Eindelijk 1ste inseminatie IUI



MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Eindelijk 1ste inseminatie IUI

Bericht door MickSha » 1 oktober 2013, 14:53

Na 5dagen Clomid slikken
3 bloedafnames
2 echo's follikelmeting
Mag ik vanavond Pregnyl spuiten
En de inseminatie is voor Donderdag gepland
Best wel spannend!
Wie is er nog bezig met IUI ?

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Re: Eindelijk 1ste inseminatie IUI

Bericht door waitykaty » 1 oktober 2013, 17:27

Ik heb 3IUI's gehad! Tot nu toe geen succes. Wel na laparoscopie natuurlijk zwanger en miskraam.
Als alles nu normaal verloopt begin ik binnen een 2 tal weken aan een nieuwe cyclus en IUI 4.

Succes!

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 1 oktober 2013, 18:41

Hey waitykaty!

Jammer dat het nog niet gelukt is bij je.
Hoe sta jij er tegenover?
En psygisch ?
Voor mij is het allemaal nieuw en best spannend..
En heb hoop.. Ookal zijn de slaagkansen echt niet veel.
Waar ben jij in behandeling?

Groetjes &succes!!

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 1 oktober 2013, 20:53

Hello,

Ik ga in Jette.

Toen de zwangerschap 2 weken aanhield had ik wel hoop dat het allemaal zou goedkomen en verheug je je toch een beetje. Toen het misliep ben ik echt verschrikkelijk verdrietig geweest, denk dat het ook wel wat hormonaal was want het was voor mijn doen compleet buiten proportie.

Ben juist terug van een afspraak met de arts en heb nu een natuurlijk cyclus. Soms zorgt een hsg voor ontstopping van de eileiders en een biopsie voor een regeneratie in je baarmoeder (een beetje zoals een ovariële drilling). Volgens hem kunnen we nu natuurlijk zwanger worden. Omdat het niet zeker is hebben we beslist de hormonen te blijven nemen (je weet nooit dat mijn cyclus mij weer in de steek laat) en geen IUI meer te doen. We gaan dit nog enkele keren proberen. Ik denk nog een keer of 3. Als het dan niet lukt zou ik wel IVF overwegen want mentaal wordt het heel moeilijk om jezelf telkens terug op te peppen.

Veel succes!

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 1 oktober 2013, 21:22

waitykaty schreef:Hello,

Ik ga in Jette.

Toen de zwangerschap 2 weken aanhield had ik wel hoop dat het allemaal zou goedkomen en verheug je je toch een beetje. Toen het misliep ben ik echt verschrikkelijk verdrietig geweest, denk dat het ook wel wat hormonaal was want het was voor mijn doen compleet buiten proportie.

Ben juist terug van een afspraak met de arts en heb nu een natuurlijk cyclus. Soms zorgt een hsg voor ontstopping van de eileiders en een biopsie voor een regeneratie in je baarmoeder (een beetje zoals een ovariële drilling). Volgens hem kunnen we nu natuurlijk zwanger worden. Omdat het niet zeker is hebben we beslist de hormonen te blijven nemen (je weet nooit dat mijn cyclus mij weer in de steek laat) en geen IUI meer te doen. We gaan dit nog enkele keren proberen. Ik denk nog een keer of 3. Als het dan niet lukt zou ik wel IVF overwegen want mentaal wordt het heel moeilijk om jezelf telkens terug op te peppen.

Veel succes!
Ja kan in me voorstellen zo jammer!
Daarvoor heb ik ook bang , mijn baarmoederslijmvlies is namelijk aan de dunne kant wat ik dan niet snap is dat ze me Clomid geven. Want dit maakt je baarmoederslijmvlies ook dunner.
Ik ga ook in Jette.
Lastigste vind ik als je zelf niets vraagt dat ze een vaag antwoord geven
Vooral bij een fm , gisteren was er zo een engelse vrouw die de echo deed
En die was ferm gehaast zo tezien.. Heb toch mijn vraag gesteld hoor :)
En ja ik kan begrijpen dat je voor de zekerheid nog hormonen gaat inenem.. Hoe meer kans hoe beter ale zo denk ik erover.
Als je de inseminatie moet laten doen is dit ook op het 1ste?
Want ben dit vergeten vragen.
Ben mij nu aan het voorbeiden om de pregnyl te spuiten bijna is het zover .. Stressen!

Veel succes eh meid ;)

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 1 oktober 2013, 22:32

Hello,

IUi is op het eerste, je moet je melden aan de balie daar. Ik kom altijd 10 minuutjes te vroeg, je moet daar nooit wachten. Een verpleegster komt je halen en dan ga je naar een kamer met de klassieke "stoel".
De verpleegster haalt je staal, geeft je wat uitleg en gaat aan de slag. Het duurt hooguit 10 minuutjes.
Dan 15 minuutjes liggen (hou een boek ofzo bij de hand) anders lig je daar maar te staren :D .
Voila, je bent geïnsemineerd! 8)

Good luck!

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 2 oktober 2013, 9:06

waitykaty schreef:Hello,

IUi is op het eerste, je moet je melden aan de balie daar. Ik kom altijd 10 minuutjes te vroeg, je moet daar nooit wachten. Een verpleegster komt je halen en dan ga je naar een kamer met de klassieke "stoel".
De verpleegster haalt je staal, geeft je wat uitleg en gaat aan de slag. Het duurt hooguit 10 minuutjes.
Dan 15 minuutjes liggen (hou een boek ofzo bij de hand) anders lig je daar maar te staren :D .
Voila, je bent geïnsemineerd! 8)

Good luck!

Haha thanks zo weet ik direkt hoe het daar in zijn werk gaat ;-)

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 2 oktober 2013, 19:11

Mag ik nog iets vragen
Ik vroeg me dus af dat ze morge ook nog een echo doen of niet?

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 2 oktober 2013, 20:03

MickSha schreef:Mag ik nog iets vragen
Ik vroeg me dus af dat ze morge ook nog een echo doen of niet?
nee, geen echo en geen bloed. Ze weten nu dat je eisprong er is en zorgen dan dat de beste soldaatjes op de juiste plaats zijn. 14/15 dagen na je IUI kan je bloed laten trekken (of zelf een testje doen, je regels afwachten als het negatief is en opnieuw bloed laten trekken dag 3 van je cyclus om opnieuw te beginnen. Zo spaar je een onnodige bloedafname uit. Als je je regels vroeger krijgt hoef je ook geen bloed te laten trekken, dan is dag 3 voldoende).

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 2 oktober 2013, 23:03

waitykaty schreef:
MickSha schreef:Mag ik nog iets vragen
Ik vroeg me dus af dat ze morge ook nog een echo doen of niet?
nee, geen echo en geen bloed. Ze weten nu dat je eisprong er is en zorgen dan dat de beste soldaatjes op de juiste plaats zijn. 14/15 dagen na je IUI kan je bloed laten trekken (of zelf een testje doen, je regels afwachten als het negatief is en opnieuw bloed laten trekken dag 3 van je cyclus om opnieuw te beginnen. Zo spaar je een onnodige bloedafname uit. Als je je regels vroeger krijgt hoef je ook geen bloed te laten trekken, dan is dag 3 voldoende).
Oke danku
Komen de regels automatisch als eitje niet bevrucht is
Want ik wek ze op met duphaston.
Kzal morgen wel wa meer uitleg ook krijgen veronderstel ik

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Beetje onzeker

Bericht door MickSha » 3 oktober 2013, 21:29

het was een beetje een gesukkel Eerst met de Speculum dat niet de juiste bleek te zijn, hup een andere (in mijn eigen dacht ik OhGod waar ben ik aan begonnen);) Bleek dan ook dat mijn baarmoederhalsmond wat kort is.
En ze zei ook van 'u kan er zelf niets aan doen maar uw baarmoedermond zit raar gepositioneerd, vandaar dat wij wat meer werk hebben' ,
Op die moment geen verdere vragen gesteld , maar nu komen den vragen ,hihi typisch zeker :roll:

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 4 oktober 2013, 12:22

Oke danku
Komen de regels automatisch als eitje niet bevrucht is
Want ik wek ze op met duphaston.
Kzal morgen wel wa meer uitleg ook krijgen veronderstel ik[/quote]

Als je Utrogestan neemt zullen ze er meestal niet doorkomen op de uitgerekende dag.
Die dag laat je bloed prikken en in functie van de uitslag stop je met utrogestan. Een dikke 4 (soms meer, soms minder) dagen later krijg je je regels.

Succes!

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 4 oktober 2013, 18:34

waitykaty schreef:Oke danku
Komen de regels automatisch als eitje niet bevrucht is
Want ik wek ze op met duphaston.
Kzal morgen wel wa meer uitleg ook krijgen veronderstel ik
Als je Utrogestan neemt zullen ze er meestal niet doorkomen op de uitgerekende dag.
Die dag laat je bloed prikken en in functie van de uitslag stop je met utrogestan. Een dikke 4 (soms meer, soms minder) dagen later krijg je je regels.

Succes![/quote]

Ik neem niets meer buiten foliumzuur.

Danku

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 5 oktober 2013, 12:00

Dan is het dag 14 na de IUI :D, je mag vanaf dan in Jette bloed laten prikken.
Als ze er dag 14 doorkomen ga je gewoon de 3de dag van je menstruatie terug naar Jette voor een bloedprik zodat je opnieuw kan beginnen.
Als ze er niet doorkomen tegen het einde van dag 14 zou ik de dag na je NOD bloed laten prikken om te checken of je zwanger bent.


Succes!

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 22 oktober 2013, 16:24

Niet zwanger.. Hup naar de volgende ..
Wel possitief is dat mijn Ms er vanzelf door zijn gekomen deze keer :D
Hoe gaat het met jou waitykaty ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten