Clomid - follikelmetingen



Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 30 juli 2013, 17:59

Gelukkig kan het zo snel, dat onderzoek!!
Moet je achteraf lang op de uitslag wachten?

Is de kans om zwanger te worden met IVF groter of lager dan met IUI? Hangt wss van situatie tot situatie af?

Groetjes

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 30 juli 2013, 20:54

Hello,

Ik denk dat ik wel een update zal krijgen de dag zelf van de arts die de ingreep doet. Mijn dokter is begin september terug en dan moest ik bellen voor meer uitleg.
Als er niets scheelt begin ik in september met een nieuwe IUI (tot november). Als het dan niet lukt heb ik een gesprek in december voor IVF en zou ik ongeveer in januari kunnen beginnen. Er zouden geen lange wachttijden zijn voor IVF (volgens hem...).

De slaagkansen vind je hier:
http://www.brusselsivf.be/IVF_slaagkans
http://www.brusselsivf.be/IUI_slaagkans

De slaagkans bij IUI ligt een beetje hoger maar dat is enkel indien de spermacellen moeite hebben om door het vruchtbare slijm te geraken
IVF heeft veel hogere slaagkansen maar het is wel een ingrijpendere behandeling.

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 31 juli 2013, 11:28

Hey,

Hoop dat het allemaal goed meevalt. Ik begin hier ondertussen de dagen af te tellen. Volgende week donderdag zou ik mogen testen...

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 2 augustus 2013, 15:47

Hey Zelda,

Ik hoop dat je volgende week een positief resultaat hebt! Wachten duurt echt lang (weet ik uit ervaring).

Waitykaty, ik hoop voor jou dat ze niets ernstigs vinden tijdens de kijkoperatie.

Ondertussen gaat het bij mij zijn gewone gangetje.. alhoewel, ik voel me veel downer dan in het begin van de behandeling. Maandag mag ik terug naar de gynaecologe, maar ik denk niet dat er iets nieuws uit de bus zal vallen.

Ik laat nog iets weten hoe het geweest is... Ondertussen voor jullie: fingers crossed!

Groetjes Nina

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 4 augustus 2013, 11:46

Hey dames,

Nina, hou de moed erin! Hopelijk heb je een leuk weekend zodat je uw gedachten wat kan verzetten! Laat morgen zeker iets weten wat gynae zei!

Ik al enkele dagen pijnlijke opgezwollen borsten en soms wat krampjes in mijn onderbuik.
Moet nog tot donderdag wachten met testen, maar ik begin zo in de verleiding te komen om dit toch al vroeger te proberen...
Maar als het te vroeg is kan het natuurlijk nog niet positief zijn he..

Wat een stress...

Groetjes
Zelda

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 6 augustus 2013, 11:00

En Nina, goed nieuws gekregen? Is het dipje al wat over?
Er zijn zo van die dagen dat het wel eens tegenzit he?! Dat gaat wel over zodra je een mooie eicel te zien krijgt.

Ik heb een dip-week, sinds vrijdag hebben al 3 (!) mensen laten weten dat ze een kind verwachten. :shock:

Als nog iemand mij zegt geduld te hebben zet ik het op een krijsen!


:D

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 6 augustus 2013, 14:00

Relatief goed gekregen hoor! Ik zeg wel relatief want morgenochtend moet ik terug op controle want er waren twee eicellen te zien in mijn linkereierstok. Mijn gynaecologe denk dat er slechts 1 volledig volgroeid zal zijn binnen enkele dagen.

Zoals ik al gezegd had: er is niets nieuws uit de bus gevallen. Wel leuk was dat mijn man eindelijk is meegegaan. Op dit moment is mijn dipje over, maar ze hebben me wel aangeraden om naar de psychologe te gaan.

Waitykaty, ik weet absoluut hoe je je voelt. Gisteren zaten we in de wachtzaal vol bolle buikjes..
En dit weekend moesten wij naar een babyborrel... we hadden veel geluk dat we als laatsten aangekomen waren zodat we vele vragen (zoals 'wanneer zullen jullie aan kindjes beginnen?') kunnen ontwijken hebben.

Hoe gaat het verder met jullie? Zelda, ik zou nog geen zwangerschapstest proberen...

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 6 augustus 2013, 18:25

Nina,

Ik wacht nog steeds af... van wachten word ik dus zot he :s

Uw man kan mss niet altijd meekomen door zijn werk?

Groetjes

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 6 augustus 2013, 21:56

Zelda,
Gaat je man telkens mee?
Die van mij is één keer mee geweest voor de uitleg over IUI, erna (en ervoor) nooit.

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 7 augustus 2013, 10:11

Zoals al ik gedacht had; er zitten effectief 2 eicellen klaar in mijn linkereierstok! ondertussen al mijn pregnyl gekregen en deze keer was echt AUW!

Mijn man heeft veel werk. Tja, nadeel zeker van een zelfstandige? Maar deze keer heb ik wel het gevoel dat hij me steunt...

Zelda, hoe voel je je nu? Ik weet het... wachten kan je echt zot maken.

Groetjes

Nina

Zelda
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 juli 2013, 13:40

Bericht door Zelda » 7 augustus 2013, 15:39

Waitykaty,

Hij is meegeweest toen ik voorschrift Clomid gekregen heb en is meegeweest tijdens de 1e en de laatste follikelmeting.

Nina,

Amai 2 nog wel!! Dan mag je vanaf morgen klusschema beginnen te doorlopen.

Gisterenmorgen bruinverlies gehad en vanmorgen weer wat. Dus heb ik naar de gyn gebeld om te vragen of de dosis clomid nu verhoogd moest worden aangezien ik zo laat reageerde op die dosis van 50 mg.
Nu wou ze dat ik eerst een bloedonderzoek liet doen (omdat het ook kon wijzen op een innestelingsbloeding - dus heeft ze nog eens alle hormonen laten controleren en HCG) en gaat het morgen met mij bespreken wat volgende stap is.

Ondertussen al teruggebeld naar het secretariaat voor de uitslag van de HCG en ze zei me dat die kleiner of gelijk aan O is...

Ik ben dus niet zwanger :(

Morgen terugbellen naar de gyn dus...

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 7 augustus 2013, 16:08

Zelda,

Geen leuk nieuws!
Geen paniek, het was de eerste keer (toch?) en je hebt al een kindje dus je weet dat het kan! Nu moet je nog heel eventje geduld hebben, het zal wel niet te lang duren aangezien je de vorige keer al na de eerste ronde bij de gelukkige was.
Je arts zal nog moeten zoeken wat de beste dosis is voor jou.

Veel succes en de pootjes niet laten hangen :D

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 7 augustus 2013, 16:15

Hey Zelda,

Dit is geen leuk nieuws. Zoals Waitykaty zegt: het is de eerste ronde met Clomid. Misschien zal het een stuk vlotter gaan als de dosis verdubbeld word.

Kop op meid! Er is nog niets verloren...

Ondertussen zijn wij al begonnen met het klusschema :wink: !

Groetjes Nina

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 13 augustus 2013, 11:46

Iemand nog een nieuwtje?
Ik ga morgen voor de bijl (kijkoperatie)... vind het toch wel heel erg 'spannend' :roll:
En erna op naar de volgende behandeling!

groetjes,

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 13 augustus 2013, 15:44

Hey Waitykaty,

Veel succes alvast met je operatie. Hopelijk mag je snel beginnen met je volgende behandeling.

Ondertussen zit ik in de wachtweken. Mijn maandstonden zijn voorzien op 23 augustus.

En Zelda, hoe gaat het met jou?

Groetjes Nina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten