zwanger worden met pco



Tin88
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 oktober 2012, 17:28

Bericht door Tin88 » 26 december 2012, 17:59

Ik heb mijn eerste ronde met spuitjes bijna achter de rug. Vrijdagochtend mag ik gaan voor een bloedname, dus hopelijk kan ik hier dan positief nieuws komen posten :D

Maak jullie maar niet te druk over die spuitjes hoor, dat valt héél goed mee. In het begin was het bij mij wat gesukkel met het voorbereiden van de spuitjes, maar eens ik ermee weg was, ging het gelijk niets. Zijn trouwens ook ontzettend dunne naaldjes, dus je voelt er amper iets van.

Alvast veel succes meisjes!

lunatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 december 2012, 0:07

Bericht door lunatje » 28 december 2012, 0:14

Hoi,

Ik ben nieuw hier en dit is mijn verhaal. Ik heb in april mijn spiraaltje laten verwijderen en overgeschakeld op de pil voor een maand. Ik ben in juni gestopt, maar ik kreeg mijn ms niet door. Ik ben dan in augustus naar gynaecoloog gegaan en zij stelde bij de diagnose PCOS. Ik kreeg van haar de raad om af te vallen (aangezien ik wat overgewicht heb) en moest zien of ik een cyclus van 6 weken kon krijgen, maar heb sedert augustus geen ms gehad. Ik ben dan in november terug gegaan naar gynaeco en heeft daar bloed getrokken. Ik start nu in januari met clomid. Wat zijn eigenlijk de bijwerkingen van clomid?
:?:
Vandaag kreeg ik van een vriendin te horen dat zij zonder problemen in verwachting geraakt is. Ik ben blij voor haar, maar ben toch wat jaloers.

groetjes
luna

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 29 december 2012, 15:02

Ik duim ook met iedereen mee hier! Wij mogen de4e al teurg naar de gyn, hebben ondertussen ook spermastaal afgegeven, hopelijk is dit Ook inorde :)

Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

Bericht door Viekemieke » 4 januari 2013, 0:06

Hey allemaal,

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben bijna aan mijn laatste pilletje duphaston en hopelijk komen de :evil: dan snel, dan kan ik eindelijk beginnen met spuiten. Ik heb al aan een vriendin, die verpleegster is, gevraagd om de eerste keren mee te komen helpen met spuiten tot ik het onder de knie heb :) .

@ lunatje: De bijwerkingen die ik kreeg van clomid waren: nachtelijk zweten soms overdag zweetaanvallen zoals "vapeurs", troebel zicht en lichtflitsen zien vooral 's avonds een uurtje nadat ik ze had ingenomen maar ik heb hier ook al gelezen dat er mensen zijn die helemaal geen bijwerkingen hadden. Ik had deze bijwerkingen ook alleen gehad op de dagen dat ik de pilletjes moest nemen de rest van de cyclus heb ik er niks van gemerkt. Ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen heb.

Aan iedereen een gelukkig nieuwjaar en hopelijk voor ieder van ons dat 2013 het jaar van "een klein wondertje" mag worden. Ik duim voor jullie :!:

Groetjes

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 4 januari 2013, 16:32

Hallo allemaal, wij zijn vndg ng eens teruggeweest, maar mijn vriend had te weinig zwemmertjes, wel in topconditie, dus goed en minder goed nieuws he.. Dus nog eens een potje inbrengen begin februari, ik moet terug duphaston nemen, opnieuw erna een afspraak maken, echo laten doen en basrmoeder en eileiders controleren, en dan kunnen we eindelijk starten begin maart eind februari... Ben de gyn nu wel beu gezien eigenlijk... :shock: maar hopen dat alles mee zit, maar had gehoopt vandaag of de komende dagen te kunnen starten met clomid maar weeral wachten.. Zo frustrerend !. Maar de gyn heeft er toch een goed oog in dus hopen en hopen he!

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 4 januari 2013, 16:33

Viekemieke, ook gelukkig nieuwjaar voor u en idd hopen dat 2013 het jaar mag worden he :wink:

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 5 januari 2013, 11:55

hallo allemaal,


Bij mij was er ook PCO vastgesteld. En na 3 jaar behandelingen, zit ik nu in mijn 39ste week zwangerschap en ben ik aan het aftellen naar ons wondertje.

Mijn gyn heeft altijd gezegd dat iemand met PCO zwanger kan worden maar dat het wel lang kan duren. En dat was bij ons wel het geval. Ik heb eerst een paar maanden met duphaston en methformine geprobeerd, daarna een paar cycli met Clomid. Maar dat werkte na een paar cycli niet meer. En dus overstappen naar spuitjes maar inderdaad eerst een laparoscopie. En dat is uiteindelijk wel goed dat ze dat eerst doen, dan kunnen ze zien of je buiten die PCO nog iets anders mankeert. Het zou zot zijn om al die hormonen te spuiten en dan na een tijd te merken dat er nog iets mis is.
Met die spuitjes heb ik 1 positieve zwangerschap gehad maar die is na een paar weken misgelopen en dus een miskraam. Nadien nog een paar keer IUI en dan was het uiteindelijk prijs met onze eerste IVF-poging.

We hebben dus een hele weg achter de rug en dat is best wel zwaar geweest, maar het is uiteindelijk wel gelukt en nu wachten we vol ongeduld op ons kleintje. Dus ik wil jullie hier ook allemaal veel succes wensen en niet te snel wanhopen. Het kan lukken met PCO maar het heeft soms wat meer tijd nodig. Bij een aantal lukt het met Clomid, anderen hebben andere behandelingen nodig!

Veel succes!

Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

Bericht door Viekemieke » 7 januari 2013, 23:50

Hoi allemaal,
Hoe gaat het met jullie, vandaag zijn de :evil: gekomen dus morgen ochtend de fertiliteitsarts bellen en dan hopelijk snel starten met menopur, want dat wachten pfffff :!:

@koala: Wat fijn voor je dat je na, toch wel lange behandeling, zwanger bent geraakt. Mocht je ondertussen bevallen zijn Proficiat en als je nog steeds ongeduldig wacht nu Succes met de bevalling :)

@Krike: Dat wachten altijd zo frustrerend :!: ik ben wel een super ongeduldig persoon :) . Ik heb 17 oktober mijn eerste afspraak gehad in het ziekenhuis en mag deze week mijn eerste cyclus opstarten. Moet je ook een hsg laten maken of enkel echo? Ik hoop voor je dat de weekjes toch wat omvliegen. Remember: Good things come to those who wait :!:

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 8 januari 2013, 17:11

@viekemieke, idd ook hsg , kijk er niet echt naar uit.. Morgen alweer mijn laatste dag duphaston. Dus hopen dat die :twisted: snel doorkomen dan kunnen we weer een nieuwe afspraak maken.. :)

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 9 januari 2013, 17:28

hallo iedereen :)
ik ben dus bezig met de 2e ronde alweer duphaston..
maar nu heb ik precies toch bijwerkingen en verleden keer niet.. ik heb zeer veel opgehouden vocht en ben precies zo mega emotioneel :o en ik ben normaal totaal niet emotioneel :D ieder filmpje en liedje wat droef ik moet ik dadelijk wenen en het wilt niet stoppen haha, dan ben ik zo super depri achteraf :oops:
nu, zijn er mensen die dit nog hebben gehad? :D

Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

Bericht door Viekemieke » 10 januari 2013, 22:37

Hallo iedereen

Ik heb vandaag mijn eerste spuitje menopur gehad, de prik viel wel mee, ik moet wel al dadelijk een hele ampul spuiten ik dacht bij het vorige onderzoek zei dat ik met een halve moest beginnen mja hij zal wel weten wat hij doet :D . Ben ook maar eens langs de huisdokter geweest om eens bloed te laten trekken om te zien of de vitamienen, ijzer, enz op peil zijn. Ik heb wel een serieuze dip sinds gisteren, ik vind het spuiten toch emotioneel zwaarder dan ik aanvankelijk dacht :cry:. Mja ik ga de moed erin houden en blijven doorgaan.

@krike: Als ik duphaston neem houd ik ook altijd veel vocht op en ik krijg ook altijd een opgezwollen buik en ik kom ook wat bij maar van zodra de :evil: er dan zijn gaat dat over. De laatste keer dat ik duphaston nam heb ik die periode ook last gehad van slapeloosheid, ik weet niet of het aan de pilletjes lag of aan de stress :!: . Ik word er niet zo zeer emotioneel van maar eerder prikkelbaar en snel kwaad(mijne man ziet dan echt af ocharme) maar 't is voor de goede zaak.

Groetjes

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 11 januari 2013, 13:28

Idd, die slaapeloosheid is echt :twisted: !! Maar hoop dat mijn regels snel doorkomen want had er gisteren al op gehoopt.. ,veel succes met je spuitjes :)

Viekemieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 december 2012, 14:36

Bericht door Viekemieke » 16 januari 2013, 22:48

Hey Krike,

Hoe gaat het nu met je?
Ik mag morgen gaan voor mijn echo om te kijken of er al iets gegroeid is, ik hoop het zo hard :? . Spannend... :)

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 17 januari 2013, 16:21

Oh spannend! Ik laat dinsdag de hsg doen en vrijdag echo... Ben zenuwachtig vr de hsg... :cry:

solange90
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 januari 2013, 19:08

Bericht door solange90 » 18 januari 2013, 19:30

Hoi iedereen,

Ik ben samen met mijn man al 20 maanden onderweg om een gezinnetje te stichten. Moge het duidelijk zijn dat dat niet van harte gaat. Ik heb al van kleins af geweten dat zwanger worden niet zo 1,2,3 zou gebeuren bij mij.

Ik ben sinds vorig jaar juni in behandeling voor pco.
Alleen het geval bij mij is ik heb wel te veel eiblaasjes waar door ik niet zelf ongesteld word, maar mijn waardes zijn prima in orde. Dus ook mijn arts weet niet echt hoe of wat. Ik slik nu 6 maanden clomid zonder resultaat. Hier heb ik het erg moeilijk mee, met iedere maand de teleurstelling. En om je heen blijkt plots iedereeen zwanger te zijn. Ook het feit dat mijn schoonzus sinds juli in verwachting is van het aller eerste (klein)kind/nichtje/neefje en daar draait het daar nu ook volledig om bij mij schoonfamilie. Ik weet, het klinkt heel ego zo, maar ik ben alleen nog maar boos op iedereen die maar zwanger is in een poep en een scheet, op babtypraat van wie dan ook.

Ook mijn huwelijk heeft hier onder te lijden, het is natuurlijk zijn zus. dus ja ik kan en mag daar natuurlijk geen kwaad woord over rappen. maja ik voel me zo en ik wil er over kunnen praten nu hoop ik daar hier dames zijn die zich herkennen in mijn verhaal en mij een beetje uit de put kunnen trekken.

zowel voor een gezelliger leven als weer wat hoop op een zwangerschap.
Ook weet ik dat ik nog ergens onder aan de ladder sta van de mmm, maar ook hier beneden is het zwaar.
Laatst gewijzigd door solange90 op 19 januari 2013, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten