Fertiliteit ZOL Genk



OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Fertiliteit ZOL Genk

Bericht door OhMyGucci » 10 juli 2013, 13:32

Hallo iedereen,

Ik was reeds eerder op dit forum na een eerste cyclus met Clomid bij mijn reguliere gynae, naar aanleiding van PCO. Reeds die eerste cyclus was bij de eerste echo wel een follikel te zien maar was mijn baarmoederslijmvlies te dun. Uiteindelijk dan heel licht mijn maandstonden gekregen en de derde dag van die cyclus terug met Clomid gestart. Volgende echo weer een nieuwe follikel klaar maar weer te dun bms én mijn vorige follikel was een cyste geworden!

Toen direct doorverwezen naar Genk, naar Dr. Dhont.
Op 18 juni daar mijn eerste afspraak gehad, echo gemaakt enz... Eerste dag van mijn regels moest ik bellen voor afspraak echo en bloedname.
Hier werd ook nogmaals bevestigd dat ik PCO heb, ondanks dat ik nochtans niet zwaarlijvig ben of geen enkele andere kenmerken heb.

Maandstonden dan gekregen op 29 juni, maandag direct voor echo en bloedname. Nieuw voorschrift Clomid meegekregen en daar op dag 3 terug mee gestart.
Nu ben ik gisteren, op CD 11, voor een echo en bloedname geweest. Clomid had weer aangeslaan maar nu moet ik morgen al teruggaan voor echo (CD13), ik vermoed dat ik dan Pregnyl ga krijgen.

Ik stond daar gisteren op 3 minuten ofzo al terug buiten, puur bandwerk, geen kans om iets te vragen. Patiëntvriendelijk kan ik het niet noemen, maar als ze me zwanger krijgen ben ik al blij!

Zijn hier nog mensen die in het ZOL in behandeling zijn?

ilse73
Berichten: 7
Lid geworden op: 5 september 2008, 20:30

fertiliteitscentrum genk

Bericht door ilse73 » 16 juli 2013, 0:23

Hallo,
we zijn ook een tijdje in genk in behandeling geweest, het team daar is ongetwijfeld zéér deskundig, maar je moet op je strepen gaan staan. als je zelf niets vraagt, zullen ze niets uitleggen. dit is je aandoening, dit is het actieplan, dit is je medicatievoorschrift, begin er maar aan. best een zeer droge en zeer klinische manier van handelen, maar je kan altijd voor deskundige uitleg bij het paramedisch team naast de artsen terecht, die beantwoorden rustig en geduldig en met zeer veel kennis van zaken al je vragen. het is een "bedrijfsstrategie" van de artsen om zo droog te handelen, denk ik... succes in elk geval!
ilse.

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 16 juli 2013, 10:32

Ik heb intussen vrijdagavond mijn spuit Pregnyl zelf gezet. Ik had zondagvoormiddag buikpijn die te vergelijken is met het gevoel dat ik heb als ik ongesteld moet worden. Hopelijk was dat mijn eisprong :P .

Ik heb zojuist nog gebeld naar één van de consulenten. Ik zal nl ongesteld moeten gaan worden als ik in verlof ben maar wil dan niet een maand overslaan en geen Clomid nemen.
Ze hebben me nu wel goed geantwoord.

Enkel over het staal van mijn vriend konden ze me nog niets vertellen. Is dat normaal dat ik op de uitslag daarvan zolang moet wachten?

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 8 augustus 2013, 19:03

Ik ben ook in behandeling in het zol

En idd moet je gelijkgeven , ik voel me er een stukje op de band, maar idd als ze me helpen ben ik al content :)

Vandaag eerste keer accupunctuur gehad.. Bn eens benieuwd, welke gyn heb jij?

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 9 augustus 2013, 16:11

Ik ga bij dr. Dhont. Ben er gisteren nog geweest.
Uitslag staal van mijn vriend was heel goed.
Ik had echter gisteren, op CD 11 nog maar een follikel van 9mm en heel dun baarmoederslijmvlies. Moet nu 2 tabletten Progynova per dag nemen om het bms aan te dikken, weet niet of dat gaat helpen :-(.
Maandag moet ik teruggaan voor echo en zal ik horen of en wanneer ik Pregnyl mag gaan zetten.
Als deze maand dan weer niks is moet ik eerst een eileideronderzoek laten doen, waar ik héél erg tegenop zie, en daarna starten met Menopur.
Als ik dat zo hoor ben ik dus een maand kwijt, maar een maand niks stimulerends nemen maakt dat ik weer niet ongesteld ga worden, dus ik ga maandag zeker eens horen wat ik daar juist mee moet doen.

Veel twijfels en vragen dus :-S...

Bij wie ga jij?
Laatst gewijzigd door OhMyGucci op 9 augustus 2013, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 9 augustus 2013, 16:20

Hey, ik ga ook bij dhondt :) is ze bij jou ook zo vergeetachtig? Ze vroeg me te bellen binnen twee weken na de staal vn mijn vriend, ik belde en ze wist niet eens wie ik was, ze ging het dossier bekijken en terugbellen, toen wist ze weer alles maar opeens vroeg ze wanneer had jij die curretage nu gehad? Maar ik heb nooit een curretage gehad het is een spontane miskraam geweest... Beetje vervelend..

Ik ben nu ff met accupunctuur bezig, ik ga bellen van zodra mijn regels natuurlijk komen, wil kijken of de accu wat afdoet en hoelang er tussen zit.. Nu ondertusse alweer 35 dagen geleden.. Erna weer 3 e poging 2 x clomid,per dag , hopelijk deze keer een goed ei en een goede baarmoeder.. Wnt miskraam was ook gevolg vn een te dunne baarmoeder helaas..

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 9 augustus 2013, 16:23

Maar heb wel vertrouwen in haar, ze onderzoekt wel altijd alles god enzo he.. Bij mijn vorige gyn was dit niet t geval.. Ze is vergeetachtig maar ze kent wel goed haar vak vind ik.. Wel aan de lopende band daar he? T gaat allemaal zo snel :)

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 9 augustus 2013, 21:29

Van vergeetachtigheid heb ik nog niks gemerkt. Heb dan ook nog niet veel "meegemaakt" tot nu toe. Maar ik denk dat het wel kan dat ze daar alles niet zomaar kunnen onthouden, als je ziet hoeveel volk daar over de vloer komt...

Ben eens benieuwd naar de accupunctuur bij jou. . Je kan het maar proberen hè.

Ik ga er alleszins al maar vanuit dat deze cyclus voor mij weer verloren zal zijn, maandag zal mijn follikel niet alleen goed doorgegroeid moeten zijn maar zal ook mijn bms dik genoeg moeten zijn, en zo snel zie ik die Progynova toch niet werken :-(....
En dan volgende cyclus dus dat eileideronderzoek. Dat schijnt best wel pijnlijk te zijn, maar ja, het zal toch moeten vrees ik. Heb jij dat niet gehad?

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 10 augustus 2013, 14:40

hsg heb ik inderdaad gehad, wil je niet bang maken, maar ik heb er echt van afgezien.. het moment dat ze dat product inspuiten, ik ben flauwgevallen en beginnen hyperventileren, zo n pijn heb ik er van gehad, maar het duurt wel maar hooguit 2 minuten. maar wel lange 2 minuten voor mij.. maar mijn eileiders zaten ook volledig toe... kan zijn dat ze bij u open zijn en dan zou je er niets van voelen, een vriendin van mij heeft het ook laten doen en niets gemerkt, dus maak je niet ongerust en wacht gewoon af..

ik nu even ff alles op hold gezet.. alleen nog accu en afvallen! geen medicatie meer voor mij en geen gyne's.. gisteren gebabbeld met een vrouw en die zei me, je moet er niet veel aan denken, want als het nu niet lukt? ga je dan niet meer gelukkig zijn met je vriend? en inderdaad ik ben gelukkig met ons 2, komt er een boeleke bij zal ik ook gelukkig zijn, komt er geen zal ik nog altijd gelukkig zijn.

gewoon ff alle stress loslaten en genieten van t leven, komt et snel is het welkom, duurt t even, nog meer welkom!
dus ik wacht nu voorlopig even af, tot januari.. !

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 11 augustus 2013, 14:46

Ja, ik heb al vele horrorverhalen gehoord daarover, maar ja het moet toch dus ja... Trouwens, bevallen doet ook pijn, en toch doen we het daarvoor hé ;-).
Ik begrijp best dat jij nu even "rust" wil, mentaal maar ook fysiek (al die hormonen) is het niet te onderschatten allemaal.

Morgen moet ik terug voor echo, ik hoop dat mijn follikel doorgegroeid is en dat mijn bms wat is opgegroeid, maar ik vrees er wat voor :-(.

Wat betreft dat ermee bezig zijn. Dat is inderdaad niet goed, en ik denk ook van mezelf dat ik er toch niet té erg mee bezig ben. Een zekere mate van ermee bezig zijn ga je volgens mij toch altijd hebben, je neemt immers hormonen en moet alles zo nauw laten opvolgen, dus...
Net als jij ben ik ook best gelukkig met mijn vriend zonder kind, maar mijn vriend heeft wel al een dochter van 13 die eigenlijk altijd overal met ons naartoe gaat, en dat is eigenlijk niet altijd even leuk, daarom vraag ik me vaak ook af hoe ik me zou voelen mocht ik zelf geen kindje kunnen krijgen. ik weet niet of ik dan niet gewoon een leven zal willen zonder ook maar enig rekenschap met een kind,...
Misschien klinkt dit vreselijk, maar denk nu niet dat ik iets tegen de dochter van mijn vriend heb want dat is absoluut niet zo, het is gewoon iets waar ik wel eens over nadenk...

Maar hopelijk zal het zo'n vaart niet lopen allemaal...

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 11 augustus 2013, 16:34

tuurlijk niet meid!! er zijn maar weinige vrouwen met pcos wat geen kinderen hebben hoor, wetenschap staat nu al zover, bijna alle pcos'ers hebben wel een kindje of meerdere :)
het vraagt gwn even meer tijd.. helaas.

victoria beckam heeft er zelfs 4 , en ze heeft ook pcos ;)

we geraken er wel! en inderdaad er niet veel aan denken is moeilijk zeker als je al die onderzoeken moet doen, daarmee stop ik even, ff rust in mn kop :)

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 13 augustus 2013, 11:27

Ik ben gisteren terug geweest voor echo. Het was dr. Mestdagh (Dhont is in verlof).
Ze vond geen enkel follikel meer terug ??? Vroeg of ik de vorige keren wel op Clomid gereageerd had en ik zei dat ik toch 3x wel resultaat had gehad. Toen sprak ze van eventueel terug 5 dagen Clomid te nemen. Maar ik moest dus eerst een bloedname laten doen en dan om 13u30 terugbellen om te horen wat ik nu moest doen.
Om 13u15 had ik dan een bericht op mijn voicemail van de consulente, dat ik die avond zeker betrekking mocht hebben en dat dr. Mestdagh me graag terugzag woensdag voor echo ???
Ik snapte er niks van: waarom betrekking hebben? er was toch niks te zien? had ik dan mijn eisprong al gehad? maar ik krijg toch geen eisprong zonder Pregnyl?
Toen ik terugbelde omdat ik toch wat vragen had werd het nog gekker! De consulente vroeg "heb je de inseminatie al gehad?", ik zei dat ik helemaal niet bezig was met inseminatie en verwees naar wat ze op mijn voicemail had ingesproken. Ik zei dat ik dat niet goed begreep en dat ik toch Pregnyl nodig heb enz... Daar zei ze onmiddellijk op dat ik de Pregnyl dan later in de cyclus zou moeten gaan zetten. Maar waarom moest ik dan betrekking hebben gisterenavond????

Je zal begrijpen dat ik het even niet goed meer snap, het was ook duidelijk dat de consulente me eerst met iemand anders verwarde toen ik terugbelde.
Het bericht op mijn voicemail moet wel degelijk voor mij bestemd geweest zijn, want ze sprak me aan met naam. Ik veronderstel dat die boodschap dus ook gebaseerd was op de uitslag van de bloedname.
Maar wat kan er dan gebeurd zijn? Een follikel dat donderdag nog maar 9mm was kan toch niet al gesprongen zijn voor maandagochtend? Ofwel?
Of zou het door mijn polycystische eierstokken kunnen dat de dominante follikel niet zichtbaar was op de echo?
Heel raar!!!

Ben echt eens benieuwd wat ik nu morgen te horen ga krijgen...

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 13 augustus 2013, 11:43

Wat is dat nu voor een verhaal!
Hoe slagen ze erin geen eicel te zien om dan toch betrekkingen te moeten hebben zonder pregnylspuit, die je later moete zetten,om erna opnieuw een echo te doen?! Dat heb ik nu nog nooit gehoord :shock: En dan nog dossiers verwarren...

Ik zou toch even heel erg assertief naar dat gesprek gaan want dit vind ik echt niet kunnen. Een minimum aan juiste uitleg en opvolging is toch wel aan de orde, je ben geen proefkonijn of laboratoriumrat.

:D

Succes!

OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

Bericht door OhMyGucci » 14 augustus 2013, 13:40

Ben vandaag terug op echo en bloedname geweest. Geen dominante follikel en ook in mijn bloed niets te zien dat er op wijst dat er iets gaande is.
Moet nu maandag weer op echo en bloedname, en geen Clomid bijnemen.
Deze cyclus gaat sowieso verloren zijn vrees ik. Ik zal wel iets moeten gaan nemen voor mijn menstruatie laten door te komen en dan wssch overgaan op die Menopur.
Heeft er iemand een idee of die goedkeuring van aanvraag tot terugbetaling bij de ziekenkas lang op zich laat wachten?
En mag je tijdens de cyclus dat je zo'n eileideronderzoek laat doen ook al iets nemen van hormonen, of is dat een verloren cyclus?

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 14 augustus 2013, 14:57

Ik heb net een kijkoperatie achter de rug en wij moesten die maand overslaan. Hangt misschien af van he arts.
In Jette moet je voor de terugbetaling zelf niets doen dat wordt geregeld. Op andere plaatsen moet je het soms zelf doen en dan duurt het wel even. Natuurlijk geen maanden he, misschien een week of twee.
Vraag tijdens je volgende echo alvast de documenten zo ben je gerust tegen dat je opnieuw begint.

Veel succes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten