Info over Duphaston



Plaats reactie
MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Info over Duphaston

Bericht door MickSha » 29 mei 2013, 16:20

Nu ja de meeste weten als je Ms er niet doorkomen dan moet je Duphaston inemen en dan komen ze na enkele dagen erdoor..
Ik weet de kans is klein (maar ik blijf positief denken en een spankeltje hoop is er dus) maar stel mijn Ms komen er niet door omdat ik bv zwanger ben. Moet ik 1st Zw.test doen vooraleer ik met Duphaston start voor de zekerheid? of kan dit geen kwaad?

Groetjes

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 29 mei 2013, 16:48

Normaal test de gyn je elke keer op n zwangerschap vooraleer je mag starten, dus ik denk het wel..

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 29 mei 2013, 17:04

Krike schreef:Normaal test de gyn je elke keer op n zwangerschap vooraleer je mag starten, dus ik denk het wel..
ahh nee ja kmoet gewoon bellen als ze erdoor zijn gekomen met Duphaston. Daarvoor moet ik niet meer komen. laatste keer bloedtest laten doen. 17de mei. Zou dan wel in princiepe rond mijn mijn vruchtbare dagen zijn maarja met Pco kun je dat ni zo uittellen, laat staan als er geen eisprong is geweest. Goh in het begin is het allemaal moeilijk om dit te snappen :oops:

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 29 mei 2013, 18:24

Ik moest telkens testen voor duphaston (met bloedname, geen plastest) omdat het sowieso een abortus is wanneer je zwanger zou zijn en toch duphaston neemt. Dus ik zou voor de zekerheid toch op z'n minst een plastest doen.

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 30 mei 2013, 13:12

vuurvliegje schreef:Ik moest telkens testen voor duphaston (met bloedname, geen plastest) omdat het sowieso een abortus is wanneer je zwanger zou zijn en toch duphaston neemt. Dus ik zou voor de zekerheid toch op z'n minst een plastest doen.
Wel ja inderdaad, ik zal naar mijn huisarts gaan voor een bloedtestje voor de zekerheid.
Want de fertiliteit arts heeft daarover dus nets gezegd.
Waarschijnlijk omdat de kans ook miniem is om spontaan zwanger te worden, maar ja je weet maar nooit natuurlijk.

Bedankt
Groetjes

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 30 mei 2013, 13:14

Heeft hij een echo genomen ? Hij kan daaraan normaal zien of er een eitje op komst is he,. Als dat al niet het geval is kan je al niet ewanger worden he..

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 30 mei 2013, 13:23

Krike schreef:Heeft hij een echo genomen ? Hij kan daaraan normaal zien of er een eitje op komst is he,. Als dat al niet het geval is kan je al niet ewanger worden he..
De laatste echo genomen in Februarie
Ondertussen 2x mijn Ms gekregen.
Maar nu zelf bij de fertiliteit geen echo genomen geweest. Nu ja ik dacht dat ze dit wel zouden doen. Maar neen alleen Bloedtesten (2weken geleden)
vooral gingen ze testen voor fsh waarden en Kh dacht ik. Mischien was dit voldoende en moest ik zwanger zijn zullen ze dit wel zien in de resultaten daarvan ni en zou ze me wel bellen zeker? Heb wel voor de 1ste Juli een afspraak voor een echo.
Ja het is allemaal nieuw voor mij en komt veel bij kijken!


Groetjes

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 30 mei 2013, 20:02

Wat is Kh?

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 1 juni 2013, 0:01

Oeps! schrijffoutje Ik bedoelde dus 'LH' :D

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 1 juni 2013, 10:04

Ok, ik vroeg me al af waarom ze je op koolhydraten gingen testen :)

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 1 juni 2013, 14:49

Ik ben nu reeds 8 dagen Duphaston aant nemen. Heb ervoor toch even een testje gedaan hoor.

Ik zit met een ander vraagje rond Duphaston, wat doet dat nog meer dan MS opwekken?
Want heb sindsdien venijnige steekjes en een zwaar gevoel in mijn onderbuik...

Vroeger moet ik MS opwekken met Mercilon (gewoon lichte pil) en nu voor 1e IVF met Duphaston. Waarom? Sorry, ben het vergeten te vragen op ferti... Alleszins, nog 6 pilletjes en hopelijk snel die MS!!

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 1 juni 2013, 15:17

Ik heb altijd Duphaston moeten nemen om MS uit te lokken. Als ik het me goed herinner (maar kan me dus vergissen) was bij mij de redenering dat je een pil op het juiste moment moet starten, maar omdat ik totaal geen cyclus heb (ook niet om de 5 maanden ofzo), konden we in dat geval wachten tot Sint-Juttemis... Met Duphaston gaat dat allemaal betrekkelijk snel.

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 1 juni 2013, 23:37

@Faith Duphaston is ook voor het baarmoederslijmvlies af te stoten tijdens oestrogeenbehandeling
en word ook wel gebruikt bij vrouwen waarbij al 1 of meerdere Mk's zijn geweest en ook om een dreigend Mk te verkomen. en ook vooral als er afwijkingen in het baarmoederslijmvlies zijn. Maar ik denk dat dit de normale procedure is.

En wat je verteld van venijnige steekjes onderbuik zwaar gevoel herken ik maar ben nog niet met Duphaston bezig. Ik dacht dat dit door de Pcos kwam want ik heb dit elke maand Soms zijn die steken zo erg dat ik amper kan bewegen of rechtlopen.
Heb da eens na gevraagt aan de fertiliteitsarts en ze zegt dat ik het moet in het oog houden en de periode zowat bijhouden, meer heeft ze er niet van gezegd.
Heb ook vaak last nu van steken in mijn navel is ook geen pretje. Veel beweging in mijn buik en dan mijn darmen er nog eens bij. Maar ik weet niet van waar het allemaal komt.

meppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 maart 2014, 3:40

Bericht door meppie » 8 maart 2014, 3:45

beste MickSha,

ik zie dat het een tijd geleden is, maar erg benieuwd hoe het is afgelopen? ik heb nl een identieke ervaring.

hoor het graag!

Lou1141

Duphaston

Bericht door Lou1141 » 12 mei 2014, 9:38

Ik wacht al 8 maanden op een cyclus. Ik heb ze nog maar één keer gekregen en dat was na Duphaston.
Ik heb ze nu net voor de tweede keer genomen. Vorige keer nam ik ze 10 dagen en moest ik daarna nog 12 dagen wachten. Nu ben ik opnieuw al 6 dagen aan het wachten. Lijkt wel een eeuwigheid.

Ik word emotioneel en chagrijnig van die pil. Ik hoop echt dat ik er snel mee kan stoppen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten