Behandelingen Pco



MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Behandelingen Pco

Bericht door MickSha » 22 mei 2013, 10:28

Enkele vraagjes ter info

Hoe zwaar waren jullie behandelingen?
Wat staat me te wachtte? is het echt zo zwaar dan dat ik lees op het internet?
Hoeveel bezoeken Fertiliteitarts / echo's etc?
Oke ik weet bij iedereen is dit anders.. Maar ik vroeg me dit toch al dat ik al zo ongeveer een gedacht van heb. Ik ben pas gestart, dus er is enkel een bloedafname gebeurt. Nu is het wachtten op mijn Ms zoniet Duphaston inemen.. En dan zullen ze verder zien natuurlijk.
En ongveer de kostprijs van een maand behandeling?
ik heb gelezen dat deze erg duur zijn, en dat die persoon dan voor LEO-therapie heeft gekozen, omdat deze ingreep ook minder zwaar is.

Groetjes,
Ik heb ook een eigen Pco's Facebook pagina aangemaakt
Wees welkom ;)
http://www.facebook.com/groups/44694608 ... rk_t=group

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 22 mei 2013, 16:13

hey MickSha,

Heeft de fertiliteitsarts jou al een behandeling voorgesteld? Je moet sowieso 2 keer langs gaan, want bij de eerste keer komt er heel informatie op jou af en moet je alles laten bezinken voordat je tot actie overgaat.

Hoe zwaar de behandeling is, hangt volgens mij grotendeel af hoe je lichaam reageert op medicijnen en je emotionele toestand op dat moment... In mijn geval ben ik nu emotioneel beter dan voor mijn behandeling. Ik denk dat dit komt om de oestrogenen terug op een normaal niveau staan.

Het schijnt dat de LEO therapie nogal duur is, maar ik kom hiervoor (nog) niet in aanmerking want ik reageer goed op Clomid en het zaadkwaliteit is goed genoeg.

Wanneer moet je beginnen met Duphaston?

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 22 mei 2013, 22:35

Mme Nina schreef:hey MickSha,

Heeft de fertiliteitsarts jou al een behandeling voorgesteld? Je moet sowieso 2 keer langs gaan, want bij de eerste keer komt er heel informatie op jou af en moet je alles laten bezinken voordat je tot actie overgaat.

Hoe zwaar de behandeling is, hangt volgens mij grotendeel af hoe je lichaam reageert op medicijnen en je emotionele toestand op dat moment... In mijn geval ben ik nu emotioneel beter dan voor mijn behandeling. Ik denk dat dit komt om de oestrogenen terug op een normaal niveau staan.

Het schijnt dat de LEO therapie nogal duur is, maar ik kom hiervoor (nog) niet in aanmerking want ik reageer goed op Clomid en het zaadkwaliteit is goed genoeg.

Wanneer moet je beginnen met Duphaston?

Hallo Mme Nina

Wel neen eigenlijk niet, ze heeft dus gewoon gezegt, dat als mijn Ms er niet doorkomen van Duphaston te nemen, dus begin volgende maand zal ik dit moeten inemen, 1st wachtten. waarschijnlijk zullen ze niet zo komen, er is altijd een 3tal maand tussen geweest. als ze er dan doorkomen moet ik bellen en een afspraak maken en dan sprak ze van een pilletje (clomid) daarna injectie en dan een echo. de enige afspraak dat zowieso al vaststaat is in Juli. dan zoude we een contraktje moeten tekenen, en denk dat daar dan alles zal besproken worden, nu zullen ze wachtten op de bloedresultaten en spermastaal resultaten.
Veel is er vorige week niet gezegd, ze heeft het me dus zo uitgelegd.
Voor mij gaat het niet vlug genoeg :oops:
Enja heb zoveel vragen, maar als ik ginder was vergat ik alles op die moment stress he!
Als ik volgende keer ga , ga ik al mijn vragen opschrijven dat ik niets vergeet :D
Want ik snap niet dat ze over clomid bezig was en een injectie hoe ik verstond te samen. maar ik lees dan op internet 'vanalles' dus eerst beginnen ze met clomid, als dat niet werk injecties , en daarna evt Leo. of soms direkt ivf of iui denk ik.
Het is allemaal niet niets he :)

Groetjes

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Bericht door bovynlouise » 23 mei 2013, 9:45

Hey,

Ik denk dat ik ook met dit probleem zit.
Ik heb 2maal gedoneerd en er was niets aan de hand.
Nu krijg ik last van overbeharing, snel verdikt (ik was al wat zwaarder), acne in het gezicht, wegblijven van maandstonden, ik ben ook al eerder geopereerd aan cysten op mijn eierstokken.
Heb nu nog maar pas bloed laten nemen bij de huisarts en dan begint het voor mij.
de dokter had al laten uitschijnen aan de telefoon dat ik last heb van te veel amnnelijke hormonen.
Zoals ik hier kan lezen zal die mij doorverwijzen voor verdere behandling.
Eerst ging ik gewoon naar de dokter voor die beharing in het gezicht omdat dit echt niet meer kan, maar als ik dit zo allemaal lees moet ik me meer zorgen maken.
In juli zou ik mijn spiraaltje laten verwijderen om aan een 2de kindje te beginnen.

Dus ik ga voor de beharing naar de dokter en zal wss te horen krijgen dat ik het moeilijker zal hebben om zwanger te raken van mijn 2de kindje.. :(

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 23 mei 2013, 10:11

bovynlouise schreef:Hey,

Ik denk dat ik ook met dit probleem zit.
Ik heb 2maal gedoneerd en er was niets aan de hand.
Nu krijg ik last van overbeharing, snel verdikt (ik was al wat zwaarder), acne in het gezicht, wegblijven van maandstonden, ik ben ook al eerder geopereerd aan cysten op mijn eierstokken.
Heb nu nog maar pas bloed laten nemen bij de huisarts en dan begint het voor mij.
de dokter had al laten uitschijnen aan de telefoon dat ik last heb van te veel amnnelijke hormonen.
Zoals ik hier kan lezen zal die mij doorverwijzen voor verdere behandling.
Eerst ging ik gewoon naar de dokter voor die beharing in het gezicht omdat dit echt niet meer kan, maar als ik dit zo allemaal lees moet ik me meer zorgen maken.
In juli zou ik mijn spiraaltje laten verwijderen om aan een 2de kindje te beginnen.

Dus ik ga voor de beharing naar de dokter en zal wss te horen krijgen dat ik het moeilijker zal hebben om zwanger te raken van mijn 2de kindje.. :(

Hey ,

Die symptomen komen inderdaad overheen met pco's
U zorgen maken moet ge niet doen das nooit goed voor niets! Er zijn tal van oplossingen. en er zijn veel mensen dat ondanks hun pco's toch gewoon op de natuurlijke manier zwanger worden. Wacht gewoon de onderzoekjes af.. En de mood niet opgeven!
Succes!!

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Bericht door bovynlouise » 23 mei 2013, 11:01

Dankje voor de lieve woorden.
dit is allemaal begonnen door eiceldonatie.
ik heb zelf al 2 keer gedoneerd voor een ander.
iedere keer rond de 20eitjes (goede eitjes)
en dan merkt ik dat ik last begin te krijgen van die symptomen...
Dus inderdaad nu is het nog eventjes afwachten, maar ik denk dus dat eiceldonatie er niet meer zal inzitten voor mij...
:(

groetjes louise

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 23 mei 2013, 13:21

Micksha, die spuit zal waarschijnlijk Pregnyl zijn om jouw eisprong te bevorderen.Dit mag je enkel toegediend krijgen als jouw arts het zegt.

Als je op zoek gaat naar informatie over Clomid, dan krijg je veel verhalen te zien over de bijwerkingen. Maar ik kan je al vertellen dat ik van die bijwerkingen geen last heb gehad.

Wacht gewoon de resultaten verder af. Weet wie is LEO misschien niet nodig...

Ik heb net als jij ook een hele periode moeten wachten wanneer ik mocht beginnen met de behandeling, maar het is heel belangrijk dat je lichaam klaar is om de behandeling te ondergaan op dat moment. Dus zie het als recuperatie tijd.

Louise, het kan gebeuren dat PCO pas later tot uiting komt hoor. Voordat ik met de pil begon, had ik een perfecte cyclus van 28 dagen.


Met PCO kun je perfect kindjes krijgen, alleen duurt het een stuk langer dan een vrouw zonder PCO. Dus hou de moed erin!

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 23 mei 2013, 15:31

bovynlouise schreef:Dankje voor de lieve woorden.
dit is allemaal begonnen door eiceldonatie.
ik heb zelf al 2 keer gedoneerd voor een ander.
iedere keer rond de 20eitjes (goede eitjes)
en dan merkt ik dat ik last begin te krijgen van die symptomen...
Dus inderdaad nu is het nog eventjes afwachten, maar ik denk dus dat eiceldonatie er niet meer zal inzitten voor mij...
:(

groetjes louise
Ik denk nu niet dat door eiceldonatie je pco krijgt
Het is gewoon toeval volgens mij , wel jammer natuurlijk.
8jaar geleden ben ik na 1mnd stoppen met de pil direkt zwanger geworden, helaas uitgedraaid op een miskraam. Nu in September gestopt met de pil niet ongesteld worden, pijnlijke abnormale steken onderbuik.. Uwe huishaarts eerst horen zeggen waarschijnlijk zwanger en zal het uitdraaien op een miskraam. ( erg dat hij da dierf zeggen zonder zekerheid) dan is mijn bloed getest ik was niet zwanger ook geen miskraam gehad en mijn Ms kwamen niet door en k had gelijk ook last van diaree, het was mijne hele buik da overhoop lag. dan een Ct scan laten maken en de diagnose was Pco met vergrote eistokken (dat ik waarschijnlijk vroeger in de overgang zou komen ) ik ben nu juist 29jr. Ik heb dan direkt een afspraak bij gynecologie gemaakt daar vaginale echo en bloed afnamen. Diagnose van Pco's met een verhoogde mannelijke hormonen is bevestigd. maar vergrote eistokken niet. (gelukkig) Nu verder in behandeling bij de fertiliteitskliniek. Dus we zullen wel zien hoe dit loopt. Hoe oud ben je misschien als ik vragen mag?
Op sommige sites op het internet lees je dan ook wel dat ze kunnen zien vanaf de pubertijd dat je Pco's hebt of zal hebben. tja nooit heeft een gynecoloog mij dit gezegd. Dus het kan gewoon spontaan optreden. Verklaart bij mij dus wel mijn overgewicht waar ik al jaren mee rondloop, en hier en daar overbeharing niet extreem maar zo dus aan de navel (typisch mannelijke haargroei) en af en toe zo haartjes op mijn wang rond mijn lip. en mijn wenbkrouw als ik daar niets aandoe, dan is het 1wenkrbouw die zo doorloopt zie je ook veel bij mannen. zelf met de pil had ik deze symptomen, met het stoppen tja is het wat erger geworden vooral buikvet dan.en ook wel veel haarverlies.
Dus rustig afwachtten en ik ben zeker dat er een oplossing voor jou probleem word gevonden.kan zelf mischien gewoon zijn dat uw insuline gehalte tehoog ligt dan geven ze jou ook medicijnen daarvoor.
Ik weet het in het begin komt er veel op je af..
Maar de moed niet opgeven!!
Laat ons iets meer weten als je meer weet.
en houd de moed erin!!!

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 23 mei 2013, 15:33

Mme Nina schreef:Micksha, die spuit zal waarschijnlijk Pregnyl zijn om jouw eisprong te bevorderen.Dit mag je enkel toegediend krijgen als jouw arts het zegt.

Als je op zoek gaat naar informatie over Clomid, dan krijg je veel verhalen te zien over de bijwerkingen. Maar ik kan je al vertellen dat ik van die bijwerkingen geen last heb gehad.

Wacht gewoon de resultaten verder af. Weet wie is LEO misschien niet nodig...

Ik heb net als jij ook een hele periode moeten wachten wanneer ik mocht beginnen met de behandeling, maar het is heel belangrijk dat je lichaam klaar is om de behandeling te ondergaan op dat moment. Dus zie het als recuperatie tijd.

Louise, het kan gebeuren dat PCO pas later tot uiting komt hoor. Voordat ik met de pil begon, had ik een perfecte cyclus van 28 dagen.


Met PCO kun je perfect kindjes krijgen, alleen duurt het een stuk langer dan een vrouw zonder PCO. Dus hou de moed erin!
Ja meer kan ik niet doen dan afwachtten :)
Allesinds bedankt om te reageren enz..
Het doet me deugd van er met iemand over te kunnen praten :)
Laatst gewijzigd door MickSha op 23 mei 2013, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 23 mei 2013, 15:37

MickSha schreef:
Mme Nina schreef:Micksha, die spuit zal waarschijnlijk Pregnyl zijn om jouw eisprong te bevorderen.Dit mag je enkel toegediend krijgen als jouw arts het zegt.

Als je op zoek gaat naar informatie over Clomid, dan krijg je veel verhalen te zien over de bijwerkingen. Maar ik kan je al vertellen dat ik van die bijwerkingen geen last heb gehad.

Wacht gewoon de resultaten verder af. Weet wie is LEO misschien niet nodig...

Ik heb net als jij ook een hele periode moeten wachten wanneer ik mocht beginnen met de behandeling, maar het is heel belangrijk dat je lichaam klaar is om de behandeling te ondergaan op dat moment. Dus zie het als recuperatie tijd.

Louise, het kan gebeuren dat PCO pas later tot uiting komt hoor. Voordat ik met de pil begon, had ik een perfecte cyclus van 28 dagen.


Met PCO kun je perfect kindjes krijgen, alleen duurt het een stuk langer dan een vrouw zonder PCO. Dus hou de moed erin!
Ja meer kan ik niet doen dan afwachtten :)
Allesinds bedankt om te reageren enz..
Het doet me deugd van er met iemand over te kunnen praten :)
Hoe gaat het nu met jou Mne Nina?

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 23 mei 2013, 18:21

Hey MickSha,

Met mij gaat het stuk beter sinds ik Clomid genomen heb zowel emotioneel als fysiek. maar volgens de gynaecologe ligt dit niet aan Clomid wel aan het feit dat er een eicel aan het rijpen was.

En zo heb ik afgelopen zaterdag Pregnyl toegediend gekregen om de eisprong te helpen.

Nu moet ik afwachten tot 3 juni. Heb ik dan geen maandstonden dan moet ik een testje doen. Dus duim ik dat de bevruchting nu goed bezig is in mijn buik...

Groetjes Nina

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 23 mei 2013, 21:50

Ik duim met je mee!

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Bericht door bovynlouise » 24 mei 2013, 14:01

MickSha schreef:
bovynlouise schreef:Dankje voor de lieve woorden.
dit is allemaal begonnen door eiceldonatie.
ik heb zelf al 2 keer gedoneerd voor een ander.
iedere keer rond de 20eitjes (goede eitjes)
en dan merkt ik dat ik last begin te krijgen van die symptomen...
Dus inderdaad nu is het nog eventjes afwachten, maar ik denk dus dat eiceldonatie er niet meer zal inzitten voor mij...
:(

groetjes louise
Ik denk nu niet dat door eiceldonatie je pco krijgt
Het is gewoon toeval volgens mij , wel jammer natuurlijk.
8jaar geleden ben ik na 1mnd stoppen met de pil direkt zwanger geworden, helaas uitgedraaid op een miskraam. Nu in September gestopt met de pil niet ongesteld worden, pijnlijke abnormale steken onderbuik.. Uwe huishaarts eerst horen zeggen waarschijnlijk zwanger en zal het uitdraaien op een miskraam. ( erg dat hij da dierf zeggen zonder zekerheid) dan is mijn bloed getest ik was niet zwanger ook geen miskraam gehad en mijn Ms kwamen niet door en k had gelijk ook last van diaree, het was mijne hele buik da overhoop lag. dan een Ct scan laten maken en de diagnose was Pco met vergrote eistokken (dat ik waarschijnlijk vroeger in de overgang zou komen ) ik ben nu juist 29jr. Ik heb dan direkt een afspraak bij gynecologie gemaakt daar vaginale echo en bloed afnamen. Diagnose van Pco's met een verhoogde mannelijke hormonen is bevestigd. maar vergrote eistokken niet. (gelukkig) Nu verder in behandeling bij de fertiliteitskliniek. Dus we zullen wel zien hoe dit loopt. Hoe oud ben je misschien als ik vragen mag?
Op sommige sites op het internet lees je dan ook wel dat ze kunnen zien vanaf de pubertijd dat je Pco's hebt of zal hebben. tja nooit heeft een gynecoloog mij dit gezegd. Dus het kan gewoon spontaan optreden. Verklaart bij mij dus wel mijn overgewicht waar ik al jaren mee rondloop, en hier en daar overbeharing niet extreem maar zo dus aan de navel (typisch mannelijke haargroei) en af en toe zo haartjes op mijn wang rond mijn lip. en mijn wenbkrouw als ik daar niets aandoe, dan is het 1wenkrbouw die zo doorloopt zie je ook veel bij mannen. zelf met de pil had ik deze symptomen, met het stoppen tja is het wat erger geworden vooral buikvet dan.en ook wel veel haarverlies.
Dus rustig afwachtten en ik ben zeker dat er een oplossing voor jou probleem word gevonden.kan zelf mischien gewoon zijn dat uw insuline gehalte tehoog ligt dan geven ze jou ook medicijnen daarvoor.
Ik weet het in het begin komt er veel op je af..
Maar de moed niet opgeven!!
Laat ons iets meer weten als je meer weet.
en houd de moed erin!!!



Hey,
Als ik zo al die dingen lees, is het net hetzelfde bij mij...
Ik ben er nu 22.

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 29 mei 2013, 16:10

bovynlouise schreef:
MickSha schreef:
bovynlouise schreef:Dankje voor de lieve woorden.
dit is allemaal begonnen door eiceldonatie.
ik heb zelf al 2 keer gedoneerd voor een ander.
iedere keer rond de 20eitjes (goede eitjes)
en dan merkt ik dat ik last begin te krijgen van die symptomen...
Dus inderdaad nu is het nog eventjes afwachten, maar ik denk dus dat eiceldonatie er niet meer zal inzitten voor mij...
:(

groetjes louise
Ik denk nu niet dat door eiceldonatie je pco krijgt
Het is gewoon toeval volgens mij , wel jammer natuurlijk.
8jaar geleden ben ik na 1mnd stoppen met de pil direkt zwanger geworden, helaas uitgedraaid op een miskraam. Nu in September gestopt met de pil niet ongesteld worden, pijnlijke abnormale steken onderbuik.. Uwe huishaarts eerst horen zeggen waarschijnlijk zwanger en zal het uitdraaien op een miskraam. ( erg dat hij da dierf zeggen zonder zekerheid) dan is mijn bloed getest ik was niet zwanger ook geen miskraam gehad en mijn Ms kwamen niet door en k had gelijk ook last van diaree, het was mijne hele buik da overhoop lag. dan een Ct scan laten maken en de diagnose was Pco met vergrote eistokken (dat ik waarschijnlijk vroeger in de overgang zou komen ) ik ben nu juist 29jr. Ik heb dan direkt een afspraak bij gynecologie gemaakt daar vaginale echo en bloed afnamen. Diagnose van Pco's met een verhoogde mannelijke hormonen is bevestigd. maar vergrote eistokken niet. (gelukkig) Nu verder in behandeling bij de fertiliteitskliniek. Dus we zullen wel zien hoe dit loopt. Hoe oud ben je misschien als ik vragen mag?
Op sommige sites op het internet lees je dan ook wel dat ze kunnen zien vanaf de pubertijd dat je Pco's hebt of zal hebben. tja nooit heeft een gynecoloog mij dit gezegd. Dus het kan gewoon spontaan optreden. Verklaart bij mij dus wel mijn overgewicht waar ik al jaren mee rondloop, en hier en daar overbeharing niet extreem maar zo dus aan de navel (typisch mannelijke haargroei) en af en toe zo haartjes op mijn wang rond mijn lip. en mijn wenbkrouw als ik daar niets aandoe, dan is het 1wenkrbouw die zo doorloopt zie je ook veel bij mannen. zelf met de pil had ik deze symptomen, met het stoppen tja is het wat erger geworden vooral buikvet dan.en ook wel veel haarverlies.
Dus rustig afwachtten en ik ben zeker dat er een oplossing voor jou probleem word gevonden.kan zelf mischien gewoon zijn dat uw insuline gehalte tehoog ligt dan geven ze jou ook medicijnen daarvoor.
Ik weet het in het begin komt er veel op je af..
Maar de moed niet opgeven!!
Laat ons iets meer weten als je meer weet.
en houd de moed erin!!!



Hey,
Als ik zo al die dingen lees, is het net hetzelfde bij mij...
Ik ben er nu 22.

Hallo Louise,

weet je ondertussen al meer ? zijn er al onderzoekjes gedaan?

grtjs

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 29 mei 2013, 22:28

Hei hei,

Ook hier een PCO'ertje ;-)

Mijn behandelingen... Heb al een hele weg afgelegd...

Opgestart met clomid, maar daar reageerde ik niet op.
Dan werd mij de keuze voorgesteld: LEO-operatie of spuitjes? die operatie zag ik niet zitten en bijkomend liggen de kansen niet super groot.
Dan dus gekozen voor stimulatie m.b.v Menopur (spuitjes). Dit had wel effect :-) De 1e ronde was ik zwanger maar is een MK geworden :-(
De rondes die daarop volgden nam het effect van de Menopur steeds feller af.

De stimulatie startte dag 2 of 3 van de MS. Dan naar ferti om echo en bn. Beginnen spuiten en dan om het aantal dagen naar ferti voor controleecho's en bloednames. Tot er 1 follikel groot genoeg is, dan Pregnyl zetten om het te laten springen en met huiswerk naar huis.

Sinds 2 maanden haast geen reactie meer op Menopur. Follikeltjes groeiden niet meer.
Wij stappen nu over op IVF.

Aangezien ik zeer lange cyclussen heb moet ik nu Duphaston nemen om de MS op te wekken zodat we aan de 1 e poging kunnen beginnen.... Spannend!

Ook voor jou spannend,
Heel veel succes alleszins!
De MMM is niet makkelijk, maar we komen er wel!
Zwanger worden met PCO, het kan!! ( ikzelf zelfs 1 keertje spontaan )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten