Clomid - follikelmetingen



S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 17 januari 2014, 10:29

Hallo Nina,

Dikke proficiat hé!

Ik vond het ook raar, ik heb elke maand een mooi eitje (soms 2) met clomid, mijn slijmvlies is altijd minimum 8 mm, en heb bijna geen bijwerkingen. Ik vond het dus wel raar van haar gedachtengang.

Zou jij ook eens horen voor een 2de opinie? Heb volgende week afspraak met andere fertiliteitsarts.

Met de eerste heb ik op 13 feb terug een afspraak, zou jij nog eens opnieuw alles proberen aan te kaarten bij haar?

Groetjes,
Sophie

V.L.
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 september 2013, 12:14

Bericht door V.L. » 17 januari 2014, 11:15

Hé lieve meiden.

Ook ik ben hier een beetje minder actief geweest op dit forum. Maar ik lees wel altijd mee met jullie dn mijn duimen staan ook constant omhoog ;).
Ik ben ondertussen bijna 14weken zwanger en alles verloopt goed. Gisteren
Ng echo gehad gisteren en alles was oké.

Sophie, ik ben natuurlijk niet zo goed thuis in al die dingen, aangezien bij mij enkel clomid en pregnyl werd gebruikt. Maar ik denk dat in in jouw plaats ook wel een tweede opninie zou inwinnen.

Nina: niet teveel last van kwaaltjes?

Groetjes en dikke kussen
V.L.

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 17 januari 2014, 11:16

Hey Sophie,

Vlak voor het HSG onderzoek, heb ik een tweede opinie genomen en die heeft naar mijn verhaal geluisterd en vond dat er geen aanpassingen in mijn behandelingen moesten gebeuren. Alles verliep zoals de fertileitsleer het voorschrijft.

Ik denk dat een tweede opinie in jouw geval geen kwaad kan. Integendeel zelfs.

Jouw tweede opinie heeft dan twee mogelijkheden: ofwel akkoord gaan met het plan van de eerste ofwel zelf de behandeling aanpassen. Wie weet, stelt die onmiddellijk IUI voor.

Groetjes Nina

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 17 januari 2014, 11:23

Hoi Nina,

Zou je zelf al tegen de 2de arts zeggen dat je komt voor een 2de opinie, of gewoon eerst zijn opinie laten horen?

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 17 januari 2014, 11:56

Sophie,

Ik was niet van plan om mijn behandeling bij mijn gynaecologe te stoppen, dus ja ik was min of meer verplicht om zeggen dat ik langs kwam voor een tweede opinie.

Ben je al in behandeling bij de eerste opinie? Ik zie in je vorige berichten dat je doorverwezen bent door jouw gewone gynaecoloog.

Er is niets mis mee om jouw tweede opinie te vertellen dat de visie van jouw gynaecoloog niet gelijk loopt met de eerste fertiliteitsarts. By the way, als jij niet goed bij de eerste opinie, zou ik zeker niet bij die in behandeling gaan.

Hopelijk geeft jouw tweede opinie jou een beter gevoel.

Groetjes Nina

Jana F
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 januari 2014, 16:55

Bericht door Jana F » 17 januari 2014, 17:17

Hoi allemaal,

Ik ben nu ongeveer een jaar bezig om zwanger te geraken met medische hulp en mij nu pas geregistreerd.
Ik heb al een dochtertje (ook met hulp van de medische wereld). Bij die zwangerschap is het gelukt met Clomid en Pregnyl.
Nu terug Clomid en Pregnyl, ook menopur twee cycli geprobeerd, maar in tegenstelling tot wat men verwachtte, had dit bij mij bijna geen effect.
Dan overgestapt op IUI, nu 4de poging en volgende maand hysteroscopie en daarna wellicht IVF. Dat maakt me een beetje bang, want da's de eindhalte.

Ik ga ook bij dokter Inion. Ik voel me wel goed bij haar, al is het inderdaad zo dat ik niet elke beslissing echt goed kan volgen. IUI ondanks goede zaadkwaliteit man en goed baarmoederslijmvlies...ik weet het niet. Al was ik wel blij dat ze dat toen voorstelde omdat het toch nog een tikkeltje natuurlijker is dan IVF. Ondertussen ben ik mentaal daar ook wel klaar voor.

Ik ben er wel van overtuigd dat je best bij een dokter gaat waar je je goed bij voelt en waar je vertrouwen in hebt.

Heb ook wel gemerkt dat je vooral veel vragen moet stellen. Ik schrijf ze soms ook op voorhand op. Dat helpt.

Ik denk dat eerlijkheid bij een tweede opinie het beste is. Je mag gerust zeggen dat je je ergens niet goed bij voelt.

V.L.
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 september 2013, 12:14

Bericht door V.L. » 19 januari 2014, 21:26

Hallo lieve meiden.

Ook ik ben hier eventjes niet zo actief geweest maar heb wel alles constant gelezen en met jullie meegeleefd!
@sofie: ikzelf ken niet zoveel van al die producten want ik heb enkel clomid en pregnyl gehad. Maar ik denk dat ik in jouw geval zeker ook een tweede opinie zou vragen. Je weet maar nooit he?
@nina: niet teveel last van kwaaltjes?

Ik ben morgen 14weken zwanger. Vorige week ng echo gehad en alles was perfect in orde. Ben enorm gerustgesteld want heb drie maandn niet echt durven genieten van de zwangerschap uit schrik dat er iets mis zou lopen.

Ik leef intens met jullie mee lieve meiden en mijn duimen staan omhoog!!

Dikke kussen en een grote knuffel, V.L.

V.L.
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 september 2013, 12:14

Bericht door V.L. » 19 januari 2014, 21:29

Oeps, mijn gsm gaf foutmelding bij vorige plaatsing van bericht maar blijkbaar stond het er toch op ;). X

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 21 januari 2014, 13:39

Hey VL,

Ik ben nu 9 weken ver. Tot nu toe heb ik last van mijn borsten, hoofdpijn, vermoeidheid en stoelgang. Ondertussen heb ik al een positiebroek mogen aanschaffen, want een gewone jeans begint toch wel te spannen... Vorige week had ik plots veel acne, maar nu is toch vermindert...

Heb jij last van kwaaltjes?

Veel succces toegewenst aan iedereen.

Groetjes

Nina

Mienni
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 januari 2014, 13:57

Bericht door Mienni » 22 januari 2014, 21:02

Dag dames, allereerst een dikke proficiat aan alle zwangeren hier! Morgen moet ik mijn laatste clomid pil nemen. ( 1 x 50 gr en dit 5 dagen lang ) Maandag zit ik op dag 11 van mijn cyclus en heb ik mijn allereerste folikkelmeting. Hebben jullie een idee hoe groot een eitje dan het beste kan zijn ongeveer? En als ze zien dat er weinig of geen reactie is, moet ik dan eerst weer mijn ms opwekken of mag je dan direct terug clomid nemen om te kijken als er vorderingen zijn? Pffh.. Ik ben zo bang dat het allemaal niet zal lukken, maar probeer toch zo positief mogelijk te blijven.. Xx

V.L.
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 september 2013, 12:14

Bericht door V.L. » 22 januari 2014, 22:14

@nina: niet echt veel kwaaltjes neen,alleen enorm moe en heel af en toe eens misselijk of koppijn. Acné was bij mij al verbeterd met de clomid en sinds ik zwanger ben ook echt een ganse verbetering.
Ik draag ook al een positiebroek van aan mijn 7-8 weken denk ik. Kreeg de mijne nog dicht maar zat niet meer echt comfortabel hehe.

@minnie: als je eitjes op dag11 niet goed zijn dan kan t zijn dat je twee dagen erna bijvoorbeeld nog eens terug moet om te zien als het dan wel groter is. In mijn eerste cyclus met clomid ben ik ook op dag 13 of 14 moeten teruggaan en dan de pregnyl gehad. Vanaf 18mm is een goede grootte, hebben ze mij toch verteld. Mijn eitje was van 16mm naar 19mm gegaan in die twee dagen. Maar ik denk dat dat allemaal een beetje zal te zien zijn hoe je eitjes op de clomid reageren.

Succes!!!

Xx

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 23 januari 2014, 11:25

Hallo iedereen,

Wij gaan binnenkort ook starten met IUI. Ik heb gisteren een second opinion gehad van Dr De Loecker en die wil wel onmiddellijk starten met IUI. Daarenboven heeft hij gisteren op de echo gezien dat mijn linkereierstok zich achter de baarmoeder bevindt, en wil daarom een laparoscopie uitvoeren voordat we starten. Tijdens die operatie zullen ze ook een hsg uitvoeren. Zij doen dat met een kleurstof en fysiologisch water, en zou niet op jodium basis zijn, zoals het in vele ziekenhuizen wel het geval is. (wat goed is, want ik heb een jodium allergie) heb wel een beetje schrik van de algehele verdoving.

In ieder geval hadden we beiden wel een veel beter gevoel bij De Loecker dan bij onze vorige fertiliteitsarts. En het viel ons ook op hoe dat 2 artsen met eenzelfde specialiteit een totaal andere visie kunnen hebben over de te volgen behandeling.

Best allemaal wel spannend!
Groetjes,
Sophie

NoomzJhee
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 januari 2014, 18:47

Bericht door NoomzJhee » 24 januari 2014, 18:22

Hoii dames,

@Mienni: Ik ben net hetzelfde bezig als jij :)
Deze maand mijn eerste cyclus met Clomid 50mg.
deze van dag 3 tot dag 7 van de menstruatie geslikt.
Vandaag dag 14 op controle geweest voor de eerste folikkelmeting. Helaas :( na lang zoeken zag de gynea één eitje aan de linkerkant, heel miniem maar. Nu maandag dag 15 opnieuw langsgaan voor een volgende meting. Als er geen verandering is moet ik overgaan naar Clomid 100mg. Hopen op een beetje vordering..

Allemaal zo spannend & telkens verwacht ik er teveel van en is de teleurstelling eens zo groot erna. :(

Groetjess NoomzJhee

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 27 januari 2014, 12:41

Hey Sophie,

Ik ben keiblij dat het bij de tweede opinie veel beter verlopen is. Ik heb geen laparoscopie moeten doen, wel een HSG zonder verdoving. Ik denk wel dat het best is dat deze onder volledig verdoving te laten gebeuren.


Hey NoomzJhee,

Hoe groot was de follikel dat de gynaecoloog had gevonden? Misschien kan deze dan nog doorgroeien...

Er wordt altijd gestart met laagste dosis, maar je bent niet de enige vrouw waarvan de dosis bijgesteld moeten worden. Ik wil je niet ontmoedigen maar het kan nog enkele cyclussen duren vooraleer de juiste dosis gevonden zal worden.Laat je iets hoe het geweest is vandaag?

Kop op meiden... aan het einde van deze lijdensweg ligt er mooi geschenk op je te wachten...

Veel succes allemaal. Nina

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 27 januari 2014, 12:48

@ Nina, bedankt! :-)

Hoe gaat het met jou? Verloopt alles naar wens? Geniet ervan!!

Ik heb op 20 februari de operatie, en dan kunnen we in maart starten met IUI. Omdat ik met de PCO niet weet wanneer mijn menstruatie zal doorkomen, en 20 feb na mijn eisprong met clomid zou vallen, neem ik in februari terug opnieuw de anticonceptiepil voor een maand. Ook wel een raar gevoel om dat een maandje terug te nemen. Langs de andere kant, is dat ook een maandje rust. :-)

Groetjes,
Sophie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten