Endo & adynomyose



Plaats reactie
Angelinaaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 augustus 2022, 20:55

Endo & adynomyose

Bericht door Angelinaaa » 18 augustus 2022, 21:15

Hey iedereen,
Ik ben op 24 jarige leeftijd gediagnoseerd met endometriose en adynomyose.
Mijn huidige gynaecoloog verwees mij toen door naar het ziekenhuis.
In het UZ Gent heb ik mijn eerste operatie ondergaan & een kyleena spiraal laten steken.
De pijn die ik ervaarde voor de operatie was 10x erger geworden na deze operatie.
Ik heb enkele maanden pijnstillers genomen op basis van morfine om de pijn te kunnen uit staan.
In het UZ Gent zeiden ze dat ze mij niet meer konden verder helpen, behalve mijn baarmoeder verwijderen.
Aangezien mijn jonge leeftijd en grote kinderwens wou ik dit natuurlijk niet.
Na enkele maanden heb ik een eerste afspraak gekregen in UZ Leuven (fertiliteits-centrum), na enkele onderzoeken hebben ze terug een operatie uitgevoerd.
Dankzij hun heb ik een 7 tal maanden zonder pijn kunnen leven en dacht ik dat de hel voorbij was.

Jammer genoeg heb ik plots heel hevige bloedingen door gekregen ondanks mijn spiraal (& het feit dat ik geen enkele keer bloedingen had gekregen sinds mijn laatste operatie), sinds dien heb ik terug een helse pijn waardoor ik mijn werk heb moeten opzeggen, volledig geïsoleerd ben van de buitenwereld.

Ik had onlangs terug een consultatie in het UZ Leuven, zij hebben mij Dimetrium bovenop mijn spiraal gegegeven.
Ik neem dit nu al enkele weken in, ik merk geen enkele vordering buiten neven-effecten (zoals stemmingswisselingen, depressie, acne, hevige pijn in de benen & onderrug, hevige spasme in de baarmoeder alsof ik 'weeën' heb)

Ik neem elke dag tussen de 4 a 8 pijnstillers om de pijn te kunnen volhouden & ik krijg infusen via mijn huisarts.
Ik weet momenteel geen raad meer.
Het ziekenhuis wil geen nieuwe operatie inplannen omdat ik nog maar een jaar geleden ben geopereerd.

Zijn er vrouwen die zich hierin kunnen terug vinden en eventueel tips hebben voor mij?
Alvast bedankt om mijn kort verhaal te lezen.

xx

rosabella
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 september 2023, 11:27

Re: Endo & adynomyose

Bericht door rosabella » 29 september 2023, 11:29

A lot of people like and agree with it. Your point of view is the same as mine on this subject 2048.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten