Steun en behandelingen



waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 28 juni 2013, 16:57

Ik heb tweemaal gebeld met Jette. De eetste verpleegster zei mij dat het korter kon zijn, dat een cyclus niet wiskundig te bepalen was en soms zelfs kon afhangen van het weer... :shock: Als ik had gekund had ik ze door de telefoon gesleurd.
Heb ik naar een andere gebeld die al wat meer luisterde naar mijn verhaal en zei zou een mailtje sturen naar mijn arts en ALS hij tijd had zou hij mij terugbellen om mijn vragen te beantwoorden. Niets gehoord natuurlijk.
Ik zal ook nooit weten of ze zich vergist hebben of niet, ze zullen het me niet vertellen.

pfffff!

Hopelijk was het bij jou wel een succes!!

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 2 juli 2013, 9:58

Mme Nina schreef:Maar allee zeg, hoe kan dat nu dat je nu al MS hebt? Ze hebben toch een echo genomen van jouw eierstokken? Heb je ondertussen al contact gehad met jouw fertiliteitsarts, want dit vind ik een serieuze misrekening...

Geef de moed niet op hoor! Bewijs maar aan jouw vriendenkring dat jij ook iets kunt bereiken...

Hier is ondertussen de misselijkheid verdwenen. Vandaag nergens last gehad behalve acné. Dus de kans dat hier mislukt is groot...

Kom op meid...
Hello,

Hou is het bij jou verlopen? Hopelijk positief!
Ik blijf duimen.

groetjes,

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 2 juli 2013, 22:24

Het is echt een emotionele rollercoaster he zucht
allemaal veel moed toegewenst
k weet ondertussen ook al meer
maar ben er niet blij mee.. altijd wachtten pff!
kvind maar weinig kracht om nog verder te doen ale infeite te starten :cry:

Na duphaston 8dagen geleden ingenomen nog steeds geen Ms .. moest dus maandag naar de fertiliteit
en daar is gebleken uit de bloedresultaten mijn Hemoglobine gehalte veel te hoog is ( dus teveel aan rode bloedcellen) nu eerst onderzoeken vanwaar dit komt. vriend zijn sperma was inorde. Maarja nu is het dat ik langs te 2 eierstokken pcos heb, eerst wast het maar langs ene kant zeiden ze in december achja!
dus nu tot 12aug wachtten! ik dacht dat ik echt al met clomid ofz kon starten maar neen :( diepe zucht!

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 3 juli 2013, 10:22

MickSha schreef:Het is echt een emotionele rollercoaster he zucht
allemaal veel moed toegewenst
k weet ondertussen ook al meer
maar ben er niet blij mee.. altijd wachtten pff!
kvind maar weinig kracht om nog verder te doen ale infeite te starten :cry:

Na duphaston 8dagen geleden ingenomen nog steeds geen Ms .. moest dus maandag naar de fertiliteit
en daar is gebleken uit de bloedresultaten mijn Hemoglobine gehalte veel te hoog is ( dus teveel aan rode bloedcellen) nu eerst onderzoeken vanwaar dit komt. vriend zijn sperma was inorde. Maarja nu is het dat ik langs te 2 eierstokken pcos heb, eerst wast het maar langs ene kant zeiden ze in december achja!
dus nu tot 12aug wachtten! ik dacht dat ik echt al met clomid ofz kon starten maar neen :( diepe zucht!
Hey Micksha,

:cry: Balen zeg! Kop op, je geraakt er wel!.
Ik wist niet dat je PCOS aan 1 kant of 2 kanten kan hebben. Mij is er nooit iets gezegd, dus ik ging ervan uit dat ik het aan 2 kanten heb.
Hebben ze je een aanwijzing gegeven waarom je rode bloedcellen verhoogd kunnen zijn?
Door welke dokter word je gevolgd in Jette?

Succes!

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 3 juli 2013, 12:01

Hallo allemaal,

Zoals ik al vorige week zei tegen Waitykaty dat ik mijn maandstonden waarschijnlijk zal krijgen gezien de acne die de kop opstak... wel ik heb ze ook gekregen. Weliswaar 1 dag te vroeg.

Ondertussen heb ik ook al mijn gynaecologe aan de lijn en ze ziet het nog positief. Dat ik mijn maandstonden een dag vroeger heb gekregen, zou niet erg zijn.

En nu terug opnieuw beginnen. Wel vertelde mijn mama gisteren dat iemand die wie kende, een tijd lang bezig was om kindjes te krijgen en lukte maar niet. Achteraf bleek dat haar suiker niet goed stond.

Nu heb ik al een beetje rondgeneusd op het internet en suiker zou echt een slechte invloed hebben op de vruchtbaarheid. Vanaf nu heb ik een extra motivatie om gezond te gaan leven. Echt waar, ik heb veel voor over om een kindje op de wereld te zetten.

Kom op meiden, Aan het einde van deze weg ligt een prachtig geschenk op ons te wachten!

Groetjes Nina

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 3 juli 2013, 12:37

MickSha schreef:Het is echt een emotionele rollercoaster he zucht
allemaal veel moed toegewenst
k weet ondertussen ook al meer
maar ben er niet blij mee.. altijd wachtten pff!
kvind maar weinig kracht om nog verder te doen ale infeite te starten :cry:

Na duphaston 8dagen geleden ingenomen nog steeds geen Ms .. moest dus maandag naar de fertiliteit
en daar is gebleken uit de bloedresultaten mijn Hemoglobine gehalte veel te hoog is ( dus teveel aan rode bloedcellen) nu eerst onderzoeken vanwaar dit komt. vriend zijn sperma was inorde. Maarja nu is het dat ik langs te 2 eierstokken pcos heb, eerst wast het maar langs ene kant zeiden ze in december achja!
dus nu tot 12aug wachtten! ik dacht dat ik echt al met clomid ofz kon starten maar neen :( diepe zucht!
Hey MickSha,

Ik denk dat het nog enkele dagen zal duren vooraleer je MS zal krijgen. Je progesterongehalte zal nog te hoog zijn.

Ik dacht als je PCO hebt, dan geldt dat voor beide eierstokken. Waarschijnlijk hebben ze nu follikels gevonden langs beide kanten. Vorige jaar zat ik bij een vervangende gynaecoloog en er was maar 1 follikel te zien. 6 maanden later zat ik mijn eigen gynaecologe en daar waren heel wat follikels te zien.

Wachten duurt verschrikkelijk lang. Maar ik denk wel dat het beter is dat je je lichaam nu klaar maakt tegen 12 augustus dan dat je nu direct start met clomid en in het sukkelstraatje beland.

Veel moed meid.

Nina

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 3 juli 2013, 13:13

Mme Nina schreef:Hallo allemaal,

Zoals ik al vorige week zei tegen Waitykaty dat ik mijn maandstonden waarschijnlijk zal krijgen gezien de acne die de kop opstak... wel ik heb ze ook gekregen. Weliswaar 1 dag te vroeg.

Ondertussen heb ik ook al mijn gynaecologe aan de lijn en ze ziet het nog positief. Dat ik mijn maandstonden een dag vroeger heb gekregen, zou niet erg zijn.

En nu terug opnieuw beginnen. Wel vertelde mijn mama gisteren dat iemand die wie kende, een tijd lang bezig was om kindjes te krijgen en lukte maar niet. Achteraf bleek dat haar suiker niet goed stond.

Nu heb ik al een beetje rondgeneusd op het internet en suiker zou echt een slechte invloed hebben op de vruchtbaarheid. Vanaf nu heb ik een extra motivatie om gezond te gaan leven. Echt waar, ik heb veel voor over om een kindje op de wereld te zetten.

Kom op meiden, Aan het einde van deze weg ligt een prachtig geschenk op ons te wachten!

Groetjes Nina
Hey,
Spijtig! Maar binnenkort is het zeker ook aan jou!

Ik heb een afsrpaak genomen bij een endocrinoloog. Omdat PCOS vaak samenhangt met insuline problemen en soms met diabetes type 2 heb ik het zekere voor het onzekere genomen en eens een afspraak gemaakt.Baadt het niet dan schaadt het niet.
Verder heb ik deze maand ook weer wat acupunctuur op het menu staan (ik geloof er eigenlijk niet in maar zoals aangegeven wordt het soms toch door ziekenhuizen aangeraden).
Alles op alles voor een kind :D

Groetjes,

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 4 juli 2013, 9:45

waitykaty schreef:
MickSha schreef:Het is echt een emotionele rollercoaster he zucht
allemaal veel moed toegewenst
k weet ondertussen ook al meer
maar ben er niet blij mee.. altijd wachtten pff!
kvind maar weinig kracht om nog verder te doen ale infeite te starten :cry:

Na duphaston 8dagen geleden ingenomen nog steeds geen Ms .. moest dus maandag naar de fertiliteit
en daar is gebleken uit de bloedresultaten mijn Hemoglobine gehalte veel te hoog is ( dus teveel aan rode bloedcellen) nu eerst onderzoeken vanwaar dit komt. vriend zijn sperma was inorde. Maarja nu is het dat ik langs te 2 eierstokken pcos heb, eerst wast het maar langs ene kant zeiden ze in december achja!
dus nu tot 12aug wachtten! ik dacht dat ik echt al met clomid ofz kon starten maar neen :( diepe zucht!
Hey Micksha,

:cry: Balen zeg! Kop op, je geraakt er wel!.
Ik wist niet dat je PCOS aan 1 kant of 2 kanten kan hebben. Mij is er nooit iets gezegd, dus ik ging ervan uit dat ik het aan 2 kanten heb.
Hebben ze je een aanwijzing gegeven waarom je rode bloedcellen verhoogd kunnen zijn?
Door welke dokter word je gevolgd in Jette?

Succes!
Ja op den duur snap ik er niets meer van!
Eerst hier in Halle ct scan en daar is me gezegd geweest zo vlug mogenlijk naar een gyn tegaan dat mij eierstokken vergroot zijn dat ik niet meer veel tijd had om aan kindjes te beginnen.
Dan ben ik direkt naar Jette gegaan naar de gyn en die stelde vast langs de linkerkant is er idd pcos tezien rechter ziet er vrij normaal uit.
Dan nu op de fertiliteit mijn arts L.vercammen.
is vastgestel in mijn bloed dat Hemoglobine-waarde te hoog zijn, dus zouden ze dit nog controleren, enja al de mannelijke hormonen zijn ook veel te hoog maar dat wisten we wel al.
Dus nu onderzoeken hoe het zou komen dat mijn Hemoglobine-waarde tehoog is.
Dan heb ik ook een echo laten doen. die man zei me dat er aan de 2 eierstokken Pcos tezien is.
Maar met op het internet op te zoeken van te hoog Hemoglobine-waarde vanalles gelezen waar ik me zorgen ommaak. waarschijnlijk daarmee dat ik al van kleinaf vlug blauwe plekken krijg door het minste. en dan heb ik zoiets ale waarom heeft niemand dat eerder opgemerkt.. 1ding staat al vast nooit of te nimmer ga ik naar het ziekenhuis van Halle, die zien daar echt niet goed!
Achja we zullen wel zien zeker.. Had wel graag al met clomid gestart want we gaan bijna op reis enja daar is ne mens ontspannen en wie weet.. maarja nu.. is het pas als ik terug ben dat ik naar de fertiliteit mag terug gaan.

Groetjes

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 4 juli 2013, 9:51

Mme Nina schreef:
MickSha schreef:Het is echt een emotionele rollercoaster he zucht
allemaal veel moed toegewenst
k weet ondertussen ook al meer
maar ben er niet blij mee.. altijd wachtten pff!
kvind maar weinig kracht om nog verder te doen ale infeite te starten :cry:

Na duphaston 8dagen geleden ingenomen nog steeds geen Ms .. moest dus maandag naar de fertiliteit
en daar is gebleken uit de bloedresultaten mijn Hemoglobine gehalte veel te hoog is ( dus teveel aan rode bloedcellen) nu eerst onderzoeken vanwaar dit komt. vriend zijn sperma was inorde. Maarja nu is het dat ik langs te 2 eierstokken pcos heb, eerst wast het maar langs ene kant zeiden ze in december achja!
dus nu tot 12aug wachtten! ik dacht dat ik echt al met clomid ofz kon starten maar neen :( diepe zucht!
Hey MickSha,

Ik denk dat het nog enkele dagen zal duren vooraleer je MS zal krijgen. Je progesterongehalte zal nog te hoog zijn.

Ik dacht als je PCO hebt, dan geldt dat voor beide eierstokken. Waarschijnlijk hebben ze nu follikels gevonden langs beide kanten. Vorige jaar zat ik bij een vervangende gynaecoloog en er was maar 1 follikel te zien. 6 maanden later zat ik mijn eigen gynaecologe en daar waren heel wat follikels te zien.

Wachten duurt verschrikkelijk lang. Maar ik denk wel dat het beter is dat je je lichaam nu klaar maakt tegen 12 augustus dan dat je nu direct start met clomid en in het sukkelstraatje beland.

Veel moed meid.

Nina

Ik heb dus gistere mijn Ms doorgekregen
Maar ze zeiden me de maandag dat ze medicatie denk om
progresteron normaal te krijgen , maar uiteindelijk niets mee gekrege, is ze dit nu vergeten of was het dan door die bloedwaarden nog af te wachtte ik weet het echt nietmeer. het word een beetje veel!
moet je weten ik heb dan ook een vriend die niet volledig achter mij staat. hij snapt het allemaal niet goed. en denkt dat het ooit op de natuurlijke manier wel zal lukken .. dus echt veel steun aan hem heb ik dus niet Bij hem is het meer zo dat hij denkt van dokters en onderzoeken is geldkloppeij! hij moet nog steeds zijn bloed laten testen.. maar met zijn helse schrik, achja ik weet ook als hij het niet doet dat er geen behandeling word gestart! Dus alles hangt van hem af, ben zo moedeloos en ben er kapot van hij beseft niet wt voor pijn hij mij doet. :cry:

Groetjes

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 4 juli 2013, 9:58

Mme Nina schreef:Hallo allemaal,

Zoals ik al vorige week zei tegen Waitykaty dat ik mijn maandstonden waarschijnlijk zal krijgen gezien de acne die de kop opstak... wel ik heb ze ook gekregen. Weliswaar 1 dag te vroeg.

Ondertussen heb ik ook al mijn gynaecologe aan de lijn en ze ziet het nog positief. Dat ik mijn maandstonden een dag vroeger heb gekregen, zou niet erg zijn.

En nu terug opnieuw beginnen. Wel vertelde mijn mama gisteren dat iemand die wie kende, een tijd lang bezig was om kindjes te krijgen en lukte maar niet. Achteraf bleek dat haar suiker niet goed stond.

Nu heb ik al een beetje rondgeneusd op het internet en suiker zou echt een slechte invloed hebben op de vruchtbaarheid. Vanaf nu heb ik een extra motivatie om gezond te gaan leven. Echt waar, ik heb veel voor over om een kindje op de wereld te zetten.

Kom op meiden, Aan het einde van deze weg ligt een prachtig geschenk op ons te wachten!

Groetjes Nina
Bij mij ook als ik een puost krijg komen ze af..
Idd suiker heeft een slechte invloed..
Super uw motivatie! ik probeer ook .. heb een boek gekocht het hormoonbalans dieet. staan leuke receptjes in!
waar ik last mee heb ik het afkicken van redbull en energie drankjes :( als het niet lukt om nog meer aftevallen ga ik binnekort al mijn moed bijeen rapen en naar de weightwachters.
Doe zo voort Nina ! succes!!

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 11 juli 2013, 18:03

Ziezo, net terug van de gynaecologe. Er zit terug in 1 eicel klaar. Vanavond pregnyl spuiten en dan wachten.

Grote domper: 25% kans dat het zal lukken. en dat is nog niet alles. Na de 4de mislukte poging moeten we stap verder gaan nl IUI. Dus ik hoop dat deze poging wel lukt, maar ja dat denk ik bij elke keer.

Verder probeer ik zo gezond mogelijk te eten, maar of dat zal helpen is nog maar de vraag. Maar hervallen in oude gewoonte is zo gemakkelijk.

Ik hoop dat het verder goed met jullie gaat. Veel moed meiden!

Nina

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 12 juli 2013, 13:59

Hallo iedereen,

Ik had enkele dagen geleden al een eigen nieuw onderwerp opgestart maar omdat ik daar geen respons kreeg wil ik graag hier mee inpikken als dat goed is voor jullie :) .

Ik heb polycystische ovaria. Vastgesteld tijdens een inwendige echo in april.
Heb 2 cycli Clomid gehad bij mijn gewone gynae maar omdat de follikels cystes werden ben ik doorverwezen naar Genk.
Daar zit ik nu in mijn (intussen) 3e cyclus met Clomid. Dinsdag zijn er twee follikels vastgesteld en gisteren heb ik nog een echo gehad waarop te zien was dat 1 follikel is doorgegroeid.
Ik moet nu vanavond na 17u Pegnyl spuiten. Ben daar wel nerveus voor. Ben bang iets verkeerd te doen waardoor het niet zal werken ofzo, maar we zien wel...

Gisteren hoorde ik de gynae wel tegen de consulent zeggen dat mijn bms 4,5mm was, ik meen altijd geweten te hebben dat dat te dun is. Toen ik het later aan de consulente vroeg zei die dat ik daar niet moest aan tillen en er gewoon voor gaan.
Wel wat raar want toen ik vroeg of Pregnyl misschien nog een positieve invloed had op mijn bms zei ze eerst van niet en toen weer van wel :?

Anyway, ik hoop hier gewoon wat mee te volgen en steun te vinden.
Ik wens iedereen veel succes!!!

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 13 juli 2013, 10:45

Hello Ladies,

Vandaag voor de 3de keer bloed laten prikken. Ik zal waarschijnlijk vanavond of morgen pregnyl moeten spuiten en maandag of dinsdag ochtend IUI.
Als het deze keer niet lukt (3de poging met inseminatie) heb ik een kijkoperatie met contrastvloeistof aan mijn broek in augustus :? . 'T schijnt een heel vervelende en wat pijnlijk onderzoek te zijn dus dat zou ik absoluut willen vermijden.

Nina,
Maak je geen zorgen over die IUI na 4 keer. Je bent er nog niet en moest het zover komen dan valt het allemaal nog mee. Het is absoluut niet belastend. Het enige vervelende kan zijn dat je man maandelijks een staaltje moet afgeven.

Veel succes iedereen!

groetjes

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 13 juli 2013, 10:58

OhMyGucci schreef:Hallo iedereen,

Ik had enkele dagen geleden al een eigen nieuw onderwerp opgestart maar omdat ik daar geen respons kreeg wil ik graag hier mee inpikken als dat goed is voor jullie :) .

Ik heb polycystische ovaria. Vastgesteld tijdens een inwendige echo in april.
Heb 2 cycli Clomid gehad bij mijn gewone gynae maar omdat de follikels cystes werden ben ik doorverwezen naar Genk.
Daar zit ik nu in mijn (intussen) 3e cyclus met Clomid. Dinsdag zijn er twee follikels vastgesteld en gisteren heb ik nog een echo gehad waarop te zien was dat 1 follikel is doorgegroeid.
Ik moet nu vanavond na 17u Pegnyl spuiten. Ben daar wel nerveus voor. Ben bang iets verkeerd te doen waardoor het niet zal werken ofzo, maar we zien wel...

Gisteren hoorde ik de gynae wel tegen de consulent zeggen dat mijn bms 4,5mm was, ik meen altijd geweten te hebben dat dat te dun is. Toen ik het later aan de consulente vroeg zei die dat ik daar niet moest aan tillen en er gewoon voor gaan.
Wel wat raar want toen ik vroeg of Pregnyl misschien nog een positieve invloed had op mijn bms zei ze eerst van niet en toen weer van wel :?


Anyway, ik hoop hier gewoon wat mee te volgen en steun te vinden.
Ik wens iedereen veel succes!!!

Hello,
Ik hoop dat het gelukt is met de pregnyl? Ik vind die spuit het meest vervelend van de hele behandeling.

Mij is ook altijd verteld dat het baarmoederslijmvlies minimum 7 mm moet zijn. Ik heb wel al verhalen gelezen van vrouwen die zwanger werden met minder.
Clomid zorgt voor de groei van je eicellen maar heeft wel als bijwerking dat je baarmoederslijmvlies niet altijd voldoende aandikt. Het is een gekend probleem.
Normaal gezien zullen ze je medicatie veranderen als je 2 keer na elkaar een te dun baarmoederslijmvlies hebt (<7mm). Ze schakelen dan over op injecties (Menopur, Gonal F,...).
Ik heb 5 cycli Clomid geslikt en mijn baarmoederslijmvlies was telkens net 7.
Nu spuit ik Gonal F en is ze > 9mm.
Ervaring heeft mij geleerd dat je altijd heel veel vragen moet stellen en blijven aandringen. Voor al die artsen is het bandwerk, als het deze maand niet lukt dan lukt het volgende maand wel. Assertief zijn is in grote fertilieitscentra wel aan de orde.
Ik ben er nu na veel aandringen ook achter gekomen dat ik na een inseminatie extra hormonen moet slikken. Ik had het bij de vorige pogingen ook al gevraagd en telkens zij de verpleegster, consulenten, echografist dat het niet nodig was. Nu kom ik bij een andere echografist (diensthoofd blijkbaar) en hij zegt dat het standaard wordt gedaan bij inseminatie en dat het de vorige keren ook had gemoeten
Als ik niet had aangedrongen had ik het weer niet gehad. * zucht*

Heel veel succes gewenst en het zal zeker lukken!

groetjes,

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 14 juli 2013, 7:48

Het is gelukt met de Pregnyl. Mijn vriend heeft de spuit gezet.
Normaal zou ik dan vanmorgen mijn eisprong hebben en ik voel nu wel "iets" in mijn buik maar ik weet niet of ik me dat inbeeld of niet :o .
Dit zou immers mijn eerste eisprong sinds heel lang zijn, want jaren aan de pil geweest en sindsdien dus gen eisprong meer gehad.

We hebben alleszins vrijdag en vanmorgen ons huiswerk :lol: gedaan, meer kunnen we nu niet doen.

Wat dat bms van 4,5mm betreft; ik las gisteren in een brochure dat in de eerste 14 dagen na je menstruatie het bms opgroeit tot zo'n 4 à 5mm. Gezien ik op CD13 mijn laatste echo had zou ik dus wel vrij goed zitten....
Het blijft afwachten. Wil me er niet te hard op fixeren, er kan zoveel mislopen in het hele bevruchtingsproces. Bovendien hebben we nog steeds de uitslag niet van het staal van mijn vriend. Is dat normaal dat dat zo
lang duurt? Hij heeft wel reeds een dochter van 13 maar dat was toen
natuurlijk...

Ik zal in elk geval maar een voorraadje tampons meenemen op vakantie want de 26e vertrekken we een weekje naar Turkije! Het zou te mooi zijn mocht het deze keer al raak zijn....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten