Fertiliteit ZOL Genk



OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 16 augustus 2013, 12:25

Ja dat ga ik doen. Ik ben van plan maandag "goed voorbereid" naar de echo te gaan. Alles vragen wat ik weten wil en dan weer met een positief gevoel verder.
Hoe rapper ik dat eileideronderzoek kan laten doen, hoe beter. Het moet nu eenmaal toch.

Naar aanleiding waarvan heb jij die kijkoperatie moeten ondergaan? En weet je al iets?

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 16 augustus 2013, 16:38

Sorry voor het binnenvallen, maar wou graag antwoorden op je vraag ivm hsg onderzoek. Wij moesten die cyclus laten passeren omwille van de gebruikte contrastvloeistof ( en mijn reactie er op: heb een heftige allergische reactie gedaan) Daarnaast wil ik ook wel degene zijn die het onderzoek wat wil relativeren. Ik had erg veel schrik ( door alle gelezen horrorverhalen) maar eigenlijk viel het best wel mee. Het is een kort onderzoek. Het inspuiten vahet contrast is inderdaad vervelend maar als je de pijn wat wegpuft dan is het ook zo voorbij. Zelfs met een verstopt eileider ( was bij mij het geval). En zoals je zegt. Het moet nu eenmaal.

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 16 augustus 2013, 17:55

Valentijn,
Bedankt voor de bemoedigende woorden. Dat we de cyclus dat ik het HSV onderzoek laat doen moeten laten passeren had ik al gedacht. Ik vraag me alleen af hoe ik dan mijn maandstonden weer ga krijgen want zonder Clomid of iets stimulerende word ik gewoon niet ongesteld :( . Maar dat vraag ik dus maandag allemaal wel...

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 17 augustus 2013, 10:34

Ik heb toen een cyclus van rond de 80 dagen gehad dacht ik. ( Lijkt al even geleden)
Maar eventueel kun je ook medicatie vragen om ze op te wekken.

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 18 augustus 2013, 12:45

@ohmygucci,

Idd wat n verhaal! Ze verwarren de mensen echt eo fel, hier weer, ik bel vr opnieuw een afspraak want ik moest bellen als mijn ms nog niet door gekomen waren, ze belde me terug omdat ze eerst in het dossier wou kijken.. En ze begon weer over hoelang is die curretage nu geleden? Man man ben t stillekes beu aant worden, ik heb nooit een curretage gehad en die,vraagt dat elke keer weer!!!

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 18 augustus 2013, 19:21

Ja Krike, dat is inderdaad geen fijn gevoel!
Ben ns benieuwd wat nu morgen weer gaat zijn. Dhont is nog in verlof dus is het morgen weer Mestdagh. Ik moet echt mijn vragen goed in mijn hoofd prenten want anders sta ik daar weer buiten en weet ik nog niks.

Toen ik bij Dhont was de laatste keer had ik ook het gevoel dat de beslissingen die ze nam echt werden aangestuurd door mij. Mijn bms was de vorige cyclus ook al te dun maar dat lieten ze zo, toen ik er iets van zei zette ze me aan de Progynova.
Die Progynova ben ik trouwens nog altijd ah nemen, maar ik lees nu op sommige fora dat Progynova wel de follikelgroei zou afremmen!?!? Misschien werkt de Clomid daardoor wel niet??
In elk geval zal ik het toch navragen morgen...

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 19 augustus 2013, 9:37

Oh jee meisjes, wat een verhalen...

Ohmygucci: je kan iets krijgen om je MS op te wekken hè. Heb ik ook meerdere keren gekregen. Of wel een lichte pil (Mercilon) of wel Duphaston.
Zeker achter vragen!!


Ik ben ruim 1 jaar in behandeling geweest in het ZOL en eigenlijk geen enkele keer de ervaring gehad dat de consulentes niet wisten wie ze aan de lijn hadden. Verliep prima met die meisjes! Heb er veel steun aan gehad :-)

Ik ging bij dr. Ombelet. En geen klages over.
Inderdaad, het is 'aan de lopende band' bij die echo's. Maar zijt s eerlijk, zijn jullie ook niet blij dat jullie zo snel geholpen kunnen worden en aan de beurt zijn...
Op de andere momenten kon ik toch bij de gyne of de consulentes terecht met zijn vragen hoor.
Ok, dr. Ombelet is ook geen spraakwaterval, maar hij kent zijn vak en voelde me in goeie handen. En dat was wat telde ;-)

Ik heb 1 negatieve ervaring...
Met dr. Dhont :-(

Vorige zomer was ik aan mijn 1e hormoonstimulerende behandeling bezig met Menopur. We moesten zelf ons huiswerk maken...
Ik kreeg echter een weekje te vroeg mijn MS, of toch wat erop leek. Ik twijfelde heel hard! Moest dan op echo gaan.
Dr. Ombelet was op congres en dr. Dhont nam zijn patiënten over...
Ik legde mijn twijfel aan haar uit, mijn zorg dat ik zo vroeg mijn MS gekregen had, ondanks de Pregnyl.

Ze veegde het gewoon van tafel af! We zouden de volgende ronde wel zien!
Ik moest gewoon terug beginnen Menopur spuiten en een nieuwe ronde starten.
Ze liet me geen bloed gaan laten trekken.

Ik luisterde maar gewoon, ze reageerde toch niet op mijn twijfel en ongerustheid.
Maar een weekje later werd mijn spuitjeskuur een halt toe geroepen... Er was een LH-piek te zien in mijn bloed. Dit wijst meestal op een eisprong, maar was zo raar... Zo vroeg!

Ik heb toen een nieuwe zwangerschapstest gedaan en deze was positief!!!
Ze had dus alle signalen genegeerd en deze zwangerschap over het hoofd gezien.
Wat ik toen had was allemaal te linken aan innesteling!
Had ze maar bloed laten trekken...

Die zwangerschap is op een MK uitgedraaid :-(
Wat wil je? Zo'n klein vruchtje volop blootstellen aan een lading hormonen!!

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 19 augustus 2013, 12:46

Hier ben ik weer...

Vanmorgen op echo en bloedname geweest bij dr. Mestdagh (Dhont nog in verlof).
Op echo natuurlijk weer niks te zien en dr. Mestdagh zei weer (vorige week zei ze dat nog) dat ik best voor een ovariële drilling zou gaan, maar dat ik dat dan met dr. Dhont moest bespreken aangezien ik haar patiënte ben. Ze wilde me nog wel 3 dagen aan de Clomid zetten (2x 2/dag en 1x 1/dag) en dan zien.

Nu kreeg ik echter op de middag telefoon van de consulente dat mijn bloedsuitlag "helemaal niet goed" was en ik dus deze cyclus alles moet stopzetten en een afspraak maken bij dr. Dhont.
Die afspraak heb ik nu volgende week dinsdag, na wat aandringen bij het secretariaat want ik kon eerst pas na 12/09 gaan!!!

Ik zit nu echt met zoveel twijfel en vragen, blijf me ook afvragen of die Progynova niet alles om zeep geholpen heeft omdat ik de vorige cyclus met alleen Clomid en Pregnyl zo'n mooi verloop heb gehad, weliswaar met maar een bms van 4,5mm op CD 13 maar toch... Ik ben immers ook zo maar lukraak mogen beginnen met de Progynova op CD 11 én omdat ik zelf aangaf aan dr. Dhont dat mijn bms altijd zo dun was.

Ik ga nu nog naar dr. Dhont dinsdag en als ik het gevoel heb dat er nog geen schot in de zaak komt en zij dus niet met een degelijke "volgende stap" komt (zoals dr. Mestdagh met die kijkoperatie) overweeg ik om over te stappen naar dr. Mestdagh.

Misschien zie ik het te pessimistisch, maar ik wil echt graag het juiste doen en niet "blijven hangen"...

Faith: wat ik hier nu lees over dr. Dhont is inderdaad wel een serieus negatieve ervaring! Daar zou ik ook niet goed van zijn. In jouw verhaal had jij ook wel bijna zelf moeten denken wat het kon zijn, en dat vind ik echt niet kunnen, zij is toch de dokter hè! Dit is zo'n beetje zoals ik met dat dun bms, maar in jouw geval waren de gevolgen wel veel verstrekkender!!!

Ben nu echt een beetje down eigenlijk :cry:

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 19 augustus 2013, 12:54

Hallo,

Ik heb een kijkoperatie (laparoscopie en hysteroscopie) gehad ipv een hsg onderzoek. Het is standaard na 3 mislukte IUI's dat je in Jette een hsg ondergaat. Ik wou alles kunnen uitsluiten (bv endometriose) en in aanloop van IVF heeft mijn dokter dan de kijkoperatie voorgesteld.
Ze hebben niets gevonden dus nu heb ik opnieuw 3 iui's op de planning staan en erna ivf als dat noodzakelijk zou zijn.

groetjes,

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 20 augustus 2013, 8:19

@ohmygucci: inderdaad! Maar zelfs toen ik haar de pap in de mond legde, 'lachtte' ze het zogezegd weg. Ik voelde me echt zo'n dom wicht dat veel te snel zwanger wou zijn...
Ik moest het de volgende ronde maar bespreken met mijn gyne... Gemakkelijk hè!
Ik had een negatieve thuistest, dat was haar doorslaggevende info. Maar Ombelet zei zelf dat dat bij sommigen kan, daarom een bloedtest, die is veel nauwkeuriger!

Ach ja, het is nu zo. De tijd terugdraaien gaat toch niet meer jammer genoeg. We zijn gelukkig opnieuw zwanger, maar die MK heeft veel gevolgen gehad!

Als je gevoel aangeeft over te stappen naar een andere gyne, zeker doen! Je moet je goed voelen bij iemand!
Dr. mesthdag is een goeie!! Lieve mevrouw en heel bekwaam. ;)

Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Want een ronde zomaar onderbreken, niet leuk! Ik ken er alles van.
Succes verder.

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 20 augustus 2013, 9:39

Dag Faith,

Ja daar kan ik inkomen dat die miskraam zware gevolgen heeft gehad. Zeker als je dan weet dat een dokter (die het eigenlijk toch moet weten) iets cruciaal over het hoofd heeft gezien!

Ik ga nu gewoon dinsdag naar Dhont en zal horen wat ze te zeggen heeft. Anders stap ik over, al heb ik gehoord dat Mestdagh wel heel veel patiënten heeft al en dat je bij haar dus wel lang moet wachten en dat zie ik dan ook weer niet zitten...
Maar ik zal maar niet op de feiten vooruit lopen, eerst zien wat dinsdag geeft...

Wat fijn dat je nu zwanger bent! Heb je hier stimulatie voor moeten ondergaan of is het zo gelukt?
Had jij ook polycystische ovaria? Ik heb dus duidelijk dat beeld op de echo maar geen enkel ander symptoom, ik ben niet te zwaar, heb geen acné, geen overmatige lichaamsbeharing,... vind dat zo raar allemaal. Ook omdat ik zelf niks lijk te kunnen doen om er vanaf te geraken. Afvallen ofzo heeft geen nut (ben wel een kilo of 5 bijgekomen het laatste jaar maar daar kan ik toch die PCO niet van hebben denk ik zo want ik ben nog altijd zeker niet te zwaar). Ben wel al aan het denken om een koolhydraatarm dieet te gaan volgen (lees: niet meer snoepen, want dat doe ik wel wat veel :oops: ) maar weet niet of dat echt baat zou hebben...
Het is gewoon moeilijk om eigenlijk te aanvaarden dat ik zelf het niet in de hand heb :(

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 23 augustus 2013, 21:01

Yep, ik heb ook PCO.

Hier wel al heel mijn leven vechten tegen overgewicht... Ik kon het wel onder controle houden maar sinds de hormonenbehandelingen ging het in stijgende lijn, ondanks sporten :( niet leuk dus om zo aan zwangerschap te beginnen. Maar ja, liever zo dan niet hè ;)

Acne is nu ook weer opgeflakkerd.
Maar de overmatige haargroei heb ik gelukkig niet.

Er is een verschil tss PCO of PCOS. Bij PCOS is er sprake van het syndroom en vertoon je alle kenmerken.
Maar je kan ook enkel de polycystische ovaties hebben en verder niks.

Ik ken inmiddels velen met PCO en de meesten zijn gelukkig zwanger en/of mama. Dus met positieve moed ertegenaan!

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 24 augustus 2013, 14:48

pff wat een verhalen allemaal, meisjes ik wens julie in je kinderwensen heel veel succes, maar ik heb me even teruggetrokken,

na mijn miskraam ben ik down , voel me depressief en lusteloos, ik kan geen dokter of gynecoloog, ziekenhuis meer voor mijn ogen halen!

acuupunctuur en alles, momenteel zit ik in de fase dat t me geen *** meer kan schelen!

dus heb voor mezelf besloten even , of toch een minstens 1 jaar een tussenpauze te houden.

heb me ingeschreven en ga weer een jaar studeren voor medisch secretaresse, wij trouwen begin 2015 en vanaf dan geef ik me weer volledig!!

maar nu heb ik t allemaal op een laag pitje gezet, ik twijfel aan mezelf, ik twijfel aan de dokters, het zit me tot zeer ver boven mijn hoofd, en t vreet aan onze relatie.

dus vandaar deze beslissing, ik ben weer aan de pil, want ik word gek van de pukkels en van de verschrikkelijke haren op mn kop, ik scheer me werkelijk elke dag als een man , en als ik nu niet stop, kunnen ze me int gekkehuis steken voor een tijd..

t enigste wat ik nu verder zet is de laserbehandeling voor hals, bakkebaarden en nek, hopelijk haalt dit nu wel eens een resultaat..

maar verder, nu julie naar mijn geklaag hebben geluisterd, hoop ik dat ik hier binnenkort nog vaak proficat mag wensen ;)

succes dames!!

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 24 augustus 2013, 15:40

Hey Krike,

Heel veel sterkte! Knap dat je het initiatief neemt om even uit de maalmolen te stappen en je to focussen op andere zaken zoals je diplome en natuulijk het trouwen. Voor je het weet zit je tussen de cursussen voor je opleiding en en de keuze van zaal en kleed voor je huwelijk.


Als binnen een tijdje je hoofd er naar staat kan je eens naar onderstaande kijken:
Ik heb op aanraden van een collega het book 'the ultimate pcos handbook' van collette harris en theresa cheung gelezen. Je vindt er allerlei tips en trics om met bepaalde kwaaltje om te gaan.
Ik denk dat het voor jezelf belangrijk is om je goed te voelen en haar (en overgewicht) weg te krijgen.


Heel veel moed nog, veel succes met je studie en alvast proficiat voor je huwelijk! The best is yet to come :D

groetjes,

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 24 augustus 2013, 17:37

Faith: Ja ik heb dus duidelijk de PCO en niet de PCOS. Maar wat zwanger worden betreft zal het even moeilijk zijn... Maar ja, maar moed houden!

Krike: Hoe erg dat je daar zo onder lijdt meid, maar als je het zo aanvoelt is eeen pauze inlassen idd het beste wat je nu kan doen. Fixeer je nu maar op die studies en de voorbereidingen van de trouw!

Aan allen hier: veel moed en veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten