Wanneer maandstonden na pregnyl?



Plaats reactie
Anoniem1234
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 mei 2014, 15:40

Wanneer maandstonden na pregnyl?

Bericht door Anoniem1234 » 8 mei 2014, 15:55

Dag "lotgenoten"

Hierbij kort even mijn verhaal: sinds 1,5 jaar zijn we aan het proberen voor een klein wondertje. Er is redelijk snel PCO vastgesteld dus ben ondertussen al een tijdje met clomid en pregnyl bezig. Het heeft heel lang geduurd voor ze de juiste dosis hebben gevonden maar zit nu aan de hoogste dosis clomid.

Ik heb een week geleden pregnyl moeten zetten. Normaal komen mijn maandstonden dan steeds 14 dagen of later door. Nu ben ik nog maar een week na de inspuiting heb ik reeds een bloeding. Niet echt veel (een inlegkruisje volstaat) maar ook niet echt weinig, gewoon 'bruinverlies'. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is dat mijn maandstonden zo vroeg al doorkomen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Vanaf het ogenblik mijn maandstonden doorkomen moet ik in de eerste 3 dagen bij mijn gyneacoloog zijn geweest voor een basisecho en aangezien het weekend voor de deur staat wil ik toch even zekerheid of dit een menstruatie kan zijn? (Of misschien een heel klein beetje mag hopen op "innestelingsbloed"...)

Bedankt voor jullie hulp!

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Bericht door Mme Nina » 12 mei 2014, 14:55

Dag Anoniem,

Pregnyl is eigenlijk om het eitje te doen springen binnen 36 uur na toediening. De maandstonden komen pas door 14 dagen na de eisprong als de bevruchte eicel niet ingenesteld is. Dus kan gebeuren dat je maandstonden 15 tot 16 dagen na de Pregnyl spuit doorkomen. Tenzij je een probleem hebt met je progesteron (hormoon die vrijkomt na de eisprong - zou me wel verbazen omdat je al zolang bezig bent).

Heb je ondertussen nog steeds bruinverlies? Bruinverlies zijn in principe je maandstonden niet, want dit gaat over baarmoederslijmvlies van je vorige cyclus. Gezien het tijdstip en de hoeveelheid lijkt dit wel op innestelingsbloed. Zelf heb ik hiermee geen ervaring.
Heb je een kramp gevoeld of zo?

Groetjes Nina

Anoniem1234
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 mei 2014, 15:40

Re: Wanneer maandstonden na pregnyl?

Bericht door Anoniem1234 » 17 mei 2014, 10:59

Dag Mme Nina

Bedankt voor de reactie. Ik ben ondertussen toch bij de gyneacoloog geweest, het waren wel degelijk mijn maandstonden. Veel vroeger dan verwacht, hij snapte het zelf ook niet goed maar ja... Op naar de volgende ronde dus.

Ondertussen terug gestart met clomid maar slaagt weer niet echt aan, volgende stap is spuitjes. We wachten dus weer af.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten