PCO en hormoonbehandelingen en sport



Plaats reactie
OhMyGucci
Berichten: 41
Lid geworden op: 3 mei 2013, 11:06

PCO en hormoonbehandelingen en sport

Bericht door OhMyGucci » 9 september 2013, 7:05

Hallo,

Ik deed tot een tijdje na het stoppen met mijn pil altijd een twee tot drie keer per week telkens een halfuurtje oefeningen op de powerplate. Toen ik te horen kreeg dat ik PCO had en dus moest starten met hormoonbehandelingen ben ik eigenlijk "daarnaar beginnen te leven", waaronder dus stoppen met powerplate. Intussen zijn we zo'n zeven maanden verder en ik zou graag terug starten met powerplate.

Heeft iemand van jullie een iidee of dat kwaad kan? Ik kan bvb. in de tweede helft van mijn cyclus nog telkens even een pauze inlassen om eventuele innesteling niet te verstoren....
Ik weet het niet, misschien denk ik veel te ver na...

Iemand?

Vlientje
Berichten: 136
Lid geworden op: 15 augustus 2012, 17:17

Bericht door Vlientje » 9 september 2013, 13:02

Hey!


Regelmatig een half uurtje bewegen is zeker gezond en kan de vruchtbaarheid bevorderen zeiden ze tegen mij. 'k Denk dat het ook met doorbloeding en zuurstofgehalte in je bloed te maken heeft.
Van die powerplate heb ik gehoord dat je dat beter niet doet tijdens je zwangerschap, maar ik heb geen idee of dat enige invloed zou kunnen hebben op de innesteling in je 2 wachtweken. Zelf zou ik in eerste instantie zeggen dat de powerplate geen invloed gaat hebben op je zwanger raken. Er zijn mensen die veel "zotter" dingen doen die geen probleem opleveren.
Ik zou het anders eens aan de ferti of gynae vragen.



Groetjes,

Eveline

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 11 september 2013, 10:11

Hello,

Ik was deze maand begonnen met lopen (en liep ongeveer om de dag).Aangezien dit een pauzemaand was ging ik er wel voor. Ik ben deze maand zwanger geraakt!
Ik heb ook gelezen dat je niet mag powerplaten als je zwanger bent. Ik denk dat de vibraties slecht zijn voor het ingenestelde vruchtje of het kind. Misschien kan je de weken voor je eisprong powerplaten en de 2 weken erna iets anders doen (zwemmen, lopen, pilates, zumba,...)? Dan neem je geen onnodig risico en ben je toch aan het bewegen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten