Clomid - follikelmetingen



Plaats reactie
Mienni
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 januari 2014, 13:57

Bericht door Mienni » 27 januari 2014, 14:11

Hallo iedereen. Vandaag ( dag 11 ) een eerste follikelmeting gehad, maar helaas zijn er nog geen eitjes aan het groeien. :( Op dag 14 moeten we terug naar de gyn. Als er dan nog niets te zien is, dan moet de dosis verhoogd worden naar 100 mg.

@VL: Dankje voor je antwoord! Wat goed dat jouw eitjes toch nog zo snel groeiden, nu hoop ikzelf uiteraard op hetzelfde hihi

@noomzjhee : wel leuk om te horen dat we een beetje gelijk op schema lopen! Hopelijk vinden ze bij jou ook snel de juiste dosering om een eitje te laten groeien. Ik duim in ieder geval voor je! :wink:

Nu maar weer wachten...

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 27 januari 2014, 14:46

Sophie,

Chance dat het winter is... met een ruime gilet valt mijn buikje niet op (had al een buikje, maar nu is deze 'gevuld' en dat voelt je als lichtjes erop drukt of op je buik ligt).

Op 7 feb terug op controle. Hopelijk is alles in orde (cruciaal moment, want als hier nog iets misloopt, wordt er ingegrepen).

Geniet alvast van een beetje rust zodat je helemaal klaar bent voor de IUI (iets meer looping dan een gewone behandeling). Na het HSG onderzoek ben je iets vruchtbaarder dan anders...

Groetjes Nina

NoomzJhee
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 januari 2014, 18:47

Bericht door NoomzJhee » 29 januari 2014, 20:42

@Mienni: ik ben maandag op dag 15 van mijn cyclus voor de tweede keer een follikelmeting laten doen & ook nu was er nog niets te zien. nu moet ik 17Februari eerst een zwangerschapstest doen om zeker te zijn dat er niets meer zou veranderd zijn en als hij negatief test moet ik terug beginnen bij eerst 5dagen Duphaston en dan van dag 3 tt 7 van mijn menstruatie Clomid 75gr ( vorige keer was 50g)

We waren wel een beetje teleurgesteld maandag , maar geven de hoop enigszins niet op!

Groetjes Naomi

Mienni
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 januari 2014, 13:57

Bericht door Mienni » 30 januari 2014, 21:34

@noomzjhee: wat jammer voor je!! Ik zit helaas in dezelfde situatie..ook teleurgesteld :( Vandaag was er ook nog steeds niets te zien op de echo, maar de gyn zei dat mijn baarmoederslijmvlies er nochtans veelbelovend uitzag en ze daarom maandag toch nog eens wil checken.. Als er dan nog geen eitje zit moet ik weer lutenyl nemen voor m'n Ms te krijgen en starten met 100 gr clomid. Ik hoop dat het snel gaat gebeuren want altijd die bolle buikjes zien in de wachtzaal en op mijn werk zijn er nu 3! Zwangeren.. Het maakt het er niet gemakkelijker op.. Maarja ieder op zijn beurt zeker! Xx

NoomzJhee
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 januari 2014, 18:47

Bericht door NoomzJhee » 31 januari 2014, 7:17

@ Mienni: jammer ! hier net hetzelfde . Mijn baarmoederslijmvlies is van de eerste keer al dik genoeg ( 9mm was het) . En idd al die bolle buikjes ronddom je zien is moeilijk en soms wel stresserend . We zullen blijven proberen voor ons wondertje & zoals je zei ieder op zijn tijd .
Groetjes NoomzJhee

Mienni
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 januari 2014, 13:57

Bericht door Mienni » 3 februari 2014, 11:06

Dag dames, vandaag was er weer niets te zien op de echo :( .. Ik zit nu nog maar in de eerste ronde met clomid, maar toch heeft de gyn al verschillende opties samen met mij besproken. Als de clomid ( en mss binnenkort de menopur )niet aanslaat zei ze dat er een ovariele drilling zou kunnen plaatsvinden. Heeft hier iemand ervaring mee? Is deze operatie pijnlijk en dan vooral..heeft het geholpen?? Ik wil natuurlijk niet op de feiten vooruitlopen, maar toch wil ik me op 'het ergste' voorbereiden.. Liefs en nog veel succes aan iedereen!! X

JoyceV
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 januari 2016, 16:22

Re: Clomid - follikelmetingen

Bericht door JoyceV » 18 januari 2016, 16:33

Hallo iedereen,

Ik ben nu bezig met mn eerste clomid kuur en had goeie reactie zei de gynaecoloog.
Ik nam dus 2 pillen per dag van 50mg dat zei mn apotheker dat ik er 2 moest nemen ipv 1.
Dus wat ik deed ik nam er 2 en regelde een folikelmeting (die had ik te vroeg geplaatst)
Ik was op mijn 9de dag naar gynaecoloog gegaan en had al tot verwondering super goeie reactie gehad zei hij, hij was zelf verbaasd omdat ik te vroeg folikelmeting had geplaatst hij zag 2 grote eicellen van 18mm
Dit op de 9de dag zei hij dat clomid zeer goed aansloeg voor me.
Nu heb ik moeten een nieuwe folikelmeting plaatsen op 11 de dag en toen was er 22mm en de andere 20mm
Dus twee grote... Nu mijn gynaecoloog zei me niet wanneer zij zouden sprong doen...
Hij zei dat de eicel niet meer rond was dus waarschijnlijk aan het lekken was dus dat ik de pregnyl spuit niet nodig had.
Dat ik moest om de twee dagen klussen...
Nu vraag ik me af ik had heel veel pijn bij het vrijen en had zelf licht bloedverlies (roze)
En heel veel slijmverlies...
Mijn partner en ik maken ons ongerust hierover door het bloedverlies en de pijn ?
Hebben jullie dit ook gehad ?
Groetjes Joyce

DeboraZonderH
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 april 2019, 18:00

Re: Clomid - follikelmetingen

Bericht door DeboraZonderH » 11 juni 2019, 11:12

Ik ben zo benieuwd hoe het hier bij iedereen afgelopen is.

Ik heb er net een Clomid kuur van 50 er opzitten, en vandaag (dag 11 van de cyclus) een follikelmeting gehad. Er zit een pracht eitje klaar in een follikel van 20 mm. De verpleegkundige zei dat ik niet veel langer had moeten wachten, blijkbaar reageren mijn eitjes heel goed op de Clomid.
juni 2018: Pil stop
april 2019: PCOS
Juni 2019: Eerste ronde Clomid + Pregnyl - Negatief
Juli 2019: Tweede ronde Clomid + Pregnyl

MariekeM
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 16:26

Re: Clomid - follikelmetingen

Bericht door MariekeM » 30 juni 2019, 11:08

Ik zit momenteel in de 2de ronde met Clomid (50). Op dag 9, afgelopen vrijdag, was er al een mooie follikel van 16mm. Mag morgen Pregnyl spuiten van de gynaecoloog.

Ook hier dus een goede reactie van Clomid. In de eerste ronde had ik op dag 10 2 folikels van 10 en 11mm. Op dag 13 waren die twee niet veel gegroeid maar was de andere kant opeens wakker geworden met een follikel van 30mm en mocht ik direct Pregnyl zetten. Helaas geen zwangerschap. Maar ook geen cystes achteraf.
September 2017 : gestopt met de pil
April 2018: zwanger- mocht niet zijn 😢
Juni 2019 - augustus : Clomid-Pregnyl
Augustus- Sept. 2019: pauze - cyste
September 2019: larascopie baarmoeder/eileiders hsg, cyste verwijderen

valesoloteee
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 december 2022, 11:06

Re: Clomid - follikelmetingen

Bericht door valesoloteee » 7 december 2022, 11:10

Clomid - https://onlinecheappills.com Geen bijwerkingen, 1e ronde een mooi eitje, daarna ook meteen zwanger. En nu een kerngezonde jongen op de wereld gezet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten