zwanger worden met pco



Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

Bericht door Viekemieke » 18 januari 2013, 21:51

Hoi iedereen,

Ik ben gisteren op echo geweest, in mijn rechtereierstok enkel kleine follikeltjes maar in mijn linker zat er een één mooi grote follikel :D ,ik heb gisteren avond mijn pregnyl gekregen en we gaan vanavond "goed oefenen" zo snel heb ik nog nooit van mijn heel leven ééntje aangemaakt :!: op dag 11 al pregnyl ik sta versteld :shock:

@krike: Ik moet zeggen dat die hsg niet pijnloos is ge krijgt gewoon een hele grote druk op uw baarmoeder en zware menstruatiepijn maar het duurt echt niet lang, kheb gewoon goed op mijn ademhaling gelet en ik moet toegeven dat het goed te verdragen was. Ik heb wel een anderhalfuurtje op voorhand een ibuprofen moeten nemen en ik ben ook wel al bevallen dus zei de dokter dat de weg dan al een beetje "vrij" is wat het ook minder pijnlijk maakt dan bij iemand die nog geen kinderen heeft. Heeeeeeeeeeeel veeeeeel succes, het is in een wip voorbij :wink:

@solange: Ik denk dat het heel normaal is dat ge u zo voelt, ik ben van mijn zoontje zwanger geraakt van clomid 1ste ronde maar nu voor ons tweede zijn we al een jaar aan het proberen waarvan 6 met clomid wel eisprong maar geen zwangerschap. Ik ben nu in behandeling bij een fertiliteitsarts en zet spuitjes menopur waar ik dus nu een mooi eitje mee heb. Ik zou zeggen ga eens horen bij een fertiarts die weten meestal meer als een gewone gyn. Ik begrijp goed dat je je niet goed voelt bij de situatie van je schoonzus het voelt aan als "niet eerlijk"; ikzelf ben gewoon jaloers op alle zwangere vrouwen terwijl ik al een prachtkindje heb. En mijn schoonzus is ook zwanger wel van haar 2de terwijl haar eerste nog maar 10maand ik heb het er ook moeilijk mee maar het is natuurlijk niet hetzelfde als bij u. Vooral niet wanhopen er staan zoveel positieve verhalen op deze forums, sommige hebben gewoon meer tijd nodig dan andere. Als ik jou was ging ik naar een fertiarts zodat ze alles kunnen uitsluiten die zoeken naar de medicatie en behandeling die past bij je specifiek probleem zodat je kansen vergroot worden. Met je partner gewoon alles bespreekbaar houden want dit is een kruis dat je niet alleen kan dragen je moet er samen door en ook al hoort hij niet graag wat je allemaal zegt gewoon eerlijk zijn is het beste. Ik spreek uit ervaring mijn huwlijk heeft door de teleurstellingen elke maand serieuze klappen gekregen. Niet opgeven ooit komt jullie dag en hoe jij je nu voelt is heeeel normaal :!:


Groetjes en succes :!: :!: :!:

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 20 januari 2013, 14:39

@viekemieke, thnx, je maakt mijn dag goed haha! want zit echt met de poepers voor dinsdag, lol!

@solange, ik denk dat iedereen wel een beetje jaloers is wat zwanger wilt worden en het niet goed lukt.. ik ben niet jaloers op mijn schoonzus want ze heeft twee zeer mooie dochters en mijn tijd komt nog wel, maar wel op de mensen die zwanger zijn terwijl ze net samen zijn, of zelfs mensen die ongewenst zwanger worden, dan denk ik echt, waarom zei wel en ik niet?

Blijven hopen zou ik zeggen en het gewoon iedereen gunnen, wij komen nog wel, en hebben dan echt een kindje dat met veel liefde is omringd, na dat lange wachten :)

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 20 januari 2013, 16:40

Hallo meisjes,

Mag ik hier beetje komen meepraten?

Viekemieke, mijn verhaal loopt wat gelijkaardig als het jouwe...
Ik heb een zoontje van 2j 9maanden.
Hij is op natuurlijke wijze verwekt.
De PCO was toen al vastgesteld, maar de natuur schonk ons toch een wondertje.

Zijn brusje vraagt wat meer...
Sinds sept 2011 reeds aan het oefenen, feb 2012 bij ferti opgestart.
Clomid deed niets bij mij.
Nu 3e ronde met Menopur en Pregnyl bezig.
1e ronde was een succes, zwanger maar jammer genoeg een MK geworden.

Nu weeral een week aan het spuiten. Dinsdag mag ik terug op echo en bn. Sinds gisteren opgehoogd naar 1 1/2 ampulle Menopur. Hopelijk snel Pregnyl en huiswerk maken!!

Spannend...

Idd, het is een emotioneel geladen rit hè...
Ik had vandaag ook weer een huilbui, gewoon uit het niets :(

Maar we blijven doorzetten en proberen de moed erin te houden.

Succes iedereen!

solange90
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 januari 2013, 19:08

Bericht door solange90 » 20 januari 2013, 18:03

H
Laatst gewijzigd door solange90 op 20 januari 2013, 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 20 januari 2013, 21:39


@solange, ik denk dat iedereen wel een beetje jaloers is wat zwanger wilt worden en het niet goed lukt.. ik ben niet jaloers op mijn schoonzus want ze heeft twee zeer mooie dochters en mijn tijd komt nog wel, maar wel op de mensen die zwanger zijn terwijl ze net samen zijn, of zelfs mensen die ongewenst zwanger worden, dan denk ik echt, waarom zei wel en ik niet?

Blijven hopen zou ik zeggen en het gewoon iedereen gunnen, wij komen nog wel, en hebben dan echt een kindje dat met veel liefde is omringd, na dat lange wachten :)
Heel goed gezegd!

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 20 januari 2013, 21:44

solange90 schreef:Hoi krike,

Het is niet zo zeer dat ik jaloers ben, maar meer het niet eerlijk gevoel.
En dat gevoel heb ik door dat ik het idee heb dat na de verhalen die mijn man en ik vertellen over waar wij door heen gaan, mijn schoonfamilie noviet begrijpt waar wij door heen gaan.

Het is enkel alleen nog blijdschap, en dat snap ik.
Maar ik kan niet constant constant blij zijn.

En ik ben heel echt heel erg blij voor mijn schoonzus en zwager. Maar ik heb een verleden met mijn schoonzus.

Toen er 3 jaar geleden tegen mij gezegt werd dat ik endometriosche had, en ik dit mijn schoonzus uitlegde wat het was en inhield. Zei zij dood leuk: ' nou ja, ik wordt toch als eerst moeder' . Daarin heeft zij gelijk gekregen. Maar sinds die opmerking van haar, kan ik haar niet serieus nemen. Als je kinderen (kunnen) krijgen als een wedstrijd ziet.

En je hebt geen respect vindt ik voor wat iemand anders mee of door maakt.
In mijn schoonfamilie is gewoon veel ikke ikke ikke. En dat ken ik niet in mijnfamilie denken wij eerst aan hoe tien andere dat zouden vinden.

En toen twee jaar later en een jaar nadatmijn man en ik besloten hadden om te stoppen met de pil, mede door wat er allemaal gaande was. Werd mij vertelt dat ik geen endometriosche had maar pcos leed. Tegelijkertijd ontdekte zij dat ze zwanger was na 1 ronde.

Ik ben ondertussen in ronde 21 beland en de moed begint me steeds meer mijn schoenenindustrie te zakken.

Amai meid, wat een schoonfamilie - schoonzus heb jij seg?!
Ja, het is moeilijk hè om steeds die moed bijeen te rapen... Know the feeling!
Maar we moeten blijven doorzetten! Op een dag is het aan ons.

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 21 januari 2013, 12:57

Idd @faith blijven hopen dat is het enigste waar ik mij ook aan vasthoud..

En @solange, idd wat n familie! Mijn familie en schoonfamilie is zeer begaan met ons "probleempje" en steunen ons in alles, helaas aan de kant vn mijn vriend kan zijn broer en crouw helaas ook moeilijk kinderen krijgen, zei heeft endometriose, en al 8jaar ah proberen, verleden woensdag heeft ze haar zoveelste ivf gehad en is iedereen weer vol spanning :) helaas is mijn vriend zijn vader minder enthousiast, voor hem is niet kindren krijgen echt een handicap en dat werkt hij graag op ons uit.. Maar gelukkig zie ik hem zoveel niet.. Toen ik zei dat ik pcos had was zijn antwoord, och ben jij ook al zo n moeilijk geval?ja dan is vr mij de lous af he...

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 22 januari 2013, 14:48

Hoi dames, ik ben vndg voor mijn hsg geweest... Ik kan wel even laten weten dat leuk anders is... Een pijn die niet lang duurt maar ongelooflijk pijn doet !! Ik dacht sterk houden sterk houden, niet schreeuwe, ik kan daar tegen, maar toch even een kweek uitgelaten... Bn van mezelfde gedraaid en tot gevolg een hyperventilatie .. Een half uurtje moeten bekomen , maar nu ist eindelijk beter, nog misselijk maar on mijn zeteltje valt het goed mee.. Kben blij dat ik een dagje thuis mag blijven :)

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 23 januari 2013, 14:36

Nog even wat kosten de clomid pillen eigenlijk ongeveer of de spuiten?

Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

Bericht door Viekemieke » 23 januari 2013, 22:18

Hallo iedereen,

Hoe gaat het met jullie? Ik heb vrijdag mijn ei gehad en zaterdag had ik ineens de griep en ben tot nu toe nog steeds niet helemaal beter. Ik heb nu een beetje het gevoel dat het een verloren ronde is :cry: . Ik heb alleen maar paracetamol durven nemen en maar max 3 per dag omdat ik dat toch niet helemaal betrouw maar koorts is helemaal niet goed voor de bevruchting. En die wachtweken vind ik toch echt wel slopend mja, het is niet anders natuurlijk :) .

@faith_82: Fijn dat je komt meepraten, je verhaal lijkt idd erg op het mijne :!:

@Solange: Ik hoop dat je wat moed haalt uit het forum, ik vind het echt wel heel rot van je schoonfamilie :!:

@Krike: Ik vind het erg dat je hsg tegengevallen is, nu voel ik me een beetje schuldig dat ik je toch goede moed heb gegeven, ik hoop dat je je nu wat beter voelt :!: . Wanneer heb je de uitslag van het onderzoek, ik heb daar een week op moeten wachten :x . ivm de clomid : ik dacht dat het rond de 8 euro kost voor 10 pilletjes van 50mg en de pregnyl kost rond 9 euro per dosis van 5000ie maar die spuitjes is een andere zaak. Mijn fertiarts vertelde me dat je 4 rondes met clomid moet proberen voor je de spuitjes terugbetaald krijgt tenzij je resistent bent voor clomid dan heeft dit weinig zin natuurlijk. Ik heb vandaag mijn papier voor terugbetaling van het ziekenfonds ingediend voor mijn menopur. Dan krijg je 6 pogingen terugbetaald als het nog niet gelukt is daarna mag ik nog 6 pogingen met iui doen en daarna nog 6 pogingen ivf terugbetaald. Ik heb begrepen dat menopur voor 1 doos van 10 ampullen 250 euro kost ik heb er deze maand maar 7 ampullen moeten gebruiken maar ik lees hier dat er mensen zijn die wel 3 tot 4 dozen nodig hebben per cyclus :!: en puregon of gonal-f moet nog veel duurder zijn. Ik hoop dat je wat hebt aan de uitleg :D

Groetjes

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 25 januari 2013, 16:10

Bedankt viekemieke :)

En zeker niet schuldig voelen haha, alles is weer vergeten, de uitslag vndg gehad en die was prima inorde! Vndg ng een echo gehad.. Helaas,geen ei maar had k wel gedacht.. Maaaaaar we kunne starten met clomid, mijn voorschrift is binnen, joepie :) maar eerst ng een bloedafname de 4e en dan zou ik n half weekje later kunnen beginnen opnieeuw met de duphaston en dan clomid he , echt b, super content. Hope nu dat t lukt :)

Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

Bericht door Viekemieke » 28 januari 2013, 21:50

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben weer enorm slim geweest en heb gisteren 11 dagen na men pregnyl een testje gedaan om te kijken of de pregnyl al uit mijn lijf was NIET DUS had een super licht streepje dus deze morgen nog maar eens een testje en wat bleek het lijntje wordt donkerder. Dus ik maar naar een andere winkel deze avond voor een test van een ander merk en met deze test had ik nog een donkerder streepje na ong 3 minuten dus binnen de tijd. Toen ik deze morgen mijn temp nam was die geen 2de keer gestegen maar ook niet gedaald. Ik ben mijzelf nu heeeeel erg gek aan het maken want mijn nod is pas donderdag heeft iemand hier ervaring met testen na pregnyl of een vals positieve test. Sorry voor de vragen maar ik kan heel moeilijk tegen dat voortdurende wachten :x .

Groetjes

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 31 januari 2013, 10:04

Hey viekemieke, sorry maar daar kan ik u niet bij helpen, heb zelf geen spuitjes.

Aeg dames ik,was zo eens aan het denken waarom maken we geen facebookpagina ?

Wou het PCOS-genootjes noemen

Want er bestaat zo veel maar het is allemaal in het engels, ee fb pagina waar tips en leuke weetjes opstaat, dieet info... Leuke fotos voor ons :)

En zo komen we in contact met meer pcos genootjes :)

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 1 februari 2013, 18:49

vandaag gehoord dat de schoonzus zwanger is! ben heel blij voor haar en het het geeft me wat moed om niet te gestresseerd te zijn voor ons, zij hebben jaren en jaren geprobeerd, ze heeft endometriose, en nu na ivf eindelijk prijs, dus ik geef de moed zeker niet op!

gisteren mijn eerste laserbehandeling gehad :) voor mijn gezichtsbeharing
is echt wel pijnloos, je voelt het wel maar doet geen pijn, heb wel zeker 10 behandelingen nodig, €150 per keer.. helaas wel duur, maar er zitten telkens 6 weken tussen, dus valt het wel mee vind ik..
zeker aanrader!

Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

Bericht door Viekemieke » 1 februari 2013, 22:56

Hey allemaal,

Ik heb vandaag het verlossende telefoontje gehad, 1 dag voor nod hcg: 120, ik ben dus zwanger :!: .De angst zit er weer goed in maar ik ga proberen het mij niet te veel aan te trekken, natuurlijker veel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zeker na het verhaal van faith_82 :( , Ben gewoon heel erg blij en super dankbaar dat het gelukt is.

@Krike: Wat fijn van je schoonzus dat ze uiteindelijk zwanger is geraakt, soms is het erg lang wachten maar de hoop nooit opgeven en positief blijven. Vind het wel een super plan om zo'n facebookgroep te maken, ik doe zeker mee. Amai die laserbbehandeling is echt niet goedkoop maar als effectief is is het zeker zijn geld waard. Wanneer mag je met je clomid beginnen en heeft je vriend al een tweede staal mogen inleveren!!! Ik blijf heel hard duimen voor ons allemaal :!:

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten