Genk - Ombelet



Ploy
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:29

Bericht door Ploy » 26 september 2012, 20:11

De onderzoeken waren best positief. Bij mijn vriend was alles heel goed. Bij mij, grenswaarden PCO plus mijn schildklier was niet goed geregeld. We zijn momenteel mijn schildklier aan het bijstellen. Ondertussen moet ik toch nog een HSG laten doen. Als alles dan in orde is, wilt ze nog even afwachten omdat ze denkt dat we op goeie weg zijn met de schildklier. Dus nog 6 maanden afwachten en dan gaan we beginnen met hormonen of IUI.

En ondertussen maar hopen dat ik de afspraak voor maart kan afzeggen .

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 27 september 2012, 13:21

Oh tussenin nieuws dus. Het lijkt nog zolang, 6 maanden eer je dan hormonen of iui kan krijgen, maar het is natuurlijk wel fijn dat ze denkt dat het met de bijgestelde schildklier ook zonder hormonen ed kan eh!
En ja hsg, ik vond het niet fijn, maar als het moet, moet het eh. :)

Ik hoop mee met je dat je die afspraak niet nodig hebt! :D

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 27 september 2012, 17:59

Na 12 dagen de pil genomen te hebben zijn mijn MS er gisteren eindelijk doorgekomen :) Zo gek dat ik daar blij om ben...
Ik mag morgen op echo en bn gaan om aan een nieuwe kuur te starten. Morgenavond waarschijnlijk mijn 1e spuitje Menopur zetten :)

Oh ik hoop zo dat ik snel terug zwanger mag zijn!!!
Het is nu mijn 2e rond na de MK. Wel 1 ronde moeten overslaan :( Maar ja, moest m'n lichaam de tijd geven om terug gezond en wel aan een nieuw avontuur te beginnen hè.

Ase, wat een goed nieuws hè.
Gelijkaardig zoals bij mij dus. Ook hier enkel de PCO die mij dwarszit om op natuurlijke wijze zwanger te kunnen worden.
Ik duim dat de clomid aanslaat bij jou!!
Maar geen zorgen, Ombelet blijft niet bij de pakken neerzitten! Heb maar 1 poging moeten doen ermee. Ik reageerde er totaal niet op en we zijn overgestapt op Menopur inspuitingen met Pregnyl.

Welkom Ploy.
Positief nieuws ook bij jou :)
6 maanden wachten voor bijstelling schildklier. Klinkt zo lang, maar zal je zeker een heel eind dichter bij je doel brengen hè!!
Ook voor jou veel succes!!

Ploy
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:29

Bericht door Ploy » 28 september 2012, 20:17

@ ase:

ja inderdaad tussenin nieuws, dat had ik niet verwacht, dacht dat we ondertussen wel aan een behandeling waren.
Langs de ene kant goeie nieuws, maar toch ook wel een beetje teleurgesteld, 6 maand... pffff.... Ik hoop dat het waar is wat ze zegt, anders is het voor niets geweest.

Veel succes met de hormoon behandeling!

@ Faith:
Dank u wel meid! Hoe was je echo geweest? Mag je nu menopur zetten?
Dat was tegenslag, je MK. Zal wel niet min zijn geweest.

Jij ook heeel veel succes! Ik duim, laat ons weten hoe het met je gaat he.

Groetjes

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 29 september 2012, 23:38

Hoi Ploy,

mijn MK in aug was een hele grote dip voor ons... :cry:

Lichamelijk ben ik heel diep gegaan, moest zelfs bloedtransfusie krijgen. Maar emotioneel ook.

Echo en bn waren OK, ik heb terug groen licht gekregen om eraan te beginnen. :)
Vandaag mijn 2e spuitje alweer gezet!

Gisteren was ik heel blij dat ik terug met spuitjes mocht beginnen, maar vandaag had ik het er zwaar mee.
Ik besefte weer eens zo hard dat ik een beebje kwijt ben. Ik had nu zo een 14 weken kunnen zijn, eindelijk zorgeloos dromen...
Maar ik sta nog steeds met zoveel onzekerheid :(
Wanneer hebben we terug het geluk om een plakbeebje in de buik te hebben?

Ik hunker zo naar een brusje!!!

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 10 oktober 2012, 12:10

Hier zijn we weer een stapje verder. Vanmorge regels doorgekregen! Jeej, ben happy. :D

Moet nu zaterdag tot woensdag 50mg clomid nemen en dan donderdagmorgen op echo.
Spannend.

Maar nog een vraagje, de gyn had opgeschreven van dag 4-8 stimulatie clomid. Dus ik dacht zaterdag tot en met dinsdag. Dat zijn dasn 4 dagen. Nu zij die consulente, tot en met woensdag. En toen ik zei dat er toch maar tot dag 8 op stond zei ze, nee dat is altijd 5 dagen.
Huh? Maja zal het nu maar doen zoals ze zei zeker? Anders klopt de afspraak voor donerdag echo ook niet. En donderdag in de vm thuis, dus komt nog wel goed uit ook. :D

Nog nieuws bij jullie, Ploy en Faith?

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 10 oktober 2012, 19:51

Ondertussen is mijne frank gevallen, dat dag 4 tot en met 8 idd 5 dagen is. Vanmorge in al mijn enthousiasme kon ik duidelijk ni goed nadenken. :)

Ploy
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:29

Bericht door Ploy » 15 oktober 2012, 0:19

Hallo Ase,

Ik ben benieuwd... hopelijk heb je een goeie echo en kan je ons daarna goed nieuws brengen. Wij duimen.
Hoe voelt ge u eigenlijk bij die clomid?

Hier is het afwachten... dus dat doen we ... wachten...

Ik had vandaag wel even een dip. mijn man zijn nicht bevallen en aangezin mijn man peter is van hun 2de kindje (dit is het derde) zijn we toch maar even gaan kijken. Ook al besef ik heel goed dat ik eigenlijk nog niet mag klagen (amai als ik dat hier lees ooit, wij wachten nog "maar" een jaar) het deed toch wel pijn. Natuurlijk is het op dat moment slikken en door maarja, toen ik thuis kwam... kwam het er allemaal uit.

Regent het bij u ook zo zwangerschapsaankondigingen op facebook??
pfff even klagen en zagen, sorry hoor.

groetjes

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 15 oktober 2012, 14:01

Ik heb geluk dat ik bij de eerste ben van de vriendenkring en de familie die aan kindjes wil beginnen. Dus amper aankondigingen hier. Eéntje die wel aant proberen is, en eentje die net bevallen is. En ben er gisteren langsgeweest en kvond het echt gewoon fijn. Had gedacht dak het moeilijker ging hebben, naar tviel supergoed mee. :)
Maar ik zie precies overal zwangere vrouwen en in de winkel overal mama's met zo'n maxicosi op de kar en als ik ga wandelen met de hond overal kinderwagens eh. :) En tja soms valt met dat ook heel zwaar ze!!

En vorige donderdag had ik plots gewoon een megadip, uit het niks. Had ineens schrik dak da ni ging kunnen een kindje grootbrengen.

De clomid, dag drie vandaag, nog niks echt dak merk van verandering. Prober me er ook maar niet op te focussen. Het eerste pilletje was wel speciaal. Stond echt zo bij mij vriend van aaaah nu is het supersuperecht. :D

Wanneer is jouw afspraak voor het hsg?

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 20 oktober 2012, 13:51

Spannend Ase, 1e ronde met clomid voor jou begonnen :)Het echte startschot is gegeven dus :)

Ik heb vorige week zondag Pregnyl mogen zetten, eitje is maandag gesprongen en nu zit ik vol ongeduld de dagen af te tellen tot ik mag testen!!!
Hopelijk blijven die smerige MS uit en heb ik een knaller van een positieve test in handen volgend weekend ;)

Daarnet van een vriendin op FB een mailtje gekregen waarin ze vertelt dat ze 20 weken zwanger is...
Leuk, dat via een mailtje te horen.. en pas na 20 weken!?
Maar goed, ben blij voor haar, maar toch
"Waarom zij wel al en ikke nog niet??"
Sorry, klinkt egoïstisch hè. Maar deed weer even pijn.

Bij iedereen gaat het zo vlotjes maar ik moet er zoveel moeite voor doen.

Ik kijk zo uit naar een nieuwe zwangerschap, maar ben ook bang, bang dat het weer in een MK zal uidraaien. Mag zo niet denken, ik weet het, maar soms besluipt dat gevoel mij toch zo overheersend :(

Nog een weekje en we weten meer!!
Duimen jullie mee?

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 20 oktober 2012, 15:44

Hoi,

Snap je wel hoor! Positief blijven is moeilijk denk ik als je al MK hebt gehad. Maar toch, negateive gedachten kunnen zeker geen positieve invloed hebben, dus bannen die handel. :D
Superspannend voor je eh! Ik duim superhard!!!

Hier wast niet zo goed. Had uiteindelijk toch nog erg gespannen buik gekregen van Clomid, heel onaangenaam. Dus ik dacht, goed teken, het doet zijn werk. Maar donderdag dan naar gyn geweest en niks van eitje te zien... Was serieuze telerustelling. Dus heb dan drie dagen dubbele dosis moeten nemen. En heb zonet het laatste pilletje binnen. En voel niks niks niks. En maandag nu terug echo. Maar vermoed niet dat er nu iets zichtbaar gaan zijn...

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 21 oktober 2012, 10:07

Die teleurstelling ken ik meid.
Clomid deed bij mij ook niks, idd een opgeblazen buik, maar verder :(

Nu, het positieve is wel dat Ombelet dan meteen verdere stappen onderneemt. Dan gaat ie je niet nog eens met clomid laten verder doen als er maandag nog niks te zien is.
Dan ga je waarschijnlijk ook die operatie (LEO-behandeling) voorgesteld krijgen of spuitjes Menopur zetten.

Komt allemaal wel goed meid, we houden de moed er in hè!!

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 21 oktober 2012, 20:26

Maar jij hebt die operatie niet gedaan eh? Want ken hier nog niet van iedereen de verhalen en heb ff de fut niet om alles te herlezen.

Zou precies ook liever de spuitjes eerst hebben ipv de operatie.

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 22 oktober 2012, 9:48

Weer geen reactie op de clomid vanmorgen... :(
Maar ha dhet precies verwacht, was minder ontgoocheld als vorige keer.

Vanmiddag moet ik bellen voor bloeduitslag en dan gaat hij zeggen wat de volgende stap is...

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 22 oktober 2012, 16:04

Telefoontje achter de rug en mag woensdag op gesprek.
Reageerde in bloed ook niet op clomid dus zullen de spuitjes worden wss.
Moet je dat dan zelf zetten? Of wordt dat gedaan door een thuisverpleegster?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten