Hoe controleren ze of je ook effectief een eisprong doet?

Plaats reactie
Myri

Hoe controleren ze of je ook effectief een eisprong doet?

Bericht door Myri » 5 april 2013, 14:01

Hey,

Ik heb al een poging met clomid erop zitten. Ik vroeg me nu af hoe zo controleren of een eitje ook effectief springt?
Ik had enkel een echo op dag 13 en 2 follikels van 20 en een baarmoederslijmvlies van 10.
Op dag 4 van de volgende cyclus een follikel van 14 gezien. Kon een overblijfsel van de vorige ronde zijn. Zou dat dan een zijn dat gekrompen is? Kan dat? Eentje dat niet gesprongen is?
Ik heb het zo moeilijk met de onzekerheid... ;)
Merci alvast!

Krike

Bericht door Krike » 9 april 2013, 15:41

Mijn gyn zei dat ze dat nooit helemaal zeker weten, hij kan zeggen of er een eitje groeit of niet, als het eitje ongeveer 20 is springt het, mijn was maar 13 en hij zei dat het miss nog kon springen of niet of afsterven, helaas is uit de bloedtest gebleken dat ik geen eisprong heb gehad omdat het te klein bleek, maar als hij zegt dat het rond de 20 zit dan zou het normaal moeten springen..

Ik ga ook altijd de 13 e dag, en vanaf dan doe ik dagelijks een ovulatietest.. Nog nooit 2 streepjes gehad helaas maar zo zou je het normaal zeker moeten weten of de gyn die zegt morgen springt ie he :) dan kan je daar normaal ook wel op vertrouwen

Faith_82

Bericht door Faith_82 » 11 april 2013, 19:05

Bij mijn 1e ronde met Menopur ( hormonen om eitje te doen groeien) moest ik enkele dagen na vermoedelijke eisprong; waarvoor ik Pregnyl moest zetten; terug op echo en toen bevestigde Ombelet dat ik gereageerd had op Pregnyl. Dus denk dat ze dat toch kunnen checken hoor. Of mss enkel met Pregnyl omdat ze dan weten wanneer eitje moet springen. En als de follikel dan weg is...

Heeft hij niet meer gezegd?

Plaats reactie