PCO plots weg?



Plaats reactie
vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

PCO plots weg?

Bericht door vuurvliegje » 19 september 2012, 20:55

Hallo,

In december kreeg ik de diagnose PCO en kreeg ik schildklierhormonen wegens antilichamen tegen de schildklier. In februari zijn we begonnen met IVM wat uitmondde in een IUI omdat ik te sterk reageerde op de behandeling. Toen werden er heel veel eitjes gezien en waren de bloedwaarden die PCO aanduiden zeer hoog. Die poging mondde helaas op niet uit. De bloedstalen werden meerdere keren hertest omdat de waarde zo onwaarschijnlijk was, maar leverden telkens hetzelfde resultaat op.

Daarna een IVF poging waarop zeer weinig eitjes waren (slechts 5) die op niets uitmondde.

Nu blijkt dat de eitjes en de bloedwaarden gewoon staan en er van PCO geen sprake meer is. Ik blijf echter last hebben van de symptomen (behaardheid, acne, insulineproblemen, geen cyclus). Er moet echter nog iets anders mis zijn (waarschijnlijk in de hersenen) wat ervoor zorgt dat ik toch nog geen cyclus heb. Op vlak van behandeling maakt het nu niet veel uit: toch IVF.

Heeft er nog iemand iets dergelijks meegemaakt of van gehoord? Ik vraag me af wat het nu weer zal zijn, want dat is toch wel belangrijk voor wanneer we niet meer bezig zijn met onze kinderwens. Ze gaan nu echter niet uitzoeken wat het is omdat het voor hen niet veel uitmaakt...

Paula
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 april 2012, 17:55

Bericht door Paula » 19 september 2012, 21:19

Dag vuurvliegje,
Begrijpelijk dat je graag een diagnose wil horen. Ik denk dat een endocrinoloog jou wel kan helpen (schildklierprobleem & insulineresistentie & hormonale stoornissen)!
Veel moed en vooral veel geluk toegewenst bij de ivf!
Paula

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 19 september 2012, 21:43

Bedankt voor je reactie Paula!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 20 september 2012, 13:54

Hey vuurvliegje,

Ik heb zelf ook een schildklieraandoening (ziekte van hashimoto) en ik weet dat mijn endocrinoloog ook heeft aangegeven dat dit effecten kan hebben op fertiliteit. Ik zou ook zoals Paula aangeeft, eens teruggaan naar de endocrinoloog om te horen wat hij denkt. Zij zijn daar tenslotte de experts in en dan ben je mss ook wat geruster!

Heel veel succes!

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 20 september 2012, 16:11

Dag Maki,

Ik heb de ziekte van Hashimoto eens opgezocht en volgens mij is dat wat ik heb, alleen heb ik de naam nooit te horen gekregen. Mij vertelden ze alleen over antilichamen tegen de schildklier en ik neem de medicatie die in het artikel staat en de symptomen matchen ook. Zijn we weer een les rijker :)

Bedankt voor jullie steunende woorden.

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 20 september 2012, 20:06

Hey vuurvliegje,

Blij dat het wat duidelijker is! Ik weet niet of jouw endocrinoloog daar iets van heeft gezegd maar mocht je zwanger worden dan moet je zo snel mogelijk je medicatie ophogen hè! Want jouw schildklier moet dan in het begin voor twee werken en aangezien jouw schildklier niet (of niet genoeg) werkt, heeft je kindje anders niet de broodnodige toevoer.. Moss weet je dit al hoor maar alles om een goede start te nemen!

Ik heb nog een vraagje: ik moet maandag een HSG laten doen. Heeft iemand dit al eens moeten laten doen? Ik heb er al heel wat van gehoord en ben er eerlijk gezegd doodsbenauwd voor...

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 21 september 2012, 15:41

Hey Maki,

Ik heb twee weken geleden een HSG moeten laten doen. En jammer genoeg was dit echt wel pijnlijk! :s
Mijn gyn had gezegd dak op voorhand een neurofen moest nemen. Ik had er al twee genomen omdat ik mezelf ken, kheb echt geen hoge pijngrens. :)
Enige voordeel is dat het niet lang duurt. Dus tis ff tanden bijten. Na het onderzoek is de pijn vrijwel meteen weg, maar heb toch nog zo een halve dag een onaangenaam gevoel gehad, zo wat gespannen onderbuik. Dus kzou niet teveel plannen maandag. :)
Maar denk vooral aan waarom je het doet en het is echt over voor je het weet!

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 24 september 2012, 14:22

Bedankt Ase voor je berichtje!

Mijn hsg zit er ondertussen op en die is me echt 100 % meegevallen. Niet teveel pijn gehad en nu ook quasi geen last meer. Eén kant was volledig open, de andere heeft hij moeten openspuiten. Hopelijk nu snel goed nieuws!

Ook voor alle dames hier: veel succes!

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 24 september 2012, 16:43

Super dat het is meegevallen! Ik zal echt een flauwe zijn, kvond de superpijnlijk. :s

Wel fijn dat je meteen weet wat het resultaat is, ik weet morgen pas wat het resultaat nu eigenlijk is van al die onderzoeken.

En nu idd hopelijk snel goed nieuws. :D

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 24 september 2012, 19:07

Hey ase, ik denk dat dat weinig te maken heeft
Met 'flauw' zijn!! Het zal voor iedereen anders zijn maar een prettig onderzoek is het niet hè!
Ik duim voor goed nieuws voor jou morgen!
Wij moeten donderdag voor de tweede fm en wss pregnyl.
Vandaag twee mooie follikels te zien dus hopelijk groeien die goed door!

Mijn duimen gaan ook voor jou hoor!

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 24 september 2012, 20:47

Oh das lief. :)

En ik duim voor je! Klinkt allemaal nog als chinees voor mij, follikels, pregnyl,... Hopelijk krijg ik een deftige uitleg morgen. En anders kom ik hier nog wat extra info zoeken eh. :D

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 25 september 2012, 17:39

Hey ase, hoe was de uitslag? Hopelijk ben je er wat wijze uit geworden!

ase
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 juli 2012, 0:27

Bericht door ase » 25 september 2012, 19:28

Had in het andere topic al even verteld hoe het was. :)
Het was in mijn ogen heel positief, dr. Ombelet zag het toch allemaal zitten dus dan ik ook zeker. :)
Het is puur PCO bij mij, geen andere problemen of problemen bij mijn vriend. Dus dat was wel een grote opluchting.
Nu moet ik terug 12 dagen aan de pil, en erna van dag 4 tot 8 van mijn regels clomid nemen.
Hij zei dan dat clomid de eerste stap was maar dat toch 2/3 hierop reageerde. Maar de dosis kan nog wel wat moeten aangepast worden.
Moesten de tabletten niet aanslaan dan gaan we over naar spuiten, moest dat niet lukken sprak hij van een kleine operatie en erna is er desnoods nog ivf. Maar hij ezi dat hij niet vermoedde dat we zover zouden raken. Dus was wel blij.
En ja dan natuurlijk ook dat ik best wel wat vermager, 7-8 zou al best veel helpen. Maar hij bleef er gelukkig niet over doorbomen. Ik doe echt mijn best maar het is niet gemakkelijk!
Kben blij dat we nu kunnen starten eigenlijk. :) En we kunnen nu ook gewoon via de natuurlijke weg zwanger raken en niet inseminatie, vond ik wel fijn. :)

Wanneer heb jij een volgende afspraak?

Maki
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 september 2012, 22:21

Bericht door Maki » 25 september 2012, 19:34

Hey ase,

Dat is idd leuk nieuws! Hopelijk nu snel goed nieuws!

Ik moet donderdag terug voor fm en bloedname en dan wss ook pregnyl. Nu moet ik progynova bijnemen om baarmoederslijmvlies te laten groeien en dan na donderdag utrogestan.

Het zou idd leuk zijn als het op deze manier lukt en insemineren niet nodig is!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten