuven dicht is in juli/augustus, en wij daarna zelf op reis gaan.

Wat denken jullie van het voorstel om direct voor inseminatie te gaan? Verhoogt dit de kansen echt spectaculair? Is dat maar een kleine extra inspanning als je toch hormonen moet nemen, en laten opvolgen?

Bedankt,
Karen

Hey Karen,

K'zie wel dat dit al geen recent berichtje is maar wou toch even reageren ;)
Hier hetzelfde , maar dan met clomid prengyl en IUI
Het sperma was ook Ok, En toch ook direkt voor inseminatie. Heb hier ook mijn twijffels over.
Hoe is het nu met jou?

evi81
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 september 2010, 21:23

Bericht door evi81 » 30 augustus 2013, 21:37

Hey Karen,

Ik heb ook PCOS en ook mijn behandelingen gehad in UZLeuven, bij wie zit je?
1st zat ik bij Prof.Verhaeghe voor 5 maand Metformine en dan 6x Clomid met gewoon betrekkingen.
Nadien moest ik overstappen naar Fertiliteit en daar 1st een laprascopie moeten laten doen en ondertussen en ovariële drilling gehad. Dat was eind juni en wij moesten toen ook pas starten met IUI eind augustus/begin september wegens de "zomerpauze".

Uiteindelijk zijn wij -door de ovariële drilling- zwanger geraakt net voor de start van de 1e IUI. Dan heb ik op 12w en 3d. mijn 2e miskraam gehad.
2 maand later mocht ik opnieuw beginnen om zwanger te geraken maar nu met IUI te starten met Puregon spuiten en Pregnyl voor de eisprong. Zo ben ik bij de 3e IUI zwanger geraakt van mijn nu 8 maanden jonge zoontje.

Bij fertiliteit zat ik 1st bij Dr.Pelckmans (nogal een haastige, snel ribbedebie-madam) maar zij was toen zelf zwanger en nadien bij Prof Peeraer (e schat van een vrouwmens!) en de inseminaties waren 2x door Prof D'Hooghe gedaan en 1x door (achternaam wetek ni meer) maar t was ne Brecht ofzo :-D

(moest je een kijkoperatie laten ondergaan, de wachttijden lopen hoog op bij UZleuven, Prof. Peeraer werkt met hetzelfde team ook in UZDiest, daar heb ik de mijn laten doen anders moest ik 4 maand wachten in Leuven)

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Re: PCO

Bericht door waitykaty » 31 augustus 2013, 15:14

cindy22 schreef:Hallo,
Ik ben op verschillende websites aan het rondkijken ivm PCO. Ik ben nu 22 jaar en bij mij is eergisteren PCO vastgesteld. Had het helemaal niet verwacht. Ik kreeg maar 3 of 4 keer per jaar mijn regels, maar had nooit niet gedacht dat ik problemen ging krijgen om zwanger te worden :(. De gyneacoloog zei dat ik dit online eens moest checken wat dit allemaal inhoudt. Maar zie zoveel verschillende reacties dat ik niet weet wat juist is. Ik had graag over een jaar zwanger geweest. Maar nu dat bij mij pco is vastgesteld heb ik bang dat als ik langer wacht dat ik geen kans meer heb om natuurlijk zwanger te worden. Ik heb al wel een huis dat in orde is, dus financieel zal dit geen groot probleem zijn. Maar kan iemand van jullie mij helpen door wat meer info te geven? Wat zouden jullie in mijn plaats doen ( heb altijd een hele grote kinderwens gehad).

Alvast bedankt :)
Groetekes Cindy
Hello,

Je gyneacoloog zou je toch wel wat kunnen inlichten over PCOS ipv je naar het internet te verwjzen (waar ook veel fabeltjes opstaan).
Dit is heel de uitleg:
http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php

Moest iemand mij gezegd hebben dat ik PCOS had toen ik nog jong was (ik ben er nu 32, beetje laat vind ik zelf om erachter te komen dat het niet gaat lukken).
zou ik er gewoon rekening mee hebben gehouden en was ik een beetje (een jaar of 2) vroeger begonnen.
Voor je 30ste ben je het vruchtbaarst, tussen 30 en 35 neemt het een beetje af maar niets dramatisch, na je 35 wordt het al wat moeilijker.
Je hoeft nu niet holderdebolder kinderen te maken, er klaar voor zijn is ook belangrijk! Houdt er gewoon rekening mee.

Succes!!!!

Ps: Sommige zijn al na de eerste keer Clomid zwanger of worden gewoon natuurlijk zwanger.
Wat ook belangrijk is is dat als je nu nog geen kinderen wil je de pil (of iets dergelijks) moet blijven doornemen want de eicellen die niet springen kunnen cystes worden. De hormonen in de pil gaan dit tegen. Dit is iets waar mijn fertiliteitsarts op gehamerd heeft: de dag dat ik alle kinderen heb gehad die ik wil moet ik goed de pil nemen om cystes te vermijden.

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: PCO: onmiddellijk inseminatie?

Bericht door Klaartje » 27 mei 2014, 23:41

Hallo!

Hier ook aan het proberen sinds september en ondertussen diagnose PCOS.

Ben nu begonnen met eerste ronde chlomid met later een pregnylinspuiting.

Bij ons wilde de gyn eerst 6 maanden zo proberen voordat we over stappen naar insiminatie.
Wij zelf vinden dit erg prettig omdat we alsnog een kans hebben om op "natuurlijke" wijze een kindje te krijgen.

Hoe dan ook hoop ik het beste voor jullie! :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten