Te dun baarmoederslijmvlies



Plaats reactie
OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Te dun baarmoederslijmvlies

Bericht door OhMyGucci » 3 mei 2013, 11:13

Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar owv het feit dat zwanger worden voor mij ook geen vanzelfsprekendheid blijkt te zijn wil ik hier wat steun vinden.

Ik ben eind fabruari gestopt met de pil, heb dan nog mijn dervingsbloeding gehad zoals altijd, en daarna niks meer.
Ik was vorige week woensdag bij de gynae en blijkt dat ik polycystische ovaria heb. Ik ben die dag zelf nog moeten starten met Clomid 50mg en dit 5 dagen lang.
Ben vanmorgen dan geweest voor een echo en follikkelmeting. Er zat wel een follikkel van 18mm maar mijn baarmoederslijmvlies is maar 2,5mm.
De gynae verwacht mijn eisprong op zondag dus ze heeft geadviseerd om dan toch betrekking te hebben. Maar met zo'n dun slijmvlies zal er waarschijnlijk toch geen innesteling gaan gebeuren hè?
Ik weet dat ik niet mag klagen, velen hier hebben al veel meer watertjes doorzwommen, maar toch heb ik nu echt zoiets van " nu dat weer".

Heeft er iemand al hetzelfde meegemaakt en hoe is dat dan geëvolueerd?

Bedankt alvast!

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 3 mei 2013, 12:21

Hoi,

Ik ben hier ook eigenlijk nieuw en heb net zo jij PCO.

Wat me wel verwonderd dat jij onmiddellijk mocht starten met Clomid.Eind deze maand is een jaar geleden dat ik gestopt ben met de pil en sinds januari 2013 weet ik dat ik PCO heb. Bij mij ligt de Clomid klaar wanneer dat mijn MS beginnen, maar ik krijg mijn MS maar niet ondanks de Lutenyl.

Het is wel goed nieuws dat je een goeie follikel heb. Over het baarmoederslijmvlies kan jou niet veel vertellen, want zover ben ik (nog) niet, maar ik heb wel gehoord dat het wetenschappelijk niet bewezen dat de dikte telt voor een goeie innesteling. Als je baarmoederslijmvlies van goeie kwaliteit is, dan kan er misschien een innesteling gebeuren. Het kan ook dat baarmoederslijmvlies nog een beetje groeit de volgende dagen.

Ik zou absoluut een kans wagen. Wie weet...

Groetjes

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 3 mei 2013, 13:39

Dag Mme Nina,

Ja ik weet dat mijn gynae al snel met Clomid is gestart als ik vergelijk met anderen. Ik ben gewoon lukraak mogen starten met de tabletjes zonder dat eerst mijn maandstonden zijn opgewekt geworden ofzo...

Volgens haar is er een verschil tussen het Polycystische Ovaria en Polycystische Ovarium Syndroom, en dat blijkt bij mij ook wel want ik vertoon geen enkel van de uiterlijke kenmerken van de cystes op mijn eierstokken. Ik weet niet of dit iets terzake doet, maar toch...

Ja mijn gynae zelf heeft ook gezegd om het er toch op te wagen maar volgens haar kan een eventueel bevrucht eitje niet innestelen als het slijmvlies te dun is :( ...
We zullen wel zien zeker...

Wanneer had je dan je MS moeten krijgen? Ik zou dan eens bellen naar mijn gynae...


Groetjes

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 3 mei 2013, 14:26

Hey,

Mijn symptomen zijn onregelmatige MS, acné, vet in de buikzone en enkele vochtblaasje in de eierstokken.

Ik denk wel dat het probleem ongeveer het zelfde is nl. eicellen die niet rijp worden.

Mijn MS moet ik tussen 25 april en 8 mei krijgen (tussen de 1ste en de 14de dag na het nemen van de laatste pil). Maar de vorige keer kreeg ik ze op dag 15.Toen had ik op dag 13 gebeld naar het secretariaat en daar hadden mij aangeraden om nog een paar dagen te wachten. Hopelijk moet ik nu niet weer wachten op dag 15.

Ik ben nog iets vergeten te vragen aan jou: hebben jou pregnyl voorgeschreven?

Mijn gynaecologe vertelde me wel dat je 20% kans dat er een zwangerschap ontstaat uit een eerste ronde met Clomid.

Verder duim ik mee dat het wel zal lukken...

Groetjes

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 3 mei 2013, 15:00

Ja ik heb eigenlijk geen echte acné ofzo, vet in de buikzone is te zeggen, ik ben wel bijgekomen de laatste maanden en dus ook op mijn buik, maar om nu te zeggen dat ik een dikke buik heb, ik heb het vnl op mijn heupen als ik bijkom, en met 59kg bij 1m68...
Juist mijn maandstonden krijg ik dus niet.

Ik neem voorlopig enkel Clomid. De gynae zei dat ze eventueel volgende maand zou kijken om iets bij te geven (in functie van dat baarmoederslijmvlies denk ik dan).

Bedankt voor de steun! Ik heb er alleszins voor deze maand geen goed oog in, maar ja, ben pas bezig ook hè.

Ik wens jou ook heel veel succes!!!

Glimp
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 juli 2018, 15:07

Re: Te dun baarmoederslijmvlies

Bericht door Glimp » 20 augustus 2018, 14:45

OhMyGucci : Hoe is jou verhaal verder gelopen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten