Clomid - follikelmetingen



ijsje89
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 augustus 2013, 21:01

Bericht door ijsje89 » 30 december 2013, 14:32

He Sophie, balen! Maar het kan nog steeds he...! :)

Ik zit ondertussen aan de Provera om ongesteldheid om te wekken. Vrijdag laatste pil, dus ergens volgende week starten met eerste sessie Gonal F. Spannend, iets anders dan Clomid...

Iedereen alvast een heeeel gelukkig 2014 gewenst, dat het maar ons jaar mag worden! :D

V.L.
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 september 2013, 12:14

Bericht door V.L. » 31 december 2013, 15:20

Lieve meiden.
Ik wens jullie een gezellige avond toe om de overgang van oud naar nieuw te vieren! Daarnaast wens ik jullie allemaal het allerbeste toe in 2014 en duim ik keihard mee dat 2014 jullie jaar zal worden!!!

Dikke kussen
V.L.

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 2 januari 2014, 8:44

hallo iedereen,

ik start hier morgen met ronde 4 van clomid. Op 14 jan naar fertiliteitsarts van Middelheim, ben eens benieuwd.

Aan iedereen een super mooi jaar en dat onze dromen dit jaar werkelijkheid morgen worden!

Mienni
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 januari 2014, 13:57

Bericht door Mienni » 3 januari 2014, 15:02

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op het forum. Vorig jaar in november hebben we te horen gekregen dat ik pco heb.( maandstonden bleven uit ) Nu ben ik begonnen met lutenyl te nemen zodat ik (eindelijk) mijn maandstonden krijg. Hierna kan ik beginnen met clomid. Ik vind het allemaal zo spannend! Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik hier even mee lees, het doet me echt deugd om te lezen dat jullie er de moed in houden!!Een nieuw jaar, hopelijk ook een nieuw begin! Beste wensen nog voor iedereen en veel succes! X Mienni

ijsje89
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 augustus 2013, 21:01

Bericht door ijsje89 » 5 januari 2014, 14:29

Hoi Miennie,

Welkom! Spannend de eerste Clomid, ik ga voor je duimen! :-)

Gister zijn bij mij de regels doorgekomen... morgen naar de gynaecoloog en waarschijnlijk beginnen met spuiten van Gonal F, spannend!

Hoe gaat het bij de rest?

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 6 januari 2014, 7:51

hoi Ijsje, hier terug bezig met clomid, ronde 4. Stap jij over naar gonal omdat clomid bij jou niet zo aanslaat?

Welkom Mienni! Hopelijk voor jou van de eerste keer raak! :D

ijsje89
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 augustus 2013, 21:01

Bericht door ijsje89 » 6 januari 2014, 16:09

He Sophie, dat klopt inderdaad! De gynaecologen zagen dat clomid niet deed wat het moest doen... Slijmvlies groeide wel maar de eitjes niet...de clomid werd steeds opgehoogd maar m'n lichaam raakte resistent, heb ik weer:(.

Morgen ga ik beginnen met prikken. Vind t wel spannend, iets nieuws proberen. Dit is nog wel zonder inseminatie want in principe is bij m'n man alles dik in orde. We wachten het weer met spanning af...

NoomzJhee
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 januari 2014, 18:47

Bericht door NoomzJhee » 9 januari 2014, 19:07

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier , Door op internet uitleg te zoeken kwam ik bij jullie op het forum uit.

Ik heb sinds mei 2013 geen menstruatie meer gehad. toenmalige gynae ontdenkte 2 cystes van zo'n 5cm op mijn linker eierstok maar zag er geen prob in deze te laten zitten.Ik kreeg de pil opnieuw voorgeschreven gedurende een maand om zo terug mijn cyclus 'normaal' op gang te krijgen. zonder resultaat. dan heb ik een soort van antibiotica gekregen om mijn regels op te wekken maar ook deze keer zonder resultaat. Begin september ben ik dan veranderd van gynae en deze vondt het onverantwoord dat mijn vorige dokter mijn cystes liet staan omwillen van onze grote kinderwens. 19 November geopereed om de cystes weg te halen, 4 weken erna op controle geweest & heb ik omdat mijn menstruatie er nog steeds niet was Duphaston 10mg voorgeschreven gekregen ( 5dagen lang 2x een pilletje per dag)deze stipt genomen , nu 4dagen na de laatste pil nog steeds geen menstruatie te zien :( We gaan nog wachten tot volgende week & dan terug de gynae contacteren. Van dag 3 tt dag 7 van mijn menstruatie moet ik dan 1x per dag Clomid nemen om dan dag 15 een echo te laten nemen.

Hopelijk kan ik net zoals jullie allemaal de moed erin houden :) x NoomzJhee

Mienni
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 januari 2014, 13:57

Bericht door Mienni » 10 januari 2014, 15:37

Bedankt dames, ik duim ook voor jullie!! Nu ben ik ook 'al' 3 dagen op mijn ms aan het wachten. Ik probeer zoveel mogelijk dingen te zoeken zodat de tijd sneller gaat, maar jullie weten beter dan wie dan ook dat als je iets zo graag wilt.. Je aan niets anders kan denken!! @Noomzjhee, wat een verhaal! Ik hoop dat jij ook snel je ms krijgt en snel kan starten met het maken van een klein wonder! X

NoomzJhee
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 januari 2014, 18:47

Bericht door NoomzJhee » 11 januari 2014, 13:46

hoi hoi,

Eindelijk "goed" nieuws , mijn MS zijn er sinds vannacht. Wel heel vervelend je MS terug hebben na 9maanden zonder te zijn geweest ( Jullie kunnen het je wel inbeelden wat ik bedoel) Maandag beginnen we voor 4
dagen met Clomid 50mg te nemen & dag 15 op bezoek bij de Gynae, Ben benieuwd hoe alles zal aanslaan bij ons.
Door de Duphaston heb ik wel heel fel last van puistjes.
Spannend maar we blijven er nuchter onder .
X NoomzJhee

ijsje89
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 augustus 2013, 21:01

Bericht door ijsje89 » 13 januari 2014, 10:30

Hi!

Hier nu 5 dagen gonal f gespoten, vandaag echo gehad en had overstimulatie... 6 eitjes tussen de 12 en 16 mm! Wel goed teken dat alles dus werkt, maar ik moet deze poging helaas afbreken:(. Moet nu 2 weken utrogestan gebruiken om alles weg te halen en de ms door te laten breken.

Succes allemaal meiden!

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 13 januari 2014, 19:43

Hallo iedereen,

Net terug van mijn gewone gyn. die zei als ik deze ronde niet zwanger ben (4de keer clomid en pregnyl) om dan over te stappen naar IUI. Morgen heb ik afspraak bij fertiliteitsarts Inion van Middelheim. Hopelijk denkt zij er ook hetzelfde over en kan ik snel beginnen.

Succes iedereen!
Sophie

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 15 januari 2014, 9:13

hallo Dames, mag ik hier even jullie gedacht vragen?

Wij zijn nu iets langer dan een jaar bezig, ik heb PCO, en nu bezig met 4de ronde clomid, zonder IUI. Mijn normale gyn had me doorverwezen naar fertiliteit, met de vraag om met IUI te mogen starten. (zaad man is normaal)

Gisteren ben ik bij Dr Inion geweest (Middelheim) aangezien ik daar goede reacties had over gelezen en gehoord. Voor mij was het niet echt een goede klik, ze wou eerst starten met Menopur omdat ze dacht dat IUI bij mij geen verhoging van de kansen ging geven. En dus wou ze dit niet doen.

Wat vinden jullie van deze gedachtengang? Ik had echt gehoopt om een stapje verder te geraken, want ik ben nu bang dat zij na 6 maanden Menopur alsnog IUI zal voorstellen voor ICSI/IVF, waardoor ik nu echt tijd aan het verliezen ben ipv meteen te starten met IUI.

Ik ben nu een second opinion gevraagd bij Dr De Loecker in St Augustinus. Om eens te kijken wat hij zegt.

Wat denken jullie? Bedankt voor jullie mening!

pffffff

Groetjes,
Sophie

PS ik moet hsg laten uitvoeren, kan ik in deze cyclus dan nog mijn clomid nemen? Anders met die PCO weet ik niet hoe lang ik weer op mijn menstruatie zal moeten wachten, de laatste keren was dit meer dan 60 dagen en dat is dan ook puur tijdverlies.

Mienni
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 januari 2014, 13:57

Bericht door Mienni » 15 januari 2014, 21:04

Hoi Sophie. Ikzelf zit nu nog maar in de eerste ronde clomid + Pregnyl, maar ik begrijp je frustratie. Als ik in jouw situatie zou zitten, dan zou ik net hetzelfde doen en een tweede opinie vragen . Als deze gyn. ook zou voorstellen om eerst met Menopur te beginnen, misschien moet je dan ook eens vragen waarom zij denken dat dit beter is dan om direct met IUI te starten, misschien heb je er dan een beter gevoel bij? Ik wens je in ieder geval veel succes toe!

@ijsje89 , wat jammer dat het deze keer niet gelukt is. Hopelijk lukt het de volgende ronde voor je!!

Groetjes Mienni x

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 17 januari 2014, 10:15

Hey Ladies,

Hier is al een tijdje geleden dat ik nog op het forum ben geweest. Maandag moest ik op controle en de echo zal er heel goed uit.

@Sophie, als je het mij vraagt is het inderdaad een rare gedachtengang hoor. Ik mocht zelfs niet beginnen met Menopur omdat ik veel te goed reageerde op Clomid. Maar omdat ik na 6 'gewone' behandelingen nog steeds niet zwanger was, werd de IUI toegevoegd. Ook het zaad van mijn man was perfect normaal.
Ik raad wel het HSG onderzoek aan (maar schrik niet, het is echt geen aangenaam onderzoek maar zie ... ik ben 8 weken zwanger!). Dat HSG onderzoek was in mijn 8ste behandeling met Clomid & Pregnyl. Dus ja, neem de Clomid gerust door zodat je cyclus niet duigen valt.

@Miemni, veel succes!

Groetjes en allemaal veel succes... Nina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten