Behandelingen Pco



bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Bericht door bovynlouise » 30 mei 2013, 10:46

Hey,

neen mijn dokter is op verlof dus ik moet wachten :(.

Als ik het verhaal hier zo boven lees, zakt de moed al een beetje in mijn schoenen...
Ik ben zelf mama van een zoontje van 5jaar nu.
De eerste keer weet ik niet hoelang ik erover heb gedaan om zwanger te raken omdat dit zeker niet gepland was.
Ik nam min pil correct in maar ben toch zwanger geraakt.
dan vorig jaar 2 keer eiceldonatie gedaan (ook met menopur en pregnyl en fostimon) daar reageerde ik de eerste keer goed op 20 eitjes.
maar de 2de keer waren dit er maar 8.
in het ziekenhuis zeiden ze dat het kon zijn omdat ik kort op elkaar doneerde...
nu is het al bijna een jaar geleden en krijg ik de symptomen heel erg!
ik heb bijna een baard, verdik opeens heel snel, maandstonden heb ik maar eens om de paar maanden, de haargroei is eigenlijk overal wel wat te veel, acne in het gezicht beginnen krijgen...

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 30 mei 2013, 13:04

Faith_82 schreef:Hei hei,

Ook hier een PCO'ertje ;-)

Mijn behandelingen... Heb al een hele weg afgelegd...

Opgestart met clomid, maar daar reageerde ik niet op.
Dan werd mij de keuze voorgesteld: LEO-operatie of spuitjes? die operatie zag ik niet zitten en bijkomend liggen de kansen niet super groot.
Dan dus gekozen voor stimulatie m.b.v Menopur (spuitjes). Dit had wel effect :-) De 1e ronde was ik zwanger maar is een MK geworden :-(
De rondes die daarop volgden nam het effect van de Menopur steeds feller af.

De stimulatie startte dag 2 of 3 van de MS. Dan naar ferti om echo en bn. Beginnen spuiten en dan om het aantal dagen naar ferti voor controleecho's en bloednames. Tot er 1 follikel groot genoeg is, dan Pregnyl zetten om het te laten springen en met huiswerk naar huis.

Sinds 2 maanden haast geen reactie meer op Menopur. Follikeltjes groeiden niet meer.
Wij stappen nu over op IVF.

Aangezien ik zeer lange cyclussen heb moet ik nu Duphaston nemen om de MS op te wekken zodat we aan de 1 e poging kunnen beginnen.... Spannend!

Ook voor jou spannend,
Heel veel succes alleszins!
De MMM is niet makkelijk, maar we komen er wel!
Zwanger worden met PCO, het kan!! ( ikzelf zelfs 1 keertje spontaan )

Hey Faith,

Amai al een heel lange weg afgelegd !
Niet te zwaar mentaal?
Kan me voorstellen dat het niet altijd evident is dat allemaal combineren met werk enz.
Ik heb daar een beetje bang voor ik ben nogal een overemotioneel iemand. :oops:
Hoeveel lang zijn jullie al bezig?
en +- ongveer hoeveel keer op een maand is het naar de fertiliteit gaan ? dat ik zo al wat een gedacht krijg want op het werk zijn ze niet erg blij dat ik vaak verlof zal moeten krijgen voor mijn behandelingen. :roll: en op financiel vlak?
Want er zijn bepaalde mensen in mijn ongeving dat er erg grof zal ik maar zeggen over doen! oa dus zeggen ze amai da gaat u veel kosten.. of zo reactie van kinderen kosten veel geld. (bij manier van spreken bedoelen ze dan als het zo niet gaat laat het dan maar zo) Of zo van is het dat maar komt wel goed, niet teveel aantrekken dat is niet goed en je bent er beetje teveel mee bezig! Nuja ik moet er mee bezig zijn en het is niet zomaar iets om licht over tegaan , maar mensen begrijpen dit dus niet omdat het zelf niet meemaken. Ik heb dan zoiets van kom ik zeg niets meer niemand begrijpt mij of wil me begrijpen. Infeite zijn wij pco'sers toch in soort van maten onvruchtbaar. maar dat dringt niet door tot sommige mensen. kan me daarin ergeren hoor! Mijn vriend heeft het ookal moeilijk en we zijn nog maar begonnen , hij zo van kom laten we het zo en op de gewone manier proberen. Nu ja moest ik geen 29 zijn zou ik dit ook doen, maar het is beter van gezien mijn ouderdom toch door te zetten. En ik zal me veel veiliger voelen omdat ik in behandeling ben. Heb vroeger al eens een Mk gekregen. Dus opvolging is beter nu.

Bedankt voor de info! en ik wens jullie veel succes!!
Groetjes!

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 30 mei 2013, 13:09

bovynlouise schreef:Hey,

neen mijn dokter is op verlof dus ik moet wachten :(.

Als ik het verhaal hier zo boven lees, zakt de moed al een beetje in mijn schoenen...
Ik ben zelf mama van een zoontje van 5jaar nu.
De eerste keer weet ik niet hoelang ik erover heb gedaan om zwanger te raken omdat dit zeker niet gepland was.
Ik nam min pil correct in maar ben toch zwanger geraakt.
dan vorig jaar 2 keer eiceldonatie gedaan (ook met menopur en pregnyl en fostimon) daar reageerde ik de eerste keer goed op 20 eitjes.
maar de 2de keer waren dit er maar 8.
in het ziekenhuis zeiden ze dat het kon zijn omdat ik kort op elkaar doneerde...
nu is het al bijna een jaar geleden en krijg ik de symptomen heel erg!
ik heb bijna een baard, verdik opeens heel snel, maandstonden heb ik maar eens om de paar maanden, de haargroei is eigenlijk overal wel wat te veel, acne in het gezicht beginnen krijgen...
Hey Louise,

Ow wat vervelend dat uw dokter op verlof is..
Ik kan je onzekerheid wel verstaan.
Maar je kan direkt ook naar een Gynecoloog gaan of evt direkt naar een fertiliteits kliniek. Want ik begrijp die haargroei dat dit enorm frustrerend voor je moet zjn! Nu ben je aan het proberen voor een volgend kindje? of ben je nog aan de pil?


Groetjes

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 1 juni 2013, 14:29

Hoi MickSha,

Om op enkele vragen te antwoorden:
In 1 cyclus moest ik zo'n 3 à 5x naar de gyne. Hangt beetje af hoe goed je te stimuleren bent.
Dag 1 of 2 van je MS: echo en bn
Dag 7: echo en bn
Dag 10: echo en bn
Dag 12 en/of dag 14: echo en bn
Op die laatste moest ik dan ook Pregnyl zetten en moesten we ons huiswerk maken ;-)
En dan begint de wachtperiode...

Die echo en bn was bij mij altijd om 7u30, dus ik was wel altijd op tijd op mijn werk.
Nu ik aan IVF ga beginnen heb ik me wel al enkele keren ziek moeten melden (werk in het onderwijs dus kan geen verlof nemen).

Ik ben momenteel 31 jaar, nog maar niet panikeren over je 29lentes, je hebt nog tijd!!

En je omgeving, jammer dat ze je niet begrijpen. Het is idd niet niks...
Nu, bij mij is niet iedereen op de hoogte ( ookal zitten we al 1j 1/2 in de MMM). Mijn ouders en zus weten het, zus steunt heel goed, heeft 1e kindje via IUI. Verder 2 vriendinnen en enkele collega's. Directie nog niet op de hoogte en verdere omgeving ook niet.

De opvolging in de MMM geeft geen garantie op MK tegen te gaan jammer genoeg. Heb ook een MK gehad na mijn 1e kuur met Menopur... Op 6 weken, te vroeg om er iets aan te doen.
Ik ben 's morgens voor bloedname gegaan, alles nog ok. Kreeg namiddag bevestigende telefoon dat ik zwanger was en heb de consulente moeten onderbreken en zeggen dat ik een hevige bloeding gekregen had in tussentijd...

Het is heel zwaar!
Emotioneel, maar ook wat het geregel betreft. Een heel gepuzzel.
Jullie moeten er echt achterstaan hoor! Anders hou je het niet vol vrees ik.
Maar als jullie er voor de volle 200% voor willen gaan, allebei! Dan lukt het wel.

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 1 juni 2013, 23:14

Hallo Faith!

Bedankt voor de info!! eindelijk eens een duidelijk antwoord op mijn vraag ;) Ik weet ik had dit allemaal aan de fertiliteitarts moeten vragen, maar op de moment de eerste keer alles is nieuw zoveel vragen en dan ben je precies overdondert met wat ze vertellen dat je het vergeet te vragen.
Bij iedereen is dit anders of is het echt zo hoe je het omschrijft? dan kan ik al zowat kijken met mijn werkschema. wat alles behalve evident zal worden:shock:
Want ik heb namelijk mijn rijbewijs nog niet (ik moet er dringend eens tijd voor maken) want naar de fertiliteit gaan met het openbaar vervoer ben je al zeker een uur onderweg. Maar ja als het niet anders kan zal mijne vriend wel verlof nemen als hij dit krijgt. maar we vinden wel een oplossing dit moet gewoon!
Wat is bn? en de echo is dat een vaginale echo?
en MMM noemen de behandelingen zo? ja sorry maar alles is nieuw en die afkortingen ken ik nog niet allemaal!
Spijtig van te horen van je Mk :(
Daarvoor ben ik dan weer het bangst Heb 8jaar geleden 1gekregen enja ik vond dit echt moeilijk om te verwerken ik kon er me niet goed overzetten ik weet bij pcos is er zowieso een vergrote kans.. jammer genoeg!


Groetjes Succes met de IVF!!

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 2 juni 2013, 9:16

Mijn schemaatje is geen standaard vastliggend feit hoor meid, kan wat afwijken... Elk lichaam is anders hè. Maar in grote lijnen verloopt het zo.

Weet jij al welke medicatie? Clomid? Menopur?
Hierboven sprak ik over louter hormoonstimulerende behandeling met Menopur.
Je dokter zal alles wel uitleggen.

De echo's zijn idd vaginaal.
Bn = bloedname
MMM = medische malle molen :wink:

Oei, nog geen rijbewijs? Dat maakt het niet gemakkelijker natuurlijk...

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 3 juni 2013, 15:57

Ze sprak over Clomid en spuitjes
Maar idd ik zal meer weten binnekort
Amai wel veel bloedafnames moet ik zeggen
Voor de partner is dit maar ene keer bloedonderoek /spermaonderzoek ?

Groetjes

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 3 juni 2013, 19:31

Heykes allemaal,

Het is vandaag 3 juni en ik dacht vandaag goed nieuws te brengen. Maar helaas zijn mijn maandstonden erdoor gekomen. Ik heb al serieus al wat geweend.

Ik snap niet waar het fout zou gelopen hebben, maar nu mag ik terug van nul beginnen.
Op dit moment weet ik nu niet of er in deze cyclus terug een mooi eitje zal klaar zitten.

Ondertussen ben ik begonnen met een schema van de cyclus zodat de gynaecologe eventueel zou kunnen bijsturen.

Verder probeer ik zoals jullie de moed niet te zakken. Misschien hoopgevend, overmorgen mag ik al terug beginnen met clomid.

Groetjes nina

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 6 juni 2013, 9:54

Mme Nina schreef:Heykes allemaal,

Het is vandaag 3 juni en ik dacht vandaag goed nieuws te brengen. Maar helaas zijn mijn maandstonden erdoor gekomen. Ik heb al serieus al wat geweend.

Ik snap niet waar het fout zou gelopen hebben, maar nu mag ik terug van nul beginnen.
Op dit moment weet ik nu niet of er in deze cyclus terug een mooi eitje zal klaar zitten.

Ondertussen ben ik begonnen met een schema van de cyclus zodat de gynaecologe eventueel zou kunnen bijsturen.

Verder probeer ik zoals jullie de moed niet te zakken. Misschien hoopgevend, overmorgen mag ik al terug beginnen met clomid.

Groetjes nina
µ

Spijtig dit te horen Nina :(
Veel moed!!

anneke1989
Berichten: 10
Lid geworden op: 1 juni 2014, 12:53

Re: Behandelingen Pco

Bericht door anneke1989 » 1 juni 2014, 13:09

Dag mensen,

Mijn vriend en ik denken al een tijdje aan een kindje en ik vooral ik ben gek van kindjes en kijk er al zo naar uit!
Nu een anderhalf jaar gestopt met de prikpil maar nog geen maandstonden gehad dus ben ik eens naar dokter geweest en die heeft me doorverwezen naar gynaecoloog en zo naar de fertiliteitsdokter.
Ik ben paar weken ook te weten gekomen dat ik pco heb en ben ook altijd al wa dikker geweest (overgewicht) :(
Ben 2 keer bij fertiliteitsdokter geweest met mijn vriend en bij hem was alles in orde, maar bij mij was anders dus en ze wou nog niks opstarten ze wil eerst dat ik zeker 15/20 kg afval :( heeft iemand dit nog aan de hand? Veel vinden dat da makkelijk moet zijn en dat da zou lukken en zeker met zo een doel :( maar dat is en vind ik dus niet :( wa kan ik nog meer doen want daar word ik nog meer gefrustreerd van gewoon dat ik niks anders kan doen :( en wil echt wel super graag kindje ben er echt klaar voor, :(

Groetjes ann

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Re: Behandelingen Pco

Bericht door Ahiha » 1 juni 2014, 15:55

Hey An,

Er circuleren hier al heel wat topics ivm afvallen, PCO en zwanger worden.
Is natuurlijk te zien hoe zwaar je precies bent. Zwanger worden is 1 ding maar je wilt ook een goede zwangerschap hebben en een behoorlijk gewicht is daar ook voor nodig.
Zelf ben ik ook te zwaar. Mij werd in het begin gezegd dat mijn gewicht alleen niet de oorzaak kan zijn. Maar dat elke kilo minder positief is. En dat geloof ik ook. Ben blij dat ze indertijd niet hebben gezegd dat ik 15 à 20kg kwijt moest want dan zou ik al uit frustratie beginnen fretten ;-)
Enfin, feit is wel dat ikpas zwanger werd toen ik echt 8kg was afgevallen (totaal niks voor gedaan. Kan ook zijn dat mijn hormonen plots meewerkten.) Voor mijn2de kindje heeft de prof dan ook echt gezegd dat ik eerst weer op dat gewicht moest komen vooraleer hij een tweede poging wou ondernemen. Maar kijk,de eerste poging was toen raak, dus helemaal niet nodig geweest.
Het is een enorme opdoffer als ze zo cru zeggen dat je zoveel moet afvallen... maar ik geloof zoals mijn prof zei 'elke kg minder is positief'. En t hangt er natuurlijk van af hoeveel je te veel weegt. Maar dat alleenje gewicht een probleem zou zijn (tenzij t echt morbide obesitas is, maar daar wil je neit mee zwanger worden want dat zou voor veel complicaties zorgen denk ik). Je ziet genoeg dikke vrouwen met een nest van kinderen en er zijn hier genoeg magere fotomodelfiguurbezitsters die toch in de mmm zitten. TKAN 1 van defactoren zijn uiteraard maar DE reden... dat lijkt me sterk. En dan is er nog de discussie : lokt overgewicht PCOS uit of zorgt dePCOS voor het overgewicht?
Ik wens jullie in elk geval veel succes toe met het bereiken van die ene, ultieme droom.

anneke1989
Berichten: 10
Lid geworden op: 1 juni 2014, 12:53

Re: Behandelingen Pco

Bericht door anneke1989 » 1 juni 2014, 17:44

Hey,

Als ik die 20 kg af ben zit ik goed met mijn bmi eigenlijk en alleen om te weten dat ik eerst 15 tot 20 kg moet afvallen dat frusteerd me enorm en daarbij ook niet gemakkelijk ook al heb ik als doel zwanger worden,
Ik nam de prikpil en dat werd eerst gezegt dat ik door ie pp en pco mijn maandstonden niet meer krijg :( heb da nooit mogen nemen die pp ik raad da ook niemand aan, en nu dan ook mijn gewicht :( word er soms gek van verdriet kwaad alles tegelijk weet het soms niet meer :(

Dank je voor je reactie

anneke1989
Berichten: 10
Lid geworden op: 1 juni 2014, 12:53

Re: Behandelingen Pco

Bericht door anneke1989 » 10 mei 2015, 16:04

Heey mensen,,

Ik wil hier iets positief laten weten,
En dat is dat wij ondertussen een kindje mogen verwachten in oktober en dat op een natuurlijke manier :)
Ik wil dus ook nog aan iedereen laten weten dat afvallen niet altijd de oplossing zou zijn want die 20 kg was er nooit af geweest. Wij waren eigenlijk met de trouw bezig en minder met de kinderwens en toen gebeurde het onverwachte maar het fantastisch nieuws. ik hoop dat ik hier niet de enige ga zijn die ondertussen zwanger geraakt is maar wens iedereen ook heel veel geluk toe ;) en ik geloofde het ook eerst niet maar probeer er eens niet aan te denken en wie weet...

Groetjes an

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten