Wat als eisprong opwekken niet lukt?



Plaats reactie
Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Wat als eisprong opwekken niet lukt?

Bericht door Krike » 24 juli 2013, 12:22

Wat als clomid, pengryl enzover niet werkt vr een eisprong? Wnt dan kan je toch ook niet laten insimineren of ivf? Of vergis ik me... Is dan de enigste stap eiceldonatie?

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 24 juli 2013, 13:28

Krike,

Ja, je hebt een eisprong nodig hé.

Bij mij werkte Clomid ook niet om een eisprong op te wekken. De gynae zei dat spuiten enzo waarschijnlijk ook niet ging helpen en toen stelde ze ovariële drilling voor.
Voor ons was dat dé oplossing. Na die ovariële drilling had ik zelfs geen clomid meer nodig om een eisprong te krijgen. OK mijn cyclus was wel nog steeds lang, maar samen met mijn medicatie voor mijn insulineresistentie hebben we die toch op een deftige 30-32 dagen per cyclus gekregen.

Misschien is dat voor jullie ook nog een optie? En de ovariële drilling kan ook gecombineerd worden met clomid of pregnyl, of andere eisprongstimulerende middelen.
Praat er eens over met je gynaecoloog. Heeft die dat nog niet voorgesteld?

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 24 juli 2013, 19:20

hoi, bedankt vr je antwoord :)
neen inderdaad nog niet voorgesteld gekregen, wat houd dat precies in zo een drilling?

ik denk dat ik toch maar weer eens opstap bij mijn huidige gyn, ze vergeet telkens als ik kom wat ik heb, waar ze gestopt zijn, en ik moet haar telkens opnieuw alles opfrissen, ben het wel grondig beu eigenlijk! heb pas een spontane misval achter de rug en na veel onderzoeken na 8 weken dan toch gestopt met bloeden, ze vraagt telkens opnieuw wnr die curretage geweest is, nooit een curretage had ma bon, ik vind gewoon ze moet haar dossier lezen voor ik binnenstap, ik ben echt nummer zoveel daar.. maar ben t gwn allemaal ff beu nu, dit is mijn 2e gyn al...

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 24 juli 2013, 20:08

Hey Krike,

Bij zo'n ovariële drilling maken ze 3 gaatjes in de buik (1 in de navel en links- en rechtsonder in de buik) en dan prikken ze gaatjes in de eierstokken. Hiermee hopen ze de cyclus (tijdelijk) te herstellen.
Ik hoorde ook dat ze hier vaak heel goede resultaten mee behalen.

Oeie da's wel erg dat ze niet weet wat er bij jou allemaal al gebeurd is. Ik heb dat nog nooit meegemaakt, maar ik zou dat wel heel vervelend vinden. Zo voel je je inderdaad een nummer en alsof je niet serieus genomen wordt en je de juiste behandeling krijgt...
't Is misschien wel wat vervelend, maar zie je het zitten om op zoek te gaan naar een andere gynaecoloog? Je hoort best eens rond bij mensen in je buurt. Wie gaat waar en zijn ze er tevreden van enzo...
Van waar ben je?

En ook: 8 weken bloeden na een miskraam (waarvoor ik je veel sterkte wens ook!) is wel lang hoor.
Eigenlijk mag ze je daar al aan onthouden...

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 25 juli 2013, 12:00

Ik ben van limburg
Ga nuin genk, maar ging eerst bij een gyn in bilzen, niks op aan te merken, ik mocht altijd voor, hij wist alles en hielp me goed, alleen was niet erg spraakzaam en moest altijd alles zelf opzoeken wat ik wou vragen wnt hij gaf nergens uitleg over.
Maar toen stelde hij een miskraam vast en zei dat alles weg was, omdat ik bleef bloeden deed hij weer n onderzoek, niets te zien, en daarmee was de kous af, dus ik ging naar een andere, toen na wachten enzoverder, 6 weken later alweer, zei deed camera onderzoek en zag toch nog wat, toen uiteindelijk toch nog spontaan afgekomen na 8 weken.. Was toen wel op en zeer futloos ..

Uiteindelijk bleek dat mijn schildklier niet goed werkte en dat dat wel eens de oorzaak kon zijn vd miskraam.. Eerste gyn vond dat niet nodig op me op te controleren want volgens hem kon dat geen kwaad.. Volgens de gyn nu dan weer wel... Weet t ook eve niet meer.. Ga even een pauze inlassen denk ik... Ben ook op dieet nu , dus wil eerst 10 kilo eraf eer ik verder doe.. Wnt ben er 12 aangekomen t laatste jaar door al die hormonen..

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 25 juli 2013, 14:10

Ik ben van de kanten van Gent, dus 'k ga je niet kunnen helpen ivm ziekenhuis of dokters.

Misschien heb je al genoeg goede raad gehoord, dus je ziet maar wat je ermee doet.
Bepaalde schildklierproblemen kunnen inderdaad aanleiding geven tot miskramen. Ik denk dat het daarom goed is dat je naar een endocrinoloog gaat. Zelf ben ik er ook op eigen houtje naartoe gegaan, en dat was volgens mij maar goed ook. Mijn schildklier werkt iets te traag, maar niet in die mate dat ik medicatie ofzo moet nemen. Maar bij de endocrinoloog ontdekten ze wel dat ik insulineresistent ben, en dat heeft ook een invloed op de vruchtbaarheid (en op gewicht...). Insulineresistentie komt trouwens vaak voor bij vrouwen met PCOS.

Ik wens je veel succes met je dieet, 'k hoop dat de kilo's er makkelijk afgaan, maar hou je schilklierprobleem in het achterhoofd en weet dat dat dan wel niet zo makkelijk kan zijn.
Bij mij lukte het niet echt, maar ik eet en leef wel gezond, en da's ook al een goed begin hé.

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 27 juli 2013, 16:00

bedankt,

denk dat ik dat ook eens ga doen zelf naar een endocinoloog stappen..

want hier verwijzen ze me nergens door, en houden me een beetje aan het lijntje vind ik zelf ..

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 27 juli 2013, 16:22

Krike schreef:bedankt,

denk dat ik dat ook eens ga doen zelf naar een endocinoloog stappen..

want hier verwijzen ze me nergens door, en houden me een beetje aan het lijntje vind ik zelf ..
Same here!!
zo frustrerend eh
succes!!!

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 27 juli 2013, 17:49

MickSha en Krike,


Ik weet het! 'k Heb het zelf meegemaakt. En als er niks uitkomt dan weet je dat dan ook weer hé.

Via google ben ik beginnen zoeken en kwam ik op een soort van lifestyle modification programme voor PCOS.
Bij UZ Gent hebben ze ooit een programma gehad voor vrouwen met PCOS (in samenwerking met een aantal hogescholen), dat was een multidisciplinair programma (met gynaecologen, fertiliteitsartsen, endocrinologen, psychologen en diëtisten dacht ik), maar dat is gestopt omdat ze geen subsidies meer kregen.
De website van dat programma stond 1,5 jaar geleden wel nog online en ik had een telefoonnummer gevonden, maar het programma was toen wel al gestopt. De vrouw die opnam verwees me dan door naar de dienst endocrinologie. En zo ben ik er terecht gekomen.

Ik wens jullie veel succes en wie weet kunnen ze jullie hier verder helpen! Ik duim alvast voor jullie!

Veel liefs,

Eveline

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Bericht door Krike » 28 juli 2013, 16:35

bedankt, morgen mijn eerste werk, eens naar de diëtiste bellen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten