Stress



Plaats reactie
MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Stress

Bericht door MickSha » 31 januari 2014, 9:37

Kan door stress de PCOS verergeren?
Ik zit in een enorme stress periode
En heb nu veel meer last van haargroei niet extreem maar toch meer als anders.. en ook mijn Ms komen er weet niet vanzelf door, en enorme steken onderbuik.
In September nog met een IUI behandeling bezig in November relatie van bijna 9j fout gelopen ook door allerei stress.. en hij had midden december al iemand anders één met 2 kindjes dit deed me al serieus iets..En nu teweten gekomen dat zij nu al zwanger is van hem :shock: Dit doet enorm iets met ne mens die zo naar kindjes verlangd en waar het niet lukte :cry:
En heb nog een vraagje misschien dat iemand dit weet, zou ik best afwachtten tot mijn MS er ooit weer eens door komen om de anticonceptie pil te nemen of ze gewoon zo direkt innemen?

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 3 februari 2014, 9:51

Hey MickSha,

Jammer dat jouw relatie is misgelopen :cry: . Ik snap wel dat je nu enorme stress heb door deze situatie.

Ik denk wel dat het wetenschappelijk bewezen is dat stress de maandstonden kan uitstellen en zo de vruchtbaarheid vermindert. De steken in je onderbuik zal te wijten zijn aan stress die zich omzet in lichamelijke klachten (mijn collega heeft hier ook last van terwijl zij niet in een fertiliteitsbehandeling zit).

Normaal gezien moet je de pil beginnen op de eerste dag van de maandstonden (nieuwe cyclus hé). Vraag aan je huisarts of gynaecoloog om je maandstonden op te wekken zodat je zo snel mogelijk met de pil terug kan beginnen. Ik denk wel dat je je beter zal voelen met de pil (geen opspelingen meer van de verschillende hormomen). Het kan gebeuren dat de dokter voorstelt om de progesteron te controleren. Als die aanwezig is in je bloed, dan zullen de maandstonden al in zicht zijn.

Int West-vlaams zouden wij zeggen: veel courage meiske! En 1 goeie raad: loop niet achter hem aan (daar doe hem ook wel pijn mee hoor!). Ik heb al genoeg meiden gezien die achter hun ex liepen en die werden behandeld als een stuk speelgoed.

Nina

MickSha
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 april 2013, 10:43

Bericht door MickSha » 16 februari 2014, 12:22

Mme Nina schreef:Hey MickSha,

Jammer dat jouw relatie is misgelopen :cry: . Ik snap wel dat je nu enorme stress heb door deze situatie.

Ik denk wel dat het wetenschappelijk bewezen is dat stress de maandstonden kan uitstellen en zo de vruchtbaarheid vermindert. De steken in je onderbuik zal te wijten zijn aan stress die zich omzet in lichamelijke klachten (mijn collega heeft hier ook last van terwijl zij niet in een fertiliteitsbehandeling zit).

Normaal gezien moet je de pil beginnen op de eerste dag van de maandstonden (nieuwe cyclus hé). Vraag aan je huisarts of gynaecoloog om je maandstonden op te wekken zodat je zo snel mogelijk met de pil terug kan beginnen. Ik denk wel dat je je beter zal voelen met de pil (geen opspelingen meer van de verschillende hormomen). Het kan gebeuren dat de dokter voorstelt om de progesteron te controleren. Als die aanwezig is in je bloed, dan zullen de maandstonden al in zicht zijn.

Int West-vlaams zouden wij zeggen: veel courage meiske! En 1 goeie raad: loop niet achter hem aan (daar doe hem ook wel pijn mee hoor!). Ik heb al genoeg meiden gezien die achter hun ex liepen en die werden behandeld als een stuk speelgoed.

Nina
Dankje voor jou reactie,

ze zijn er ondertussen doorgekomen.. kben namelijk nog niet met de pil begonnen.. iets in mij wilt toch nog eventjes zien hoe het verder verloopt, Vorig jaar kwamen ze bijna een heel jaar niet door en nu dus wel.. binnekort nog eens laten checken bij de gyn.
En danku , het is idd niet makkelijk maar ik hou me sterk ne mens moet vooruit eh! En idd daar heb je gelijk in.. En eens het vertrouwen weg is ..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten