PCO wat nu?



Plaats reactie
jasmine
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 juli 2012, 1:23

PCO wat nu?

Bericht door jasmine » 24 juli 2012, 1:31

Hallo allemaal,

Het zoveelste verhaal voor jullie... Maar sinds er PCO is vastgesteld ben ik echt in de war en ik weet niet waar ik moet beginnen...

Dus: Ik ben net 20 en enkele maanden geleden ben ik na 5 jaar gestopt met men pil. Na vier maanden men menstruatie nog niet gekregen (maar herinnerde me van vroeger dat ik toen ook onregelmatig was). Uiteindelijk toch naar de gene geweest en ze zei dat ik PCO heb... Dat was het ongeveer :s Heb dan zelf vanalles opgezocht en naar men huisarts geweest voor meer uitleg.

Nu ben ik enorm verdrietig na alles wat ik gelezen heb en heb ik geen goeie gene waar ik naartoe kan voor eventueel verdere stappen. Heb dus voorlopig niet echt een cyclus en mijn lichaam is in de war (bloeding onregelmatig en weet nooit wat het precies is).

Ik ben heel tenger gebouwd, geen overbeharing of wat dan ook, maar heb een enorm grote kinderwens samen met mijn vriend...

Wat is de volgende stap en weet iemand misschien een goede gene in het Brugse? Iemand die kan luisteren, praten en verder helpen?

Alvast heel veel bedankt!

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 24 juli 2012, 9:15

Dag Jasmine,

Welkom op dit forum.

Toen bij mij de diagnose PCO viel én dan ook nog eens minder beweeglijk zaad bij mijn partner, kwam dit aan als donderslag bij klare hemel. De prof. vertelde maar door over behandelmogelijkheden zonder te merken dat dat at hij vertelde helemaal niet aankwam. Toen werden we in een bureautje bij een studieverpleegkundige gestopt (wij kwamen toen nog in aanmerking voor IVM) die ook weer een uitleg deed. We kregen de korte opzet van IVM te horen en moesten we terug komen voor het lange gesprek. Het heeft ons anderhalve maand gekost vooraleer we klaar waren om te bellen voor een nieuwe afspraak...
Neem je tijd, lees veel, praat veel.

Adressen in Brugge kan ik je niet mee helpen. Ikzelf ben in behandeling in Jette.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 24 juli 2012, 14:10

Dag jasmine,

Heel jammer om te horen dat je gyn PCO vastgesteld heeft. Mag ik vragen of hij bloedtesten heeft gedaan of follikelmeting/echo van je eierstokken?

ik vind het namelijk nogal voorbarig om zomaar de term PCO te gebruiken na een enkel consult...

ik was ook altijd onregelmatig, en ook na het stoppen van de pil geen maandstonden.

Mijn toenmalige gyn gaf me Duphaston, een soort hormoon dat je regels opwekt, en toen moest ik enkele keren op controle komen waarbij bloed genomen werd, en echo van de eierstokken om te zien of er een eisprong aankwam.
nadien terug Duphaston, en dan Clomid om een cyclus te 'timen'. je krijgt dan hormonen (in tabletvorm) die het lichaam zouden aanzetten tot het maken van een eisprong
vele mensen geraken hiermee 'al' zwanger. anderen, zoals ik, hebben een veel verder traject moeten afleggen.
ik zou niet te snel panikeren, maar effe overleggen met je gyn.
het is natuurlijk niet leuk dat het lichaam niet meewerkt, en je moet dat effe laten bezinken, maar ik zou niet direct het slechtste denken
er zitten hier dames met PCO die OOK spontaan zwanger werden!

zelf ben ik na een traject van 2 jaar met IVF mama geworden van een dochter en even later een 2e wondertje met ICSI...

succes!

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 24 juli 2012, 21:18

PCO is inderdaad moeilijk 'definieerbaar' en voor vele mensen echt helemaal anders. Zowel de behandeling, als de symptomen, als ...
Ik kreeg zelf ook héél weinig informatie, en ik heb eigenlijk een heel goede gynae.
Misschien omdat het zo verschillend is voor iedereen?
Zelf werd ik behandeld met Menopur en heb ik een dochtertje en een zoontje ondertussen.
Dus niet panikeren en niet teveel opzoeken ;) Probeer je gynae uit te vragen hierover, en als hij er echt niet veel van af weet, vraag dan misschien eens aan hem waar je met je vragen terecht zou kunnen?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten