Endometriose?



Plaats reactie
mieke29
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 juni 2008, 20:45

Endometriose?

Bericht door mieke29 » 3 juni 2008, 20:56

Hallo,ik ben 29jaar en heb 3kindjes op een goei 3jaar gekregen.
Na men laatste bevalling (21maand geleden) heb ik heel veel last van pijn in rug/soms ook bekken.Maar het ergste is bij mij de pijn in men poep tijdens de menstruatie.Ik moet dan echt gaan zitten of men poep 'ondersteunen' met men handen.ondragelijk soms.Ik neem dan ibuprofene (brufen).
Ook voel ik aan de ingang van men vagina veel knobbels.Ben er al mee naar de huisarts geweest maar volgens haar was dat slijm,moest me daar geen zorgen om maken!
Nu heb ik donderdag een afspraak in gasthuisberg bij een assistente van prof Verhaege.
Ik hoop dat het geen endo is.
Hadden jullie ook die klachten?
groetjes

liesje en david
Berichten: 133
Lid geworden op: 6 januari 2008, 18:55

Bericht door liesje en david » 4 juni 2008, 20:14

hoi mieke,
ik heb ook endometriose,ik heb er nooit iets van gemerkt dat ik het had,alleen de pijn bij mijn regels dan wat er blijkbaar een symptoon van is.
toen ik 2 jaar geleden naar de gynaecoloog ging dacht ze dat ik endo had maar de testen van mijn darmen waren negatief(had problemen met naar het groot toilet gaan tijdens mijn regels)dus zei ze dat ik het niet had.
ben toen iets erna gestopt met mijn pil en na een jaar proberen ging ik terug naar de gynaecoloog en deed ze opnieuw onderzoek en toen zag ze de knobbel al met het blote oog zitten,nu ben ik in leuven bij dokter meuleman in behandeling,nog een jaar wachten op een operatie.
dit is een beetje mijn verhaal,nu antwoord op jouw vraag.
ik heb ook altijd pijn aan mijn poep,dan moet ik effe gaan zitten zodat er druk op komt en dan gaat het beter,mij hebben ze wel gezegd dat het om een geknelde spier gaat dus weet echt niet of het iets met de endometriose te maken heeft.
ik ben ook in een behandeling bij een accupuncturist en dat helpt echt tegen de pijn.
je hebt er zeker goed aan gedaan die afspraak te maken dat een duidelijk antwoord krijgt.
over die knobbels,dat weet ik eigenlijk niet of je dat zelf kan voelen,de dokter zal je daar wel uitleg over geven.

veel succes!
groetjes liesje

Caroo
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 april 2008, 19:59

ook pijn...

Bericht door Caroo » 6 juni 2008, 11:13

Hi Mieke,

Ik ben vorige week in Leuven aan endo geopereerd door Prof Koninkx. Ik ben 30jaar en wij zijn sinds een jaar aan het proberen voor kindjes...omdat dit niet lukte en door mijn aanhoudende pijn (al jaren onmenselijke menstruatiepijnen) en sinds september ook anale pijn (begon met mijn regels en eindigde 3 weken nadien, opdat de pijn na een week erna weer anaal kwam opsteken) ben ik naar de gynaecoloog gestapt...

Vooraleer het woord endo is gevallen heb ik nog rectoscopies laten doen, CT scan, NMR scans, lavementen....blabla en in feb van dit jaar was het dan duidelijk endo dankzij prof Koninkx geconstateerd.

Erge vorm van endo tussen baarmoeder, vagina en dikke darm en meerdere haarden op mijn blaas.

Operatie is vrij snel geregeld en goed verlopen, stoelgang is nog wel niet op gang gekomen (behelpen met laxeermiddelen) en ik kan sinds de operatie niet meer plassen (zenuwen geraakt aan de blaas) dit zou enkele weken kunnen duren en ondertussen moet ik me behelpen met sondes. Vrij vervelend, maar heb geen andere keuze. Binnen 6weken moet ik terug op controle en hopelijk kunnen we onze droom om ooit kindjes te hebben herstarten...

Mieke,wees blij dat ze al geconstateerd hebben wat je precies hebt en daarna ben je in goede handen.

Ik had in het begin ook veel vragen en was erg onzeker en op dit forumheb ik veel antwoorden terug gevonden en lotgenoten leren kennen...

Het doet deugd te weten, dat je er niet alleen voor staat...
Veel sterkte...
groetjes
Caroline uit Mol

mieke29
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 juni 2008, 20:45

Bericht door mieke29 » 6 juni 2008, 11:24

hallo,ben dus gisteren naar GHB te Leuven geweest.Op het 1 e zicht was er niks te voelen wat op endo lijkt.
Nu moet ik terug gaan als ik men regels heb (omdat ik dan die last heb) en dan gaan ze echo doen

stephtje
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 juli 2009, 17:07

Bericht door stephtje » 24 juli 2009, 10:01

mieke29 schreef:hallo,ben dus gisteren naar GHB te Leuven geweest.Op het 1 e zicht was er niks te voelen wat op endo lijkt.
Nu moet ik terug gaan als ik men regels heb (omdat ik dan die last heb) en dan gaan ze echo doen
veel succes dan! hopelijk heb je geen endo want ik heb er al van af gezien en van de operaties

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten