zwanger worden met pco



Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

zwanger worden met pco

Bericht door Krike » 29 november 2012, 12:10

ik wil mij eerst even voorstellen, ik ben 22 jaar en wij proberen al enkele maanden om zwanger te worden, helaas zonder succes.
omdat ik toch meer wou weten en ergens al een vermoeden had dat het niet goed zat, door het uitblijven van mijn ms.. ben ik bij de gyne geweest,
hij stelde vast, dat ik een teveel aan mannelijke hormonen had (wist ik al, door het vele haar ..) en dat ik cystes heb op mijn eierstokken, ook een beetje overgewicht heb.

ik ben nu begonnen 7 dagen geleden met duphaston, en heb sinds gisteren mijn regels, 10 december moet ik weer terug, wat er gaat gebeuren weet ik niet, hij zei dat hij weer een echo ging maken.. en dan gingen we beginnen met een pillenkuur om zwanger te proberen te worden.. na het lezen van dit allemaal denk ik dat dat clomid gaat zijn.. hij zei ook dat als het niet werkte dat het spuitjes gingen worden..

maar heb ook gelezen van mensen wat al verschillende rondes clomid hebben geprobeerd, hoe zit dat juist?

Tin88
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 oktober 2012, 17:28

Bericht door Tin88 » 29 november 2012, 18:36

Hoi Krike,

Hier ook een PCO-geval... Ik heb vier rondes met clomid achter de rug nu en ga van start gaan met spuitjes (Fostimon).
Clomid sloeg wel meteen aan bij mij, maar mijn gyn wilde na vier pogingen meteen overgaan naar spuitjes omdat dit effectiever is (en pas na 4 pogingen met clomid terugbetaald wordt door de ziekenkas).

Bij clomid neem je 5 dagen pilletjes (dosis kan opgebouwd worden als je er niet op reageert) waarna je op follikelmeting moet gaan om te kijken of er een of meerdere follikels groeien. Wanneer er een follikel groot genoeg is (17mm of groter) wordt er vaak een pregnyl-spuit gezet zodat je eisprong opgewekt wordt. Na die spuit heb je je eisprong normaal gezien binnen 36 uur. Op die manier kan je gericht vrijen en heb je ook meer kans om zwanger te raken.

Hopelijk slaan de pilletjes aan bij je en heb je snel prijs!

Groetjes!

tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Bericht door tijger86 » 2 december 2012, 15:48

Hier ook iemand met PCO, wij zijn inmiddels ruim een jaar vruchteloos aan het proberen. Ondertussen gebruik ik Clomid, dit moet ik 6 cycli gebruiken. Bij mij is de dosis 1x verhoogd.
De bijwerkingen van clomid vind ik niet fijn, maar ik heb het er graag voor over als het ons dichter bij een kindje brengt.

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 3 december 2012, 12:57

Bedankt voor d antwoorden,
Hopelijk lukt clomid bij mij. .

Julie ook veel succes, bn benieuwd hoe het verder lukt met julie :-)

Tin88
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 oktober 2012, 17:28

Bericht door Tin88 » 13 december 2012, 11:13

Hoe gaat het nu met jullie?

Hier ondertussen gestart met de spuitjes. Die slaan goed aan, er is een follikeltje flink aan het groeien. Nu nog twee dagen dubbele dosis spuiten en dan kan ik zaterdag een pregnyl-spuit zetten.

Met wat geluk kan ik een positief testje in mijn handen hebben tegen het einde van het jaar/begin van het nieuwe jaar. :) Duimen dus.

Johanne
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 oktober 2012, 12:43

Bericht door Johanne » 13 december 2012, 12:17

Duim Duim Duim :)

Myri
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 november 2012, 21:13

Bericht door Myri » 13 december 2012, 14:29

Ik duim ook mee!
Zijn er menen die met PCO en met Clomid zwanger zijn geraakt?
Merci!

marianne1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 december 2012, 16:09

Bericht door marianne1984 » 17 december 2012, 16:22

Hallo allemaal,

Helaas heb ik net zoals jullie ook pco. Wij zijn net begonnen in de eerste ronde met clomid. Slaat goed aan maar mijn baarmoederslijmvlies is alleen te dun. Bijna 6mm. Vandaag bij de gyn geweest en mijn eicel is gesprongen en waarschijnlijk ook bevrucht maar zal waarschijnlijk dus niet gaan innestelen. Zo frusterend. Ze zeggen niet dat het niet kan maar de kans is heel klein.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Liefs Marian

Tin88
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 oktober 2012, 17:28

Bericht door Tin88 » 18 december 2012, 9:37

Marianne, ik zou zeker nog niet panikeren hoor. 6mm van dikte zit bij het minimum, maar volgens mij is het dan niet onmogelijk om een goede innesteling te hebben. Ik duim alvast voor een succesronde!!

Hier goed ons best gedaan de voorbije dagen, zaterdag heb ik een pregnyl-injectie gehad en volgens mij was gisteren mijn eisprong. De 28e mag ik een bloedname laten doen en dan weten we het ineens :)

Karen84
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012, 12:41

Bericht door Karen84 » 18 december 2012, 19:38

Marianne, ik heb er 3 rondes met chlomid opzitten. De eerste twee keer was mijn baarmoederslijmvlies zelfs net geen 6mm. Ik had er altijd een slecht gevoel bij, maar iedereen in ziekenhuis probeerde me er altijd van te overtuigen dat het echt wel kon. De laatste keer was het 7mm en is het ook niet gelukt. Het voordeel is dat als je 2x onder 6mm zit, je onmiddellijk mag overschakelen naar spuiten, met terugbetaling. En met die spuiten halen ze betere resultaten.
Jammer genoeg is de procedure in ziekenhuis dat ik nu eerst laparoscopie moet ondergaan voor ik spuiten mag zetten. Nu dus aan de pil tot eind januari.

Myri
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 november 2012, 21:13

Bericht door Myri » 18 december 2012, 21:46

Amaai Karen, waarom is dat verplicht? Ik zou dat precies niet graag willen...

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 21 december 2012, 13:51

Hallo,
Hier is nog niet veel verandering :( normaal kon ik 2 weken geleden beginnen, maar de gyne wou nog op de volgende bloeduitslaf wachten en op testen van mijn man zijn sperma... Dus nu moeten we maandag bloed laten trekken en zijn sperma indienen... Hopelijk zijn die zwemmertjes wel inorde :) en dan weten we 8januari bij mijn volgende bezoek pas of we met de pilletjes of spuitjes moeten beginnen... Was teleurgesteld, khad gehoopt dt we er verleden keer al mee konden beginnen, maja ..

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 22 december 2012, 22:20

bah, this raar, maar ik ben echt mega down, we zijn nu al enkele maanden bezig met testjes en de moed zakt me zowat in de schoenen, op sommige momenten denk ik, alles komt goed:) en andere momenten heb ik geen fut, geen zin meer..
enkele maanden is misschien niet zolang, maar toch het begint al een beetje op mij te wegen,
hoop echt 8 januari EINDELIJK te kunnen starten, en dat het ook aanslaat, ik ben zo al een ongeduldig persoon genoeg :D
en ja, twee vriendinnen van mij zwanger geworden, eentje 4 maand, en gisteren gehoort een ander 7 weken.. vind het heel tof voor hun, maar had ook graag zo een nieuws kunnen vertellen..

marianne1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 december 2012, 16:09

Bericht door marianne1984 » 23 december 2012, 12:04

Hallo allemaal,

Deze week weer in het ziekenhuis geweest. Ze willen eignlijk gelijk beginnen met spuiten. Harstikke mooi natuurlijk maar ben op 1 of andere manier ook erg huiverig. Klinkt misschien wel heel erg haha en ik ben erg bang voor de bijwerkingen en niet onbelaqngrijk de naad. Heeft iemand ervaring met spuiten.

Duim met iedereen mee. Hoop zo dat het voor iedereen snel gaat lukken.

Liefs marian

Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

pco

Bericht door Viekemieke » 25 december 2012, 15:19

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier, zal even mijn verhaal doen.
In april 2009 ben ik gestopt met de pil omdat ik in oktober nog steeds geen ms had ben ik naar de gyn geweest voor controle daar is pco bij mij vastgesteld, ik heb bijna geen symptomen hiervan: geen overgewicht, overbeharing, etc..., alleen afwijkende bloedwaarden(teveel testosteron en verhoogd LH)en natuurlijk veel en veel te kleine follikels in beide eierstokken. De gyn heeft mij toen duphaston om ms op te wekken en daarna clomid voorgeschreven heb 1 pilletje moeten pakken van dag 5 tot 9 van mijn cyclus op dag 21 had ik zelf mijn eisprong zonder pregnyl(wist ik door temperaturen). Ik volgde ook accupunctuur. En ja hoor 2 weken later een positieve zwangerschapstest en 9 maanden later waren we ouders van een flinke zoon van ondertussen 2jaar en 3maanden. Maar ondertussen zijn we al januari 2012 aan het proberen voor een brusje. Heb ondertussen al terug 6 rondes met clomid 2pilletjes opzitten waarvan 4 met eisprong maar zonder zwangerschap. Omdat clomid slecht is voor het baarmoederslijmvlies zijn we nu doorverwezen naar de fertiliteitsarts. Ondertussen hebben we alle onderzoeken overlopen(bloedprikken,zaadtest bij mijn man,echo en HSG)daaruit bleek alleen PCO de rest was in orde. Vorige maand had ik plots vanzelf een eisprong op dag 36 van mijn cyclus dus een cyclus van 50 dagen. Ik ben ondertussen ook terug gestart met accupunctuur omdat dit mij wat rust in mijn hoofd geeft. Nu zit ik ondertussen aan dag 41 van mijn cyclus en mijn temp is nog steeds laag dus geen eisprong nu terug ms opwekken met duphaston en dan mag ik starten met menopur.
Ik weet dat mijn verhaal niet helemaal hetzelfde is als jullie omdat ik al een kindje heb waar ik enorm gelukkig mee ben en elke dag als ik naar hem kijk prijs ik mij de grootste gelukzak. Wil hier alleen zeggen dat het echt kan dat je van clomid alleen in ronde 1 al zwanger kan geraken dus zeker de moed erin houden! Wij willen echt graag een brusje voor ons zoontje maar begin nu toch wel een beetje moed te verliezen ook al ben ik nog maar een jaartje bezig. Ik weet ook niet wat ik mag verwachten van de spuitjes, sorry voor het lange verhaal ben gewoon blij dat ik het eens heb kunnen neerschrijven.
Groetjes Viekemieke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten