Pco maar geen overgewicht



kimmetje18
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 april 2014, 19:56

Bericht door kimmetje18 » 17 april 2014, 19:43

Zaad van mijn man is overigens niet getest omdat het probleem bij mij ligt volgens de gynaecoloog

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 18 april 2014, 12:04

Raar dat jouw man niet getest moet worden.

Mijn gynaecologe had ons bijna verplicht om dit te doen. Ze is al eens tegengekomen dat de vrouw PCO had en de man beweerde dat zijn zaad goed. Na heel wat pogingen is de man aan een zaadtest onderworpen geweest en het resultaat was slecht. Het koppel moest overgaan naar IVF. Tja als de test eerder was gebeurd, hadden ze veel tijd gewonnen.

Ik heb mijn man serieus moeten overhalen om die test te doen. Onder het mom van 'hoe meer informatie, hoe beter de behandeling en dus veel rapper resultaat' is het wel gelukt.

kimmetje18
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 april 2014, 19:56

Bericht door kimmetje18 » 18 april 2014, 12:07

Ik ga hier zeker achteraan bij mijn gynaecoloog ! Enorm bedankt voor al deze info het zijn simpele dingetjes maar zo van belang

Gymstar

Bericht door Gymstar » 7 mei 2014, 9:07

Hey,

Een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost.

Nu had ik een tijd geleden een goede reactie op de Clomid. Maar de cyclus nadien had ik weer helemaal geen reactie... :(

Doorverwijs gekregen naar de Fertiliteitskliniek in Antwerpen. Hier heb ik 26 mei een afspraak.

Voordien wordt er al een foto genomen van mijn baarmoeder. Pijnlijk blijkbaar?? Hebben jullie hier ervaring mee?
En het zaad van mijn man is ook al in onderzoek bij het labo. Dus dat gebeurt allemaal al voor mijn afspraak bij de fertiliteit.

Denken jullie dat ik, omdat ze de onderzoeken vantevoren al doen, dat er tijdens mijn eerste afspraak bij de fertiliteit al een behandeling gaat worden voorgesteld?

Ik hoop zo dat het allemaal een beetje opschiet, en dat er niet te veel 'verloren cyclussen' zijn...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 7 mei 2014, 12:03

Hey Gymstar,

Ik wil je niet ontmoedigen maar de baarmoederfoto is geen aangenaam onderzoek, maar wel een nuttig onderzoek. De prik in de baarmoederhals is een beetje erger dan een uitstrijkje nemen en er komt een raar gevoel in je buik als de baarmoeder volloopt met contrastvloeistof. In 5 à 10 minuten is het onderzoek afgerond.

Dat de onderzoeken voor de afspraak plaatsvinden, vind ik een tijdswinst. Hoe meer informatie jouw fertiliteitsarts heeft, hoe rapper hij jullie een goeie behandeling kan geven (en hoe rapper je zwanger kan worden).

Veel succes met de onderzoeken.

Groetjes Nina

FantaCola
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 april 2014, 15:18

Bericht door FantaCola » 7 mei 2014, 15:59

Hey gymstar,
Ik had ook geen reactie op Clomid en bij mij heeft de gyneco een ovariele drilling gedaan. Sindsdien heb al al heel flink op d 16 geovuleerd, 14d later mijn regels gekregen en wacht ik nu op een nieuwe ovulatietest. Die drilling zou dus wel gewerkt kunnen hebben... Afwachten!

kimmetje18
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 april 2014, 19:56

Bericht door kimmetje18 » 7 mei 2014, 19:27

Ik heb vandaag mijn eerste clomid kuur mee naar huis gekregen. Voordatbik daar mee begin moet ik eerst 10 dagen de normale 'pil' slikken vervolgens zou er een matige menstruatie moeten komen dan moet ik op de derde menstruatie dag beginnen met clomid tot dag 7 daarna moet ik op dag 10 terug naar de gynaecoloog voor een echo

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 8 mei 2014, 8:40

Hey Kim,

Je maandstonden opwekken is een normale procedure zodat ze zeker zijn dat het oude baarmoederslijmvlies afgestoten is (= start van een nieuwe cyclus en nieuw baarmoederslijmvlies heeft altijd betere kwaliteit).

Welke pil moet je nemen? Lutenyl?

Ik duim voor jou dat de Clomid aanslaat.

Groetjes Nina

kimmetje18
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 april 2014, 19:56

Bericht door kimmetje18 » 8 mei 2014, 8:49

Nee ik moet mijn oude pil gebruiken datbia microgynon 50 ik hoop ook dat de clomid aanslaat, hij wil het twee maanden proberen als er dan geen eierengroeien dan wilt hij me in allerlei onderzoeken gooien van baarmoeder fotos tot weet ik het allemaal had al gelezen hier dat die fotos geen prettje zojn dus hoop extra dat de clomid gewoon zn werk doet

xx

Nouke
Berichten: 7
Lid geworden op: 2 januari 2014, 11:29

Re: Pco maar geen overgewicht

Bericht door Nouke » 5 juni 2014, 9:38

Gymstar niet te snel panikeren.
Tis niet omdat de clomide niet direct reageerde dat je al moet op geven.
Geef de moed niet op!

kimmetje18
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 april 2014, 19:56

Re: Pco maar geen overgewicht

Bericht door kimmetje18 » 27 juni 2014, 7:46

De clomid sloeg niet aan helaas :( heb 50 gr 100gr en 150 gr gebruikt maar er zat geen verandering in
nu willen ze alsnog het zaad van mijn man testen en een foto van mijn baarmoeder als il me nog goed herinner hcg foto
hierbij word er contrast vloeistof in gespoten om te zien of de eileiders wel toegankelijk zijn

begin ondertussen beet ongeduldig te worden omdat we als die sinds vorig jaar mei bezig zijn met het proberen. En toen kwam dit naar voren :(
gister te horen gekregen dat mijn beste vriendin zwanger is. Onwijs leuk en ben oprecht blij voor haar maar baal wel dat wij nog niet zo ver zijn.

Xxx

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Re: Pco maar geen overgewicht

Bericht door Mme Nina » 1 juli 2014, 11:27

Hey Kimmetje,

Jammer dat de Clomid niet aanslaat. De zaadtest en het HSG onderzoek zal bepalen of jullie een IUI of IVF behandeling zullen krijgen.

Ik snap je volledig. Ook wij hebben te maken gekregen met ongeduldigheid en andere gelukkige koppels.... Niet leuk é, maar laat je je vooral niet opjagen. Dit kan zelfs een averechts effect hebben...

Wanneer is je HSG onderzoek gepland?

Groetjes Nina
Na 6 hormoonbehandelingen en 2 IUI's verwachten wij een klein wondertje...

kimmetje18
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 april 2014, 19:56

Re: Pco maar geen overgewicht

Bericht door kimmetje18 » 1 juli 2014, 20:57

Hcg moet nog gepland worden aangezien er eerst een menstruatie plaats moet vinden als het goed is komt deze week de menstruatie ga aan de hand daarvan een afspraak maken

wat houden deze andere behandelingen in? Wat moet ik me hierbij voorstellen

ja het kan behoorlijk tegen werken en probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn maar dit lukt helaas niet altijd
Ben gelukkig niet de enige

ik hoop dat van af nu alles mee zit en er zo snel mogelijk een kleintje in me buik groeit

dankje wel nina :)

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Re: Pco maar geen overgewicht

Bericht door Mme Nina » 3 juli 2014, 13:27

Ik heb ook een HSG onderzoek moeten doen. Niet bepaald aangenaam :cry: , maar ik ben er wel door zwanger geraakt :D !

Een IVF behandeling is de bekendste. Dit is de zogenaamde proefbuisbevruchting. Bij jou zullen ze via een hormonenkuur zoveel mogelijk eicellen doen rijpen en voordat ze helemaal rijp zijn, worden ze 'geoogst'. Daarna zal jouw partner een zaadstaal op juiste tijdstip moeten binnen brengen. In het labo vind de bevruchting plaats. Later worden de beste bevruchte eicellen bij jou teruggeplaatst.

Een IUI behandeling is een veredelde IVF behandeling. Hierbij zal er bij jou een eisprong opgewekt worden en je partner zal op het vooropgestelde tijdstip zijn zaadstaal moeten binnen brengen bij het labo. In het labo 'wassen' ze het zaad (enkel de beste zaadcellen worden gebruikt). 2 uur later moet je met het 'gewassen' zaadstaal naar je fertiliteitsarts en die zal de zaadcellen insemineren in je baarmoeder. Voordeel hiervan is dat de zaadcellen de grootste barrière al hebben overwonnen nl. de slijmprop. Bij een natuurlijk bevruchting moeten de zaadcellen nog eerst bij de slijmprop omhoog klimmen en hierdoor komt de helft van de zaadcellen nooit in de baarmoeder terecht.

Welke behandeling er zal voorgesteld worden, zal afhangen van de onderzoeksresultaten. Bij slechte zaadkwaliteit en/of eicelkwaliteit kan men zelfs nog ICSI voorstellen. De werkwijze is bijna hetzelfde als IVF, maar hier wordt de zaadcel injecteert in de eicel. Bij zeer goede onderzoeksresultaten kan het zelfs zijn dat jullie enkel baat hebben bij een hormonenkuur.

Dus alle mogelijkheden liggen nog open. Veel succes!
Na 6 hormoonbehandelingen en 2 IUI's verwachten wij een klein wondertje...

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: Pco maar geen overgewicht

Bericht door Klaartje » 8 november 2014, 23:38

Hoi

Hier ook een geval van PSO zonder overgewicht of andere uiterlijke kenmerken.
Mijn man zijn zaad hebben ze toch ook aan het begin van de behandeling getest.
Ook heb ik al een HSG ondergaan (op eigen aanvraag) dit was wel zeer onprettig maar
het gaf mij een meer gerust gevoel wetende dat mijn eierstokken in orde zijn.

Ondertussen ben ik in mijn zesde ronde met clomid+progynova+pregnyl en start na deze poging
met kunstmatige inseminatie.

Ik wens je heel veel geluk toe met je behandelingen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten