Ik weet het even niet meer :(



Plaats reactie
TG2711
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 13:01

Ik weet het even niet meer :(

Bericht door TG2711 » 24 december 2020, 0:38

Hallo, ik wil graag mijn verhaal delen..
We zijn in 2015 spontaan zwanger geraakt (na 3 jaar) van een gezonde zoon. Hiervoor wel 2 miskramen gehad. Net voor de onderzoeken op de fertiliteit bleek ik dus zwanger te zijn. Na 10 maand opnieuw gestopt met de pil en we lieten het gwn op zn beloop. Dachten van ok het heeft lang geduurd voor ons zoontje dus zal het nu mss ook zo zijn. Eind 2018 vastgesteld dat ik een eileiderontsteking had en de kans op n natuurlijke zwangerschap heel klein was. Pas bij de 2e controle erna beslist de stap opnieuw te zetten naar de ferti in februari dit jaar. Normaal laparoscopie 29/3 maar corona kwam roet in het eten gooien dus werd het 11/6. Linkereileider verwijderd en rechts niet doorgankelijk. Eerste stimulatie daaropvolgend, 5 eicellen, kwamen heel moeilijk los, 3 rijp, 2 bevrucht maar liepen een dag achter qua bevruchting en uiteindelijk ook gestopt met delen op dag 5. Verdict: slechte kwaliteit van eicellen en endometriose op rechtereierstok.
27/9 start van kunstmatige menopauze voor 3 maand. 12/11 laparascopie verwijderen endo en 15% kans op natuurllijke zwangerschap maar.
8/12 stimulatie Menopur 300IU.
Nu 22/12 opnieuw punctie gehad, 10 eicellen, kwamen goed los, vandaag telefoon, geen enkel bevrucht.. sloeg effe in als een bom. Ik weet het echt niet meer.. de arts had ons ook gezegd dat als dit niets uithaald we ons zelf ook niets moeten wijsmaken.. ze gingen nog 1 dag afwachten voor mss een laattijdige bevruchting maar de kans is nihil..

Ik heb echt schrik dat dit het einde betekend :|
En er gaat echt vanalles door mn hoofd..
11/6: laparoscopie + verwijderen linkereileider
2/09: 1e punctie, 5 eicellen, 3 rijp, 2 bevrucht -> gestopt met delen
12/11: laparoscopie - verwijderen endo rechtereierstok
22/12: 2e punctie, 10 eicellen -> geen enkel bevrucht

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik weet het even niet meer :(

Bericht door mich75 » 24 december 2020, 8:37

Ik denk dat je best eens ergens anders gaat horen voor een 2nd opinion.

Ik heb geen ervaring met endo, maar wel met het hebben van geen bevruchtingen en de mededeling dat verder doen geen zin heeft door slechte eicelkwaliteit, dit bleek achteraf niet te kloppen.

Ik wil wel nog even meegeven dat je als "gezond" koppel onder de 30 jaar 15% kans hebt op een natuurlijke zwangerschap en ik vrees dat dit bij jullie veel lager ligt door de problemen met je eileiders, maar dit is bij ivf/icsi geen probleem.

Ik weet niet of ze ivf of icsi hebben gedaan, maar ook dit kan een verschil geven.

TG2711
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 13:01

Re: Ik weet het even niet meer :(

Bericht door TG2711 » 25 december 2020, 0:24

mich75 schreef:
24 december 2020, 8:37
Ik denk dat je best eens ergens anders gaat horen voor een 2nd opinion.

Ik heb geen ervaring met endo, maar wel met het hebben van geen bevruchtingen en de mededeling dat verder doen geen zin heeft door slechte eicelkwaliteit, dit bleek achteraf niet te kloppen.

Ik wil wel nog even meegeven dat je als "gezond" koppel onder de 30 jaar 15% kans hebt op een natuurlijke zwangerschap en ik vrees dat dit bij jullie veel lager ligt door de problemen met je eileiders, maar dit is bij ivf/icsi geen probleem.

Ik weet niet of ze ivf of icsi hebben gedaan, maar ook dit kan een verschil geven.
Vandaag teruggebeld en geen laattijdige bevruchting. Dinsdag al op gesprek bij de arts. Er gaat echt vanalles door mn hoofd..
En als het dan niet klopt, wat is de oorzaak dan?
Ze hebben al 2x ICSI gedaan om zo de kans te verhogen. Vorige keer nog 2 bevruchte eicellen maar gestopt met delen en nu gwn geen enkel :(
11/6: laparoscopie + verwijderen linkereileider
2/09: 1e punctie, 5 eicellen, 3 rijp, 2 bevrucht -> gestopt met delen
12/11: laparoscopie - verwijderen endo rechtereierstok
22/12: 2e punctie, 10 eicellen -> geen enkel bevrucht

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik weet het even niet meer :(

Bericht door mich75 » 26 december 2020, 20:06

Na de 1e icsi kreeg ik de boodschap dat ik moest overschakelen op eiceldonatie, ik had amper eitjes, geen bevruchtingen en ik was toen al 38.

Wij hebben toch nog 2 pogingen ondernomen en ook hebben ze ons dossier in het "teamoverleg" besproken, na heel veel aandringen, maar er was maar 1 conclusie, zij konden ons niet meer helpen.

Dan overgestapt naar Jette, daar wel veel meer eicellen met dezelfde medicatie, maar helaas geen bevruchtingen, maar zij zeiden dat mijn eicellen in orde waren en dat ze dachten dat het aan het zaad lag.

Wij overgeschakeld op donorzaad en toen had ik 2 x 100% bevruchting en geen enkele afgevallen. Ik ben zwanger geworden van de verse tp van icsi 2 en was toen al 41.

Ik zeg niet dat het bij jullie daar het probleem ligt, maar een ander centrum heeft dikwijls een andere aanpak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten