Clomid - follikelmetingen



Plaats reactie
Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 2 december 2013, 17:47

Rond dag 10 en ze zei da er ni echt een meer ah ontwikkelen was dan een ander. en dan een week later bloedname en dag erna zei ze dat we moesten klussen

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 3 december 2013, 8:13

hoi Zelda,

wat bedoel met ah? Want op dag 17 bloedname lijkt me toch aan de late kant, niet? Doet ze dan geen echo meer?? Bij mij is het bloed meer voor een indicatie, mochten de waarden nog niet hoog genoeg staan, moet ik op dag 10 nog niet komen. Maar normaal staan deze al hoog genoeg, mede door de PCO, er is dan meestal bij mij nog wel geen dominante follikel, maar dan 3 dagen later wel.

ik vind dag 17 toch precies aan de late kant?

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 3 december 2013, 9:19

Zelda, ik vind dag 17 ook wel aan de late kant. Het is al eens bij mij gebeurt dat de eicel traag rijpte, maar dan moest ik om de 2 dagen een echo laten doen totdat deze rijp was.

Bij ons wordt alles vastgesteld via een echografie. Mijn laatste bloedafname dateert nog voor mijn behandelingen. Ben wel blij hiermee :D

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 4 december 2013, 7:46

Pogingen gestaakt tot ik afgevallen ben tot goed BMI. Dan meer kansen volgens gyn.. Vandaag naar dietiste.

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 4 december 2013, 8:36

hoi zelda,

Wordt het een specifiek PCO dieet? Zou je eventueel de algemene richtlijnen dan hier kunnen posten? Ik ben eens benieuwd of dat veel verschilt van een gewoon dieet. Bij mij zijn, dankzij de PCO, ook veel kilo's er terug aan, pfffff, en nu met de feestdagen. Ben dan daarenboven ook nog eens echt een emo eter... en in deze tijden is dat niet zo gemakkelijk.

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 4 december 2013, 8:42

Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik hou jullie zeker op de hoogte! Heb ook medicatie gekregen die ervoor zorgt dat mijn bloedsuiker spiegel beter geregeld word. Geven ze vaker aan vrouwen met pco. Gyn zei ook da het heel normaal is da ik gewoon door te stoppen met pil 15kg bijgekomen ben en ik ze ook verloor toen ik vorige keer terug met pil begon. Typisch kenmerk van pco :(

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 4 december 2013, 8:48

idem hier, "gelukkig" dat ik vorig jaar bij mijn trouw nog de pil nam, anders had ik er toch anders uitgezien op die dag... :-)

Welke medicatie heb je gekregen? Dan kan ik misschien ook wel eens horen bij mijn gyn. Had je dan een abnormale suikerspiegel in je bloed?

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 4 december 2013, 9:48

S_83 schreef:
wat bedoel met ah?
Is een afkorting die ik altijd snel gebruik in smsen :p
Staat voor: "aan het"

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 4 december 2013, 11:07

Medicatie voor bloedsuikerspiegel noemt Metformine
Er is een heel goed boek over pco "The ultimate pco handbook". Staat vol tips en uitleg.
Je kan ook een insuline resistent dieet opzoeken op google.
Eigenlijk volg je het dieet van een diabetespatient:
Veel trage suikers (volkoren boterham 's morgens om geen glycemie dip te hebben rond 10u), fruit (appel, peren, mandarijn,... minder banaan en druiven want zit veel suiker in).
's middags volkoren pasta of aardappelen met veel groenten en niet vet vlees of vis (kip, mager gehakt,...) en 's avond weer brood met mager beleg (kippenwit, ontvette hesp,...). Je mag ook ongesuikerde yochurt, melkdrankjes zonder suiker etc.
Bedoeling is dat je niet snoept en niet te vet eet.

Alles wat we eigenlijk allemaal al weten en NIET doen omdat het niet leuk is. 8)

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 4 december 2013, 13:02

Vandaag mijn inseminatie gehad! De reactie van mijn man was: 'het is niet leuk op deze manier!' Het bewerkt staaltje was deze keer 28 miljoen.

Nog even dit:
Gisteren veel chance gehad dat mijn gynaecologe me heel snel die pregnyl spuit heeft gegeven toen ik arriveerde waardoor ik niet lang moest wachten en jawel... dat ik niet in de kettingbotsing was beland.

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 4 december 2013, 15:19

Nina, amaai! Door het oog van de naald gekropen zeg!
Mijn man vond IUI ook maar niets, hij kreeg enorme stress van het gedoe rond dat potje vullen tegen een bepaald uur.
Met IVF is het nu niet veel beter 8)

Ik heb de pick up van mijn schamele 2 follikels, ik heb mij er al bij neergelegd dat het een rond voor niets is. De meeste hebben er 7/10/15... ik heb er 3. Heb niet goed gereageerd op de medicatie of de dosis is te laag. Moet ik in januari met mijn arts bespreken. Hij liep vorige week nog te roepen dat ik kans had op overstimulatie en een bovengemiddelde eicelreserve heb... ik vind dit resultaat echt wel ontgoochelend. Voel dat het geen leuk gesprekje wordt. De verpleging is positief onder het motto : je hebt maar 1 goede eicel nodig.
Wat zij niet weten is dat ik nooit bij de gelukkige ben voor van die zaken. Als er pech bij kan komen kijken ben ik erbij.
Ik heb zo het gevoel dat het altijd iets anders is, er is altijd wel een rede waarom het niet lukt of niet aanslaat. Op deze manier ga ik bezig blijven.
Ben er nu al een week moedeloos over! :cry:
Laatst gewijzigd door waitykaty op 7 december 2013, 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 7 december 2013, 8:47

Waitykaty,

Hoe is de pick up verlopen?

Groetjes

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 7 december 2013, 9:33

Hello,

Goed verlopen! Heb totaal geen pijn gehad en het zijn er uiteindelijk een achttal.
Daar zullen wel minder goede tussen zitten omdat de kleintjes ook werden aangeprikt maar het ziet er positief uit. Volgende week weet ik of er ééntje teruggeplaatst kan worden.

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 7 december 2013, 10:20

Goe dat het geen pijn deed!
Hoe gaat het terugplaatsen in zijn werk?

Toch al supergoed dat het positief uitziet!
Ik blijf duimen!

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 9 december 2013, 10:11

zie je het wel Waitykaty... deze cyclus is niet voor niets geweest!

Hier gaat het een beetje anders dat ik gedacht... vrijdag - en zaterdagavond een beetje laat gaan slapen + gebruik van Utrogestan = vermoeidheid! Gisterenavond heel vroeg voor de televisie in slaap gevallen. Deze morgen wou ik gewoon verder slapen. Normaal?

Nina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast