Genk - Ombelet



ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Genk - Ombelet

Bericht door ase » 31 juli 2012, 0:31

Hoi,

Enkele weken geleden werd bij mij PCO vastgesteld en werden we door ge gyn doorgestuurd naar dr. Ombelet in Genk.

Hier hebben we een kort gesprek gehad ondertussen en een bloedafname. Binnekort moet mijn vriend een spermastaal binnenbrengen en krijg ik een echo. Wat er ons daarna te wachten staat weet ik niet.

Kan iemand me misschien zeggen hoe het in Genk voor de rest in zijn werk gaat.
Was de eerste keer ook wel wat overdonderd en heb dus zelf niets gevraagd. En nu zit ik met enorm vel twijfels.
De assistente sprak over hormonen. En na wat opzoekwerk vermoed ik dat ik Clomid ofzo zal moeten innemen. Maar ze sprak ook meteen over inseminatie. Gaat het in Genk altijd meteen met inseminatie. Of kun je ook alleen hormonen moeten gebruiken?

Hopelijk vind ik hier enkele limburgse lotgenootjes. :)

Vanes
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 februari 2011, 16:20

Bericht door Vanes » 1 augustus 2012, 21:53

hey ase,

ik ben ook in genk geweest!
ik heb wel ivf/isci gedaan, en bij de 1ste 3pogingen in leuven geweest! controles gingen door in diest maar de pick up van de eitjes en de terug plaatsingen van de embryo was in leuven!

dan ben ik overgeschakkeld naar genk! om dat dit toch ook wel korterbij was en moet zeggen, in genk vond ik het veel beter in omgang! in leuven lagen we allemaal die de zelfde dag binnen moesten voor pick up of terugplaatsing in 1 ruimte met gordijne tussen, terwijl in genk kregen we apparte kamertjes waar je met 2 op ligt met gordijn ertussen, veel meer pravicy en in genk mocht mijn vriend tijdens pick up en terugplaatsing er bij zijn, in leuven niet!

ik heb geen ervaring met insminatie dus kan daar niets over zeggen...
en ook niet met dr ombelet, ik had dr mestagh! van horen zeggen moet ik wel zeggen dat ombelet een gevoelloze man is, en heel kort af en dat je bij hem een nummer bent! wil je niet bang maken ofzo, weet wel dat hij goed is in wat hij doet! dat is uiteindijk het voornaamste!

na de 1ste poging in genk (die weer mislukt was) ben ik te weten gekomen dat mijn eicellen niet goed genoeg waren, dus al die x dat ik heb laten doen is voor niks geweest! enige wat ik kon doen was eiceldonatie, dat hebben ze mij nooit gezegd in leuven!

dus uiteindlijk gestopt met alles en mag nu trots zeggen dat ik op de natuurlijke manier toch zwanger ben geraakt en ben nu 17weken en 5 dagen zwanger:-)

maar in genk ben je in goed handen! ik had eerder naar genk moeten gaan!
maar ben nu wel terug naar mijn gynae gegaan die mijn contole deed in diest! dr thys! echt een super gynaecloge!

veel succes en hopelijk mag je snel en zonder verder problemen genieten van een zwangerschap en je wondertje

groetjes vanes, een limburgs lotgenootje :-D

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 2 augustus 2012, 14:59

Hoi Ase,


Allemaal heel overdonderend hè...

Ook ik heb PCO en ga in Genk naar Dr. Ombelet.
Ik zal even kort mijn verhaal doen:

In 2009 wilden wij aan kindjes beginnen. Vol goeie moed, gestopt met de pil. Maar mijn MS bleven uit :(
Naar mijn gyne, hij stelde PCO vast. Ik werd doorgestuurd naar Dr. Ombelet.

Op gesprek en dan zouden een BM-meting en OZ spermastaal van mijn man op het programma staan. 24/8/2009 was het zover. Maar tijdens de BM-meting kon ik mijn oren niet geloven...ik bleek zwanger!! In 2010 is ons zoontje dan geboren.

Nu willen we graag een 2e kindje, maar weer stuitte ik op meer dan 6 maanden geen MS...

Momenteel ben ik sinds jan 2012 in behandeling bij Dr. Ombelet.
Ik volg een stimulerende behandeling. Eerst was dat met clomid (pilletjes), maar dat sloeg niet aan bij mij.
Nu ben met mijn 2e ronde Menopur bezig. Ik moet dagelijks een spuitje zetten en om de zoveel tijd op echo en BN in het ZKH. Morgen mag ik ook weer gaan voor follikelmeting. Ze kijken dan mbv inwendige echo of er een eitje reageert op de Menopur en hoe fel het al gegroeid is. Als het eitje groot genoeg is, dan moet ik Pregnyl zetten om het eitje te doen springen en dan is het 'huiswerk' maken ;-)

De soort behandeling hangt allemaal af van de resultaten, zowel bij jezelf als die van het spermastaal van je man.
Dr. Ombelet is ne hele zakelijke man... Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik vb nooit ne proficiat gehoord... Maar hij kent zijn vak!!
Hij bespreekt de resultaten pas als ie ALLES binnen heeft.

Het is een emotionele rollercoaster... Het neemt je leven even over want past zelden allemaal in je agenda. Maar ja, we hebben het ervoor over hè.

Heel veel succes alvast!!
En wie weet komen we elkaar nog wel in de wachtzaal tegen ;-)

Groetjes

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 3 augustus 2012, 0:42

Dankje Vanes en Faith voor jullie reactie!

Een emotionele rollercoaster is het inderdaad!Enorme blijdschap omdat we effectief gestart zijn aan onze gezinsuitbreiding, maar ook zo vaak traantjes als ik het allemaal even wat te negatief zie. Ben gewoon ook superemotioneel als ik vriendinnen zie die zwanger zijn enz. Ach ja mijn tijd komt nog! :D

Ben wel al blij te horen dat jullie allebei positief zijn over Genk.

En ook wel over het huiswerk maken. :D Dat betekent dat het niet meteen standaard inseminatie is. Daar is vooral mijn vriend bang voor. Hij heeft vanmorgen zijn staaltje binnengebracht. Met de nodige ongemakkelijkheid. :) En hij zag het niet zitten om dit nog veel te moeten doen. Maar ja als dat de enige manier is, draait hij wel bij hoor. :)

Mijn echo staat binnen twee weken gepland. De assistente zei dat er dan een afspraak werd gepland voor de verdere gang van zaken te bespreken. Dat stelde me wel wat gerust. Vond dat we vorige keer zo beetje aan ons lot werden overgelaten. Maar blijkbaar volgen ze het toch wel redelijk op dan.

Jammer genoeg vertrekken we twee dagen na de echo op vakantie voor twee weken, dus mijn geduld wordt nog wat op de proef gesteld.

Vanes, proficiat met je zwangerschap, geniet ervan!!
En Faith, hopelijk slaat deze kuur wel aan en heb je binnenkort goed nieuws! :)

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 4 augustus 2012, 15:07

De rollercoaster gaat hier ook maar verder...

Ik moest gisteren voor echo en BN gaan.
Geen reactie op de Menopur te merken. Waarschijnlijk ophogen, telefoontje met bloedresultaten afwachten.

NM kreeg ik telefoon dat ik moest stoppen met spuiten. Uit mijn bloed bleek dat ik mijn ES had en op m'n vruchtbaarst was... Zo raar, mijn MS waren nog geen week gedaan, had nog maar 7 spuitjes gezet en gene Pregnyl genomen...

Mijn hersentjes deden overuren en er bleef 1 ding rondspoken: mijn MS van 25/7 waren mss geen MS maar innestelingsbloeding? Vanmorgen dan een testje gedaan en ik kreeg 2 mooie roze streepjes te zien :) :shock:
Ik kon mijn ogen niet geloven.

Ik hou beide veotjes op de grond, want mss heeft de medicatie effect op de test of zo? Kweet het niet.
Woensdag moet ik terug voor echo en BN.

PS: zag gisterenmorgen ne man met een groen zakje naar het IVFlabo gaan, en daar even zitten want was nog niet open. Heeft het later bij secr Dr. Ombelet afgegeven. Jouw vriend misschien?

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 5 augustus 2012, 20:32

Nee dat zal hij niet geweest zijn, wij zijn donderdagmorgen gegaan.

Spannende tijden voor jou nu!!
Ik duim!

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 13 augustus 2012, 14:05

Faith, hoe was de echo?

Ik ben vandaag op echo geweest bij dr. Ombelet.
Hij viel me eigenlijk echt goed mee. Mooi stipt, duidelijke uitleg enz, zakelijk-vriendelijk. :-)
Hij wist ook nog dat ik nu op vakantie ging (had dit wel opgeschreven, maar toch, sommigen doen de moeite al niet om op het blad te kijken) dus ik voelde me echt geen nummer.

Ik moet nu 12 dagen de pil nemen, gewoon diegene die ik thuis nog had. En dan mijn regels afwachten. Op éérste dag bellen en dan afspraak maken voor bloedafname. Dan nog eens bloedafname na de regels en dan gesprek om alles te bespreken.

Dus nog geen grote maatregelen momenteel. Wel lastig dat ik dus geen datum kan vrijhouden voor de bloedafname enz. Moet dan nog beetje in de agenda passen liefst eh.

En natuurlijk maak ik me al zorgen. :) (ik zou mezelf niet herkennen als ik me niet altijd over iets wel druk maak :-) ) Hij raadde aan om voorlaatste dag vakantie mijn laatste pil te nemen. Dat is een maandag. Maar ik kreeg vroeger ook nooit meteen mijn regels, en nu na zo maar 12 dagen zal dat ook wel niet vermoed ik. Dus de kans is dan toch groot dat ik ze in het weekend krijg. En onderaan het papiertje staat dan zo, bij regels in weekend, consultatie maandag 9u. Dus zou ik dan niet moeten bellen? Is dat vrije consultatie ofzo?

Maar allé toch weer al een inieminie stapje dichter bij een boeleke. :D

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 8 september 2012, 11:16

Ondertussen regels gehad en bloedname op tweede dag.
Gisteren ook hsg gehad, was me dat pijnlijk seg. En nu hebben we een datum gekregen (eind september wel pas...), en dan gaan we alle resultaten bespreken en de behandeling.
Dus nu is het afwachten.
En ondertussen nog wat gewicht proberen te verliezen..

Nog drie lange weken...

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 15 september 2012, 12:22

Hallo Ase,


tijdje geleden dat ik nog op het forum geweest ben...
Hoe gaat het met jou? De lange weken wachten zijn ingezet!! Hopelijk is het snel eind september, zodat je weet waartoe en waaraan hè.

Mijn zwangerschap is op een MK uitgerdraaid :(
Best hevig want heeft tot ziekenhuisopname en bloedtransfusie geleid.

Nu ben ik terug aan de pil om mijn MS door te laten komen. Laatste pil nl gezien 23/9 en dan hopelijk snel mijn MS, ik wil zo graag weer met m'n spuitjes beginnen. Om hopelijk snel terug goed nieuws te mogen krijgen.

Groetjes

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 17 september 2012, 14:06

Ooh Faith, zo erg! Veel sterkte eh!

Ploy
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:29

Bericht door Ploy » 24 september 2012, 11:16

Dag Ase,

Ik geloof dat we gelijk opgaan. Ook PCO vastgesteld en alle onderzoeken aan het doen, niet in Genk maar wel in Leuven. Woensdag 26/09 krijgen we de uitslag. Ik hoop dat er nu eens iets uit de bus komt.

Veel succes met jullie behandeling, ik hoop voor jullie binnenkort een positieve test.

groetjes van ook een limburgs lotgenootje :)

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 24 september 2012, 16:51

Hey,

Leuk iemand die wat hetzelfde meemaakt. :) Heb echt veel aan alle fora momenteel. Wil er met nog niet teveel mensen uit de vriendenkring over babbelen en heb eigenlijk ook gewoon nog niet veel vrienden die al mama zijn. En door de verhalen van anderen voel ik me toch niet zo alleen met mijn problemen. :)

Ik ga morgen op afspraak bij Ombelet... eindelijk de resultaten van alle onderzoeken. Ben beetje zenuwachtig. De assistent had me ook gezegd dat ik best wat kon vermageren en had gehoopt 5kg kwijt te zijn tegen morgen, maar tzijn er een dikke 2 geworden... Ach ja beter iets dan niks zeker... :)Mijn vriend is ook wel nerveus, beetje bang dat zijn staaltje niet in orde was. :)

Wat heb jij allemaal moeten doen van onderzoeken?
En waarom ga je in Leuven als je van Limburg bent? :)

Groetjes

Ploy
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:29

Bericht door Ploy » 25 september 2012, 9:53

Dag Ase,

ja inderdaad, ik heb er ook al veel opgelezen en idd, praten met een lotgenootje doet me echt ook goed omdat ik er begrip van krijg, wat ik in mijn omgeving maar weinig krijg. I

Ik heb het wel aan iedereen vertelt.
Het positieve daarvan is dat de vragen naar een baby stoppen. Iedereen weet al even dat ik heel graag een baby wil, maar nu het eindelijk zo ver is, wil het niet lukken. Dus de vragen kwamen heel frequent en ik had geen zin om telkens keer zout in mijn wonde te krijgen. Ik ben heel open er over geweest.

Het nadeel is dat je best wel wat vervelende reacties krijgt. Ze bedoelen het goed en ik snap hun reactie als ik me in hun plaats stel. Je krijgt best wel veel: "ooooh maar ze kunnen veel tegenwoordig" (minimaliseren). of "Het komt wel goed". :)

Het is het ene afwegen tegen het andere natuurlijk.

Ik denk dat die 2 kg al veel doet. Vaak moet je niet zo grandioos veel afvallen eer dat je resultaat hebt. dus met die 2 heb je ook al je best gedaan.

Dus vandaag heb je uw afspraak? Als je zin hebt, laat ons weten hoe het geweest is. Ik kan me inbeelden dat je supernerveus bent en je vriend ook. Ik duim voor jullie dat het best meevalt (al zal het toch nog een zware klap zijn).

Mijn onderzoeken: Ik doe mee aan een PCO studie in Leuven. Ik moest dus een 3D-echo laten nemen van mijn eierstokken en bloedtesten om de diagnose PCO te bevestigen. Mijn schildklier was ook niet in orde dus daarvoor heb ik dan ook bloedtesten moeten doen.

Nu was ik gister bij de huisarts en die had mijn verslag van de echo al ontvangen. Blijkt dat ik in de ene eierstok 15 en in de andere 21 follikels/blaasjes heb. Ik ben benieuwd wat prof. De Neubourg gaat zeggen morgen.

Naar Leuven: eerlijk gezegd heb ik er niet bij nagedacht om naar een ander centrum te gaan. Ik denk dat ik wat last had van tunnelvisie toen :), wij gaan voor al onze problemen naar leuven eigenlijk.

Ik duim voor jullie!!

Groetjes

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 25 september 2012, 12:49

Net terug van het ziekenhuis en eigenlijk het beste nieuws gekregen dat mogelijk was. Het is puur de PCO die een zwangerschap bemoeilijkt. De rest was in orde. Doorgankelijkheid goed, sperma goed. Dus nu moet ik 12 dagen de pil nemen om mijn regels op te wekken en dan vanaf dag 4 vd regels starten met clomid tot dag acht. En dan gaat er echo en bloedname zijn.
Dus ben eigenlijk best wel blij. Vooral ook dat het nu zonder inseminatie enz kan. Want bij het allereerste gesprek sprak die assistente vrijwel meteen van inseminatie en nu mogen we toch op de natuurlijke weg proberen. Mits een beetje stimulatie dan eh. :)
Hopelijk krijg jij morgen ook positief nieuws! Ik ebne cht opgelucht, da al die maanden van wachten en testen mogen we nu eindelijk beginnen aan het echte werk. :D

Ploy
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:29

Bericht door Ploy » 26 september 2012, 1:09

Ah das goed nieuws he! Als de doorgangkelijkheid e.d. al goed is :) dat is idd al half 'gewonnen'.

Veel succes! Wij duimen en laat ons iets weten he, hoe het met je gaat.

Ik hoop dat ik morgen hetzelfde kan zeggen. Maar ik denk dat ik mss die HSG nog moet doen... we zullen wel zien.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast