Endometriose en pijn bij ivf: homeopathie?



Plaats reactie
Lieve88
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 april 2016, 8:03

Endometriose en pijn bij ivf: homeopathie?

Bericht door Lieve88 » 1 mei 2016, 14:22

Dag allemaal,

Na maanden hevige pijn (eerst enkel tijdens menstruatie, daarna chronisch) na het stoppen met de Nuvaring, werd er in december 2015 via een laparoscopie endometriose graad III vastgesteld bij mij. De endo zat overal in mijn buik (buikvlies, blaas, etc.) maar niet op mijn baarmoeder en eierstokken. Na de operatie werd ik 3 maanden in menopauze gebracht dmv Zoladex, waarna ik meteen mocht starten met IVF. Ik heb nu een verse terugplaatsing achter de rug, en een cryoterugplaatsing (2 embryootjes). Beide terugplaatsingen zijn mislukt, en de pijn is nooit weg geweest.. Ik vraag me soms af of die IVF wel kan aanslaan in een lijf met zoveel pijn - de dokter verzekert me dat de endometriose weg is, maar waarom heb ik dan nog zoveel pijn? Ik ben gisteren, ten einde raad, bij een homeopaat geweest, die me een kuur sepia heeft voorgeschreven. Ik zou dan wel een rustmaand moeten inbouwen - terwijl ik nu aan het wachten ben op mijn menstruatie voor een nieuwe cryoterugplaatsing. Heeft iemand hier ervaring mee? Helpt homeopathie? Kan IVF aanslaan in een lijf vol pijn? En betekent een rustmaand niet dat de endometriose meer kans heeft om terug te beginnen woekeren?

Ik weet niet meer wat te doen, want die pijn is ondraaglijk en we verlangen zo hard naar een kindje.. Graag jullie mening!

Kabese
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 september 2014, 11:13

Re: Endometriose en pijn bij ivf: homeopathie?

Bericht door Kabese » 2 mei 2016, 11:56

Hallo Lieve88

Ikzelf heb ook endometriose (graad 4 en al verschillende malen geopereerd) en wij zijn ook bezig met IVF (momenteel aan het stimuleren voor de tweede poging). Van pijn ken ik alles, deze is bij mij ook altijd aanwezig maar dan wel op de achtergrond (al ben ik er mss wel al aan gewend). Ik heb vooral veel last tijdens mijn menstruatie en de eisprong, dan is het verschillende dagen niet uit te houden van de pijn.
Endometriose kan idd terugkomen maar dit is niet altijd het geval. Ikzelf heb ook verschillende rustmaanden genomen tijdens onze eerste poging (verplicht of zelf gekozen) en ik weet niet of dit een verschil zou gemaakt hebben, ik neem dan wel meestal de pil en dan is de pijn bij de eisprong toch al weg. Maar iedere persoon is anders natuurlijk.

Ikzelf heb geen ervaring met homeopathie. Ik ben wel aan het overwegen om acupunctuur uit te proberen moesten we niet snel resultaat hebben. Ik ben dus benieuwd naar je ervaring met homeopathie en naar andere ervaringen ook natuurlijk!

Alvast veel succes!

Lieve88
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 april 2016, 8:03

Re: Endometriose en pijn bij ivf: homeopathie?

Bericht door Lieve88 » 3 mei 2016, 9:06

Dag Kabese,

Bedankt voor je antwoord! Ik wens je heel veel succes bij deze poging, ik hoop dat het lukt!

Ik ben nog steeds in tweestrijd, maar ik ga denk ik verder doen en geen rustmaand nemen. Ik wil het gevoel hebben dat ik toch iets onderneem.. Ik ga wel nog meer op mijn voeding proberen letten - mijn huisarts vermoedt dat ik ook last heb van prikkelbare darm. Er bestaat een soort endometriosedieet, en er zijn veel overeenkomsten met het dieet dat je best volgt als je het prikkelbare darmsyndroom hebt, dus ik ga dat eens een kans geven. Ik heb wel even overlegd met een vriendin die diëtiste is, zodat ik toch geen vitaminen e.d. te kort kom.

Mag ik vragen waarom jij tijdens je eerste poging ervoor gekozen hebt af en toe een rustmaand te nemen? Was dit omwille van de pijn?

Veel succes!!

Kabese
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 september 2014, 11:13

Re: Endometriose en pijn bij ivf: homeopathie?

Bericht door Kabese » 3 mei 2016, 13:57

Je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt, dat blijft het belangrijkste. Op je voeding letten kan nooit kwaad dus hopelijk helpt het wat tegen de pijn.

De rustmaanden waren niet altijd zelf gekozen. Na de verse poging was er een verplichte rustmaand, de maand erna had ik een miskraam en BBZ (operatie) waardoor er weer een verplichte rustmaand was. Na de volgende terugplaatsing heb ik zelf voor een pauze gekozen, mijn miskraam was eigenlijk niet verwerkt en we begonnen met bouwen, de combinatie was een beetje teveel voor mij op dat moment. Dan heb ik nog een rustmaand gehad tijdens de eindejaarsperiode omdat het centrum gesloten was. De dag voor mijn laatste terugplaatsing ben ik opnieuw geopereerd aan een endometriosecyste, de terugplaatsing is dan wel doorgegaan maar daarna ook weer een verplichte rustmaand (sowieso bij de opstart van een nieuwe poging). Dan kon ik pas 1,5 maand later bij de gyn terecht waardoor het 2 maanden werden, dan nog een hysteroscopie gehad met het vermoeden van adenomyose, moest dan een mri-scan laten nemen waardoor er weer een cyclus gepasseerd was. Nu dus eindelijk terug kunnen beginnen.. Vond vooral de verplichte rustmaanden moeilijk, er zelf voor kiezen wil zeggen dat je er nood aan hebt, het is een eigen keuze ipv een opgelegde keuze.

Veel succes in ieder geval! Hopelijk mag de volgende poging de goede zijn!

LoveLife
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 januari 2017, 10:11

Re: Endometriose en pijn bij ivf: homeopathie?

Bericht door LoveLife » 23 januari 2017, 10:44

Heb net hetzelfde ondergaan: pas een laparoscopie achter de rug, maar de pijnklachten zijn niet weg! Is dit normaal? Verdwijnen deze pas na een paar menstruatie cylcussen? Of zou je toch meteen resultaat moeten verwachten?
Of is dit iets anders?

Ik ga zelf al jaren naar de homeopaat, dus heb er wel wat ervaring mee.
Ik heb altijd pijnlijke maandstonden gehad met heel veel bloedverlies. De huisarts had me daarvoor de pil aangeraden en daarmee werd de pijn wel beter maar het hevig bloedverlies niet. De homeopaat heeft me hier echter wel mee geholpen. Zelfs in die mate dat ik nog amper bloedverlies heb en weinig pijn :)
Soms werden de symptomen wel weer erger, maar als we dan alles overliepen kwam dit meestal voort uit stress, te weinig slaap of als ik eens een pilletje vergat te nemen. Dus hij kan zeker helpen!
Binnen kort ga ik weer op afspraak (ga alle 6 maanden). Heb pas ontdekt dat ik endometriose heb dus moet dit nog met hem bespreken. Ben ook pas gestopt met mijn pil waardoor de ms weer erg pijnlijk en veel is geworden. Dus hoop dat hij me hier weer mee kan verder helpen. Ik houd je op de hoogte!
gestopt pil: mei 2016
laparoscopie: 18 januari 2017 - lichte endo

Wolverine
Berichten: 11
Lid geworden op: 1 maart 2017, 12:18

Re: Endometriose en pijn bij ivf: homeopathie?

Bericht door Wolverine » 5 maart 2017, 0:57

Lieve88 schreef:Dag allemaal,

Na maanden hevige pijn (eerst enkel tijdens menstruatie, daarna chronisch) na het stoppen met de Nuvaring, werd er in december 2015 via een laparoscopie endometriose graad III vastgesteld bij mij. De endo zat overal in mijn buik (buikvlies, blaas, etc.) maar niet op mijn baarmoeder en eierstokken. Na de operatie werd ik 3 maanden in menopauze gebracht dmv Zoladex, waarna ik meteen mocht starten met IVF. Ik heb nu een verse terugplaatsing achter de rug, en een cryoterugplaatsing (2 embryootjes). Beide terugplaatsingen zijn mislukt, en de pijn is nooit weg geweest.. Ik vraag me soms af of die IVF wel kan aanslaan in een lijf met zoveel pijn - de dokter verzekert me dat de endometriose weg is, maar waarom heb ik dan nog zoveel pijn? Ik ben gisteren, ten einde raad, bij een homeopaat geweest, die me een kuur sepia heeft voorgeschreven. Ik zou dan wel een rustmaand moeten inbouwen - terwijl ik nu aan het wachten ben op mijn menstruatie voor een nieuwe cryoterugplaatsing. Heeft iemand hier ervaring mee? Helpt homeopathie? Kan IVF aanslaan in een lijf vol pijn? En betekent een rustmaand niet dat de endometriose meer kans heeft om terug te beginnen woekeren?

Ik weet niet meer wat te doen, want die pijn is ondraaglijk en we verlangen zo hard naar een kindje.. Graag jullie mening!

Hallo,
Heeft de homeopatie geholpen?
Wat is sepia juist? Ik neem ook homeopathie, maar nooit hiervan gehoord.

Ik heb ook endo, maar weet de graad niet. Ik had een chocolade cyste van 8cm op mijn eierstok. Operatie gehad en nu is het weg. Ik ben opgevolgd bij een fertiliteitsdokter en moet clomid nemen en pregryl.
Ik wil ook al heel lang zwanger geraken, we proberen al zeker 2 tot 3 jaar, maar ik ben pas sinds november in behandeling bij een fertiliteitsdokter. Tijdens een echo hebben we de cyste ontdekt omdat ik na een maand hormoonbehandeling nog niet zwanger geraakt was.

Mag ik je vragen hoe je die graden van endo erkend? Kreeg je daar uitleg over?

Bedankt

anneanneanneyoegayoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 april 2023, 13:03

Re: Endometriose en pijn bij ivf: homeopathie?

Bericht door anneanneanneyoegayoe » 28 april 2023, 13:20

ik heb veel ervaring met homeopathie en endometriose ( heb ik zelf gehad)
sepia is inderdaad een van de middelen tegen dit kwaal maar moet in de correcte verdunning genomen worden , anders helpt het niet!ook was ik indertijd geholpen met bioresonatietherapie. Er is nl een theorie dat parasieten slijm uit de baarmoeder meeneemt naar andere organen en zo pijn veroorzaakt. Ook is het van belang dat je de correcte omega 'sneemt.( ook heel goed tegen PMS) Theunisbloem olie of een complex.Weer zelfde verhaal, het moet correct zijn , anders helpt het niet. IK ben zelf voorstander van een therapeut die kan uitmeten via kinesiologie of lecherantenne of biocensor.

de pijn was niet 100percent weg maar veel veel draaglijker. Uiteindelijk hebben ze een pre-stadium van baarmoederkanker gevonden en mijn baarmoeder verwijderd. achteraf waren de doltors daar niet zo zeer van , maar vonden dat ik gezien mijn leeftijd en endometriose ik wel zonder baarmoeder kon.2 homeopaten verwittigen mij dat een baarmoeder uithalen meestal de kwalen zich op een ander orgaan zet en inderdaad nadien veel darmproblemen.geen enkele genycoloog vond dat na een bepaalde de leeftijd de baarmoeder nog dienst doet.. fout de baarmoeder dient om gronding te hebben ( dat weet ik nu ondertussen door de ervaring), is en belangrijk aardingsorgaan, met zoals de prostaat bij mannen. Geen aarding hebben heeft vele gevolgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast