Clomid - follikelmetingen



Plaats reactie
Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 11 december 2013, 15:33

S_83,

Das heel graag gedaan!
Ja ik vind het ook best handig en makkelijk vol te houden zelfs! Nu op 1 week tijd 's ochtends op de weegschaal al 2kg kwijt!

ijsje89
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 augustus 2013, 21:01

Bericht door ijsje89 » 11 december 2013, 21:48

@waitykaty, Mag ik nog even doorvragen op de Gonal F... ben je hier ook zwanger door geworden of was het resultaat niks?

Ik heb met clomid dus wel eisprongen, maar de cyclussen duren veel te lang, eitjes rijpen veel te traag. Dus nu met Gonal F willen ze de eigroei stimuleren.

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 12 december 2013, 18:54

ijsje89 schreef:@waitykaty, Mag ik nog even doorvragen op de Gonal F... ben je hier ook zwanger door geworden of was het resultaat niks?

Ik heb met clomid dus wel eisprongen, maar de cyclussen duren veel te lang, eitjes rijpen veel te traag. Dus nu met Gonal F willen ze de eigroei stimuleren.
Hello Ijsje,

Ik ben nog steeds niet zwanger :(
Ik heb een zestal keer Gonal gespoten en de eerste 4 keer was het resultaat echt top. 1 of 2 grote eicellen, 12 dagen spuiten, bm >8mm,... Maar geen zwangerschap.

De laatste keer met IUI reageerde ik niet meer goed op Gonal F, heb 17 dagen gespoten! Veel te lang dus, voor een eitje van 15mm.
Bij deze poging IVF heb ik het dubbel gespoten en had ik ook niet zoveel follikels maar wel groot genoeg. Na 12 dagen mocht ik er wel mee stoppen en de pickup laten doen. Voor IVF waren ze voorzichtig met de dosis want ik had kans op overstimulatie, het is dus wat zoeken.
Als het deze keer weer niet gelukt is moet ik in januari terug voor de nabespreking. Gezien het kleine aantal follikels denk ik dat hij andere medicatie gaat voorschrijven (Menopur).

Elke persoon reageert anders op bepaalde medicatie, het is wat trial and error.
Soms worden patiënten ook resistent, dan schakelen ze over op iets anders.

Waar word je gevolgd?

succes!

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 13 december 2013, 8:31

hallo iedereen,

Gisteren echo gehad, 2 eitjes van 14 mm. Zondag controle echo en pregnyl laten zetten. Het duurt precies allemaal weer zo lang! :-)

V.L.
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 september 2013, 12:14

Bericht door V.L. » 15 december 2013, 10:00

Hallo meiden.
Ik zie dat er hier al weer heel wat gebeurd is bij jullie. Spannend allemaal!
Ik heb ondertussen eerste echo gehad en alles was ok. Goede hartslag, en al 1,8cm groot hehe. Ben wel wat gerustgestelder nu.

Ik denk echt heel veel aan jullie en duim verder mee!!!
Groetjes V.L.

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 15 december 2013, 14:49

@VL proficiat nogmaals, super dat alles goed gaat!!
Zal wel een prachtig moment geweest zijn om de hartslag te horen!

Ik ben net terug van mijn spuit Pregnyl. De assistente dacht nu nog maar 1 eicel te zien, wel 19 mm. Waar die andere dan naartoe is, joost mag het weten! Baarmoederslijmvlies was 9,2mm, zeker voldoende zeiden ze daar.

En nu maar weer wachten hé! :-) daar ben ik toch zooo goed in!

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 15 december 2013, 15:35

VL,

Ik ben blij dat horen dat alles op schema zit! Nogmaals proficiat!!

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 16 december 2013, 16:29

VL: proficiat!

Hoe is het met de andere dames?
Ik zit in de tweede wachtweek en word inmiddels zot! Ik voel zo goed als niets dus vrees het ergste! Begin toch meer en meer moeite te hebben met die ontgoocheling.. als het zo doorgaat zal ik toch eens een afspraak moeten nemen met de psychologe van de dienst. Vlak na de terugplaatsingen begin ik mij al druk te maken dat het niet gaat lukken, dat kan toch niet goed zijn.
*zucht*

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 17 december 2013, 16:11

Hey Ladies,

Morgen zal het 2 weken geleden zijn dat mijn inseminatie is gebeurd. Normaal gezien zou ik morgen een zwangerschapstest moeten doen, maar mijn gynaecologe heeft een plan voorgelegd waarbij er op de 21e zwangerschapstest moet gebeuren en Utrogestan zeker tot en met 27e moet gebruiken.

@waitykaty, ik denk wel dat een afspraak bij de psychologe jou enorm deugd zal doen...

Groetjes Nina

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 17 december 2013, 18:02

Nina, is er een bepaalde reden waarom je zo laat mag testen? Heeft de utrogestan invloed?

toi toi toi!

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 17 december 2013, 21:55

En vandaag het nieuws gehad dat een nichtje zwanger is..
Ben superblij voor hun maar toch is het even slikken omdat wij al zolang ah proberen zijn.

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 18 december 2013, 8:04

hallo Zelda,

Ik begrijp je volkomen, heb hetzelfde met mijn schoonzus. Zie ze zondag en ze heeft al een grote buik (ondanks dat ze maar 4,5 maanden is), geheel confronterend. Maar idd, proberen blij te zijn voor hun geluk, ook omdat ze van onze problemen niet op de hoogte zijn.

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 18 december 2013, 8:21

@Sophie, het labo is gesloten tussen kerst en nieuwjaar. Om alle rondes optimaal te benutten moet deze ronde uitgesteld worden indien ze niet gelukt is. Utrogestan stelt de MS uit.

@Zelda, ik snap jou volledig. Wij moeten altijd eventjes slikken als te horen krijgen dat iemand zwanger.

ijsje89
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 augustus 2013, 21:01

Bericht door ijsje89 » 18 december 2013, 8:54

Hai allemaal, ik zie dat er veel in de wachtwrken zitten... Heel veel succes allemaal en duimen maar he!!:) Mijn poging is deze maand mislukt, de clomid sloeg niet aan :(. Ik word maandag gebeld wat de vervolgstappen zijn.

Ik kreeg vanochtend t nieuws dat m'n zwager en schoonzus zwanger zijn... ik kon wel janken ondanks ik het echt wel leuk voor ze vind! Zit nu op m'n werk en ben ook heel erg down. Dus Zelda, ik snap je ook helemaal!

@waitykaty, misschien is een gesprek met de psychologe nog niet eens zo verkeerd, kan vaak erg opluchten! Ik denk als t bij mij zo doorgaat, ik dat ook maar is ga doen!

Meiden, we komen er wel... Echt!:)

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 18 december 2013, 10:34

Hello,

Nina spannend! Je kan wel al testen dan en moest het negatief zijn kan je de utro nog gewoon doornemen.
Laten we van het beste uitgaan he, voel je al iets? Succes!

Ik ken het gevoel als weer eens iemand aankondigd dat ze zwanger zijn. Laatst was er een poging niet gelukt en kreeg ik dezelfde week 4 geboortekaartjes in mijn bus... :shock:

Ik voel hier bijna niets, af en toe een steekje of wat zeurderig gevoel, net zoals elke maand. Ben er al heel de week moedeloos door.

Hopelijk wordt 2014 voor ons allemaal een topjaartje!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten