Genk - Ombelet



Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 29 oktober 2012, 14:22

ase schreef:Telefoontje achter de rug en mag woensdag op gesprek.
Reageerde in bloed ook niet op clomid dus zullen de spuitjes worden wss.
Moet je dat dan zelf zetten? Of wordt dat gedaan door een thuisverpleegster?
Hei meid,

sorry even geleden dat ik nog ben komen piepen.

Ik heb idd die operatie niet laten doen. Ik zag dat nog niet zitten en ben voor de spuitjes gegaan.

Super dat je woensdag gesprek hebt :-)
Bij mij was het hetzelfde verhaal met de clomid, totaal geen reactie er op...

Ik heb de 1e dagen een thuisverplaagkundige laten komen voor de spuitjes te zetten. Maar ik ben al snel overgeschakeld op het zelf zeztten ervan.
Ik moet dagelijks spuiten. En het was zo'n gedoe om altijd op tijd thuis te zijn voor die verpleegster... Pff, dat woog nog eens eens zo zwaar vond ik.

De verpleegster heeft ons geleerd hoe we ze zelf kunnen zetten. De 1e dagen heeft mijne man het gedaan maar na 2 dagen heb ik overgenomen.
Het is heel raar, die 1e prik in jezelf... maar het went heel snel hoor!!

Ondanks best wel wat positieve tekens zijn we toch weer niet zwanger :-(
Pff, ik had het er zoooooooo moeilijk mee :-(
Het weegt echt heel zwaar. Ik ben deze keer niet opgestart met mijn spuitjes. Zag het even niet zitten. Heb er nu wel al wat spijt van, een kans die ik aan me voorbij laat gaan...

Maar ik heb weeral TE VROEG mijn MS gekregen. Snap er niks van, 7 dagen na Pregnyl. Terwijl het anders 14 dagen zou moeten zijn. En op ferti kreeg ik er niet meteen een antwoord op.
Nu ga ik Dr. Ombelet eens bellen, ik wil eens horen HOE dat komt!! Want is niet normaal hè, maar vooral niet leuk :(

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 9 november 2012, 10:46

Hoi,

Heb je al antwoord gekregen van Ombelet over je vroege ms?

Ik moest normaal gezien vanmorgen op echo, tis de derde dag van mijn regels, om dan met Menopur te starten.
Maar heb gisteren de afspraak afgebeld. Het er nog een tijdje met de consulente over gehad en de beslissing genomen om een aantal maanden te wachten. Ombelet had gezegd dat ik 10kg moest afvallen en er zijn er nu 1,5 af. (had dit ook nog maar twee weken geleden gezegd eh). En ik roeg of het nu nuttig was om met menopur te starten of dat de kansen erg laag waren door mijn overgewicht. En de consulente zei dat ik zwanger kon raken, maar dat gewicht toch een erg grote rol speelt en dat het gewoon ook beer is voor moeder en kindje om een gezond gewicht te hebben. Dus hebben we ons verstand laten beslissen en door de winterstop in december zijn het zoiezo twee maanden die we minimum overslaan. Die minimum vind ik wel zwaar. Heb echt het gevoel momenteel dat we nu weer maanden niet gaan verderdoen met de kinderwens. Heb ook ff totaal de fut niet om te dieten. Voel me echt depri. Ben vanmorgen opgestaan, werk afgebeld, pak chocolade uit de kast gaan halen en terug in bed gekropen met pc en chocolade. Erg eh. Maar voel me zo slecht! Kan ook niet gewoon doen tegen mijn vriend, echt heel gespannen sfeer. En heb geen spijt van de beslissing, wil echt het beste voor het kindje en wil er ook wel voor afvallen. En die hormonen geven zoveel bijwerkingen dat ik blij ben dat ik daar nu van gespaard ben voor een wss toch zinloze cyclus. En toch, vandaag wordt een emo-depri-down beddagje.
En ik vermoed dat ik nu ook enkele maanden van het forum blijf. Heb hier even niks meer te zoeken.
:(

Sel84
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 oktober 2012, 12:33

Bericht door Sel84 » 12 november 2012, 12:58

Is MPCO hetzelfde als PCO??

Mieke1985
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 juli 2009, 17:46

Bericht door Mieke1985 » 9 februari 2013, 22:14

Hoe is het ondertussen met je? Wij zitten ook in genk bij ombelet. Na drie icsipogingen zoontje van 22 maanden. Nu gestart voor tweede, ben aan pil om ms te krijgen. Hebben nog een cryootje.

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 18 maart 2013, 20:17

Hoi,

Ben hier enkele maanden niet geweest. Had die rustpauze echt nodig. Het doel was om 10kg af te vallen, zit nu op 3,4... Het gaat moeizaam. Maar heb de pauze ook emotioneel echt nodig gehad. Voel me veel beter nu.
En het begint ook terug te kriebelen om opnieuw te starten. Maar... Ben half februari op een nieuw werk gestart. Ik durf nu niet goed zo vaak afwezig zijn. Ik heb geen glijdende werkuren en moet elke dag om acht starten. Dus nu beetje stress hoe ik dat ga doen...
In Genk is 7.30u het vroegst voor de echo's zeker?
Of zijn ze soepel daarin? Ik woon vlakbij ziekenhuis (zonder fertiliteitsafdeling), dus bloed nemen zou ik daar ook wel kunnen vragen vermoed ik? En dat ik echo's in de nm of 's avonds doe in Genk? Iemand enig idee of dat mogelijk is?
Of is Hasselt soepeler?

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 20 maart 2013, 15:44

Hoi Ase,

Ook ik ben een hele tijd niet meer online geweest... Het weegt zo zwaar hè!! Ik ben nu ruim een jaar bij fertiliteit in behandeling...
Ik zat nog op een ander forum, Pff, ik werd zo kwaad van al die berichten over supersperma enz... Ze werden er zelfs miraculeus zwanger terwijl ze nog hun spiraal inhadden. Ik kon het niet meer aan. Hou me daar nog steeds weg, maar hier kwam ik nog eens piepen na mijn nieuws van vandaag...

Ik was een nieuwe kuur met Menopur bezig, maar mijn lichaam reageert er niet meer op. Was al opgehoogd, maar vanmiddag vertelde de consulente mij dat we de behandeling gingen stopzetten wegens geen reactie meer :-(

Heb volgende week woensdag een nieuwe afspraak om te bespreken hoe we verder kunnen gaan. Ben zo zenuwachtig daarvoor!

Om even op jouw vragen te antwoorden:
In Genk starten de echo's tussen 7u30 en 8u. Verzamelen in wachtkamer vanaf 7u30. Ik zorg altijd dat ik er al om 7u ben, zodat ik bij de eersten ben. Eens begonnen gaat het wel heel vlot hoor!
Ze doen geen echo's in de NM of avond :-( Ik heb dat ook eens durven vragen aan Dr. O... Amai, het antwoord was duidelijk!

Moeilijk als je met je werk zit hè.
Idem hier. Geen glijdende uren, maar sta in het onderwijs. Ik haal 8u30 juist als ik zorg dat ik er vroeg ben.

Bij mij zijn enkele collega's op de hoogte. Maar als het meer wordt dan stimulatie -mjn behandeling- dan zal ik de directie ook op de hoogte moeten gaan brengen want dan moet ik er soms ook in de voor-of namiddag zijn hè... Afwachten!

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 20 maart 2013, 16:29

Oh, ik vind het echt jammer voor je!
Kan je even zo kwaad worden op je lichaam eh! En ik begrijp het maar al te goed van het andere forum. Ik zit met een omgeving die steeds foute opmerkingen maakt. 'Amai, we hadden van de eerste keer prijs", "khoop dat ik geen tweeling heb, dan krijg jij er één!", vandaag net nog deze gehad "jij moet toch voor niemand naar huis eh" omdat madam een kind heeft. Ik heb een vriend en huisdieren die ik ook graag zie eh! Maja. Boos dat ik kan worden daarover, niet normaal.
Maar thelpt niet eh.

Wel slecht nieuws voor mij dan van de echo's. Mss dat ik toch eens ga horen hoe dat in Hasselt zit.

En jij moet vooral niet te zenuwachtig worden voor volgende week de afspraak. Dr. O zal wel met een nieuwe oplossing afkomen en dat middeltje gaan uw wondermiddel worden. :) Probeer maar wat te relaxen en laat het op je af komen. Je kan nu toch niets doen. probeer dan die stress uit je lijf te houden. (Mss voetreflexologie of acupunctuur ofzo?)

Myri
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 november 2012, 21:13

Bericht door Myri » 2 april 2013, 19:55

Hey dames,

Ook ik heb PCO en in behandeling bij Wisanto in Hasselt. Al een poging met Clomid achter de rug zonder succes...
Nu ben ik aan het twijfelen om naar Genk te gaan. Daar doen ze meer echo's. Ik had er alleen een op dag 13. Weet niet wat ik moet doen. Denk dat meer echo's me ergens wel rustiger maken(zeker die in het begin van de cyclus) dan ben je zeker niet zwanger maar is ook een hele investering...
Veel succes nog allemaal!

Myri

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 3 april 2013, 22:01

Even kort verslagje over mijn bezoekje aan ferti laatst.

De Menopur heeft dus geen effect meer op mij. Mijn laatste kuur is plots afgebroken, dat om overstimulatie te voorkomen.

Hoe kan ik nu verder?
2mogelijkheden:
De LEO-operatie of wel overstap op IVF.

De LEO heb ik veel vraagtekens bij... Is het de moeite waard? Want de percentages zijn niet zo super... Slechts 60% kans op succes. En dat betekent dan dat de eitjes spontaan zouden groeien en springen. Maar het houdt sowieso weer wat wachten in.
En ergens ben ik op een punt gekomen dat ik gewoon de meest succesvolle weg wil kiezen... Maar het is zo'n grote stap!

Ase: heb je al een beslissing genomen ivm genk of Hasselt?

Myri: in Genk wordt je idd heel nauwlettend opgevolgd. In de weken van stimulatie moet ik toch zeker 3 keer naar ZKH voor echo.
Maar ken veel positieve mensen over Wisanto hoor. Het is een keuze die je zelf moet maken. Volg je gevoel! Want in heel dit medische gedoe is het wel belangrijk dat je je goed voelt bij je keuzes.

Succes!

Myri
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 november 2012, 21:13

Bericht door Myri » 4 april 2013, 12:57

Moeilijke keuze...
Ik ben ook niet zo gek van die LEO (zou dat liever ook niet doen) maar IVF is dadelijk grote stap...
Deze morgen in Genk geweest op dag 4 en gisteren 100mg clomid genomen. Nu had ik een al een follikel van 14mm en nog geen baarmoederslijmvlies. Dus niet goed... Mag om 13.30 bellen voor de uitslag van bloed...
Pfff, niet leuk...

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 11 april 2013, 18:59

Hoi Myri,

Wat was het resultaat van het bloedonderzoek? Ik had ook altijd langer nodig om gestimuleerd te worden. En clomid deed helemaal niks bij mij... Die ronde werd onderbroken. Maar wel vrij snel overgegaan op Menopur, daar was ik ook de 1e ronde van zwanger, jammer genoeg wel n miskraam geworden.

Wij hebben de knoop doorgehakt, we zijn al lang genoeg bezig... Sept 2011... En al ruim 1 jaar in de MMM. Daarom kiezen we voor IVF, de kansen liggen daar het hoogst!
Geen zin om een aan een experimentele studie - operatie mee te doen. Actie!! ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten