Plaspijn, ook na laparoscopie



Plaats reactie
LoveLife
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 januari 2017, 10:11

Plaspijn, ook na laparoscopie

Bericht door LoveLife » 23 januari 2017, 10:15

Hoi, ben nieuw op dit forum en ik heb jullie hulp nodig want ben een beetje moedeloos aan het worden :cry:

Sinds vorig jaar augustus ben ik gestopt met mijn pil omwille van kinderwens. Sindsdien heb ik erg veel pijn bij mijn menstruatie. Ik heb lage buikpijn, steken en krampen, die beginnen 2 à 3 dagen voor de menstruatie en houden aan tot de laatste dag van de menstruatie. Daarnaast heb ik hele erge pijn bij het plassen. Het voelt alsof mijn plas te dik is om fatsoenlijk te kunnen uitplassen. Dit is gewoon niet te houden! Zo erg dat ik naar de huisarts moet hollen voor een dikke pijnspuit zodat het toch iets of wat dragelijk is. Ik neem dan ook hele zware pijnstillers in. Vaak ook pijn bij de stoelgang.
Deze pijnen worden erger bij elke menstruatie. De pijn bij het plassen heb ik nu zelfs constant, alleen wat minder erg dan tijdens de menstruatie. Ik heb ook een constante 'druk'/pijn aan het uitende van mijn plasbuis en vagina. Ik ben ook vaak misselijk s'morgens en erg moe. Ik zou elk moment kunnen slapen.
Ik heb na mijn menstruatie ook last van licht urineverlies. En licht bloedverlies na sex. Soms ook lichte menstruatie tussen mijn normale cyclussen door. Dit lijkt meer op bruinverlies, wat heel verwarrend is aangezien we kinderen willen krijgen en ik zo altijd denk dat ik zwanger ben...

Vorige week woensdag (18/01/2017) heb ik een laparoscopie ondergaan omdat mijn gynaecoloog vermoede dat ik endometriose had. Hier is een lichte endometriose haard gevonden in de plooi van mijn baarmoeder. Maar nergens rond de blaas/urineleider.
Na de operatie had ik totaal geen pijn meer bij het plassen (hoera!). Maar we zijn nu 6 dagen verder en de pijn is terug! Ik zit nu ook midden in mijn menstruatiecyclus dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken, maar evengoed... ik vraag me af of de endometriose hier wel mee te maken heeft? Of heb ik dezelfde symptomen nog omdat alles nog moet genezen van de operatie? Wordt dit beter bij een volgende menstruatie?

Ik word er echt moedeloos van, ik weet niet wat ik er van moet denken! Graag jullie advies/ervaringen/hulp!
gestopt pil: mei 2016
laparoscopie: 18 januari 2017 - lichte endo

LoveLife
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 januari 2017, 10:11

Re: Plaspijn, ook na laparoscopie

Bericht door LoveLife » 24 januari 2017, 11:04

Vandaag is mijn ms terug begonnen (helaas). Ik heb deze nacht niet kunnen slapen van de pijn, het voelt net als voor de laparoscopie. Ik heb mijn gyn gebeld om te vragen of dit normaal was en hij zei dat het kan dat de pijn blijft. Dat ze mss niet alle endo hebben gevonden en verwijderd. Soms kunnen ze er niet aan zegt hij!
Ik vroeg hem of dit dan maandelijks telkens terugkomt. Hij zei dat dit afwachten is!!! Dat ik best zo snel mogelijk zwanger wordt!

Dit is nu niet het antwoord dat ik wilde horen! Als ik dit alle maanden moet doorstaan... Dat kan ik niet aan, zowel fysiek als mentaal is dit héél zwaar. En zo snel mogelijk zwanger, dit kan mss nog even duren. En wie zegt dat de pijn weg is als ik zwanger ben?

Heeft hier nog iemand ervaring mee? Laparoscopie laten uitvoeren en geen verbetering qua pijn? En hoe zit het met de pijn tijdens zwangerschap?
gestopt pil: mei 2016
laparoscopie: 18 januari 2017 - lichte endo

T&T
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 augustus 2013, 11:05

Re: Plaspijn, ook na laparoscopie

Bericht door T&T » 25 januari 2017, 23:44

Beste LoveLife,

misschien kan je overwegen om ergens een tweede opinie te vragen. Als ik het wat goed interpreteer, komt je huidige gynaecoloog er gemakkelijk van af. Misschien is niet alles verwijderd. Dat is echt niet wat je wilt horen.

Ik raad je aan om je dossier op te vragen en naar een andere arts te stappen. Misschien met verdere onderzoeken, zien ze wat er echt aan de hand is. Het is maar een idee hé. Maar met zoveel pijn kan je niet blijven rondlopen. Zoeken tot iemand je serieus neemt en een oplossing aanbied.

Ik had al op mijn 17 last van symptomen van endometriose, heb tal van gynaecologen gezien. En uiteindelijk hebben ze in Jette me au serieus genomen. En na alle onderzoeken ben ik 1.5j geleden met succes geopereerd in Luik. Geen pijn meer bij het ongesteld zijn, geen pijn meer bij elk toiletbezoek gedurende mijn maandstonden en geen pijn meer tijdens mijn eisprong. Geloof me, na 23 jaar is dat een wereld van verschil en de beste beslissing die ik ooit nam: serieus aan de alarmbel trekken. Mijn eicellen zijn dan wel te slecht geworden en kinderen komen er misschien (waarschijnlijk) nooit van, ik ben zo blij dat ik niet meer aan de pijnstillers hang.

Ik hoop dat je snel de nodige antwoorden vindt!
AZ Nikolaas/UZA: ICSI1: 1 tp, neg. ICSI2: geen bevruchting/geen tp
Jette: ICSI 3: 2 tp, neg. ICSI4: geen tp, IUI 1-6: neg
Operatie endometriose 20/10/2015
ICSI 5 bis: geen tp
Juli '17 ECD dr. Platteau: 24/7 hcg 70

LoveLife
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 januari 2017, 10:11

Re: Plaspijn, ook na laparoscopie

Bericht door LoveLife » 30 januari 2017, 11:11

Dat zou ik wel erg vinden als hij zich er zomaar vanaf maakt! Want de pijnen zijn niet te houden. Bovendien lijkt het allemaal langer te duren, we zijn nu 1 week verder en ik heb nog steeds pijn. Het is al fel verminderd dat wel, maar het is er wel nog.

Ik heb ook gemerkt dat ik tijdens de pijnlijke periodes erg moe ben. Is dat ook een symptoom van endo?
Ik wil het liefst gewoon in mijn bed liggen, en dat de hele dag lang. Heb nergens zin in en kan me ook niet motiveren om iets te doen.

@T&T, ik had ook al gedacht om een 2e opinie te vragen. Maar ik heb geen zin om nog eens een kijkoperatie te ondergaan...
Van Jette heb ik al vele goede dingen gelezen ivm endo. Blijkbaar nemen ze je klachten daar serieus en hebben ze er meer ervaring mee.
Fijn dat het voor jou goed is gekomen en je nu pijnvrij bent. Alleen erg jammer van je kinderwens...
gestopt pil: mei 2016
laparoscopie: 18 januari 2017 - lichte endo

LoveLife
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 januari 2017, 10:11

Re: Plaspijn, ook na laparoscopie

Bericht door LoveLife » 1 februari 2017, 11:05

Ik ben net terug van een uitgebreide echografie.
Afgelopen zondag kreeg ik last van mijn onderrug, net daar waar je nieren zitten. Ik dacht ik kijk het nog wel even aan maar maandag was het toch erger geworden. Bovendien was ik misselijk erg moe en had ik totaal geen eetlust.
Dus hup, ik terug naar de huisarts. Zij heeft mijn urine op kweek geplaatst en heeft me de echo voorgeschreven.

De echo wees uit dat ik toch een verdikking heb van de nieren wat kan wijzen op een ontsteking. Maar wat het ook uitwees is een grijze vlek aan de blaas ter hoogte van de urineleiders. De radioloog zei: "niets om je zorgen over te maken, maar ik zou er toch mee verder gaan." En nu ben ik dus helemaal gek aan het worden.
Hij zei dat dit een endo haard kan zijn. Maar dan vraag ik me af: waarom heeft de gyn dit niet gezien tijdens de kijkoperatie!?
Het zou wel logisch zijn want de plaspijn heb ik net voor, tijdens en een week na mijn ms. Dus het heeft hier wel mee te maken.

Maar ben nu natuurlijk wel ongerust. Volgende week staat een afspraak bij de uroloog gepland dus hij gaat hier meer over kunnen vertellen. Maar wat als het endo is? Dwz dat ik waarschijnlijk weer een kijkoperatie moet ondergaan. En dat ik mijn eerstvolgende cyclus weer die pijn ga hebben (want tegen dan kan ik nog niet geopereerd zijn).

En dan vraag ik me af of ik ook geen endo heb aan mijn darmen want hier heb ik soms ook pijn als ik naar de wc ga tijdens mijn ms.

Wie heeft dit ook al meegemaakt?
gestopt pil: mei 2016
laparoscopie: 18 januari 2017 - lichte endo

LoveLife
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 januari 2017, 10:11

Re: Plaspijn, ook na laparoscopie

Bericht door LoveLife » 1 maart 2017, 8:36

Hoi allemaal,

Vandaag moet ik binnen om mijn blaas en urinewegen te laten controleren aangezien ze daar bij de laatste echo wat vlekjes hebben gezien. Ben benieuwd wat daar gaat uitkomen.

Sinds een week heb ik plots helemaal geen endo-klachten meer. Voor mij is dit heel raar aangezien ik chronische plas- en buikpijn heb. Nu denk ik dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn!
Ik heb al 2 testen gedaan. Ze waren allebei negatief, maar het kan zijn dat ik te vroeg test aangezien mijn cyclus heel onregelmatig is. Dus het zou nog kunnen. Ik ben wat overtijd, maar opnieuw door de onregelmatige cyclus kan dit natuurlijk ook gewoon lang duren. En als daar nog wat stress bijkomt voor de operatie zou het me niet verwonderen dat deze uitblijft.

Maar nu heb ik natuurlijk wel schrik. Die narcose, gaat dit het prille vruchtje niet aantasten? En ik wil nu echt geen miskraam riskeren. Ik heb er al zo veel voor moeten doorstaan.
En ik vrees dat, als het zover is, ze toch niets gaan vinden in de blaas. Want dan zal de Endo niet (goed) zichtbaar zijn.

Ben dus helemaal niet op mijn gemak. Wat denken jullie?
gestopt pil: mei 2016
laparoscopie: 18 januari 2017 - lichte endo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten