ivf, een kind fabriceren, ik krijg het niet over mijn hart.



Plaats reactie
ilse73
Berichten: 7
Lid geworden op: 5 september 2008, 20:30

ivf, een kind fabriceren, ik krijg het niet over mijn hart.

Bericht door ilse73 » 16 juli 2013, 0:41

dag moedige vrouwen, allemaal...
ik ben ilse, 40 en nu ben ik helemaal klaar met ons kinderloos zijn.
we zijn enkele jaren geleden gaan dokteren nadat vastgesteld was dat ik pcos heb.
dr ombelet in genk draaide er geen doekjes om, gezien mijn leeftijd en lichamelijke gesteldheid, direct ivf.
ik ben verpleegkundige en 20 jaar geleden, tijdens de lessen gynaecologie werd ons het principe van ivf al duidelijk uitgelegd. toen had ik al ethische bezwaren over deze wetenschappelijke methode van kinderen fabriceren. in mijn optiek kiest een kind zijn/haar ouders en niet andersom. pas op, ik ben geen geloofspurist en ik heb enorm veel respect voor mensen die hierin een andere keuze maken. maar ik krijg het niet over mijn hart om een kind te laten maken. in een proefbuis. buiten mijn lichaam. zonder gevoelens. zonder het warme, geborgen gevoel van een heerlijke vrijpartij. ik krijg het niet geplaatst. mijn lieve vriend begrijpt mijn standpunt, maar heeft er niet zoveel moeite mee als mij. hij is van mening dat medische wetenschap steeds verder ontwikkeld en dat we daar gerust gebruik van mogen maken. zijn er nog vrouwen/mannen die deze mening delen? hoe gaan jullie hiermee om?
ilse.

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 16 juli 2013, 10:28

Hey Ilse,


Ik ben wel een pak jonger, maar heb ook PCOS.
Clomid werkte niet, en na de ovariële drilling duurde het ook nog een tijdje. Toen hebben mijn man en ik besproken hoe ver we wilden gaan, ook op aangeven van de gynaecologe. IUI zagen we zitten, maar IVF niet, IVM dan weer wel.