Half jaar na operatie nog niet zwanger



Plaats reactie
Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Half jaar na operatie nog niet zwanger

Bericht door Snoopy90 » 8 juni 2017, 12:38

Hallo,

29 december ben ik geopereerd aan endometriose. Ze hadden alles goed kunnen weg halen en eileiders waren doorgankelijk.

Nu drie IUI pogingen achter de rug.. binnenkort bespreking met de gyn.

Ik wil zelf aanhalen om de overstap te maken naar IVF.. maar toch is het een drempel want nooit gedacht dat we daar in gingen terecht komen.

We zijn in behandeling in het jessa ziekenhuis maar ik twijfel soms als we voor onze ivf niet overstappen naar jette? Kan ik dat aanhalen bij de gyn? Of zou je eerst een poging ivf proberen in hasselt? De afstand is natuurlijk een pak moeilijker...

We zijn al bijna twee jaar bezig voor ons eerste kindje dus nu mag het wel eens lukken..

Graag jullie raad wat jullie zouden doen of overwegen..
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Half jaar na operatie nog niet zwanger

Bericht door Bijtje83 » 21 juni 2017, 19:59

Hey Snoopy

Wat vervelend dat je nog steeds niet zwanger bent na de operatie en de IUI-pogingen.

Ik heb zelf geen ervaring in de ziekenhuizen die je aanhaalt. Ik heb mijn IVF-behandeling in Leuven gedaan. Ik kan je wel meegeven dat de hele behandeling erg belastend is omdat je vaak op controle moet naar het ziekenhuis. Dat vraagt ook op je werk flink wat flexibiliteit. Nu, ik hoor ook wel dat mensen die in Jette in behandeling zijn, hun cyclus kunnen laten opvolgen in een lokaal/regionaal ziekenhuis. Je hoort dus best eens wat de mogelijkheden zijn.

Houd de moed erin. Ik ben na 1IUI-poging op IVF/ICSI mogen overstappen, en uiteindelijk na 3 pogingen nu toch al halverwege mijn zwangerschap.

Succes!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Half jaar na operatie nog niet zwanger

Bericht door Snoopy90 » 21 juni 2017, 21:31

Tijdens mijn IUI behandelingen moet ik ook heel vaak vanaf dag 10 naar het ziekenhuis. Om de dag echo's en soms iedere dag bloed nemen.

Mijn bazen zijn ingelicht maar het is vaak een halve dag verlof nemen aangezien ik niet in de buurt van het ziekenhuis werk. Ik moet nog 1u30 min op de trein zitten eer ik op mijn werk ben. Maar het valt nog wel vrij goed te regelen.

Nu vrijdag hebben we bespreking en ik ga zelf aanhalen dat we over willen stappen op ivf. Ik hoop dat ze dit ook zelf zal voorstellen. De angst voor de terugkeer van endo is groter dan de angst voor het zware traject. Daar zullen we door moeten.

Is er bij jou ook endo vastgesteld?
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Half jaar na operatie nog niet zwanger

Bericht door Bijtje83 » 23 juni 2017, 18:38

Bij mij is er adenomyose vastgesteld. Ik ben daar ook aan geopereerd. Wij zijn vrij snel overgeschakeld op IVF op aanraden van het ziekenhuis omdat men inderdaad wil profiteren van het 'positieve' effect van de operatie. Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat ziektes als adenomyose of endomytriose terugkeren en de boel weer aantasten.
Ik wens je veel succes!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Half jaar na operatie nog niet zwanger

Bericht door Snoopy90 » 23 juni 2017, 19:47

Wat is dat juist wat ze bij jou hebben vastgesteld? Sorry.

Wij zijn terug van onze bespreking en we gaan over naar ivf. We kregen nog de keuze maar de dokter begreep ons en ze stond volledig achter onze beslissing.

Nu een maand de pil nemen en dan augustus zal het traject starten. Ik kijk er ergens wel naar uit.

Heb jij al een succesvolle ivf poging achter de rug? Hopelijk wel!
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Half jaar na operatie nog niet zwanger

Bericht door Snoopy90 » 23 juni 2017, 22:25

Ik herlees het even en ik zie dat je halverwege je zwangerschap bent! Dat had ik even niet meer onthouden.

Super! Jou verhaal geeft me dan ook weer veel moed!
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Stef71
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 december 2018, 9:59

Re: Half jaar na operatie nog niet zwanger

Bericht door Stef71 » 18 december 2018, 12:50

@bijtje83 alles verder goed verlopen? Ik hoop het voor je
Mij werd na de eerste operatie verteld dat niks een zwangerschap meer in de weg stond, en 10 jaar later bij mijn 2 operatie kreeg ik te horen dat het hebben van endometriose een remmende werking heeft op 'normale' zwangerschap en ze me beter meteen ivf hadden kunnen aanraden. Toen waren de omstandigheden inmiddels dusdanig veranderd dat ook ivf niet echt een optie meer was. Goed van je om zelf die stap te nemen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten