Traject endometriose



Plaats reactie
Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Traject endometriose

Bericht door Caroher » 14 juni 2021, 22:52

Hoi iedereen!

Na lang jullie ervaringen te lezen en jullie berichtjes te volgen, heb ik vandaag besloten om zelf iets te plaatsen op het forum.

Na een zoektocht van meer van 7 jaar werd er ook bij mij endometriose (gradatie 4) vastgesteld.

Eindelijk zijn we zo ver: de diagnose is er, de operatie werd gepland en zelfs het traject (IVF) nadien werd 'besproken'.

Nu blijf ik toch wel met heel wat vragen en onzekerheden achter.
Hoe zijn jullie ervaringen met jullie operatie?
Hoe verliep jullie herstelperiode?
Welk traject volgden jullie nadien?
Hoe is jullie traject verlopen?
Staat er nog iemand voor een operatie?

Vandaag was een moeilijke dag. De zoveelste vriendin die aankondigde dat ze zwanger is van haar 1ste, 2de of zelfs 3de kindje. Ik ben op recht blij voor alle mama's maar vandaag brak ik een beetje. De traantjes kwamen, het gevoel van onmacht, boos op mijn lichaam, dat bijzondere gelukje dat zo ver weg lijkt, de onzekerheden,..

Liefs
Bang hartje

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Traject endometriose

Bericht door Fey1708 » 18 juni 2021, 10:52

Hey Bang hartje

Ik wil je graag even een hart onder de riem steken.

Ikzelf ben 2 maal aan endometriose geopereerd.
De eerste keer om mijn linker eileider te laten verwijderen en ook andere haarden en de 2de keer om mijn linker nier, linker eierstok een een grote haard op mijn urineblaas te laten verwijderen. De 2de operatie werd in November 2019 uitgevoerd (had al een 2 puncties gehad ervoor en had enkele embryo's via ICSI in de vriezer) en in februari 2020 werd er eentje teruggeplaatst en het was raak. Wij zijn nu de fiere ouders van een 7 maand oud zoontje. Dus geef de moed niet op want het kan lukken.

Groetjes en veel succes

Fey
Laatst gewijzigd door Fey1708 op 18 juni 2021, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - πŸ’™
19/11/20: πŸ’™ Geboorte zoontje πŸ’™
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER πŸ’™ ==> 24.02.2024

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: Traject endometriose

Bericht door Hoop88 » 18 juni 2021, 10:57

Hallo

Ik werd in januari 2020 geopereerd aan endometriose via kijkoperatie. Er werd gesneden naast mijn darm en baarmoeder waar er een plek zat. Nadien via ICSI (2e terugplaatsing) intussen mama geworden van een zoontje die bijna 2 maand oud is. Je maakt dus zeker een grote kans eenmaal je de ivf/icsi toer op gaat.
Het enige dat ik nu nog voel is littekenweefsel van de operatie wat waarschijnlijk blijvend zal zijn maar goed... we hebben onze zoon :wink:
Waar wordt je geopereerd en waar zit de endo? X
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Re: Traject endometriose

Bericht door Caroher » 27 juni 2021, 21:16

Dag Fey en Hoop

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik word geopereerd in UZA en hoop dat het bij 1 operatie blijft en we nadien meteen kunnen starten aan ons traject.
Waar werden jullie geopereerd en in welk ziekenhuis werden jullie verder opgevolgd (fertiliteit)?
Hebben jullie lang moeten revalideren?

@hoop, mijn endometriose zit vooral in mijn darmen, er zal dus een stukje verwijderd moeten worden.
Maar zullen pas tijdens de operatie weten hoe en wat juist.
Spannend..

Blij om jullie verhalen te lezen om inderdaad de moed niet te verliezen!

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Traject endometriose

Bericht door Fey1708 » 28 juni 2021, 9:16

Caroher schreef: ↑
27 juni 2021, 21:16
Dag Fey en Hoop

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik word geopereerd in UZA en hoop dat het bij 1 operatie blijft en we nadien meteen kunnen starten aan ons traject.
Waar werden jullie geopereerd en in welk ziekenhuis werden jullie verder opgevolgd (fertiliteit)?
Hebben jullie lang moeten revalideren?

@hoop, mijn endometriose zit vooral in mijn darmen, er zal dus een stukje verwijderd moeten worden.
Maar zullen pas tijdens de operatie weten hoe en wat juist.
Spannend..

Blij om jullie verhalen te lezen om inderdaad de moed niet te verliezen!
Hey Caroher,

Ik werd in UZ Gent geopereerd en volg daar ook mijn fertiliteitsbehandeling. Ik ben daar super tevreden.
We zijn nu bezig voor een brusje voor onze zoon zodat als dit lukt, ik na deze zwangerschap alles laat verwijderen om geen risico meer te lopen. Heb vandaag mijn cryo terugplaatsing in een kunstmatige cyclus. Hopelijk gaat het even vlot als bij de eerste want dat was in mijn natuurlijke cyclus dus dit is ook weer nieuw voor mij.

Wanneer word je geopereerd? Alvast veel succes gewenst.

Groetjes Fey
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - πŸ’™
19/11/20: πŸ’™ Geboorte zoontje πŸ’™
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER πŸ’™ ==> 24.02.2024

Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Re: Traject endometriose

Bericht door Caroher » 28 juni 2021, 11:28

Dag Fey

Ik word volgende week geopereerd.
Heel spannend allemaal. Ik hoop dat ze niet meer haarden of verklevingen vinden dan op de MRI.
Ze spreken over 3 maanden revalidatie. Stiekem hoop ik dat het niet zo lang zal duren..

Hoe snel zijn jullie aan het traject kunnen starten na de operatie?

Ik hoop dat jullie snel een brusje voor jullie zoontje krijgen 😍

Oh wat is dit allemaal toch zo zwaar..

Veel liefs
Caro

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Traject endometriose

Bericht door Fey1708 » 28 juni 2021, 11:48

Caroher schreef: ↑
28 juni 2021, 11:28
Dag Fey

Ik word volgende week geopereerd.
Heel spannend allemaal. Ik hoop dat ze niet meer haarden of verklevingen vinden dan op de MRI.
Ze spreken over 3 maanden revalidatie. Stiekem hoop ik dat het niet zo lang zal duren..

Hoe snel zijn jullie aan het traject kunnen starten na de operatie?

Ik hoop dat jullie snel een brusje voor jullie zoontje krijgen 😍

Oh wat is dit allemaal toch zo zwaar..

Veel liefs
Caro
Hey Caroher,

Het komt wel goed. Het is even doorbijten maar daarna kan je toeleven naar de volgend stap.

Toen ik de operatie had dacht ik ook van hopelijk vinden ze niet meer haarden maar dan dacht ik beter dat ze alles hebben en dat je niet meer onder het mes hoeft te gaan. Ik denk dat ik 3 Γ  4 weken moest revalideren en thuis blijven maar dat was vooral omdat mijn linker nier weggenomen werd maar die werkte toch nog maar 5 % meer. Ik werd in November 2019 geopereerd en in februari 2020 werd mijn cryo'tje teruggeplaatst en ons zoontje werd dan in November geboren. Dus redelijk rap maar je moet natuurlijk persoon tot persoon bekijken en vooral ook waar de haarden moeten weggenomen worden. Beter heel goed herstellen en dan ervoor gaan.

Super bedankt.

Groetjes,

Fey
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - πŸ’™
19/11/20: πŸ’™ Geboorte zoontje πŸ’™
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER πŸ’™ ==> 24.02.2024

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Traject endometriose

Bericht door Emma89 » 9 juli 2021, 19:56

Dag Caro

Ik moet ook een operatie ondergaan maar pas over een paar maanden, in Leuven.

Hoe is jouw operatie verlopen?

Bij mij wordt er al zeker 1 eileider en een stuk darm weggehaald. Ik ben dus heel benieuwd naar jouw ervaringen qua herstel.

Groetjes
Emma
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Caroher
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 juni 2021, 22:10

Re: Traject endometriose

Bericht door Caroher » 10 juli 2021, 16:19

Dag Emma

De operatie is beter verlopen dan verwacht.
Ze hebben alles kunnen losmaken en gelukkig geen stukje darm moeten verwijderen!

Ik heb dus enkel een laparoscopie gehad.
Ik mocht eerder naar huis dan voorzien en er zou mij maar 2 weken herstel te wachten staan.

Ze bereiden je voor op het ergste, maar het kan dus allemaal wel goed meevallen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er van af ben en dat alles zo goed verlopen is!

Heel veel succes!
Caro

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten