Nieuw lid



tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Nieuw lid

Bericht door tijger86 » 26 oktober 2012, 11:05

Hallo allemaal,

Ik heb mij net aangemeld bij het forum en wil me even voorstellen.
Ik ben een vrouw van 26 jaar oud, ik woon in Zaandam (Nederland) en ben eind september 2011 gestopt met de pil omdat we graag een kindje wilden. April dit jaar is bij mij PCOS geconstateerd. Door wachtlijsten en onderzoeken ben ik in Juli gestart met clomid 50 mg. Dat werkte 1 keer, de tweede keer kreeg ik geen eisprong. Zojuist een ronde met 100 mg clomid, wel ene eisprong maar mijn basaal lichaams temperatuur is onderuit gekelderd, ik zal dus vandaag of morgen ongesteld gaan worden.
Ik heb het best moeilijk met de situatie en zeker na een eisprong ben ik behoorlijk gespannen steeds (toch weer steeds hoop). Ik hoop hier lotgenoten te vinden om over de situatie te kunnen praten en elkaar te steunen op de moeilijke momenten.

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 29 oktober 2012, 14:27

Hallo Tijger86,


je schrijft heel herkenbare dingen!!
Ook ik heb PCO; vastgesteld voor 1e zwangerschap. (ik heb al 1 kindje en we gaan nu voor een brusje)

Wij zijn ook in sept 2011 met de pil gestopt. Sinds feb 2012 zit ik alweer in de MMM.
Ik ben met clomid begonnen, reageerde er niet op en moet nu Menopur spuiten. 1e ronde met Menopur was ik zwanger, maar is een MK geworden :-(

Ik hoop ook steeds zo hard na die ES...
Alle kansen liggen open hè ;-)
Maar ik krijg er ook zo'n stress door dat ik vrees dat mij dat telkens nekt en dus op niks uitdraait.

Er is hier een topic PCO, kom daar gezellig meebabbelen!!

tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Bericht door tijger86 » 31 oktober 2012, 13:37

Wat enorm naar de je een miskraam hebt gehad. Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat het wel goed.
Hier bezig met een nieuwe ronde Clomid, waarbij ik weer fijn opvliegers krijg en ook heel emotioneel ben. De laatste dagen voel ik me echt een mislukte vrouw, omdat een zwangerschap uitblijft.

Anou
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 oktober 2012, 17:06

Bericht door Anou » 31 oktober 2012, 14:32

Hey tijger86,
ik kan me echt inleven in dat gevoel van 'mislukte vrouw'. Hier 't zelfde verhaal: gestopt met pil juli 2011, sept 2012 PCO vastgesteld.
Het is zwaar te verwerken dat het niet zonder hulp kan, dat het net bij jou moet zijn. Ik heb soms ook het gevoel dat mijn echtgenoot beter verdient. Maar hij is heel liefdevol! Elke dag laat hij me aanvoelen dat ik er niet alleen voor sta en dat geeft me weer moed.
Nu zit ik in wachtperiode van de 2e ronde (Clomid 100mg en Pregnyl 5000), 11 november NOD. Ik loop zo gespannen en kan haast aan niets anders denken...

Liefs,
Anou

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 1 november 2012, 10:09

Zo frustrerend hè!!!

Ook hier herkenbaar, dat gevoel van te mislukken...
Maar ventje is zo lief!! Hij overtuigt me wel dat ik het waard ben.

Ons 1e kindje is zonder behandeling verwekt, puur natuur, met heel veel chance en doorzettingsvermogen. Nu heb ik een maandje pauze ingelast omdat de hormonen mij zot maakten ;-)
Hij blijft zo lief zeggen "Het zal nu ook wel lukken, bij ons H'ke is het toch ook gelukt!"

Dat doet wel deugd dat vertrouwen, maar ik blijf toch ook piekeren hoor. Ben zo een stresskip van nature hè.

tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Bericht door tijger86 » 1 november 2012, 16:28

Anou, heel veel sterkte met wachten. Het is zo moeilijk om zoveel geduld te moeten hebben.

Faith, het feit dat je al een kindje hebt is natuurlijk wel hoopgevend, al zegt het natuurlijk niet alles. Ik kan me ook goed voorstellen dat je al die hormonen wel een beetje zat bent, Ik vind het steeds weer verelend, ik ben er momenteel ook weer lekker labiel van. Heb echt enorme moodswings.

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die zich een mislukte vrouw voelt. Het is toch iets wat veel mensen niet of nauwelijks begrijpen, die vinden dat ook onzin. Vooral mannen.
Terwijl het vermogen een kind te dragen en baren toch DE vrouwelijke eigenschap is :roll:

En dan krijg ik steeds opmerkingen dat ik me er niet zo druk om moet maken, daar kan ik ook echt niks mee. Alsof ik op magische wijze zwanger zou worden als ik er niet mee bezig ben terwijl ik zonder behandelingen zelden een eisprong heb. Dan raak je echt niet zwanger hoor :roll:

Anou
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 oktober 2012, 17:06

Bericht door Anou » 7 november 2012, 15:50

Dag tijger86,
Ondertussen al aan een nieuwe ronde begonnen?

tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Bericht door tijger86 » 8 november 2012, 13:51

Inmiddels is het CD 14 in deze ronde, als de clomid aanslaat verwacht ik morgen of overmorgen mijn eisprong. Dus ik ben hard aan het hopen.
Als het deze keer niet aanslaat moet ik 150 mg en ik vind de bijwerkingen bij 100 mg al erg genoeg. Ik heb opvliegers, stemmingswisselingen en ben de hele tijd moe. Om over het gewicht maar niet te spreken, maar wat wil je, als je dusdanig lamlendig bent dat sporten er niet echt inzit.

Hoe is het bij jouw, je NOD is zondag. Hou je het nog een beetje vol, of verga je van de spanning?

Anou
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 oktober 2012, 17:06

Bericht door Anou » 8 november 2012, 19:29

ik hoop van harte dat de clomid z'n werk doet tijger86! De bijwerkingen zijn hier ook niet mals geweest... krijg je ook pregnyl om de eisprong op te wekken?
Ik verga idd van de spanning! heb er niet zo'n goed gevoel bij... dat het maar snel zondag is.

tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Bericht door tijger86 » 9 november 2012, 7:27

Nee, ik krijg geen pregnyll, zelfs niet eens follikelmetingen. Hier starten ze pas met follikelmetingen als je 150 mg clomid gebruikt. Maar van de clomid alleen heb ik al genoeg last.
Hopelijk ga je zaterdag wat leuks doen zodat je even aan iets anders kan denken.

Anou
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 oktober 2012, 17:06

Bericht door Anou » 9 november 2012, 16:44

Moh! Zelfs geen follikelmeting?? Moet enorm vervelend zijn! Je weet dus eigenlijk zelfs niet of de clomid aanslaat! Rot dat je zo nog in het duister moet tasten :( Wanneer wordt er dan besloten dat je op 150mg zou moeten overstappen?
Ik denk dat ik bij een vriendin lekker taartjes ga bakken morgen. Als ik morgen moet thuis blijven, komt het niet goed met mij.

tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Bericht door tijger86 » 9 november 2012, 17:57

Bakken is altijd goed om de zinnen te verzetten. Als ik veel stress heb ga ik ook vaak taart of cupcakes bakken (het is alleen minder voor mijn lijn, ik ben eigenlijk wel aan de zware kant). Maar ik snap je helemaal, ik wordt vlak voor NOD ook helemaal gek van mezelf.

Ik hou zelf bij of ik eisprong heb gehad aan de hand van mijn temperatuur, en na mijn eisprong krijg ik zere tepels. Maar dat is op eigen initiatief en de fertiliteitsarts heeft daar weinig boodschap aan. Daarvan moet ik wachten tot cd 35, als ik dan een negatieve zwangerschapstest heb krijg ik primolut en een zwaardere dosis clomid. Maar ik hoop echt dat dat niet nodig is, ik heb al genoeg bijwerkingen met 100 mg clomid.

Anou
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 oktober 2012, 17:06

Bericht door Anou » 11 november 2012, 20:58

Hey,
Deze morgen testje gedaan, jammer genoeg negatief :(
Maar mijn ms is nog niet doorgebroken. Ik heb ook nog niet het gevoel dat ms op komst is. Anders heb ik 2 dagen ervoor zeurende krampjes en pijn in onderrug. Overmorgen opnieuw testen.
Heb jij jouw eisprong gevoeld de voorbije dagen?

tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Bericht door tijger86 » 12 november 2012, 18:03

Dat is wel echt spannend meid.

De clomid lijkt (weer) niet te werken. En nu moet ik me (weer) aan het protocol houden en 3 weken wachten tot het cd 35 is, om dan 2 weken bezig te zijn om een bloeding op te wekken.
In theorie is het nog mogelijk dat ik een late eisprong krijg, maar ik geloof er gewoon niet echt meer in.

Anou
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 oktober 2012, 17:06

Bericht door Anou » 12 november 2012, 18:51

begrijp dat je je zo voelt, je hebt ondanks de medicatie geen zekerheid. Ik hoop dat je snel wat meer opvolging krijgt om te weten waar je mee bezig bent!
Heel spannend allemaal hier! Nog steeds geen teken van ms, morgenvroeg testje doen. En daarna bloedafname, ongeacht het resultaat. Als het negatief is en ik en nog steeds niet ongesteld, zal het moeten opgewekt worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten