PCO



Plaats reactie
Saartje1986

PCO

Bericht door Saartje1986 » 20 augustus 2012, 12:43

Dag iedereen,

Al eventjes lees ik jullie berichtjes mee, dus wou ik mij eerst even voorstellen. :D
Mijn man en ik zijn al een jaar klaar voor gezinsuitbreiding, maar spijtiggenoeg volgt de natuur niet.
Bij mij werd in januari pco vastgesteld, een hele klap natuurlijk, maar de dokter zei dat dit wel opgelost kon worden door Clomid en voedingssupplementen. Ook mijn man zijn sperma werd getest, en kwaliteit was niet uitstekend (hoeveelheid ok, maar te veel trage zwemmertjes). Dus ook mijn ventje aan de vitamientjes.
Ik reageer gelukkig goed op de clomid , maar voorlopig nog geen zwangerschap :?
Weten jullie vanaf wanneer ze overschakelen op een andere methode? Ik ben nu al 4 keer clomid genomen. Mijn dokter blijft hier nogal vaag over.

Groetjes

Shari
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 februari 2012, 15:25

Bericht door Shari » 22 augustus 2012, 16:42

Dag Saartje,

Wij hebben 4 x met Clomid geprobeerd bij de gewone gynaecoloog. Dan heeft zij een laparascopie e.d. gedaan en ons doorverwezen naar een fertiliteitscentrum. Ondertussen had ik nog 1 poging met Clomid in de wachttijd naar ons gesprek in Jette. Daar hebben we nog 2 x met Clomid geprobeerd (IUI) en daarna overgeschakeld naar Menopur.

Ik weet niet of je bij een "gewone" gynaecoloog gaat of een fertiliteitsarts. Dit maakt wel wat verschil. Mijn gewone gyn. verwees ons door omdat ze ons niet meer kon helpen, want bvb. Menopur mogen zij niet voorschrijven.

Groetjes,
Shari

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 23 augustus 2012, 10:17

hier hetzelfde antwoord als Shari. belangrijk of je momenteel bij een 'gewone' gyn loopt of ferti. ik ben ook bij gewone gyn gestart met clomid. ik reageerde niet. ook zij heeft me vlug doorverwezen en dat vind ik achteraf gezien zeer belangrijk. bij ferti kreeg ik veel duidelijkere antwoorden en overzicht van wat we zouden proberen, stap voor stap.

ook hier laparo na clomid, alsook clomid in combi met metformine. maar bleef een soep (aanmodderen en frustraties daardoor, lichaam reageerde nooit zoals zou moeten en zeer onbetrouwbaar). wij hebben dan menopur (inspuitingen) overgeslaan en overgestapt naar ivf. ondanks de grote stap, voor mij een zeer grote opluchting, want eindelijk wat 'controle' ipv aanmodderen. en zwanger van ivf poging nummer 2.

het blijft natuurlijk een moeilijk proces. maar allesinds goed dat je reageert op de clomid! en geen schrik hebben om naar ferti arts te gaan. je zal meer vaste grond onder je voeten hebben ...

succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten