inspuitingen



Plaats reactie
Miemme
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 oktober 2013, 14:50

inspuitingen

Bericht door Miemme » 10 februari 2014, 17:01

Hallo dames,

Een nieuwe stap is weer aangebroken. Ik heb 3 maand clomid genomen (tot 3 pillen) en nooit echt reactie. Dus nu is de volgende stap spuiten zetten (menopur)
heeft iemand hier ervaring mee... Heb ik meer kans op groei van eicellen? Ik mag donderdag naar de fertiliteitsarts om meer uitleg. maar zou graag jullie ervaringen eens horen!

Miemme
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 oktober 2013, 14:50

Bericht door Miemme » 11 februari 2014, 19:36

Kan er mij niemand verder helpen?

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Bericht door S_83 » 12 februari 2014, 9:41

hoi Miemme,

Ik zelf heb nog geen Menopur moeten spuiten, alleen Clomid.

Wat ik dacht was dat Clomid werkt als een nepoestrogeen, waardoor de hersenen het signaal krijgen dat er te weinig oestrogeen is, en hierdoor ervanuit gaan dat er geen follikels aan het rijpen zijn. Hierdoor zal het lichaam uiteindelijk meer LH en FSH produceren, waardoor er meer follikels gestimuleerd worden tot rijping. Maar er zijn personen die hier resistent voor zijn.

Bij Menopur krijg je een hormoon ingespoten dat rechtstreeks werkt op de eierstokken, waardoor de rijping wordt bevorderd. Meestal reageren mensen hier beter op, dan op Clomid.

Menopur zorgt ook voor een beter baarmoederslijmvlies.

Groetjes,
Sophie

Jana F
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 januari 2014, 16:55

Bericht door Jana F » 14 februari 2014, 16:28

ai, ik vrees dat ik niet het beste voorbeeld ben. Heb in elk geval nog niet veel teruggevonden van vrouwen bij wie de spuiten niet goed aanslaan, maar ik ben dus zo'n uitzondering....normaal gezien krijg je inderdaad betere resultaten met menopur dan met clomid...
Bij mij waren de cycli met menopur met meer echo's en bloednames dan met Clomid. Afhankelijk van de groei van je eicellen, kan de dosis tijdens 1 cycli ook nog verhoogd worden. Dat is met Clomid niet zo. Daardoor kreeg ik uiteindelijk met de menopur toch nog een eisprong...
Ik kreeg een doosje met naalden en spuitjes mee naar huis en injecteerde de menopur in het vetlaagje op mijn buik, maar dat leggen ze je allemaal wel uit.
Oh, ik zie net dat je ondertussen al bij de fertiliteitsarts bent geweest, dus dan weet je al meer...

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten