PCO en dun baarmoederslijmvlies



Plaats reactie
zita001
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 oktober 2013, 7:58

PCO en dun baarmoederslijmvlies

Bericht door zita001 » 1 december 2013, 9:46

Hey,
Ik ben nieuw hier op dit forum en zal snel onze situatie schetsen.
November 2011: vaststelling PCO
September 2012: start clomid (3 rondes => geen effect)
Januari 2013: start puregon => overstimulatie
maart 2013: kapseldrilling laten uitvoeren
april 2013: start Puregon
Meil 2013: positieve zwangerschapstest!
Juni 2013: curretage op 8 weken
september 2013- november 2013: 3 rondes Menopus + IUI: steeds - zwangerschapstest
Het probleem is nu dat mijn baarmoederslijmvlies nooit echt groeit, het is zelfs eens blijven steken op 3mm! De laatste keer was het 4,2 maar vandaag test gedaan en die is dus nog maar eens negatief.
In december hebben we ons intake-gesprek voor de start van IVF. Ik had zo gehoopt dat het niet nodig zou zijn!
Is er iemand die zich herkent in mijn verhaal?

groetjes

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 1 december 2013, 16:28

Zita, ik heb ook PCO en ook was telkens het te dunne BMS het probleem. Het werd soms al afgebroken voor het meer dan 5mm werd :cry:
Helaas kon mijn prof me geen 'wondermiddel' geven voor dit BMS. Trial and error was enige optie.
Menopur ging soms wel, soms niet.
Maar als BMS boven 11mm was, dan lukte het wel!
Het kan dus! Maar helaas duurt het redelijk lang en heb je heel veel pogingen nodig zonder een TP..
veel geluk ermee!

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 1 december 2013, 20:39

Hello,

Bm moet eigenlijk minimum 6mm zijn, maar het lukt soms ook met minder.
Ik had er last van toen ik Clomid nam, Nu neem ik Gonal F en heb ik gemiddeld 9mm, deze keer zelfs 10,5. Voor het instandhouden ervan neem ik Utrogestan. Duphaston kan ook.
Je arts kan andere medicatie uitproberen (Menopur, Gonal f,...) soms reageert je lichaam helemaal anders op een andere type medicatie.
Ik heb hier op de website al verschillende post gelezen over dun baarmoederslijmvlies. Ik geloof dat er soms extra pregnyl wordt gegeven, bepaalde baksters met extra medicatie etc. Kijk even rond op de webiste (bij IVF of andere aandoeningen) want het is een veel voorkomend probleem!

Veel succes!

groetjes,

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten