Visanette of Dienogest



Plaats reactie
Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Visanette of Dienogest

Bericht door Marjannetje » 7 juli 2019, 20:24

Hallo,
Zijn er hier vrouwen bekend met Visanette? Zo ja, welke ervaringen hebben jullie?
Ik heb altijd decaoeptyl depots gehad maar mijn gynaecoloog heeft nu Visanette voorgesteld.
Groet Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

LouLou77
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 februari 2018, 15:45

Re: Visanette of Dienogest

Bericht door LouLou77 » 2 december 2020, 15:15

Beste Marjan,

Mag ik vragen wat je ervaring met Visanette is geweest?
Mijn gynaecoloog heeft mij dit ook voorgeschreven ivm adenomyose. Ook tijd lang gonapeptyl injecties en decapeptyl injecties gekregen. Ik ben in behandeling bij DR. Valkenburg en dr. Campo
Groetjes Louise

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Visanette of Dienogest

Bericht door Marjannetje » 8 april 2021, 22:31

Dag LouLou,
Zie nu pas je bericht. Weet niet of je hier nog leest, maar toch een antwoord op je vraag. De visanette zorgde wel voor vermindering van de adenomyose, met minder bijwerkingen dan decapeptyl, maar ben er niet meer zwanger mee geraakt.
Heb er veel over gelezen en opgezocht. Conclusie literatuur: zwangerschaps percentage verhoogde niet met visanette. Decapeptyl bleek betere resultaten te geven. Was ook onder behandeling bij dr. Valkenburg en dr. Campo.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

LouLou77
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 februari 2018, 15:45

Re: Visanette of Dienogest

Bericht door LouLou77 » 10 april 2021, 21:09

Beste Marjan,

Bedankt voor je bericht. Ik zit nog steeds aan de Visanette. Heb vorige maand weer een operatie gehad van dr. Campo ivm adenomyso / verklevingen en kalkafzetting in m'n baarmoeder. Vorige week een MRI gehad, maar de adenomyose is nog steeds zichtbaar en een verdikte zone. We zijn bezig voor een 2e kindje maar dr. Valkenburg is niet echt enthousiast over m'n baarmoeder. Campo zegt, beter dan dit kan ik 'm niet maken. We mogen gaan voor een terugplaatsing maar er is zeker kans dat dit niet gaat lukken...
Het traject voor ons 1e kindje heb ik 6 maanden decapeptyl gekregen en toen bij de 1e terugplaatsing was het raak... ik heb dus zelf een beter gevoel bij de decapeptyl.

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Visanette of Dienogest

Bericht door Marjannetje » 12 april 2021, 21:11

Dag LouLou,
Ik had jouw laatste bericht geschreven kunnen hebben. Zo herkenbaar. Alles, van verdikte zone, dr. V die niet enthousiadt is, de 6 maanden deca tot de uitspraak van dr. Campo, dat hij de baarmoeder niet beter krijgt dan dit. Mijn gevoel zegt; "ga nog eens voor de deca. 3 of 6 maanden". Ben zelf ook erg in dubio om die weg ( 6 maanden deca) nog een kans te geven.
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

LouLou77
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 februari 2018, 15:45

Re: Visanette of Dienogest

Bericht door LouLou77 » 12 april 2021, 21:38

Beste Marjan,
Bedankt voor je berichtje, we hebben toch besloten om voor een terugplaatsing te gaan over 3 weken, mocht dit niet lukken, dan wil ik toch weer terug aan de decapeptyl.
Wel toevallig dat we ongeveer 'dezelfde' baarmoeder hebben en dezelfde artsen hebben.
Maar begrijp ik het goed dat je ook nog bezig bent in een traject voor een broertje of zusje?

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Visanette of Dienogest

Bericht door Marjannetje » 13 april 2021, 20:50

Dag LouLou,
Begrijp heel goed dat je deze kans laat doorgaan. Als het kansloos was laat dr. Valkenburg je niet gaan. Ik heb vaak genoeg een "harde nee" gehad.
Ik ben ben denkende of ik nog een poging voor een broertje of zusje ga wagen. Heb daar nog geen beslissing in genomen.
Ik ga heel hard duimen over 3 weken!
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

LouLou77
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 februari 2018, 15:45

Re: Visanette of Dienogest

Bericht door LouLou77 » 17 april 2021, 20:10

Beste Marjan,

Bedankt voor het duimen en ik hou je op de hoogte.
Heel veel sterkte met je beslissing, ik zie bij andere onderwerpen dat je inmiddels een aantal terugplaatsingen hebt gehad, dat is echt heel zwaar. Is er misschien een mogelijkheid om in contact met je te komen? Ik heb nog wat vragen, maar dit is een openbaar forum en wil het graag een beetje privé houden...
Groetjes LouLou

Willemijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 november 2022, 19:32

Re: Visanette of Dienogest

Bericht door Willemijn » 30 december 2022, 19:46

Beste Loulou en Marjan

Ik weet niet of jullie hier nog lezen maar zou anders graag in contact komen, ik sta ook onder behandeling bij dr Campo en dr Valkenburg voor adenomyose icm een icsi traject en ben net sinds een maand aan de dienogest. Erg benieuwd hoe het met jullie gaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast